התנועה לאיכות השלטון שיגרה הבוקר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה
ולשרת החינוך שבו היא דורשת להפסיק את מה שהיא מכנה "ההפליה לטובת מעיין החינוך התורני ומרכז החינוך העצמאי".
התנועה טוענת, כי מעיין החינוך התורני ומרכז החינוך העצמאי, מופלים לטובה על פני שאר המוסדות בכך שהם מקבלים 100% מתקצוב משרד החינוך בעוד שמוסדות מוכרים שאינם רשמיים אחרים מקבלים לכל היותר 75%.
עוד נטען במכתב, כי בעוד שמוסדות רשמיים של המדינה אינם רשאים לקיים מדיניות רישום סלקטיבית ולבחור את התלמידים הבאים בשעריהם, מאפשרת המדינה לרשתות החינוך העצמאיות לבחור את תלמידיהם ומשלמת להם, באם הם בוחרים במדיניות רישום זו, 90% מהתקציב לעומת 65% במוסדות מקבילים אחרים.
במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה ולשרת החינוך מתייחסת התנועה לדוח שושני אשר על-פי מנסחיו עומדת במרכזו התפיסה, כי מימון מוסדות החינוך היסודי בישראל צריך להיעשות על-פי "קריטריונים שיוויונים, הוגנים, יעילים אפקטיביים ישימים, גלויים, פומביים ואחידים לכלל התלמידים במדינת ישראל".
לאור כך תמהה התנועה מדוע אותו דוח ובעקבותיו חוזר מנכ"ל מוציא את רשת החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני מכלל המוסדות המוכרים שאינם רשמיים, ומעניק להם הטבות אשר אינן עולות בקנה אחד, לא עם מטרות הדו"ח, לא עם חוק יסודות התקציב, ובודאי שלא עם עקרונות השוויון והמנהל התקין, כך על-פי התנועה לאיכות השלטון.
התנועה טוענת, כי חוק יסודות התקציב קובע מפורשות כי שתי רשתות החינוך הללו יתוקצבו בתקציב משרד החינוך "לפי אמות מידה שוות לשתי התאגידים ועל-פי קריטריונים עניינים אחידים ושיוויוניים כמו לכלל ילדי ישראל".
לאור כך, שכלל ילדי ישראל הלומדים במוסדות מוכרים שאינם רשמיים זכאים רק ל-75%, ו-65% בהתאמה, הרי שלטענת התנועה לאיכות השלטון, תקצובן מעבר לשיעור זה, הינו תקצוב מפלה אשר אינו עומד בקריטריונים שהציב הדוח עצמו, וודאי שאינו עומד בנדרש על-פי לשון החוק.
התנועות ממשיכה ודורשת במכתבה מהגורמים הממונים תשובות לטענותיה המועלות בו, וזאת על מנת שתוכל לשקול את המשך צעדיה המשפטיים בנדון.