"אם המדינה תפר את הבטחתה לפנות תוך זמן קצר את שדה דב, עשויים בעלי הקרקע לתבוע פיצויים ב-5 מיליארד שקל ויותר" - הזהיר (יום א', 30.12.18) סגן הממונה על התקציבים באוצר, אריאל יוצר, האחראי על תחום הנדל"ן במשרד. הוא דיבר בישיבת ועדת הפנים של הכנסת.
אזהרתו של יוצר באה על-רקע החלטת הוועדה להוסיף סעיף לחוק שדה דב, ובו יאמר כי בניגוד לחוק הקיים, לא יבנו מסוף זמני לנוסעים בשדה דב. בנוסף, הורתה היום הוועדה לשר הביטחון
בנימין נתניהו, לבחון מחדש את ההחלטה לסגור את שדה התעופה הצבאי ב-1 ביולי הקרוב. הנימוק: המצב הביטחוני החדש בצפון ובדרום. ההוראה כלולה כסעיף בתיקון לחוק שדה דב, שאושר היום בוועדה לקראת אישור סופי בכנסת בימים הקרובים.
משמעות שתי ההחלטות היא למעשה דחייה נוספת בסגירת שדה דב, כי ללא מסוף זמני אי-אפשר לטפל בנוסעים. גם בדיקת של נתניהו עשויה להביא לדחייה בסגירה. החוק הורה לבנות מסוף זמני, אך הוא לא נבנה עד היום. התיקון לחוק בה בא "להכשיר" בדיעבד את אי- בניית המסוף.
יו"ר הוועדה, ח"כ
יואב קיש: "במצב הביטחוני הנוכחי, סגירת השדה הצבאי היא ויתור על נכס אסטרטגי. אני, כמפקח על ה
ממשלה, דורש בדיקה חוזרת. חובתו של שר הביטחון לחזור לכנסת ולדווח".
המשנה ליעוץ המשפטי לממשלה, עו"ד קמיניץ, אמר בדיון: " יש מאבק משפטי קשה. לכולם ברור משמעות ביטול המיזם (הכולל פינוי קרוב של השדה לצורך בניית אלפי דירות - א.ל.). הרבה מוטל על הכף".
עו"ד רחל זכאי- נוימן, בעבר היועצת המשפטית של רשות מקרקעי ישראל, וכיום נציגת בעלי המגרשים: "זו נשיאת שם הביטחון לשווא". נציג עיריית אילת, לעמת זאת, אמר כי למד מהדיון "שכסף חשוב יותר מביטחון". כלומר עדיף לסגור את השדה ולמכור מגרשים, מאשר לדאוג לביטחון בנושא זה.