|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

ביהמ"ש על פרשת מין תמורת מינויים: "חשדות לא מבוטלים"

אמש הודיעה יאח"ה לביהמ"ש כי היא מסכימה לצמצום צו איסור הפרסום על הפרשה, כך שלא יחול על פרטי החקירה הנוגעים לשופטת, עורכת הדין והמתמחה ● השופט ציון קאפח: "אני מכיר את החקירה הזאת לפרטי-פרטים. אני מעדיף שלא לחוות דעה בקשר לעוצמת החשד הסביר, אבל בוא נגיד ככה - הוא לא מבוטל"
23/01/2019  |   globes globes   |   חדשות   |   פרשת שופטים   |   תגובות
מאת: מתן ברניר  |    |  גלובס  |  תגובות    פרשת שופטים
עו"ד אפי נוה [צילום: פלאש 90]

הבוקר (ד') נערך באולמו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ציון קאפח, הדיון בערר שהגיש "גלובס" להתרת צו איסור הפרסום שהוטל על פרשת אפי נוה.

השופט אמר בתחילת הדיון כי אין ויכוח שיש אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה לחשוף ככל האפשר פרטים מהפרשה, כי העמימות והעלטה גורמים לחרושת של שמועות.

עו"ד יורם מושקט המייצג את "גלובס" פתח ואמר כי "יש חוסר אמון טוטלי במערכת. דווקא כדי ליישר קו ולהביא לכך שהציבור יחזור להאמין במערכת המשפט יש צורך לגלות את השמות. יש 324 שופטים שמונו בתקופות נוה, ורק אחת חשודה. נוצר מצב שכל ה-324 נחשדות בעיני הציבור. הציבור אומר ברשתות החברתיות - איבדנו את האמון, מערכת המשפט שומרת על עצמה. יש לשנות זאת".

השופט קאפח ענה על דבריו האחרונים של מושקט: "אני לא מצוי ברשתות החברתיות. יש לי וואטסאפ. אבל ממה שהבנתי, ברשתות החברתיות הסוסים ברחו מזמן מהאורווה". "נכון", ענה מושקט, וסייג "אבל יש שם גם שמות שלא נכונים".

נציג המשטרה חזר על הודעתם מאמש: "אנו מוותרים על איסור הפרסום על פרטי החקירה, ומשאירים לשיקול-דעת השופט את דבר פרסום שמות החשודות".

בנקודה זו התגלה כי השופט לא קיבל את הודעת המשטרה, ולכן עורכי הדין מקריאים לו מהוואטסאפ את ההודעה שהוגשה. "אתם עדיין עומדים על הזכות לשם טוב והחשש מפגיעה בפרטיות כלפי החשודות גם נוכח החשדות שיש לכם נגדן?", תהה השופט קאפח, והמשיך להפנות שאלות כלפי נציגי המשטרה: "כשמדובר בחשדות כאלה, איך אפשר לדבר על הפרטיות והשם הטוב? המשך איסור הפרסום מעיב על כולם. גם על השופטת וגם על עורכת הדין".

לאחר דין ודברים, השופט הוציא את הנוכחים מהאולם, ונציג המשטרה נשאר על-מנת להציג בפניו חומרי חקירה חסויים.

טענתו הפרוצדוראלית של נציג המשטרה היא כי "גלובס" לא ערערו על הצו הנוגע לשמן הטוב של הנחקרות, אותו אף אחד באולם בית המשפט לא הכיר, אלא רק על הצו הנוגע לפרטי החקירה.

השופט קאפח: "מעדיף שלא לחוות דעה בקשר לעוצמת החשד הסביר, אבל בוא נגיד ככה - הוא לא מבוטל"

לאחר ששבו הצדדים לאולם בית המשפט, הציע השופט קאפח: "העליתי שאלות קשות בפני נציג המשטרה. אני רוצה להציע מתווה כזה: הכל מותר בפרסום, למעט תוכן של חומרי החקירה. אשר לפרסום השמות והתמונות של עורכת הדין והשופטת - מכיוון שמדובר בעניין מהותי ביותר וכדי שלא יפסידו זכות ערר, הדיון יוחזר לשלום ויתקיים תוך ימים ספורים. בנוסף, המשטרה הסכימה לשקול לפרסם הודעה מסודרת מטעמה על-מנת להשקיט את חרושת השמועות".

עו"ד מושקט המייצג את "גלובס" התרה "בתגובה של המשטרה לערר שהגשנו, שמשום מה לא הגיעה לידי אדוני, נכתב כי המשטרה מסכימה להסרת הצו כך שלא יחול על פרטי החקירה. ההצעה שלך מחזירה אותנו אחורה".

