|
חדוה בר. מסר ברור [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
הפיקוח על הבנקים הטיל (יום א', 23.12.18) קנסות על בנק דיסקונט ועל חברת לאומי קארד בשל פרסומות לשיווק אשראי שאינן עומדות בדרישות החוק. ביוני 2017 נכנס לתיקון לחוק הבנקאות המחייב תאגידים בנקאיים לצרף אזהרה למודעות הפרסומת ולדרכי השיווק השונות המעודדות נטילת הלוואה על-ידי הלקוח.
בנק ישראל קנס את חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד ב-1.5 מיליון שקל, מאחר שהחברה לא פעלה בהתאם להוראות החלות על תאגידים בנקאיים בענייני פרסום, במסגרת קמפיין שהובילה ביוטיוב. במקביל, הוטל קנס על בנק דיסקונט מסיבות דומות, בסך של 750 אלף שקל.
ד"ר חדוה בר, המפקחת על הבנקים, הסבירה כי העיצומים נועדו להעביר מסר ברור לכל המלווים, שעליהם להבטיח שיווק אחראי של אשראי למשקי בית. "בעוד שהתחרות והזמינות של אשראי צרכני גדלים ויש בכך יתרונות למשקי בית, שיווק פרואקטיבי של אשראי מגלם גם סיכונים למשקי הבית, ובפרט למשקי בית בעלי יכולת כלכלית מוגבלת, שעלולים להתפתות ליטול אשראי בהיקף גבוה מידי ביחס ליכולתם", אמרה.