|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

בעלות של 35 מיליארד שקל

מסילות 6-5 מתוכננות באיילון

נתיבי ישראל שוקלת פתרונות שונים לצוואר הבקבוק באיילון, כולל הצרת הנחל והקמת מרכז ניקוז בפארק אריאל שרון עוד בתכנון: 4 צמתים חכמים, מקטע צפוני למסילה המזרחית עד 2024 וביטול הפניות שמאלה בכבישים
25/01/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
פרץ. נשאר בנתיבי ישראל

מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, פרס השבוע (יום ג', 22.1.19) במטה החברה באור יהודה את תוכניות החברה ופרס את הישגיה הביצועיים.

  • תוכניות לטווח רחוק - תוכנית החומש אינה מספיקה, וצריך יותר ממנה. היום אנחנו בתוכנית החומש לשנים 2021-2016, ותוכנית החומש הבאה היא לשנים 2026-2021. אני מעוניין בתוכנית ל-2030 ול-2040.

  • השקעות - בשנת 2018 השתנה יחס התקציב והתהפך - 8 מיליארד שקל לתחבורה ציבורית לעומת 6 מיליארד לכבישים. גוש-דן חייב הרבה יותר השקעה בתחבורה הציבורית, אבל עדיין צריך כסף לכבישים בצפון, שבו הרבה כבישים מסוכנים. בשנתיים-שלוש הקרובות נשקיע 5.5 מיליארד שקל במיזמי תחבורה ציבורית במטרופולין גוש-דן ובכביש 4 בנהריה.

  • תחבורה ציבורית - בנתיבי ישראל יוקם אגף מרכזי לתחבורה ציבורית, כאשר מנהלי המיזמים יהיו מוגדרים רק לנתיבי תחבורה ציבורית. אני מאמין שיוקם עד מחצית השנה. נתיבי ישראל מקדמת 33 מיזמים של נתיבי תחבורה ציבורית באורך כולל של 260 ק"מ. עם זאת, רק שניים מהם יהיו מוכנים במהלך השנה - בכביש 471 ממחלף נחשונים ועד מחלף בר-אילן, ובין הכניסה הדרומית למחנה תל השומר ועד צומת הטייסים בתל אביב.

  • ניצול התקציב - נתיבי ישראל עומדת על ביצוע שנתי של 100% מהתקציב המאושר - 5.32 מיליארד שקל. דוח שנתי של חברת WSP מדצמבר 2018 קובע כי 28 מתוך 29 מיזמים עמדו במסגרת התקציב. בהשוואה למתרחש בחו"ל מדובר בנתון מוצלח מאוד שאינו בר-השוואה. אנו נתקלים בעיכובים, לדוגמה מצד רשות העתיקות, ששילמנו לה למעלה מ-100 מיליון שקל. האיחורים בביצוע מיזמים מזעריים ומגיעים לכל היותר עד חמישה חודשים.

  • בטיחות בדרכים - נושא הבטיחות בדרכים הוא בסדר עדיפות גבוה. הפניות שמאלה מסוכנות ואנחנו מבטלים אותן. משפחות שכולות התלוננו שביטלתי פנייה שמאלה לאתר הנצחה. אני מעדיף לבטל את הפנייה ולמצוא פתרונות אחרים מאשר שיהיו עוד משפחות שכולות בגלל תאונה. אני לא ישן בלילה מהמחשבה שאולי לא עשיתי מספיק למנוע תאונה. מוקד סיכון הוא דבר שלא משתנה וכל תאונה הופכת את המקום למוקד סיכון. יש היום 726 צמתים עם פניות שמאלה שכדי לבטלם אושרו 120 מיליון שקל בשנה.

  • צמתים חכמים - בשנה הבאה יהיו ארבעה צמתים בהם יינתן עדיפות ברמזורים לתחבורה ציבורית. טרם בחרנו באיזה צמתים זה יקרה. הצמתים החכמים האלה יהיו עם אלגוריתם העדפה לאוטובוסים. אנחנו עוברים מבקרת תנועה לניהול תנועה. ההבדל ביניהם הוא כמו ההבדל בין לשחרר את הפקק לבין לגרום לכך שהפקק לא יהיה קיים מלכתחילה.

  • המסילה המזרחית - מסילת הרכבת המזרחית לא תיפתח ב-2026. המסילה מורכבת מקטעים A ו-B, הצפוני והדרומי. החלק הצפוני שמגיע עד תל אביב (חדרה-שהם) הוא החשוב יותר בגלל עומס התנועה וייפתח בסוף 2024. כ-98 אחוזים מבניית המסילה כבר בהליכים מכרזיים מתקדמים. האזרחים יוכלו לראות את הכלים ההנדסיים פועלים בשטח מיד לאחר סיום ההליכים. לקטע עד לוד יש פחות ביקוש אני לא אחראי. הסיפור הוא בעיקר יצירת חלופה למסילת החוף. המסילה המזרחית תאפשר רצף רכבתי מבית שאן, דרך חבל עירון וחריש לתל אביב בתוואי אחר שלא עובר בחיפה ובמסילת החוף.

