|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

נוה נגד ניצן: "מקבל החלטות משיקולי רייטינג"

יו"ר לשכת עוה"ד יוצא במתקפה נגד פרקליט המדינה: "ניתן לתמוה כיצד הצליחה הפרקליטות בפרק זמן קצר לבצע שורה ארוכה כל-כך של מחדלים ופעולות פסולות, שניתן להניח כי בוצעו דווקא נוכח מעמדי וממניעים בלתי ענייניים" הפרקליטות: "מטרת המכתב היא להביא את הדברים בפני התקשורת, ותו לא"
31/12/2018  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: חן מענית  |    |  גלובס  |  תגובות
אפי נוה [צילום: דרור סיתהכל]

"אין לנו ספק שכתב האישום נגד אפי נוה הוגש במועד שבו הוגש, במבט צופה פני ראיונו הצפוי של נוה למחרת לתוכנית 'עובדה' והתייחסותו באותו ראיון להתנהלות הפרקליטות בחקירתו. יש להצטער שהחלטות שאמורות להתקבל ממניעים ענייניים בלבד מתקבלות משיקולי רייטינג. וזאת, על-ידי הגוף האמון על אכיפת שלטון החוק". כך כתב לאחרונה עו"ד אפי נוה באמצעות סנגורו, עו"ד בעז בן-צור, במכתב ששלח לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן ולפרקליטת מחוז מרכז (פלילי), עו"ד רחל אבישר-אבסל.

את המכתב שלח נוה יום אחרי שהפרקליטות החליטה בשבוע שעבר להעמידו לדין פלילי בפרשיית הברחת בת-זוגו, בר כץ, בנמל התעופה בן-גוריון.

במכתב מעלה עו"ד בן-צור, בשמו של נוה ובשמה של כץ, טענות קשות מאוד על התנהלות הפרקליטות בעניינו ובעניין בת-זוגו.

"ניתן לתמוה כיצד הצליחה הפרקליטות בפרק זמן קצר של כחודשיים להתנהל בצורה כל-כך עקומה, ולבצע שורה ארוכה כל-כך של מחדלים ופעולות פסולות, שניתן להניח כי בוצעו דווקא נוכח מעמדו של מר נוה וממניעים בלתי ענייניים", פתח בן-צור את מכתבו לפרקליט המדינה.

במכתב מוזכרת רשימה "בלתי ממצה בעליל" לדבריהם של בן-צור ונוה, של אותן "פעולות פסולות לכאורה של הפרקליטות".

עו"ד בן-צור, כותב בין היתר, כי הפרקליטות נמנעה מלהעביר לידי נוה מידע רלוונטי להגנתו לפני השימוע שנערך לו. לפי הנטען, מדובר בפירוט של מקרים דומים שבהם הועמדו לדין ישראלים בגין הברחה של הגבול. נזכיר, כי נוה טוען כי הפרקליטות מפלה אותו לרעה ונוקטת נגדו אכיפה בררנית בהחלטתה להעמידו לדין פלילי.

"לא נענתה דרישה להשלמת טיעון"
לפי המכתב, נוה וסנגוריו גילו רק בזכות הדלפות של הפרקליטות לעיתונות, כי נמצאו מקרים דומים למקרה של נוה שבהם הועמד לדין אזרח ישראלי בשל העובדה שלא הציג את דרכונו בביקורת הגבולות. לפי המכתב, בעקבות אותם פרסומים שהפרקליטות עומדת מאחוריהם, פנו נוה ועורכי-דינו לפרקליטות, לפני כחודשיים, ב-26 באוקטובר, וביקשו לקבל הפניה לאותם מקרים וכן נתונים ומידע בעניין מדיניות האכיפה של הרשויות בכניסה וביציאה של אזרחים ישראלים מגבולות הארץ.

"דרישה זו התבקשה הואיל ועמדנו על כך שהמדיניות הנוהגת היא, שלא להעמיד לדין אזרחים ישראלים שאין מניעה לכניסתם, מקום בו מדובר ביציאה/כניסה ראשונה, וכשלא נלווית לכך נסיבה מחמירה (כגון עריקות, אדם הדרוש לחקירה, הפרת צו שיפוטי וכיו"ב)", נאמר במכתב ששלח בן-צור לפרקליט המדינה.

עוד לטענת נוה באמצעות בן-צור, "דרישתנו לקבל מידע לגבי אותם 'מקרים דומים' נענתה בערב שלפני עריכת השימוע(!), תוך שנמסר לנו כי אין בכוונת הפרקליטות למסור לידינו את המידע".

לטענת נוה, חרף זאת, הפרקליטות "זגזגה" במעמד השימוע שנערך ביום שלמחרת. "הוצגו לנו אותם מקרים שנטענו להיות 'דומים'. כבר במעמד השימוע הבהרנו, כי אין אפשרות להסיק מאותם מקרים דבר וחצי דבר על ענייננו, שכן המדובר במקרים שונים בתכלית".

