ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, החליטה לבטל את קו מטרונית רכס הכרמל. בעקבות הביטול, התקציב שייעד
משרד התחבורה למיזם יועבר לטובת הארכת מסלול המטרונית מעכו לנהריה.
המטרונית היא מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת של אוטובוסים רבי-קיבולת במסלולים ייעודיים עם העדפה ברמזורים. את קו רכס הכרמל תכנן קודמה בתפקיד,
יונה יהב, באמצעות חברת יפה נוף העירונית. הקו בציר הרכס אמור היה לעבור ממרכז הכרמל לאוניברסיטת חיפה לאורך מסלול של 7 ק"מ. העירייה אף שקלה אפשרות לכריית מנהרה תת-קרקעית מצומת חורב עד לכיכר ספר שבה אמורה לנוע המטרונית, ואף פעלה לקידומה.
משנבחרה קליש רותם, אדריכלית במקצועה, לראשות עיריית חיפה היא בחנה מחדש את המיזמים שתוכננו בתקופת יהב, והחליטה כי חסרונותיו של הקו גוברים על יתרונותיו והחליטה לבטלו.
בעקבות כך, שר התחבורה ישראל כ"ץ הודיע לראש עיריית נהריה רונן מרלי על העברת תקציב לעירו לפיתוח מטרונית. מרלי בישר בישיבת מועצת העירייה (יום ד', 2.1.19) כי ביקש מהשר כ"ץ מטרונית לנהריה והופתע לשמוע ממנו כי רגע לפני פגישתם ביקשה עמיתתו החיפנית לבטל את קו רכס הכרמל בעירה, ולכן תתאפשר הקצאת שישה מיליארד שקל להארכת המטרונית לנהריה. "זה ייקח קצת זמן אבל תהיה מטרונית בנהריה", אמר מרלי.
בישיבה בין מרלי לכ"ץ סוכם גם על:
- כביש מספר 89 החדש, מאזור צומת מסריק ועד לצומת כברי ייכנס להילוך עבודה גבוה ומשרד התחבורה מתחייב לסיימו עד לסוף שנת 2020.
- בניגוד לתוכנית החומש, אישר השר באופן חריג את הרחבת כביש 89 הישן, מהגעתון ועד לצומת כברי, ובתנאי שעיריית נהריה תוותר על חלקים משטחי הגינון בצידי הדרך. התקבלה החלטה משותפת לצאת לתכנון הרחבת הכביש האמור.
- כביש 859 החדש, מאזור רגבה לכיוון כביש 70 ייכנס לעבודה מואצת ויסתיים עד לסוף שנת 2021.
ממשרד התחבורה נמסר: "קידום תחבורה ציבורית הוא בראש סדר העדיפות של משרד התחבורה. מכיוון שמדובר במיזם עירוני שטרם החל, זכותה של ראש העירייה לקבוע מדיניות, ומשום שהיא הודיעה שאינה מעוניינת לקדם את מיזם המטרונית לכרמל ניתנה הנחיה להמשיך את קו המטרונית (המתוכנן להגיע עד עכו) עד לנהריה, וזאת במסגרת התקציב המיועד לפיתוח תחבורה ציבורית במרחב".