|
מהו המועד המגדיר המראה? [צילום: משה שי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
נגד אל-על הוגשה בקשה לאישור תובענה כייצוגית בדרישה לקבלת פיצוי בסך של 297 מיליון שקל בגין הצגת זמני המראה שגויים ומטעים. ""החברה לומדת את הבקשה ותגיש את תגובתה לבית המשפט כנדרש", מסרה אל-על (יום ב', 28.1.19) בהודעה לבורסה.
הבקשה התקבלה אתמול (יום א', 27.1.19) במשרדי אל-על לאחר שהוגשה בבית המשפט המחוזי מרכז. עיקר הטענות בבקשה הן כי אל-על מחשבת, לכאורה, זמני המראה שגויים ומטעים, על-מנת לקצר ברשומותיה את זמני עיכוב טיסותיה לשם הימנעות מכוונת מתשלום פיצוי כספי לנוסעים בהתאם לחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012 ("החוק"). זאת, תוך הפרת חוק הגנת הצרכן, דיני חוזים ועוולת הרשלנות וכן תוך עשיית עושר ולא במשפט.
הקבוצה הוגדרה בבקשה, כנוסעי החברה בשבע השנים שקדמו להגשת הבקשה, אשר טיסתם התעכבה ביותר משמונה שעות אך אל-על קיצרה ברשומותיה את זמן העיכוב האמור, כיוון שחישבה את מועד ההמראה כמועד ניתוק המטוס מהשרוול או בכל דרך אחרת, ולא על-פי המועד שבו התנתקו גלגלי המטוס מן הקרקע.
על-פי הבקשה, גודל הקבוצה מוערך בכ-139,200 נוסעים. על-פי הבקשה, סכום התביעה האישית של המבקש עומד על סך של 3,080 שקלים, המהווה לטענתו את סך הפיצוי לו הוא זכאי לפי החוק בגין טיסה מעל 4,500 קילומטרים, כאשר הנזק הכולל לקבוצה מוערך בסך של כ-297 מיליון שקלים.