בהמשך לכך, לטענתו, שלושה ימים אחרי השימוע, ביקש נוה לקיים ישיבת השלמת טיעון לשימוע בפני הפרקליטות. "דרישה הגיונית ומתבקשת זו לא נענתה, ובמקום זה הוגש כתב האישום בטרם ניתנה למרשנו הזדמנות להציג בפניכם את מלוא טענותיהם".

לטענת נוה וסנגורו במכתב, "פעולות פסולות" נוספות של הפרקליטות נוגעות לסוגיית המניע למעשים של נוה. "כפי שהבהרנו פעם אחר פעם, הרקע לביצוע המעשים על-ידי נוה הוא מצוקה, נוכח הפעלת לחצים מצד פרודתו של נוה על נוה, ובפרט על גב' כץ ומשפחתה, לא נרחיב שוב לעניין זה. בנוסף, המצאנו לידיכם (הפרקליטות, ח' מ') שתי חוות-דעת של מומחים לדיני משפחה, המוכיחות שבכל מקרה הקשר בין כץ לנוה אינו רלוונטי להליך המשפטי של הגירושין.

"אין ולא יכול להיות חולק על כך, שנוה וכץ לא ביקשו להשיג לעצמם כל טובת הנאה. הם לא ביקשו לחמוק מרשויות החוק. הם לא ביקשו להתגבר על מגבלה משפטית או אחרת לצאת או להיכנס לארץ".

חרף זאת, טוענים נוה וכץ באמצעות בן-צור, "פתחה הפרקליטות במסע מסורבל וגמלוני בניסיון לנסות ולייחס הישג כלשהו בהליכים המשפטיים הקשורים לגירושים". לפי הנטען, הפרקליטות פנתה לשם כך לביהמ"ש בבקשה לקבל תיק תביעה כספית נגד כץ ואת תיק הגירושין של נוה ופרודתו. "מדובר בבקשה פוגענית ומרחיקת לכת שלא הייתה כל הצדקה להגשתה".

"תמוה שנאשם מתראיין בעיצומו של שימוע"
בשבוע שעבר, ב-27 בדצמבר, השיבה עו"ד אבישר-אבלס, פרקליטת המחוז, למכתבו של בן-צור. בתחילת תשובתה מציינת הפרקליטה, כי בן-צור עצמו כתב שהוא לא מצפה לקבל תגובה לתלונותיו. "מכאן אנו למדים כי ככל הנראה מטרת המכתב הייתה להביא את הדברים בפני התקשורת, ותו לא".

לגופו של עניין, דחתה פרקליטת מחוז מרכז, אבישר-אבלס, את טענות נוה באמצעות בן-צור מכול וכול. "כיוון שאנחנו מצויים מעתה ואילך בהליך שיפוטי, אין בכוונתנו להתנצח עימכם במכתבים. ככל שתמצאו להעלות טענה זו או אחרת בביהמ"ש, אנו נגיב לה בביהמ"ש. אין מקום לטענתך כאילו לא התאפשר למרשיך להציג את מלוא טענותיהם קודם להגשת כתב האישום".

אשר לטענת נוה וסנגורו כי הפרקליטות מנהלת את ההליך בתקשורת, כתבה להם הפרקליטה: "אודה כי משונה ותמוה לשמוע טענה זו מנאשם אשר מסתבר שמצא לנכון להתראיין לתוכנית 'עובדה' אודות ההליך המשפטי המנוהל בעניינו, בעודו תלוי ועומד, ובעיצומו של הליך שימוע, ולהטיח בתקשורת האשמות שווא בפרקליטות". לדבריה, בנוסף, ההחלטה להגיש את כתב האישום נגד נוה התקבלה לפני שפורסם שתוכנית "עובדה" תעסוק ביו"ר לשכת עוה"ד.

כתב האישום: נוה וזוגתו פעלו במרמה לצורך יציאה וכניסה לארץ

בשבוע שעבר, ב-25 בדצמבר, הגישה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לבית המשפט השלום בראשל"צ כתב אישום נגד יו"ר לשכת עורכי-הדין עו"ד אפי נוה ובת-זוגו, בר כץ, בגין יציאה מישראל שלא כחוק בצוותא, כניסה לישראל שלא כחוק בצוותא, וקבלת דבר במרמה בצוותא. כתב האישום הוגש לאחר דחיית בקשת נוה וכץ בהליך שימוע, שלא יוגש כתב אישום.

ההחלטה התקבלה על-ידי פרקליט המדינה שאימץ את המלצת פרקליטות מחוז מרכז - להגיש את כתב האישום.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רועי רייס, ביקשו נוה ובת-זוגו לפעול להסתרת שהותם המשותפת המתוכננת בחוץ-לארץ, "וזאת כדי להשיג לעצמם תועלת בקשר לסכסוך גירושים שבו מצוי נוה עם אשתו". לשם כך, בתיאום מראש, החליטו השניים לפעול יחד במרמה לצורך יציאת וכניסת הנאשמת את גבולות ישראל, בלי שמעבריה יתועדו באופן רשמי, באופן שתשוקף רק שהיית הנאשם, כביכול ללא הנאשמת, מחוץ לארץ.

