בימים הקרובים ייפרקו בנמל חיפה עוד ארבעה קרונות דו-קומתיים חדשים, אשר יצטרפו לששת הקרונות שסיימו בימים אלה תהליך התקנה ובדיקות טכניות במרכז האחזקה הרכבתי בבאר שבע. ששת הקרונות החדשים שנפרקו בנובמבר, ייכנסו לשירות בימים הקרובים, וארבעת הקרונות אשר ייפרקו השבוע ויכנסו לשרות גם הם, יוסיפו 1,420 מקומות ישיבה חדשים.
עם כניסתם של קרונות אלה לשירות, מתאפשרת הארכת רכבות בקווים המאופיינים בעומסים, משבעה לשמונה קרונות דו-קומתיים. זאת לצד השלמת המעבר של רוב הרכבות לשבעה קרונות דו-קומתיים בקווים האחרים.
הרכבות הראשונות שהוארכו לשמונה קרונות דו-קומתיים מופעלות כיום בקו נהריה-מודיעין. מדי יום, מופעלות בקו שש רכבות בנות שמונה קרונות, בדגש על שעות העומס בבוקר ובערב.
בנוסף, החלה
רכבת ישראל להפעיל, מדי יום, תשע רכבות בנות שמונה קרונות דו-קומתיים, בקו בנימינה-רחובות, הקו הפרברי בעל עומס הנוסעים.
כל קרון מוסיף לרכבת 142 מקומות ישיבה. בזכות הארכת הרכבות לשמונה קרונות, מדי יום מתוספים לקו נהריה-מודיעין 852 מקומות ישיבה, ולקו בנימינה-רחובות 1,278 מקומות ישיבה. סה"כ 2,130 מקומות ישיבה ביום, בשני הקווים מהעמוסים ברכבת ישראל.
לצד זאת, הארכת רוב הרכבות הדו-קומתיות משישה לשבעה קרונות נמצאת כיום בתהליך סיום. המשמעות היא שברוב הקווים בהם מופעלים קרונות דו-קומתיים, מופעלות רכבות עם שבעה קרונות. זאת מלבד קו נתב"ג ירושלים נבון; קו הנגב המערבי: רעננה-באר שבע (בו תדירות הרכבות היא 4 רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות שיא); וקו כרמיאל-חיפה.
יודגש, כי אורך הרכבת ומספר הקרונות בה תלוי בביקוש הנוסעים בקו, בקרונות זמינים, אך הוא נתון גם לשינויים נקודתיים ואילוצים תפעוליים שונים. כך למשל, תיתכן רכבת המתוכננת לשמונה קרונות, שתופעל ביום נתון עם שבעה קרונות או פחות, בשל זמינות קרונות או אילוצים תפעוליים.
מרכבת ישראל נמסר: "אנשי רכבת ישראל עושים כל שניתן, ובכלל זה שימוש ברעיונות יצירתיים וחשיבה מחוץ לקופסה, כדי להקל ככל האפשר על הצפיפות המורגשת ברכבות. רכבת ישראל תהפוך כל אבן במטרה להביא לרווחה באילוצים הקיימים של רכבות, ומחסור בתשתית וזמן מסילה".