לטענה זו הגיב השופט כי "המשטרה אומרים שבשליפה הם לא יכולים לנסח הודעה, ולכן מבקשים שתצא הודעה מסודרת מהדוברות", והדגיש "אני מתכוון שלא יפורסם חומר גולמי מהחקירה, כל השאר ניתן לפרסום".

עורך דינה של עורכת הדין שנחקרה טענה ואמרה כי "עולה תמונה כאילו גופי התקשורת מחזיקים בחומרי חקירה פר אקלסנס שיש אותם גם למשטרה. אני לא יודע מי העביר את החומרים לעיתונאים. אני נוטה לחשוד שמישהו מחזיק בחומרי חקירה ויודע שהם חומרי חקירה". על כך ענה השופט "הם לא יודעים האם החומרים שקיבלו הם חומרי חקירה. אני מכיר את החקירה הזאת לפרטי-פרטים. אני מעדיף שלא לחוות דעה בקשר לעוצמת החשד הסביר, אבל בוא נגיד ככה - הוא לא מבוטל".

עוד הוסיף השופט קאפח: "אני אתיר לפרסם את כל מה שידוע בקשר לפרשה, למעט תוכן מסמכים גולמיים המצויים בחזקת המשטרה. כדי שזכותן של הנחקרות לערער בזכות לא תפגע - אני מחזיר את הדיון לגבי הסרת צו איסור הפרסום לשמן ותמונותיהן של הנחקרות לבית המשפט השלום ומבקש שהדיון יתקיים תוך 24 שעות".

עוד המשיך ואמר "הותרת איסור הפרסום כפי שהוא מוסיפה על העלטה ועל המבוכה וגורמת נזק לכל הנוגעים בדבר. נציג המשטרה נועד עם מפקדיו במשטרה תוך כדי הדיון. לפיכך, החלטתי היא כי צו איסור הפרסום יצומצם באופן שניתן לפרסם פרטים על הפרשה, למעט הפנייה לחומרי חקירה גולמיים וכן למעט פרסום שמות ותמונות הנחקרות". קאפח מבהיר כי הוא אוסר פרסום תוכן כל מסמך המצוי בתיק המשטרה. "אני לא רוצה ציטוטים ולא רוצה הודעות וואטסאפ".

עורכי הדין של הנחקרות מבקשים בכל זאת להגיש ערעור לעליון בכל הנוגע לפרסום תוכן המסרונים. "לא רוצים שהילדים שלהם יראו את זה בבוקר בעיתון", טוען עורך דינה של השופטת, והחלטות בכל הנוגע לפרסום המסרונים מושהות. על-פי קביעת בית המשפט, הדיון לגבי הסרת צו איסור הפרסום מהשמות יתקיים בבית המשפט השלום בתוך 24 שעות. הדיון לגבי תוכן המסרונים יתקיים עד יום שני, בבית המשפט העליון.

שופטת, עורכת דין, שוחד מיני ומתמחה אחת שלא עברה את הבחינה

נזכיר, כי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין המתפטר, חשוד בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בנוגע לבחירת שופטים, כשאחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני. המעשים המיוחסים לנוה נוגעים לחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים וכן בקשר לניסיון, שלא צלח, להביא למינויו של שופט בית המשפט השלום כשופט מחוזי. בנוסף נבדק החשד כי נוה ניסה לסייע למתמחה עמה קיים לכאורה קשר רומנטי לעבור את בחינות הלשכה. עם זאת, המתמחה לא עברה את מבחן ההסמכה בסופו של דבר.

עוד בטרם החל הדיון, רשם "גלובס" הישג משמעותי במאבקו להסרת צו איסור הפרסום. אמש הגישה היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל (יאח"ה) הודעה לבית המשפט בה היא הודיעה כי היא מסכימה לצמצום צו איסור הפרסום על הפרשה, כך שלא יחול על פרטי החקירה הנוגעים לשופטת, עורכת הדין והמתמחה. עוד הודיעה המשטרה, כי היא מסירה את התנגדותה לפרסום שמותיהן של השופטת ועורכת-הדין ומשאירה את ההחלטה בעניין לשיקולו הבלעדי של השופט ציון קאפח.

צו איסור הפרסום הגורף על הפרשה הוטל לפני כשלושה שבועות, כאשר בית משפט השלום בתל אביב נענה לבקשת יאח"ה להטיל צו איסור פרסום גורף על כל פרטי הפרשה, לרבות שמותיהן של עורכת הדין והשופטת שנחקרו באזהרה במשרדי יאח"ה ושוחררו למעצר בית שהסתיים זה מכבר.

