|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מהפכה בדין הפלילי

סלומינסקי: "שינוי מוחלט בדין הפלילי"

בתום דיון דרמטי: ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ולקריאה שלישית את המדרג החדש לעבירות ההמתה יו"ר הוועדה: "קיבלנו חוק חשוב מאוד שעושה מהפך שלם"; ח"כ רוזנטל: "חשוב שהחוק יקודם ויעבור כבר בכנסת הזו, ולכן הסכמנו לנוסח פשרה בבחינת תם ולא נשלם"
26/12/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
ניסן סלומינסקי ומיקי זוהר [צילום: דוברות הכנסת]

לאחר 19 דיונים ממושכים אישרה (יום ד', 26.12.18) ועדת החוקה חוק ומשפט פה אחד לקריאות שנייה ושלישית את הרפורמה בעבירות ההמתה, שנועדה ליצור מדרג חדש של עבירות המתה בחוק העונשין. להצעת החוק הממשלתית מוזגה הצעת חוק שיזמו יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי וח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני). הצעת החוק זונחת את מבחן הכוונה תחילה וקובעת מדרג אחר ובו תקבע עבירת רצח שהעונש לצידה הוא מאסר עולם כעונש מרבי ועבירת רצח בנסיבות מחמירות שלצידה עונש מאסר עולם חובה, בשתי העבירות היסוד הנפשי הוא של אדישות או כוונה.

להצעת החוק הממשלתית הוסיפה הוועדה נסיבה מחמירה של רצח נשים בידי בני-זוגן כשקדמה לכך התעללות גופנית או נפשית בקורבן. כמו-כן הפחיתה הוועדה את עונשן של נשים שרצחו את בני-זוגן המתעללים מ-20 ל-15 שנות מאסר.

היו"ר סלומינסקי פתח את הדיון: "אם לא נסכם את החוק היום כל עבודתנו תרד לטמיון, ואם נצליח לסכם היום, מניח שבשבוע הא נוכל להעביר אותו במליאה. אנחנו בד"כ לוקחים את הזמן ומתעמקים כדי שייצא תחת ידינו חוק לעילא ולעילא אבל כאן זה אפס או מאה, וייתכן שכל צד יצטרך טיפה להתכופף כדי שלא נפסיד את כל החוק".

הוועדה דנה רבות בנסיבות שמבטאות את דרגת האשמה החמורה ביותר ושבהתקיימותן תתגבש העבירה החמורה ביותר- רצח בנסיבות מחמירות - שלצדה עונש מאסר עולם חובה:

לאחר ויכוחים רבים הכריעה היום הוועדה על החמרת עבירת רצח נשים בידי בני זוגן כשקדמה לה התעללות, והם יתויגו כרצח בנסיבות מחמירות ולא כעבירת הרצח הבסיסית כפי שהוצע בהצעת החוק הממשלתית. כמו-כן חברי הוועדה הכריעו כי הנסיבה הידועה בכינויה הבעייתי "רצח על כבוד המשפחה" תיכלל כנסיבה מחמירה כפי שהוצע בהצעת החוק הממשלתית: "המעשה נעשה כפעולה עונשית במטרה להטיל מרות או מורא ולכפות אורחות התנהגות על ציבור".

הוועדה דנה בנסיבות המאפשרות לקבוע אחריות מופחתת בשל עבירת המתה והכריעה בשאלת התיוג המוסרי כי האדם לא יתויג כרוצח אלא כממית באחריות מופחתת שהיא קטגוריה חדשה במקום רצח:

בהמתה באחריות מופחתת מוצע לקבוע עונש מרבי של 20 שנה. בין הנסיבות המקלות של אחריות מופחתת נקבעה נסיבה המתייחסת למצב בו המעשה נעשה כשהנאשם היה נתון במצב של מצוקה נפשית קשה, עקב התעללות חמורה ומתמשכת בו או בבן משפחתו, בידי מי שהנאשם גרם למותו. חברי הוועדה טענו ביחס לנסיבה זו כי יש להפחית את העונש שכן היא מתייחסת לנשים שבני-זוגן התעללו בהן. לאחר דין ודברים הושגה פשרה כי העונש המרבי בנסיבה זו יעמוד על 15 שנים.

