לאחר עיכוב ממושך במינוי ראש
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה, נכנס (יום א', 20.1.19) מאיר אסרף לתפקיד. מדובר במינוי בכיר שלא נהוג למנות בתקופת בחירות, אך אושר באופן חריג על-ידי נציב שירות המדינה,
דניאל הרשקוביץ, בהמלצת ועדת החריגים, וזאת מכמה סיבות:
- חיוניות איוש המשרה - מנהל הרשות משמש בתפקידים סטטוטוריים שונים, שהמרכזיים שבהם הם רשות תמרור מרכזית ומפקח ארצי. מאז 30 בנובמבר 2017 משרה זו אינה מאוישת. כזכור, בספטמבר 2017 סיים מאיר חן את תפקידו כראש הרשות;
- אופי המשרה - מדובר במשרה מקצועית מובהקת, והמלצת ועדת האיתור על אסרף הייתה כמועמד יחיד, והוא אף הצהיר כי אין לו זיקה אישית, פוליטית או עסקית למי משרי הממשלה;
- המועד הקובע - החלטת ועדת האיתור ניתנה ב-7 בנובמבר 2018, עוד לפני המועד הקובע, ואומצה כמה ימים אחר כך (11.11.19) על-ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מופקדת על ביצוע מדיניות הממשלה ויישומה בתחום התחבורה הציבורית, יישום מיזמים ותוכניות אב ברמה הארצית, מתן מענה מקצועי למכלול סמכויות האסדרה מול מפעילי התחבורה הציבורית, ביצוען ואכיפתן, כמו גם יכולת פיקוח ואכיפה מול הרשויות הרלוונטיות.
אמיר אסרף (43), עד לאחרונה סמנכ"ל כספים ומערכות מידע בחברת נתיבי ישראל, עסק בין היתר בליווי ובמעקב אחר ביצוע תוכניות העבודה השנתיות והרב-שנתיות של החברה הכוללות מיזמי כבישים, רכבות, נת"צים תחבורה ציבורית וחניוני חנה וסע.
במסגרת מיזם תחנות האוטובוס הדיגיטליות, יזם, ניהל והקים בשנת 2010, ניסוי ארצי, ראשון מסוגו בארץ, של שילוט דיגיטלי בתחנות האוטובוס. בתוך שנה מרגע היזום, פעלו בישראל 100 תחנות אוטובוס עם מידע בזמן אמת. הניסוי בוצע במכרז בינלאומי שהובל בלעדית על יד אסרף, שליווה את המיזם במשך ארבע שנים לאחר מכן.
בהיותו ראש תחום תחבורה באגף התקציבים במשרד האוצר, בשנים 2008-2006, היה אחראי על התקציב השוטף של משרד התחבורה (ההיקף הכספי השנתי עמד על כ-5 מיליארד שקל) וכן על תוכנית הפיתוח של
רכבת ישראל (לרבות ניהול המו"מ מולה מטעם המדינה) ומערכות הסעת ההמונים בחיפה, בת"א ובירושלים. כן פעל במסגרת תפקיד זה לניהול המו"מ וחתימת ההסכמים עם מפעילי התחבורה הציבורית - הסכמי הסובסידיה ורמות השירות, והיה שותף בניהול מו"מ מול הבנקים וזכייני הרכבות הקלות בירושלים ובת"א.
הממשלה אישרה בהצבעה טלפונית את המינוי. מינויו של אסרף הוא למשך ארבע השנים הבאות, וקיימת אפשרות להארכה בארבע שנים נוספות - שמונה שנים בסך-הכל.