|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
חבר הדיון

"לפני השבת, לתחבורה בלילה דאגתם?"

בכינוס בחירות בתל אביב הציגו נציגי מפלגות את תפישותיהם לגבי תחבורה בכלל ותחבורה ציבורית בפרט מקלב מיהדות התורה הסביר מדוע מפלגתו אינה דורשת לידיה את תיק התחבורה והבהיר כי לא יסכים לעסקה של אוטובוסי שבת תמורת צמצום מסחר
26/03/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
גנון. 16 שעות נהיגה ביום

"שחאג' יחיא יענה..."
במהלך חבר-הדיון קם בחור הומו שהזדהה בשם ערן. הוא שלף פתק וקרא ממנו מניפסט מתגרה בח"כ אורי מקלב בטענות על כך שמפלגתו לא מוכנה להכיר בנישואי הומואים ו"להביא עוד ילדים לעם היהודי", כלשונו. מקלב אומר שהאירוע בנושא תחבורה ציבורית, והציע שח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא יענה לו... כעבור כמה דקות עזב הפרובוקטור התורן את הכינוס.

ברקע דוח מבקר המדינה האחרון ובצל מערכת הבחירות הקרובה, קיימה (יום ב', 25.3.19) עמותת תחבורה היום ומחר כינוס בתל אביב. את הכינוס פתח מגיש מגיש גלי צה"ל, אביב לביא, שסיפר כי התוכנית "יהיה בסדר" מקבלת 25 אלף פניות, 500 בשבוע, כמה אלפים מהן מוקדשות לבעיות התחבורה הציבורית.

יושב-ראש העמותה, תמר קינן, אמרה כי הכל מסכימים שדרושה תחבורה ציבורית טובה, ומה שנדרש הוא שהממשלה הבאה שתוקם תציב את הנושא בסולם עדיפות גבוה, באופן שיחלק נכון את המרחב הציבורי - לא עוד נתיבי תחבורה ציבורית לשום מקום אלא על חשבון נתיבים של הרכב הפרטי, ושלא נישאר באותו מקום אליו הגיע השר ישראל כ"ץ בדוח המדובר.

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל אדם טבע ודין, התייחס לדוח הלחץ שבמסגרתו פרק לבעיות התחבורה הציבורית. לדבריו, משרד התחבורה אינו פועל יחד עם גורמים תכנוניים נוספים, לפני שנבנות שכונות מגורים, אזורי מסחר ומוסדות חינוך. הוא דרש קשר הדוק בין המשרד למינהל התכנון, כך שתנאי לכל אישור יסתמך על תכנון תחבורה ציבורית.

אמג'ד שביטה, מנכ"ל עמותת סיכוי: "יש לי שתי מכוניות בבית, לא כי אני עשיר אלא כי אין לי דרך אחרת. אני נמצא ליד ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות - כפר סבא. זה המצב בחברה הערבית. נשים נאלצות לוותר על מקום עבודה, ובמקרה הרע נאלצות להסכים לעבוד בתנאים ירודים. לצעירים אצלנו יש דוקטורט בטרמפים, ויש סבים וסבתות שמוותרים על תרופות כדי לנסוע. אנחנו באשכולות 3-1 מבחינה חברתית-כלכלית. התלות שלנו בהגעה לישובים יהודיים גדולה. יהודים יכולים לא להגיע לישובים ערבים, אך לא כך אצלנו".

ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל: "ברגע שלא נשקיע במשאב האנושי - נפסיד. נהג הוא כרטיס הביקור של התחבורה הציבורית. לפי תקנות תעבורה נהג אוטובוס נוסע 16 שעות ביום! 150 אוטובוסים נשרפים בגלל ליקויי אחזקה! יש אלימות נגד נהגים ומשתמשים. הכרה רשמית במקצוע הנהג תעזור לכולם".

אדריכלית גל גבריאל, מנכ"ל התנועה לעירוניות בישראל: "המרחב הציבורי מתקדם בזכות ניידות. משבר התחבורה מתנהל בקול מהסס, ובנפרד ממשבר הדיור. הפתרונות לשני המשברים יבואו יחד. התכנון הוא הבעיה וגם המפתח לפתרונה. גם היעדים והמדדים אינם החלטיים. דרושים מדדים מדידים יותר".

חלקו השני של הכינוס הוקדש לחבר דיון לקראת הבחירות. הוזמנו ולא הגיעו: הליכוד, ש"ס, הימין החדש, איחוד מפלגות הימין, ישראל ביתנו וכולנו, שביטלה ברגע האחרון.

ח"כ יעל כהן פארן (העבודה): "יו"ר ועדת הכלכלה ערך שימוע ציבורי ובסופו פורסם דוח. יש לנו מצע ברור בנושאי תחבורה. צריך להפסיק להשקיע בסלילת כבישים ולהשקיע רק בתחבורה ציבורית. אבי גבאי מסור לנושא התחבורה גם אם אני לא אבחר".