עו"ד נועה ברודסקי לוי מהייעוץ המשפטי לוועדה: "הנחנו לקראת הדיון מתווה כלשהו, בניסיון אחרון להעביר את ההצעה בכנסת הנוכחית. הוועדה צריכה להכריע בשני נושאים עיקריים- בנושא של נסיבה מחמירה לרצח נשים בידי בני זוגן ובנושא הקנטור בו אנחנו מציעים נוסח שמצמצם את ההתגרות רק לעבירות מסוג פשע, ונותן מענה לחשש שתצא נורמה שתתפרש ככזו הנותנת מקום לחמימות מוח".

ח"כ מיקי רוזנטל: "כל צעדה ארוכה מתחילה בצעד קטן, וחשוב לנו שהחוק יקודם ויעבור כבר בכנסת הזו, ולכן הסכמנו לנוסח שהוא פשרה מבחינת רבים, אף שזה תם ולא נשלם. לכולנו חשוב להגדיר בחוק אמירה נורמטיבית לגבי קורבן שהיא בת זוג. רצח נשים מגונה ככל רצח, אבל בחרנו לתת לו תשומת לב יותר דרמטית בשל חשיבותו. לכן הנוסח המוסכם על כולנו הוא שהקורבן הוא בן זוג והרצח נעשה לאחר התעללות שיטתית, וכן כי בהמשך ייכתבו בפירוש נסיבות מקלות לרצח, שאם הוא מגיע לאחר התעללות בן הזוג, העונש יהיה 15 שנה".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת): "מה שלא בשל בדיון הזה זו ההבנה הבסיסית מה זה רצח נשים. כך אני מבינה את השיח שהתקיים פה. יש פה מסר מאוד חשוב שאנו רוצים להעביר, שלא נסלח ולא נעבור בקלות על רצח נשים בשל היותן נשים. יש בהחלט סדר חברתי שמנסים להשליט אותו, של הפטריארכיה, שמסתכלת על הנשים כרכוש. צריך להפנים את זה עוד לפני ניסוח פה וניסוח שם. אסור להסתמך על ההסברים על תקדימים מהעבר, כי אנו באים לחולל מהפכה, גם בתודעת בית המשפט בנושאים האלה. אני סבורה שחייבת להיות גם התייחסות לרצח על-רקע מגדרי. כך, למשל, טראנסים וטראנסיות, נרצחים ונרצחות בשל בחירה של זהות מגדרית אחרת ממה שהחברה רוצה לכפות עליהם, ולא בשל שנאה לנטייתם המינית".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): "מדובר כאן בערכים מוגנים ואנחנו לא יכולים להשאיר את הערך המוגן של רצח נשים מחוץ להם, כי המשמעות היא שרצח נשים הוא כמו כל רצח וזה לא כך. הוא צריך לבוא כערך מוגן בנפרד, בלי כל התוספות מסביב".

עו"ד לילך וגנר, מייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים התייחסה להצעת ח"כ עאידה תומא סלימאן לנסח "רצח על-רקע מגדר": הנושא של רצח על-רקע מגדר לא מקובל כי הוא עמום מדי ולא בטוח שאפשר יהיה להוכיח את זה. נשים נרצחות מסיבות שונות. עמדת היועמ"ש לממשלה לגבי ההגדרה המוצעת בנוסח על בן זוג - החלק הראשון בדבר ההתעללות הקודמת מקובל עלינו ומבטא מעשים רבים כשכבר ראינו שהייתה התעללות קודמת, אפילו ידועה לרבים, שהסלימה עד לרצח. לגבי החלק השני, המרחיב יותר, המונחים 'שליטה' ו'מרות' אינם מתאימים".

פרופ' מרדכי קרמניצר, המכון הישראלי לדמוקרטיה: "ברור שזה לא יטפל בבעיית ההתעללות בנשים בכללותה. תחוקקו חוק שהתעללות ממושכת באישה דינה 15 שנות מאסר, ואז תוסיפו שאם נגרם מותה, אפילו ברשלנות, זה כבר עולה ל-20 שנות מאסר. זה מעשה אמיתי של חקיקה שיסייע פה".

