|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
בנט. איבדנו יכולת להשפיע שקד. מפלגה בהנהגה משותפת

מפץ פוליטי בימין

מפלגת בנט ושקד: 'הימין החדש'; <br>"תם עידן השפעת הבית היהודי"

השרים נפתלי בנט ואיילת שקד מקימים מפלגה חילונית-דתית חדשה ופורשים ממפלגת הבית היהודי שבראשה הם עומדים בנט: הציונות הדתית יושבת בכיס של נתניהו, עידן ההשפעה של הבית היהודי חלף לבלי שוב שקד ובנט יהיו יושבי ראש משותפים של המפלגה
29/12/2018  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, ושרת המשפטים, איילת שקד, הודיעו על פרישתם ממפלגת הבית היהדוי ועל הקמת מפלגת ימין חדשה - משותפת לדתיים וחילוניים - בשם 'הימין החדש'.


השניים הודיעו על הקמת המפלגה בהודעה משותפת שמסרו במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב. ״עם ישראל חייב להתאחד - חילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדים. כולנו עם אחד. יש דגל מרכזי שלא הצלחנו להרים מתוך מפלגת הבית היהודי - שותפות אמיתית בין חילונים לדתיים. עשינו מספר ניסיונות לייצר שותפות כזו, אך לצערנו זה לא צלח. לכן, היום אנחנו מקימים מפלגת ימין חדשה, של חילוניים ודתיים, מפלגה שבה, לראשונה בתולדות המדינה, חברים באופן שווה ומלא חילונים ודתיים. כזו שמייצרת שותפות אמת. כמו באוהל בטירונות, כמו במקום העבודה״, אמר השר בנט.

לדבריו, הבית היהודי הפך להיות כוח משפיע מאוד במדינה ישראל אבל בשנה האחרונה ובחודשים האחרונים, העידן הזה של ההשפעה שלנו תם ללא שוב. "ראש הממשלה מבין שהציונות הדתית יושבת בכיס שלו. שכמה שיתעמר - הציונות הדתית בכיס שלו. רק לפני כמה שבועות טען שאסור ללכת לבחירות בגלל רגישות ביטחונית והציבור הדתי נעמד דום. נאלצנו להתקפל ולהישאר בממשלה בניגוד למה שאנחנו מאמינים. ארבעה חודשים אחר כך, כשהבחירות התאמו לו, הוא שכח את נאום דם היזע והדמעות של עצמו. איבדנו את היכולת להשפיע מהותית", אמר. השרה שקד ציינה כי תעמוד בראש המפלגה בשותפות מלאה עם השר בנט.

יחד עם בנט ושקד צפויה לפרוש גם יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי. על-פי ההערכות, תוצב מועלם רפאלי במקום גבוה ברשימת המפלגה החדשה.

בטרם הצטרפו אל הבית היהודי יזמו נפתלי בנט ואיילת שקד יחד עם הרב אבי רונצקי ז"ל את הקמת מפלגת הישראלים. גם בבחירות של שנת 2015 התלבטו בשאלה האם לפרק את השותפות בין הבית היהודי לבין מפלגת תקומה שהיא המרכיב המרכזי ברשימת האיחוד הלאומי שרצה יחד עם הבית היהודי. רק לפני חמישה ימים התראיינה איילת שקד לחדשות 10 והכחישה דיווחים שלפיהם היא שוקלת הקמת פלטפורמה פוליטית חדשה. "יש הרבה מצביעי ימין בישראל, והבית היהודי זה הבית שלהם", אמרה. נפתלי בנט עוד שלח ביום שישי האחרון הודעת ווטסאפ לחברי הכנסת של הבית היהודי כי הוא "נחוש ללכת לאיחוד עם תקומה וככל שזה תלוי בי זה יקרה".

במהלך מסיבת העיתונאים ניסה אחד הנוכחים במקום להפריע לדבריהם של בנט ושקד. הוא התפרץ לדבריהם והאשים אותם בכך שאיפשרו לנתניהו להמשיך לכהן בתפקידו למרות החשדות נגדו. יו"ר אגודת העיתונאים של תל אביב, יוסי בר-מוחא, ניסה להשתיק אותו ואף שם את ידו על פניו.

מנכ"ל מפלגת הבית היהודי, ניר אורבך, פרסם הודעת תגובה ובה הודיע כי המפלגה תיערך כבר בימים הקרובים להמשך דרכה כשברור לכל שתעמיד רשימה איכותית של אנשי ציבור ראויים ומוכשרים שימשיכו לפעול למען עם ישראל בכנסת ה-21.

