|
גשר יהודית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
|
משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון הגישו (יום ג', 8.1.19) לבג"ץ תצהיר תשובה לביצוע העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב, תוך שמירה על כל העקרונות שנקבעו על-ידי שר התחבורה, ישראל כ"ץ. זאת ברקע החלטת עיריית תל אביב להקים את גשר יהודית.
שלושת העקרונות שנקבעו הם:
- דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות להקמת הגשר, שנועדה לאפשר לרכבת ישראל להשלים את היערכותה לביצוע מיזם החישמול בקו לירושלים;
- ביטול התוכנית לחסימה נפרדת של נתיבי איילון, באמצע השבוע או בסופי-השבוע, במהלך שישה שבועות;
- ביצוע העבודות להקמת גשר יהודית במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב, תוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות.
המשמעות היא שמשרד התחבורה אינו שולל את האפשרות שהעבודות תתבצענה בשבת.
התצהיר הוגש לאחר שבג"ץ נעתר לבקשת משרד התחבורה ונתן פרק זמן של חודש לבחינת ביצוע העבודות של גשר יהודית. בתצהיר נכתב כי מיזם חשמול רכבת ישראל מהווה מיזם לאומי ראשון במעלה ובעל חשיבות עליונה וניתנה לו עדיפות לביצוע העבודות כאשר הנפת קורות גשר יהודית יונפו במהלך מיזם החשמול, תוך מניעת פגיעה נוספת בציבור.
העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב יבוצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים- תל אביב, כך שהעבודות לא יבוצעו בנפרד, אלא תוך כדי ביצוע עבודות החשמול וכל זאת בהתאם לנוהלי העבודה של הרכבת.
עיריית תל אביב-יפו: "נראה ששר התחבורה, שעצר משיקולים פוליטיים את בניית גשר יהודית בעקבות לחץ המפלגות החרדיות, נאלץ לרדת מהעץ, לחזור בו ולהורות על המשך העבודות. זאת בזכות עתירת העירייה לבג"ץ בנושא ועמדת בית המשפט שקבע שהתירוצים לעיכובים לא נראים אמינים והינם 'נשף מסכות', כדברי השופטים. בניגוד לדברי השר לא הוגש תצהיר כפי שבית המשפט דרש, אלא רק בקשה לארכה נוספת. עד כה לא הובהר מתי יבנה הגשר והעירייה תמשיך בעתירה כדי לוודא שגשר יהודית קום יקום."