מעל מיליון (1,041,282) נסיעות בוצעו במהלך החצי שנה הראשונה לתקופת ההרצה השירותית-תפעולית של הקו המהיר לירושלים. נכון להיום הנסיעה בקו היא ללא תשלום, וייתכן שהתקופה תוארך, בפעם השנייה.
מנתוני
רכבת ישראל עולה כי בין התאריכים 25.9.18 ל-20.3.19, בוצעו בקו מעל מיליון נסיעות, בכ-6,500 רכבות שהופעלו.
מבדיקת נתון הנסיעות היומי, עולה כי מדי חודש עוד ועוד נוסעים מביעים אמון בקו, היוצא מנתב"ג.
ממוצע הנסיעות היומי עולה באופן תדיר, כאשר באוקטובר ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 5,832, בנובמבר ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 6,436, בינואר ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 8,302, ובפברואר ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 8,950.
עם התקדמות ההרצה ועבודות התחזוקה והחישמול בקו המהיר לירושלים, הקו החשמלי הראשון של רכבת ישראל, יוארכו מה-29.3.19 שעות הפעילות בימי חול, ויתווסף שירות במוצאי שבת. זאת בכפוף לשיתוף פעולה של ועד העובדים, אשר בשלב זה מערים קשיים רבים בכל האמור להפעלת הלו"ז החדש.
שעות הפעילות בקו, מדי יום חול, יהיו עד השעה 21:30, במקום עד שעה 19:30, בתדירות של שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. בנוסף, מדי מוצאי שבת, יופעלו חמש רכבות נוספות בקו, ואלה יפעלו בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון.
בזאת יגדל מספר הרכבות המופעלות בקו מדי יום מ-54 ל-62, ואליהן יתווספו 5 רכבות במוצאי שבת. סה"כ תוספת של 45 רכבות בשבוע.
קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד המיזמים ההנדסיים והטכנולוגיים המורכבים ביותר שבוצעו בישראל. המיזם כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ-100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.
תחנת ירושלים נבון (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון), נמצאת כ-80 מטרים מתחת לפני הקרקע. הנוסעים עולים למפלס העליון של התחנה, באמצעות מערכת דרגנועים ושלוש מעליות מהירות.
בשל מורכבות הקו, קו הרכבת החשמלי בראשון בישראל, הוגדרה תקופת הרצה שירותית-תפעולית, בה מתבצעות הנסיעות ללא תשלום (לנוסעים מתחנת ירושלים נבון), ומספר הנוסעים בכל רכבת מוגבל ל-400 איש במקום כ-1200 שכל רכבת יכולה להכיל בתפוסה מלאה.
הקו המהיר לירושלים קיבל את כל האישורים הביטחוניים מכלל גופי הביטחון וההצלה הרלוונטיים, והוא בטוח לחלוטין להפעלה.