|
מחסור באוכל בטיסות לאירופה [צילום: משה שי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
נוסעים בחברת אל-על בטיסות הקצרות שלה לאירופה מתלוננים על כך שהחברה אינה מספקת חלופות צמחוניות בכמות מספקת עבור הנוסעים שאמורים לבחור בין כריך עוף לבין סלט.
אדר אבישר, נציב קבילות הציבור בעיריית גבעתיים ומי שהיה בעבר דובר רשות שדות התעופה ויועץ לשרים ולנשיא, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי כאשר טס לרומא הבין שבחברת התעופה החליפו את הארוחה שהוגשה בעבר לנוסעים בכריך עוף המוגש יחד עם בקבוקון מים. כתחליף - הציעו הדיילים והדיילות לנוסעים סלט. אבישר ביקש לקבל סלט והבין ממנהלת הטיסה שאל-על מספקת למטוס רק 25% מגשי סלט. "התחליף לסנדוויץ אוזל כבר בשורות הראשונות. עובדה זו גרמה בשתי הטיסות להתמרמרות עצומה של הנוסעים שהוציאו את התיסכול על הצוות שעמד אובד עצות", ציין.
לדבריו, כריך העוף היה לטעמו 'לא אכיל' אך לא היה לו תחליף משום שבאף מקום בשלבי טרום הטיסה לא צויין כי על הנוסע להזמין מראש תחליף לכריך, כמו שנהוג בארוחות ילדים או בארוחות כשרות או צמחוניות. "כך, מרבית מהנוסעים נשארו רעבים וללא ארוחה - במיוחד כעסו אלה מהנוסעים שהם צמחונים או רגישים לגלוטן. מנהלת הטיסה הנחמדה סיפרה שאחת הדרכים להבטיח את הסלט המיוחל הוא בהצהרה בטרם הטיסה שאתה רגיש לגלוטן (אם כי את העובדה הזו גם סוכנת הנסיעות שלי לא ידעה). מנהלת הטיסה הציעה לי להביא סלט פירות שלה אישי לאחר שהבינה שבשתי הטיסות לא היה אוכל", ציין. עוד הוסיף כי בטיסה בחזרה היה גם מחסור בכריכי העוף ולא רק בתחליף הצמחוני שלהם. "מדובר בטיסה סדירה ולא בטיסת לואו קוסט, לא ייתכן מצב שהחברה תדאג רק ל-25% מנות ולא תספק מזון לכל נוסעי הטיסה ששילמו עבור כך", כתב.
מאוחר יותר כתב אבישר בדף הפייסבוק שלו כי ניסה להתקשר למספר שירות הלקוחות ותלונות הציבור של אל-על, אך גילה שם שהקלטה מפנה את הפונים לרכישת כרטיסים, ולביצוע צ'ק אין, אך לא מפנה לשירות לקוחות שאמור לקבל את תלונות הציבור.
בחברת אל-על לא הכחישו את שנאמר על המדיניות לאספקת תחליף צמחוני בכמות שאינה מספקת, אך נמסר שלאחרונה מינתה החברה שף חדש ושינתה את האסטרטגיה הקולינרית שלה. "במסגרת שינוי זה, תתקיים כניסה הדרגתית של תפריט קולינרי חדש ואיכותי בכלל מחלקות הטיסה. כיום מחולקים כריכים מגוונים ואיכותיים לצד מנות סלטים לרווחת הנוסעים הטסים ליעדי אירופה. אנו פועלים בכל עת על-מנת לתת מענה ראוי לכלל לקוחותינו".
לשאלת News1 האם הכניסה ההדרגתית של התפריט הקולינרי החדש משמעה חזרה לחלוקת ארוחות מלאות לנוסעים השיבו באל-על כי על-פי התכנון יוגשו בעתיד - החל מאפריל 2019 - ארוחות כפי שהיה נהוג בעבר, ואף ישדרגו אותן. "התפריט הקולינרי החדש אמור להיכנס הדרגתית בכל מחלקות הטיסה החל מחודש אפריל 2019", לשון תגובת אל-על.