"בהתאם לחוקת המפלגה מונתה ועדה שמורכבת מיו"ר נשיאות המפלגה, יו"ר ועדת הבחירות, יו"ר הוועדה המוניציפלית וחברת בית הדין של התנועה ושתנוהל על-ידי כמנכ"ל המפלגה וכיו"ר המזכירות. הוועדה תתכנס כבר מחר (יום א׳), תבחן את האפשרויות העומדות בפני המפלגה ותביא אותם להכרעת המרכז. כמו-כן, יוקם צוות מיוחד שיאיץ את המו"מ עם חברינו מהאיחוד הלאומי על-מנת להגיע להסכמות בהקדם האפשרי מיד לאחר בחירת יושבי הראש בשתי המפלגות", ציין.

בינתיים, מתקשרים בנט ושקד לפעילים מרכזיים במפלגת הבית היהודי - בהם פוקדים מרכזיים של מתפקדים - ומנסים לשכנע אותם לעבור למפלגתם החדשה, מפלגת הימין החדש.

תאריך:  29/12/2018   |   עודכן:  29/12/2018
איציק וולף
+ליברמן על מפלגת 'הימין החדש': "מפלגת אופנה שתיעלם לאחר הבחירות"
08:41 30/12/18  |  
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס (יום א', 30.12.18) בראיון בכאן ב' להקמת מפלגת 'הימין החדש' של בנט ושקד ואמר כי מדובר "מפלגת אופנה שתיעלם לאחר הבחירות". ליברמן הוסיף: "הם לא יכולים להזיק לי ולקחת ממני אפילו קול אחד. אני עברתי הרבה מערכות בחירות. ישראל ביתנו היא לא מפלגה שמסתתרת, אם אנחנו לא מסכימים - אנחנו קמים והולכים".


+ירושת בנט ושקד: 21.8 מ"ש גרעון
08:08 30/12/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מי שהתהדר בהצלחתו העסקית ושרת המשפטים מותירים אחריהם מפלגה עם החוב הגדול ביותר בישראל, לאחר שספגה קנסות של 2 מיליון שקל על התנהלות בלתי חוקית  ▪  בנט ושקד יקבלו מימון של 5.5 מיליון שקל, בעוד הבית היהודי יצטרך להתכונן לאפשרות של ירידה בתרומות ובמספר המנדטים
בנט. ניהול כושל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שקד. בניגוד לחוק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בנט ושקד, בגדתם בי
08:06 30/12/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שאפנות אישית היא הגורם היחיד להקמת "הימין החדש". הרצון להגיע ללשכת ראש הממשלה, גורם לבנט ושקד לסכן את גוש הימין כולו בתואנות שווא ולפיהן מפלגה דתית אינה יכולה להשפיע
(מתנהגים כמו נתניהו [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90])
+דני דנון: אשאר בתפקידי כשגריר באו"ם
06:57 30/12/18  |  איציק וולף
שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הודיע אמש כי הוא צפוי להמשיך בתפקידו באו"ם. זאת, לאחר שהחליט שלא לשוב לישראל כדי להתמודד בבחירות המקדימות של הליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-21 הצפויות להתקיים באפריל הקרוב.
+הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו יחד
00:35 30/12/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בישיבה לילית שהתקיימה אצל הרב דרוקמן לאחר הודעת הפרישה של איילת שקד ושל נפתלי בנט סוכם כי יימשכו המגעים לאיחוד בין המפלגות
(הישיבה בביתו של הרב דרוקמן)
+ועדת הכנסת תדון בבקשת הפיצול בבית היהודי
22:38 29/12/18  |  איציק וולף
‏ועדת הכנסת תדון מחר החל מהשעה 11:30 לפני הצהריים (יום א') בבקשת יו"ר הבית היהודי, ח"כ נפתלי בנט, להתפצל מן המפלגה לסיעה נפרדת יחד עם ח"כ השרה איילת שקד ועם ח"כ שולי מועלם-רפאלי.
+השר אריאל: הזדמנות לסיעה חזקה של הציונות הדתית
22:13 29/12/18  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, קרא למפלגת הבית היהודי שראשיה - השרים בנט ושקד - הודיעו על עזיבתה להתאחד עם מפלגתו ולהקים סיעת ימין חזקה שתוביל את ההנהגה בימין. "בעיני זוהי טעות של חברי נפתלי ושקד אך מצד שני זוהי הזדמנות להקים סיעה חזקה של הציונות הדתית", אמר.
+השם החזק בבחירות: מנדלבליט
21:50 29/12/18  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
דומה שהשם החזק כיום בפוליטיקה הוא אביחי מנדלבליט, אשר נושא בנטל עצום העולה על כוחו לְשֵׂאתוֹ. מעולם לא היה כה ברור שיש להפריד בין תפקיד היועץ המשפטי לממשלה לבין תפקיד התובע הכללי
(מנדלבליט ונתניהו.
נטל עצום [צילום: AP Photo/Gali Tibbon, Pool])
+ח"כ רוזין: מפלגת בנט ושקד - ימין קיצוני ושמרן
21:35 29/12/18  |  איציק וולף
ח"כ מיכל רוזין (מרצ) טענה כי אין הבדל בין הבית היהודי למפלגתם החדשה של בנט ושקד.