על-פי עובדות כתב האישום, הנאשמים הגיעו בשתי הזדמנויות שונות, בעת יציאתם מישראל ובעת חזרתם לישראל, בסוף חודש ספטמבר ותחילת חודש אוקטובר, בתכנון מראש, לעמדות הממוכנות באולם ביקורת הגבולות בנתב"ג, שם הזדהה נוה בעמדה והונפק עבורו גייט-פאס.

על-פי המיוחס בכתב האישום, הנאשמת, אשר לא הזדהתה בשום שלב, עברה את שערי המעבר באמצעות הגייט-פאס שהונפק עבור נוה וניתן לה על ידו, ושני הנאשמים עברו את שערי המעבר, תוך יצירת מצג כוזב שלפיו שניהם הזדהו בפני העמדה, שכביכול הנפיקה עבור שניהם גייט-פאס, ותוך שהנאשם נצמד לגבם של אחרים על-מנת לעבור את השער ללא הנחת גייט-פאס.

עוד צוין בכתב האישום, כי בעת חזרת נוה וזוגתו לישראל, בקריית גבול ששהתה בסמוך לשערי המעבר הבחינה בהתנהלות הנאשמים, ניגשה אליהם ותשאלה אותם. במהלך התשאול היתמם נוה, הציג בפני הבקרית מצג כוזב שלפיו אינם יודעים במה מדובר, ותחילה אף טען בכזב שכלל אינו מכיר את הנאשמת. השניים עוכבו לבירור מעמיק יותר, שהוביל בהמשך לחקירת המשטרה.

נוה וכץ מכחישים את המיוחס להם. בעקבות הגשת כתב האישום פרש נוה מהוועדה לבחירת שופטים.

חזקת החפות. נדגיש, כי ההליך המשפטי שמתנהל נגד עו"ד נוה ונגד כץ עודנו בעיצומו, משפטם טרם החל, ושמורה להם חזקת החפות.
תאריך:  31/12/2018   |   עודכן:  31/12/2018
חן מענית
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נוה נגד ניצן: "מקבל החלטות משיקולי רייטינג"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
31/12/18 17:44
2
שמ
31/12/18 18:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 31.12.18) את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, העוסקות בהסדרת תפקיד קצין הבטיחות. התקנות נועדו להסדיר את החובה שתחול על בעל מפעל או מנהל צי רכב להעסיק קצין בטיחות, בהתאם לסוגי כלי הרכב ומספרם, וכן תנאי הסמכת קצין הבטיחות ותפקידיהם וחובותיהם של קצין הבטיחות ובעל המפעל והן ייכנסו לתוקף 9 חודשים לאחר פרסומן ברשומות.
31/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
זיאד נח'אלה, מנהיג הג'יהאד האיסלאמי המבקר בטהרן, העניק ראיון ב-30 בדצמבר לערוץ הטלוויזיה האירני "אל-עאלם" שבו חשף את התוכנית של "ציר ההתנגדות" בראשות אירן לתקוף את ישראל מצפון ומדרום, דבריו נאמרו כמה ימים לאחר שנפגש בפומבי בבירות עם מנהיג ארגון חיזבאללה, השיח' חסן נסראללה.
31/12/2018  |  יוני בן-מנחם  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 31.12.18) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק (תיקון מס' 7), התשע"ט-2018 של חברי הכנסת איתן כבל, יהודה גליק, איל בן ראובן וקבוצת חברי כנסת. כמו-כן אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק איסור צריכת זנות (הוראת שעה ותיקון חקיקה), התשע"ט-2018. מדובר בהצעה ממשלתית של משרד המשפטים ובהצעות פרטיות של חברות הכנסת עליזה לביא ושולי מועלם רפאלי.
31/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בזק שכרה מקבוצת עזריאלי 19,500 מ"ר במגדל משרדים, הנמצא בבנייה ברחוב המנור, אזור התעשיה חולון. היא תשלם כ-85 שקל למ"ר לחודש, בחוזה ל-10 שנים, כולל חניות שמספרן לא נמסר. בזק קיבלה אופציות להאריך את החוזה לתקופות שאורכן לא נמסר, אך לא יותר מכ-15 שנים נוספות.
31/12/2018  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מי מאיתנו לא חולם לחזור ולהיות צעיר יותר, בריא יותר, מלא מרץ יותר (בתנאי, כמובן, שחוכמת הניסיון שצברנו תישאר ברשותנו, גם ב"סיבוב השני"). החלום הזה עשוי אולי להתגשם בעתיד, במידה מסוימת. התקווה מחממת הלב הזאת נובעת מתוצאות מחקר שהובילו פרופ' ולרי קריז'נובסקי וחבר קבוצת המחקר שלו, ד"ר יוסי עובדיה, במחלקה לביולוגיה מולקולרית של התא במכון ויצמן למדע. תוצאות המחקר פורסמו באחרונה בכתב-העת המדעי Nature Communications.
31/12/2018  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il