ד"ר יואב ספיר, הסניגור הציבורי הראשי: "אני מסכים עם מסקנתו של פרופ' קרמניצר שזה משהו שצריך להידרש אליו, בעתיד, בנחת, אבל אם בשל הלחץ חייבם להכניס את הנסיבה הנוספת, אז להסתפק בחצי הראשון, וגם לעשות את ההתאמות הסימטריות להקלה עם האישה שהתעללו בה. יש כרגע חוסר סימטריה בין ההגדרות של ההתעללות כנסיבה מקלה לאישה שרצחה לאחר שעברה התעללות, לבין נסיבות ההחמרה לגבר שרצח לאחר שהעביר התעללות, וחייבים לעשות זאת בצורה מסודרת".

חלק מחברי הוועדה דרשו במהלך הדיונים להסיר את נסיבת הקנטור כנסיבת אחריות מופחתת, מחשש להקלה בעונש על מעשי רצח אך לבסוף הנסיבה הושארה כפי שנוסחה בהצעת החוק הממשלתית. היעדר ההתגרות מהווה כיום בחוק העונשין את אחת השאלות המרכזיות במסגרת בחינת ה"כוונה תחילה", והוא שיוצר את ההבחנה העיקרית בין כוונה "רגילה"-אז לא ניתן להרשיע ברצח, אלא בהריגה בלבד, לבין "כוונה תחילה". הצעת החוק זונחת את מבחן הכוונה תחילה וקובעת מדרג אחר ובו תקבע עבירת רצח ועבירת רצח בנסיבות מחמירות, אשר היסוד הנפשי בהן הוא של אדישות או כוונה.

ח"כ בני בגין (הליכוד): "צד אחד של הפן הציבורי הוא הרצון למנוע מצב שבודדים בציבור יחשבו שזה קל מאוד או יפטרו בעונש קל אם ירצחו, בשל טיעון כזה או אחר. מהצד השני עומד האדם, שלא הייתי רוצה שייענש בחומרה יתרה, אם באופן שקשה להגדירו, שהוא מטושטש, שבתחושה מוסרית אנו אומרים שזה לא סביר. לכן אני מציע לקבל את הנוסח הממשלתי שכבר דנו בו".

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני): "אני חוזרת ומבקשת להוציא את הקנטור לחלוטין מהנסיבות המקלות, ולהכניס את הדברים שבאמת צריכים להיות שם, כמו קורבנות קודמת, אבל אם כן משאירים את הקנטור, אז יש להשאיר אותו יותר פתוח, כמו בנוסח הממשלתי, ולא כמו בהצעה החדשה. אני אומרת זאת בתסכול עמוק, כי לדעתי הוא צריך לצאת לגמרי, אבל אם משאירים, אז באופן גמיש".

עו"ד וגנר: "קיימנו פה שישה דיונים בנושא, ועמדת הממשלה הובאה בהרחבה. אנו תומכים בנוסח הממשלתי, אבל עמדת היועמ"ש לממשלה שלא נמשוך את הצעת החוק אם הוועדה תחליט, אחרת, אבל אנו טענו רבות ועמוקות מדוע לאמץ את הנוסח הממשלתי".

קרמניצר: "יש שורה של מעשי עבירות משמעותיים שלא יוכלו להוות התגרות, כולל איום. זה לא מתקבל על הדעת. יש פה גם מסר רע שבקנטור יש הצדק חלקי, שאנו מכבדים תגובה לעשיית דין עצמית והפרת חוק, כאשר מכניסים רף עבירה כעיקרון.. אם אתם רוצים לאפיין את ההתגרות - תכתבו עוון, אבל תוסיפו לו פגיעה בכבדו האדם והשפלה קשה, ואז תכסו את המקרים שצריך לכסות".

הסניגור הציבורי ד"ר ספיר: "נושא הקנטור היה נושא מרכזי בוועדת קרמניצר שזכיתי להיות חבר בה. השאלה היחידה שרלוונטית זה האם זה ממתן את אשמת מי שפעל באופן זה, וזה המבחן היחיד. הרי גם מעשה מגונה זו עבירה של שלוש שנים שאינה עבירה מסוג פשע".