"זו אותה גברת קיצונית בשינוי אדרת. הנסיון הנואש להתנער מהסמוטריצ'ים לא יסתיר את העובדה שעדיין מדובר במפלגת אלט רייט קיצונית, שמרנית וגזענית שמטרתה עודנה סיפוח הגדה המערבית והחרבת החזון הציוני באמצעות מדינה דו-לאומית", טענה.

+יחימוביץ': פליק פלאק פוליטי בגלל חישובי מנדטים
21:18 29/12/18  |  איציק וולף
ח"כ שלי יחימוביץ תקפה את השרים בנט ושקד לאחר שהודיעו על פרישתם מהבית היהודי ועל הקמת מסגרת פוליטית חדשה.

"אחרי שהודיעו שאין להם בעיה עם כהונתו של ראש הממשלה שקוע עד צוואר בפלילים גם אם יוגש נגדו כתב אישום, עושים בנט ושקד פליק פלאק פוליטי מסיבות של חישובי מנדטים. נוכח מחול השדים הצפוי כעת בתחרות הפטריוטיזם המזוייף מי יותר קיצוני - לא נותר אלא לומר כי אם ׳חדש׳ הוא רמיסת שלטון החוק, חזרה להזיית ארץ ישראל השלמה ותפיסה כלכלית ימנית דורסנית ללא ערבות הדדית - אפשר להתגעגע למפדל הישנה", אמרה.

+מזכ"ל האיחוד הלאומי: המניעים של בנט ושקד - אישיים
21:16 29/12/18  |  איציק וולף
מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, אופיר סופר, טען כי השרים בנט ושקד מונעים ממניעים אישיים ומנצלים את מצביעי הימין.

"בנט חושב שהציונות הדתית הם ילדים נאיביים אבל האמת היא שהם ממש לא מטומטמים והם מבינים הערב יפה שעשו עליהם סיבוב אלקטוראלי. בנט חושב שהוא יעשה אקזיט על הגב של הציונות הדתית, הציבור יוכיח לו אחרת ויבחר בערכים ואידאולוגיה ולא בהרפתקאה מסוכנת למחנה הלאומי שמונעת ממניעים אישיים״, אמר.


+לבני: שם חדש לאדריכלי הסיפוח והפגיעה בשלטון החוק
20:58 29/12/18  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, הגיבה על הודעת בנט ושקד ואמרה כי מדובר בשם חדש לאותם אדריכלי הסיפוח, הפגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה. "מולם צריך להציג את הדרך הציונית הברורה של מדינה יהודית ודמוקרטית שנפרדת מהפלשתינים לשלום ואיתה לנצח״, אמרה.
+לפיד: עכשיו ברור שאפשר לנצח את נתניהו
20:56 29/12/18  |  איציק וולף
במפלגת יש עתיד ברכו על הודעת נפתלי בנט ואיילת שקד על פרישתם מהבית היהודי ועל הקמת מפלגה חדשה וטענו כי בזמן שהגוש של נתניהו מתפצל נוצרת פה הזדמנות היסטורית להחליף את השלטון.

