|
נמל התעופה שדה דב [צילום: משה שי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
הוועדה לשמירה על קרקע חופית אישרה (יום א', 3.2.19) את התוכנית לבניית 16,000 דירות, ובצדן מלונות ונכסים מניבים, במתחם שדה דב והמגרשים הסמוכים, תל אביב. זהו אישור נוסף בשרשרת האישורים הדרושים להתחיל בבניה - ונראה שעוד רחוקה הדרך, כמפורט בהמשך.
הוועדה לשמירה על קרקע חופית חייבת לאשר כל תוכנית בנייה הסמוכה לחוף הים, לכן נדרש אישור הוועדה, בראשות מנכ"לית מנהל התכנון דליה זילבר. הוועדה אישרה עקרונית את התוכנית שאושרה כבר בעירייה, לבנות 16,000 דירות, ולצדן שטחי מסחר, משרדים, בתי מלון ופארקים.
הוועדה הכניסה כמה שינויים בתוכנית המקורית. גובה המגדלים הוקטן והם יהיו בני 25 עד 30 קומות לכל היותר. לעומת זאת, מספר חדרי המלון הוגדל מ-2,000 ל-3,700 (בתנאי שימצאו די יזמים), כדי להקל על המחסור בחדרי מלון בתל אביב. עוד נקבע, שיהיו שני פארקים בשטח כולל של 240 דונם, ואי-אפשר יהיה לבנות יותר מ-10,000 דירות עד לנטיעת שני הפארק
עיריית אילת וגורמים אחרים ממשיכים לנהל מלחמת מאסף נגד התוכנית לסגור את שדה דב ב-1 ביולי, בעוד פחות מחמישה חודשם. אחד הטיעונים שלהם הוא, שממילא יעברו שנים עד שאפשר יהיה להתחיל בבניה. ההליכים הבאים: אישור התוכנית של הוועדה החופית בוועדת משנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, קבלת התנגדויות על-ידי הוועדה המחוזית ת"א, דיון בהתנגדויות ואישור סופי.
לאחר מכן יהיה צורך לחלק את המתחם למגרשים - הליך ממושך בפני עצמו - ורק אז אפשר יהיה להוציא מכרזים למכירתם.
בנוסף, קיימת אפשרות שמשרד הביטחון ידרוש לדחות את סגירת שדה דב. זאת, על-פי החלטה בנוסח זה שקיבלה לפני מספר שבועות ועדת הכלכלה. אין לדעת כיום מה יהיה הרכב הוועדה לאחד הבחירות, כחודשיים לפני סגירת שדה דב, ומה תהיה עמדתה בנושא.