אמנם, משנעצרו נוה וחשודים נוספים בפרשה הותרו לפרסום חלק מפרטי הפרשה, ובראשם כי נוה הוא החשוד המרכזי בפרשה. עם זאת, גם היום ישנם פרטים רבים הנוגעים לפרשה, שעדיין אסורים לפרסום ולדעת "גלובס" חשיפתם חשובה הן על-מנת להגשים את האינטרס הציבורי שבחשיפת האמת, והן בשל העובדה כי הותרת הצו על-כנו מעודדת חרושת שמועות שבחלקן אינן נכונות.

ראש יאח"ה הגיש את הבקשה לאיסור הפרסום בעצמו והגביר את חרושת השמועות

השמועות על "הפרשה המשפטית החמורה", שהיום כבר ניתן לומר לכנותה "פרשת אפי נוה", החלו להופיע מספר ימים לפני תחילתה של שנת 2019. ב-1.1.2019, בהודעת דוברות לאקונית של משטרת ישראל, נמסר כי הוטל צו איסור פרסום למשך 15 ימים "על חקירה המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433."

מה שלא חשפה ההודעה האמורה, וניתן היה להבין רק מעיון בצו עצמו שהוציא תחת ידו שופט בית משפט השלום בנתניה, עמית פרייז, הוא כי את הבקשה למתן צו איסור הפרסום הגורף על פרטי הפרשה הגיש לא אחר מאשר מפקד יאח"ה בכבודו ובעצמו, נצ"מ יואב תלם. התייצבותו של תלם בבית המשפט בנתניה, בעוד שברוב רובם של המקרים מגישה יאח"ה את בקשותיה בבית משפט השלום בראשל"צ; והעובדה כי מפקד היחידה היה זה שהציג בפני השופט עמית פרייז את חומרי החקירה הרגישים בעניינו של נוה - הגבירו עוד יותר את חרושת השמועות בנוגע לפרשה.

לא לקח זמן רב עד שידעו כל כלי התקשורת, וכנראה שגם נוה עצמו, כי הוא החשוד המרכזי בפרשה עליה הוטל צו איסור פרסום גורף. חרושת השמועות הלכה והתגברה, ולצידה גם החל לזרום לכלי התקשורת מידע מבוסס ואמין יותר החשף בחלקו את אותם חשדות שכעת הותר לפרסם.

"גלובס" הגיש בקשה להסרת הצו. עוד בטרם הגישה יאח"ה את תשובתה לבקשת "גלובס" להסרת הצו, הוחלט ביחידה להוציא את הטיפול בתיק מבית משפט השלום נתניה. ב-10.1.2019, חמישה ימים לפני מועד פקיעתו של הצו המקורי, הגישה יאח"ה בקשה להארכת הצו, הפעם כאמור בבית משפט השלום בתל אביב. בית המשפט נעתר לבקשה, והורה על איסור פרסום גורף לפרשה עד ה-15.2.2019.

"גלובס" המשיך במאבקו ומיהר להגיש בשנית בקשה דחופה להסרת הצו, אליה התנגדה יאח"ה בנימוק אחד ויחיד לפיו אין להסיר את הצו "נוכח רגישות החקירה". השופט עלאא מסארווה דחה את הבקשה של "גלובס", מבלי לקיים דיון בבקשה.

"גלובס" לא אמר נואש, וביום מעצרו של נוה, שכבר היה ברור כי הצו הפך מצו "איסור פרסום" ל"צו עידוד פרסום" (כדברי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר עו"ד אביחי מנדלבליט בהקשר אחר) - הגיש ערר לבית המשפט המחוזי בתל אביב על החלטת השלום. אנשי "גלובס" סברו כי הצו במתכונתו הנוכחית אינו משרת את תכליתו, ואולי אף מעודד את חרושת השמועות ועיסוקם של כלי התקשורת בפרשה ובכך גורם נזק למי ששמם נקשר לפרשה על לא עוול בכפם. גם העובדה כי נימוקי המשטרה נכתבו על פני שורה אחת בלבד, עודדה את הגשת הערר.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ציון קאפח, הורה לקיים דיון דחוף בערר, אך זה כאמור נדחה לאור הודעת המשטרה כי בכוונתה לצמצם את תחולת צו איסור הפרסום.