שישה דיונים ממושכים ומחלוקות קשות בין הסנגוריה הציבורית לבין משרד המשפטים והפרקליטות בשאלת היסוד הנפשי בעבירת הרצח, הביאו את חברי הוועדה לקבל את הצעת הממשלה לקבוע כי היסוד הנפשי שיידרש לעבירת הרצח, יהיה יסוד נפשי של כוונה או אדישות; וכי יסוד זה ייכלל גם בעבירת הרצח בנסיבות מחמירות:

לעומת זאת, המתה ביסוד נפשי של קלות דעת תהיה עבירה נפרדת, עם עונש מרבי של 12 שנות מאסר, ללא תיוג של רצח. החידוש המשמעותי בהצעת החוק הוא בהחמרת הענישה והתיוג המוסרי של המתה מתוך יסוד נפשי של אדישות מ-20 שנה כעונש מרבי במסגרת עבירת "הריגה" כיום, לעונש מאסר עולם כעונש מרבי במסגרת עבירת "רצח" לפי הצעת החוק, והן ביצירת הבחנה משפטית-מעשית בין אדישות לקלות דעת.

חברי הוועדה התלבטו האם לקבל את הצעת הממשלה לפיה כל קטגוריית ה"אדישים" תיכלל בעבירת הבסיס של רצח, הן מתוך תחושה שהיסוד הנפשי של אדישות בחוק העונשין ("שוויון נפש לאפשרות גרימת התוצאה") אינו ברור מספיק, והן מתוך תחושה שרק המקרים החמורים או מקרים מסוימים של המתה באדישות אכן שקולים, מבחינה מוסרית, להמתה בכוונה. הסנגור הציבורי הארצי ונציגי לשכת עורכי הדין טענו כי ראוי שעבירת הבסיס של רצח תכלול רק את הממית בכוונה וכי רק יסוד נפשי של כוונה מצדיק עונש מרבי של מאסר עולם. לעומתם, נציגי משרד המשפטים התנגדו לצמצום היסוד הנפשי של אדישות לעניין עבירת הרצח בטענה שההגדרה לאדישות בחוק העונשין ברורה מספיק ומבטאת נכון את האשם המוסרי של מי שראוי שיתויג כרוצח.

כאמור, חברי הוועדה אימצו בסופו של דבר את הנוסח הממשלתי.

תמכו בחוק: היו"ר ח"כ ניסן סלומינסקי והח"כים מיקי רוזנטל, בני בגין, עאידה תומא סלימאן ומיכל רוזין.