״לי דווקא אכפת איך מתחלקים המנדטים של נתניהו, מפני שעכשיו ברור שאפשר לנצח את נתניהו", אמר יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.
+השרה גמליאל: ליכודניקים מצביעים רק לליכוד
20:54 29/12/18  |  איציק וולף
השרה גילה גמליאל (הליכוד) הגיבה על ההערכות שלפיהן בנט ושקד מעוניינים בשאיבת קולות של מצביעי ליכוד פוטנציאליים וצייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "בנט ושקד ילמדו מהר מאוד שליכודניקים מצביעים רק לליכוד". מהליכוד נמסר כי "מי שרוצה להבטיח שהממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין בראשות נתניהו ולא ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ-גבאי, חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו"
+האיחוד הלאומי: הרוב יבחר בנאמנות לדרך ולא יתפתה לטרנד
20:53 29/12/18  |  איציק וולף
במפלגת האיחוד הלאומי הודיעו הערב כי הם מצרים על החלטתם של בנט ושקד לנטוש את רשימת הציונות הדתית והמחנה הלאומי. "הבית היהודי והאיחוד הלאומי הם מפלגות שורשיות עם דרך ואידאולוגיה ברורה שלא משתנה לפי הלכי רוח,יחד עם תשתית אנושית של שליחי ציבור נאמנים בכל רחבי הארץ. אין לנו ספק שהרוב המכריע של הציבור יבחר בנאמנות לדרך ולערכים ולא יתפתה לטרנד פוליטי או למפלגת אווירה חדשה,הפעם בימין. אנחנו נשב באופן מיידי עם חברי הבית היהודי וכוחות נוספים כדי להוביל רשימה מאוחדת וגדולה שתביא לידי ביטוי את הערכים של הציונות הדתית והמחנה הלאומי שלא מפחד להניף גבוה את דגליו של הכרעת הטרור ללא פשרות וחיזוק ההתיישבות יחד עם שמירה על צביונה היהודי של המדינה", לשון הודעת האיחוד הלאומי.
+סמוטריץ': אקח על עצמי את הנהגת הציונות הדתית
20:51 29/12/18  |  איציק וולף
ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב על הפרישה הצפויה של בנט, שקד ומועלם ואמר בראיון לפגוש את העיתונות: "בנט ושקד רוצים להנהיג את המדינה, אני רואה את הציונות הדתית מתקדמת להנהגת המדינה אבל אם זה מה שהם החליטו שיהיה להם בהצלחה". לאחר מכן הצהיר כי ייקח על עצמו להוביל את הציונות הדתית.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מפלגת בנט ושקד: 'הימין החדש'; "תם עידן השפעת הבית היהודי"
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
29/12/18 20:37
2
אלטע קאקער
29/12/18 20:46
3
שלהבת
29/12/18 20:58
4
באום
29/12/18 21:16
 
אנתרקס
30/12/18 10:35
5
עמישב
29/12/18 23:14
6
שני טרויאנים
30/12/18 02:09
7
הלך עליהם
30/12/18 12:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
תרשמו ה-9 באפריל יום הבחירות. תתכוננו - לראיונות, הערכות, פרשניות, ניחושים, פיצוצים, סקרים למכביר וקומבינות פוליטיות. שוב יצוצו בוודאי - מפלגות קש, חלקן הזויות, חלקן אגו-מניאק, חלקן ישנות שיקחו מנדטים מהמפלגות האחרות, סתם כך בשביל תענוג התחרות בבחירות. במצב שלנו כיום - מבחינה ביטחונית, מדינית, כלכלית, למרות ההתייקרויות, הכלכלה עדיין יציבה וחזקה יותר מאשר ברוב ארצות אירופה
29/12/2018  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
קורה פה דבר מוטרף. מסתובב בינינו אדם שפה ושם משחרר חיוך, שמסגיר המון שום דבר, אבל מקפיד שלא לומר מילה, ובכיסו 15 מושבים לרשימתו לכנסת. איך הוא חולל את ההוקוס-פוקוס הזה? רק בגלל זה מגיע לו להיות ראש ממשלה.
28/12/2018  |  יוסי דר  |   מאמרים
הכנסת פוזרה והבחירות נקבעו ל-9.4.19. המצב בין הגושים די ברור - הימין - כמעט אפשר לומר "כרגיל" - מוביל מול גוש השמאל, כמו גם יתרונו של הליכוד וביבי. מדובר על סביב 30 מנדטים.
28/12/2018  |  מוטי קפלן  |   מאמרים
הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, מעניק לעצמו סמכויות בלעדיות במפלגת חוסן לישראל אותה רשם אתמול (יום ה', 27.12.18). כך עולה מתקנון המפלגה.
28/12/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', מספר 2 במפלגת האיחוד הלאומי-תקומה, הודיע לחברי ועידת האיחוד הלאומי על כוונתו להתמודד על ראשות המפלגה, המרכיבה כיום את סיעת הבית היהודי.
28/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (א)  /  מי ומי  
אמיר אוחנה בארץ הקטקטים  /  עידן יוסף
חולל קבר אביו של מנדלבליט  /  עידן יוסף
נתניהו: "לא דיברתי ולא איימתי על היועמ״ש"  /  מירב ארד
רודנות ומשילות  /  איתמר לוין
אל תדמימו את הכנסת  /  עידן יוסף
במחנה הציוני מהומת אלוהים   /  ראובן לייב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il