תאריך:  23/01/2019   |   עודכן:  23/01/2019
מתן ברניר
+"בשבוע הבא נגיש תביעה"
14:03 23/01/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
העיתונאית הדס שטייף ותחנת גלי צה"ל לא החזירו לאפי נוה את החומרים שנגנבו מן הטלפון הסלולרי שנפרץ בניגוד לחוק  ▪  זאת, על-אף דרישה לעשות זאת בתוך 24 שעות  ▪  עו"ד בן צור: בשבוע הבא נגיש תביעה
(שטייף. נמנעה מלהחזיר את הטלפון [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90])
+הגינות השמאל: מה שמותר לכבודם, אסור לשקד
13:29 23/01/19  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
מחנה השמאל מתאמץ להכתים את שרת המשפטים באמצעות פרשת אפי נווה, רק מפני שהיא הראשונה שהצליחה לגבור על 'השיטה' הנואלת לבחירת אנ"ש מהשמאל
(שקד. עשויה מחומרים אחרים [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90])
+הוועדה למינוי שופטים - באזר או הרכב מאוזן
09:16 23/01/19  |  עו"ד אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה
פרשת נוה ושיטת המינויים של השופטים עלתה על שרטון והפכה לסרטון ויראלי בשל הגילויים על מינויים דרך המיטה במקום דרך הכשרון וההתאמה  ▪  בעקרון - כולם מצפים שמינוי השופטים יהיה מקצוע ענייני והטוב יותר והמתאימים ביותר יתמנו לתפקיד שנושא בחובו החלטות של דיני נפשות, דיני חברות, דיני משפחה, קריירה ודרך חיים
(שקד. שינתה את ההתנהלות [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש על פרשת מין תמורת מינויים: "חשדות לא מבוטלים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
למקום=ר ק ו ב!
23/01/19 19:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת שופטים
יש הטוענים ויש ממש בטענות, שהשיטה הישראלית למינויי שופטים, היא בין האפשרויות הטובות ביותר הקיימות, לעומת שיטות אחרות שבהן הפוליטיקה קובעת, השייכות המפלגתית או אפילו המעמד הכללי.
23/01/2019  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
מפרשת השבוע - "מינוי תמורת מין", או פרשת אפי נוה, עולים עננים כבדים של ריחות רעים ומרעילים. עם פרסום הידיעות הראשונות כתבתי, שלדעתי, זה אך קצה הקרחון של שערוריית מינוי השופטים, שנעשה אצלנו מאז ומתמיד בקומבינות במחשכים. ואני תמה - אם לצד א' מותר לעשות קומבינות כאלו, מדוע אסור לצד ב' לעשותן?! אך פרשת נוה מטילה צל כבד על התקשורת הישראלית, שהדגימה בפרשה את דפוסי עבודתה הלא-אתיים, לפחות.
23/01/2019  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, דורש מהדס שטייף פיצוי של 5 מיליון שקל על הפריצה למכשירי הסלולר שלו. נוה גם דורש להשיב לו מיד את כל החומרים שהוצאו מן המכשיר ומאיים שיגיש תביעה אם לא ייענה.
21/01/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
יש הטוענים כי בעקבות פרשת החשדות לשוחד מיני במערכת המשפט, ישנו עליהום על שרת המשפטים איילת שקד, כנראה כדי לפגוע בסיכויי ההצלחה שלה בבחירות הקרובות. השרה שהפכה בשנתיים האחרונות לדמות חזקה בממשלת נתניהו, מסתמנת כיריבה פוליטית שמפחידה לא מעט גברים ונשים. הרשו לי להצטרף לאלה שחושבים שזה לא הגון לנסות לנצל את הסיטואציה להביך את שקד על קשריה הטובים עם יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה. ואין כאן עניין פוליטי, של ימין או שמאל, אלא פרגון ענייני לאישה חכמה, מוכשרת ושאפתנית. עם זאת, השרה שקד היא לא הנפגעת העיקרית מהפרשה. היא גם לא יכולה להתנער ממה שקרה מתחת לאפה, ואני מצפה ממנה להסתייגות פחות מאופקת ולאמירה יותר משמעותית.
21/01/2019  |  ד"ר ליפז שמוע-ניר  |   מאמרים
הדס שטייף ושמעון אלקבץ חייבים ללכת הביתה ומיד, זה בהחלט לא הליך פשוט על-רקע הסכמי העבודה החתומים עם ארגון עובדי צה"ל, אבל יש למצוא את הדרך המידית להפסיק את עבודתם בתחנה הצבאית.
20/01/2019  |  משה נסטלבאום  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il