בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מינוי חריג בתקופת בחירות: אמיר אסרף החל בתפקידו
|
על אף הוראות היועץ המשפטי לממשלה המגבילות מינוי בכירים בתקופת בחירות, אישר נציב שירות המדינה את מינויו של ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, לאחר יותר משנה בה אויש התפקיד בידי מ"מ
|
אסרף. מינוי מקצועי ללא זיקה לשר [צילום: נתיבי ישראל]
|
|
|
|
|
לאחר עיכוב ממושך במינוי ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב משרד התחבורה, נכנס (יום א', 20.1.19) מאיר אסרף לתפקיד. מדובר במינוי בכיר שלא נהוג למנות בתקופת בחירות, אך אושר באופן חריג על-ידי נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, בהמלצת ועדת החריגים, וזאת מכמה סיבות: - חיוניות איוש המשרה - מנהל הרשות משמש בתפקידים סטטוטוריים שונים, שהמרכזיים שבהם הם רשות תמרור מרכזית ומפקח ארצי. מאז 30 בנובמבר 2017 משרה זו אינה מאוישת. כזכור, בספטמבר 2017 סיים מאיר חן את תפקידו כראש הרשות;
- אופי המשרה - מדובר במשרה מקצועית מובהקת, והמלצת ועדת האיתור על אסרף הייתה כמועמד יחיד, והוא אף הצהיר כי אין לו זיקה אישית, פוליטית או עסקית למי משרי הממשלה;
- המועד הקובע - החלטת ועדת האיתור ניתנה ב-7 בנובמבר 2018, עוד לפני המועד הקובע, ואומצה כמה ימים אחר כך (11.11.19) על-ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מופקדת על ביצוע מדיניות הממשלה ויישומה בתחום התחבורה הציבורית, יישום מיזמים ותוכניות אב ברמה הארצית, מתן מענה מקצועי למכלול סמכויות האסדרה מול מפעילי התחבורה הציבורית, ביצוען ואכיפתן, כמו גם יכולת פיקוח ואכיפה מול הרשויות הרלוונטיות. אמיר אסרף (43), עד לאחרונה סמנכ"ל כספים ומערכות מידע בחברת נתיבי ישראל, עסק בין היתר בליווי ובמעקב אחר ביצוע תוכניות העבודה השנתיות והרב-שנתיות של החברה הכוללות מיזמי כבישים, רכבות, נת"צים תחבורה ציבורית וחניוני חנה וסע. במסגרת מיזם תחנות האוטובוס הדיגיטליות, יזם, ניהל והקים בשנת 2010, ניסוי ארצי, ראשון מסוגו בארץ, של שילוט דיגיטלי בתחנות האוטובוס. בתוך שנה מרגע היזום, פעלו בישראל 100 תחנות אוטובוס עם מידע בזמן אמת. הניסוי בוצע במכרז בינלאומי שהובל בלעדית על יד אסרף, שליווה את המיזם במשך ארבע שנים לאחר מכן. בהיותו ראש תחום תחבורה באגף התקציבים במשרד האוצר, בשנים 2008-2006, היה אחראי על התקציב השוטף של משרד התחבורה (ההיקף הכספי השנתי עמד על כ-5 מיליארד שקל) וכן על תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל (לרבות ניהול המו"מ מולה מטעם המדינה) ומערכות הסעת ההמונים בחיפה, בת"א ובירושלים. כן פעל במסגרת תפקיד זה לניהול המו"מ וחתימת ההסכמים עם מפעילי התחבורה הציבורית - הסכמי הסובסידיה ורמות השירות, והיה שותף בניהול מו"מ מול הבנקים וזכייני הרכבות הקלות בירושלים ובת"א. הממשלה אישרה בהצבעה טלפונית את המינוי. מינויו של אסרף הוא למשך ארבע השנים הבאות, וקיימת אפשרות להארכה בארבע שנים נוספות - שמונה שנים בסך-הכל.
|
תאריך:
|
20/01/2019
|
|
|
עודכן:
|
20/01/2019
|
|
עידן יוסף
|
מינוי חריג בתקופת בחירות: אמיר אסרף החל בתפקידו
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
שמוליק צברי
|
21/01/19 05:40
|
|
ועדת המכרזים הבין-משרדית למיזם הנתיבים המהירים בגוש-דן, המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, והחברות הממשלתיות נתיבי איילון וענבל, ובראשות סגן בכיר לחשב הכללי, נחמיה קינד, פרסמה (יום ד', 16.1.19) את המכרז להקמת שני חניוני ענק ומערך שירות הסעיות, במסגרת מיזם הנתיבים המהירים. לחניונים, הגדולים מסוגם בארץ, קיבולת של כ-11,000 כלי רכב סך הכל, והם יאפשרו לאלפי נהגים להשאיר את הרכב בחניון ולהגיע לעבודה במערך הסעיות חינמי ורחב-היקף.
|
|
|
ביום רביעי הקרוב (16.1.19), יוארכו שעות הפעילות בקו הרכבת המהיר נתב"ג-ירושלים נבון, ואלה יופעלו עד השעה חצות, במקום עד השעה 19:30 בימים כתיקונם. תדירות הרכבות בשעות התגבור תהיה זהה לשעות הפעילות הרגילות, ואלה יופעלו במתכונת של שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. בנוסף, תתגבר רכבת ישראל את תנועת הרכבות מצפון הארץ ומתל אביב אל תחנת נתב"ג, ובכיוון ההפוך, על-מנת לאפשר ביצוע החלפות בתדירות גבוהה יותר ועם זמן המתנה קצר עבור הרכבות לירושלים.
|
|
|
אחרי ששר התחבורה ישראל כ"ץ נסוג מכוונתו שלא לבצע את עבודות הקמת גשר יהודית בתל אביב בשבת, מבקשת חברת נתיבי איילון להקצות למשימה פי חמישה יותר עובדים יהודיים מאשר ביקשה בתוכנית המקורית.
|
|
|
חיזוק משמעותי לתעשיה בישראל. לראשונה, אוטובוסים חשמליים יורכבו במפעלי התעשיה בישראל ויתחרו באוטובוסים החשמליים המיובאים כיום מחו"ל.
|
|
|
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אוכלים פירות, מענים, מאשימים, קבר במגירה, כסף קטרי והנוסעים סובלים ט"ו בשבט שמח
|
|
|
|
|
|
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
|
|
|
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
|
|
|
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|