תאריך:  26/12/2018   |   עודכן:  26/12/2018
עידן יוסף
+אקוניס: גנץ רק צריך לפתוח את הפה
18:54 26/12/18  |  
השר אופיר אקוניס קורא לבני גנץ לפתוח את פיו ולומר לציבור את עמדותיו. לדבריו, כאשר מתברר לציבור שהמועמד שלפניהם מביע עמדות שמאל, מספר המושבים שלו הולך ופוחת.
+סופה לנדבר הורדה מן הדוכן לאחר שכינתה את החרדים בריונים
15:54 26/12/18  |  
חברת הכנסת סופה לנדבר (ישראל ביתנו) הורדה מן הדוכן לאחר שבנאום במליאה אמרה בהתייחסה לחרדים כי אינה מבינה כיצד בריון עם כיפה על הראש לא צריך לשרת בצה"ל. סגן יושב ראש הכנסת אמר כי אין מקום לשימוש במילה זו כלפי ציבור, הורה להוריד אותה ואמר כי תוגש נגדה תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת.
+ח"כ סלאח סעד הגיע למליאה אחרי ניתוח לב פתוח
15:50 26/12/18  |  
15 ימים בלבד אחרי ניתוח לב פתוח, ובניגוד לעצת רופאיו, הגיע ח"כ סלאח סעד (המחנ"צ) לנאום במליאה. בנאומו פנה לבני המיעוטים וקרא להם להתחשבן עם הפוליטיקאים שבגדו בהם וכעת באים לחזר אחריהם.
+בוטלו כל ישיבות ועדת הפנים, למעט אחת
15:41 26/12/18  |  
בעקבות פיזור הכנסת כל ישיבות ועדת הפנים שנקבעו - מבוטלות. עם זאת, התווספה ישיבה ביום ראשון בנושא הצעת חוק שדה התעופה דב הוז.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב ספיר   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כבוד האדם וחירותו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי קרמניצר   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סלומינסקי: "שינוי מוחלט בדין הפלילי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת אישרה (יום ד׳, 26.12.18), כי רצח בת או בן זוג, שנעשה לאחר התעללות ממושכת, יוכר כרצח בנסיבות מחמירות המחייבות להשית מאסר עולם על הרוצח. במקביל, תיקון נוסף שאושר קובע כי אחריותן הפלילית של נשים שהורשעו בהריגת בן זוג מתעלל תופחת, והעונש המקסימלי שניתן יהיה להשית עליהן יעמוד מעתה על 15 שנות מאסר, במקום מאסר עולם, כפי שהיה נהוג עד כה.
26/12/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש אישרה (יום ד', 26.12.18) לקריאה שנייה-שלישית את הצ"ח למניעת מפגעים סביבתיים - תביעות אזרחיות, שתאפשר ליחידים ולגופים אזרחיים להגיש תביעה בשל פגיעה בערך טבע מוגן. הצורך בתיקון לחוק עלה בעקבות פגיעה בסביבה הטבעית שאירעו, כגון זרימת נפט לשמורת עברונה, או זרימת שפכים לנחל אשלים. הצעת החוק היא יוזמה של ח"כ טלי פלוסקוב, ח"כ דב חנין, ח"כ נורית קורן ו-80 (!) ח"כים נוספים.
26/12/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ אלי אלאלוף, אישרה תקנות חדשות של משרד הבריאות, שיגבילו את הסכום שרשאיות קופות החולים לגבות ממבוטחים עבור הפקת רשומות רפואיות דיגיטליות ל-10 שקלים בלבד לרשומה.
26/12/2018  |  יפעת גדות  |   חדשות
ועדת הכלכלה בחנה (יום ג', 25.12.18) הצעות לטיפול בבעיות חניה לנכים. ח"כ אילן גילאון, שיזם את ציון היום בכנסת, אמר כי הבעיה היא שניתנים יותר מדי תגי חניה ויש פחות מדי מקומות חניה באזורים הצפופים והעמוסים. לדבריו, כיום יש 170 אלף תגי חניה שמוצמדים למכונית, וצריך להצמיד אותם לנכה ולעצור את היד הקלה בהנפקת התווים. היו"ר איתן כבל אמר כי הוועדה קיימה דיונים בנושא בעבר ותנסה למצוא מענה לבעיות שנותרו. לדבריו, הבעיה היא בקלות הבלתי נסבלת בהנפקת תווי נכה ובמחסור בחניות לנכים. הוא הוסיף כי יפעל לצמצם את השימוש לרעה בתו הנכה.
26/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום ג', 25.12.18), פה אחד, לקריאות שנייה ושלישית, את הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 7 והוראת שעה) (שירות במשטרה ושירות מוכר) (תיקון מס' 16), התשע"ט-2018 ואת הצעת חוק שירות ביטחון (הוראת שעה) (הצבת יוצאי צבא בשירות בתי הסוהר) (תיקון מס' 8), התשע"ט-2018, אשר מאריכות בשלוש שנים את הוראות השעה המאפשרות הצבת חיילים ביחידות מסוימות של משטרת ישראל (שאינן משמר הגבול) ושירות בתי הסוהר, בהתאמה.
26/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
איסור צריכת זנות - לקראת אישור סופי  /  עידן יוסף
מחבלים ישאו את מלוא עונשם  /  עידן יוסף
אושר סופית: רישיון משרד הבריאות למגדלי קנביס רפואי  /  איציק וולף
מורכבות היא אנושיות  /  ראובן ריבלין
למצוא את הדרך לחיות יחד  /  יואל (יולי) אדלשטיין
רוצים בית משפט אחרי אילוף  /  איילת שקד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il