  • רכבת ישראל - לרכבת ישראל אין יתרון בלפוצץ סלעים. עליה לעסוק בהפעלת רכבת, שזו 'מפלצת' אדירה. זה אתגר ציבורי גדול. האתגר הבא שלי אם הייתי רוצה לשרת את הציבור הוא להיות מנכ"ל רכבת ישראל, אבל אני רוצה להישאר בנתיבי ישראל. לפני שנה הקמנו חטיבה רכבתית. שלושה מיזמי רכבת הם שלנו והם הוכיח את עצמם. עכשיו אני מתחיל להקים אגף חשמול, מגייסים ראש אגף לחשמול ונחשמל יחד עם הרכבת. הכי טוב ש-4-3 חברות יתחלקו בחשמול בכל הארץ. במסילה המזרחית אנחנו אלה שנחשמל וכל נושא הבטיחות והתכנון יהיה בידי רכבת ישראל. אנחנו גם אחראים על מסילות כרמיאל-קריית שמונה, עפולה-טבריה, ירוחם-דימונה, ערד באר שבע והמסילה לאילת עליה יסעו מטענים ונוסעים [יו"ר נתיבי ישראל, עודד שניר, העיר:] למעלה מ-100 מיליון שקל שולמו על תכנון המסילה לאילת. נראה לי שנתיבי ישראל זו החברה הממשלתית הטובה ביותר במדינת ישראל.

  • המסילות באיילון - את נושא צוואר הבקבוק באיילון צריך לפתור וכל האפשרויות נשקלות כולל ביטול איילון ותשתית עילית או תת-קרקעית, הצרת נחל איילון והקמת מרכז ניקוז בפארק אריאל שרון שיכלול סכרים. התחלנו כבר בתכנון של המסילה החמישית והמסילה השישית באיילון בעלות של 35 מיליארד שקל.

יהודה נתנאל, סמנכ"ל האחזקה, סיפר שנתיבי ישראל מעסיקה כ-1,200 עובדים בכל לילה לצורך עבודות אחזקה.

דני רון, סמנכ"ל הנדסה, אמר כי החברה תקים את שדות התעופה בנבטים וברמת דוד. הוא ציין את חשיבותם לנוכח כך שהצפי לשנת 2050 הוא בין 60 ל-100 מיליון נוסעים ולנוכח אפשרות של סגירת המרחב האווירי מעל נתב"ג וההשפעות הסביבתיות שיצריכו את צמצום הפעילות בו קיימת חשיבות יתרה לשני שדות התעופה החדשים.
נתיבי ישראל - מובילים עשיה: סיכום 2018 ועיקרי 2019 / מצגת
תדרוך עיתונאים של מנכ"ל נתיבי ישראל במטה החברה באור יהודה (59 עמ')

תאריך:  25/01/2019   |   עודכן:  26/01/2019
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסילות 6-5 מתוכננות באיילון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, סאאב דבור, הטיל עונש קל מדי על אדם שנהג בשכרות כבדה והרג נוסעת שישבה לידו - קובע (יום ד', 9.1.19) שופט בית המשפט העליון, ג'ורג' קרא. אולם מאחר שהמדינה לא ערערה - העונש נותר על-כנו.
09/01/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
סתם יום של חול. אני מגיע במסגרת העבודה לעיר רמלה, ולא מוותר על סיור קבוע בשוק המקומי עם קינוח של בורקס רמלה, שהוא טעים לי כמעט כמו הבורקס של אומי (שכבר קיבל ממני פרסום מכובד). כבר כתבתי אודות חיבתי היתרה למאפים, לבצקים ולמה שביניהם (תרתי משמע), ולבקר ברמלה בלי לטעום, זה כמעט בלתי אפשרי. הביקור שלי קורה משהו כמו שבועיים אחרי הטור שלי שעסק בתאונות הדרכים. על מהירות, על פזיזות ועל חוסר תשומת לב, בעיקר חוסר תשומת לב שיכול להפוך את החיים ברגע. את עיניי תופס לוח של מודעות אבל.
17/12/2018  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
איכשהו זה ברור לכולנו. אנחנו יודעים במה מדובר, ויודעים עם אלו סכנות אנחנו מתמודדים. אבל כמו כל דבר אחר בחיים, אנחנו די מדחיקים את זה. אני מדבר על המלחמה הגדולה שמתקיימת כאן על הכבישים שלנו. המלחמה בתאונות הדרכים. הייתי רוצה לדבר במספרים על הרוגים בשנה שעברה, מול הרוגים של השנה, ולסכם את זה בירידה או עליה. זה יהיה מצומצם מידיי לדבר על זה ככה. כי לכל מלחמה יש את פצועים שנשארים שם, ולכל תאונה יש ההרוגים שלה אבל יש גם את הפצועים שלה. אלו שלא בהכרח נספרים אלא מסתכמים במילים יבשות, עם מכות יבשות. הגדרות של פצוע בינוני, פצוע קל עד בינוני, או רק פצוע קל. כשהיינו בצבא ידענו שכשמדובר במה שנקרא פצוע בינוני, אז המצב הוא בלתי הפיך. בינוני זו רק מילה עדינה לתאר לנו מצב נורא.
12/12/2018  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
צמצום השירותים לערביי מזרח ירושלים, אינם מפתיעים כל הכבוד לארגון 'פעמונים', המסייע בניהול תקציבי נכון של משפחה במצוקה קרוב למחצית מערביי ישראל מכחישים את השואה
03/12/2018  |  ציפי לידר  |   מאמרים
שלב נוסף ביישום התוכנית הלאומית להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים. מהיום (א', 2.12.18) ניתן לבצע מבחן תיאוריה יעודי, המותאם לרוכבי אופניים חשמליים. זאת, בעקבות החלטת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, להתנות החל ב-1 בינואר 2019, רכיבה על אופניים חשמליים לבעלי אישור כשירות לרכיבה בלבד.
02/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
הרוגה ופצוע קשה בתאונה בשומרון  /  איציק וולף
אין תוכנית להרחבת כביש 90  /  עידן יוסף
שישה הרוגים בכביש הבקעה  /  איציק וולף
מי יתפוס את העבריינים  /  יאיר דקל
כבישים "אדומים", או אנשים "אדומים"  /  רפי לאופרט
התוכנית של אהרון למיגור תאונות הדרכים  /  אהרון שחר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il