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (בל"ד-רע"ם): "על כל יהודי שנהרג בתאונת דרכים בה מעורבים נהגים צעירים היו 10 הרוגים ערבים. היום תלמידינו לומדים בטיחות. 16 מיליון ש"ח הועברו להסברה, והיום ירד מספר ההרוגים בשליש. נהרגו גם כי אין מספיק תחבורה ציבורית. בנאום הבכורה שלי אמרתי שצריך לשנות את תמרור 'דרך משובשת' ל'דרך המובילה לישוב ערבי'. יש אצלנו טַקסִי-בַּלַדָה, אנשים שברכבם הפרטי מסיעים בתשלום במרחקים קצרים. אנו רוצים שהתשתיות יותאמו לתחבורה הציבורית - שכבישים מובילים מחוץ לישובים יורחבו, ושבישובים עצמם יסעו מיניבוסים. היום לוקח 20-16 שנה להכין תוכנית מתאר לישוב ערבי, כך שאין התאמה בין תוכניות התנועה לבנייה. נאבקתי על הרחבת מוניות השירות לישובים ערבים. ברכבת במזרחית - התחנות רחוקות מאיתנו".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) נשאל ע"י המראיין אביב לביא "מדוע אינכם דורשים את תיק התחבורה?". מקלב פתח את תשובתו בהרחבה על פועלו בנושא התחבורה הציבורית: "בשבוע האחרון נפגשתי עם מנכ"ל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אמיר אסרף וסגניתו נעה אבירם. הבאתי לפגישה את הצעת החוק שלנו מ-2015 לעידוד תחבורה ציבורית, שקובעת בין היתר כי שר התחבורה יחויב להגיש תוכנית חצי-שנתית שתכלול את שיפור השירות, קביעת עדיפות דרך, שילוביות, הפחתת עומסים וכו'. בנושא התחבורה הציבורית יש קונצנזוס בכנסת, אבל קטן. מי שלא מכיר את התחבורה הציבורית מקרוב או מהמעגל הקרוב אליו כמוני לא יכול לטפל בנושא. קובעי המדיניות מנותקים. שמואל הלפרט היה סגן שר התחבורה מטעמנו, ואנחנו מעורבים מאוד בנושא. המתחרה היחידה שיכולה לשתות ממני בוחרים זו מפלגת תחבורה ציבורית. אני חושש שגם הרבנים יקראו להצביע לה... אצלנו זה לא רק תחביב. זה לא רק בריא יותר. תחבורה ציבורית היא לא מותרות לחלק מהאוכלוסייה, אלא דבר בסיסי בהתנהלות שלהם". מקלב פנה בהומור לחברת מועצת עיריית ת"א-יפו, מיטל להבי ממרצ: "את נציגת יהדות התורה... כמה פגישות קיימנו, והלכנו יחד לניסנקורן?". להבי שישבה בקהל הסכימה. מקלב הוסיף שחסרים הרבה יותר מ-3,500 נהגים בתחבורה הציבורית, אך יש אפס השתלמויות לנהגים ציבוריים. "אני שואל את שר התחבורה על זה ולא מקבל תשובה".

מקלב נשאל האם תמורת סגירת מרכזי קניות בשבת, יסכים להרחבת שירות התחבורה הציבורית בשבת והשיב בשלילה. הוא ציטט מדברי רון חולדאי, שאמר כי תל אביב לא צריכה תחבורה ציבורית בשבת ואבפר לנסוע בה באופניים או ללכת ברגל. "עמדתנו ברורה. "כבר הגעתם לשבת? אבל איפה המאבק שלכם על כך שהשירות ביום חול יסתיים מאוחר יותר מאשר היום. אנשים מסיימים יום עבודה ואין להם איך לחזור הביתה". ח"כ מוסי רז (מרצ) הציע בבדיחות למכור את הרכבת בשבת לגוי, כמו שמוכרים את החמץ בפסח".

"הצענו תחבורה ציבורית בחינם והממשלה דחתה את ההצעה, הצענו חינם רק לוותיקים וגם את זה דחו, הצענו תחבורה ציבורית בשבת ולא הסכימו. המדינה מעודדת את התחבורה הפרטית. אני מציע שלכל כביש של שני נתיבים ומעלה יהיה נת"ץ אחד, ושהמדינה תקבע באיזה שעות הוא ישמש לאוטובוסים. אני גם מציע מיסוי שונה ותעריפים שונים לנסיעה ברכבת בשעות השפל. היעד הכי גדול הוא להגדיל את התדירות ברכבות, לא בקו לירושלים. חישמול המסילות הוא לאו-דווקא בראש סדר העדיפות".

איתן גינזבורג, מועמד ברשימת כחול לבן, דיבר על קבינט התחבורה שהרשימה מבטיחה להקים במצע, ובתשובה לשאלת אביב לביא אמר שחייבים להעביר את הסמכויות ממשרד התחבורה לעיריות. אוסאמה סעדי (חד"ש-תע"ל) התפזר לנושאים שמשיקים לתחום כמו 37% הרוגים ערבים בתאונות, חוק שהוא העביר לשמיטת חובות על רשיונות נהיגה מעוקלים והבטיח להמשיך את מורשתו של דב חנין.

דדי פרלמוטר, המתמודד ברשימת גשר, אמר כי אחוז הנשים העוסקות בטכנולוגיה עילית מחוץ לנצרת גבוה בגלל תחבורה ציבורית לאזורי תעסוקה. כמו-כן דיבר בשבחה של תחבורה שיתופית. לדבריו, רכב אוטונומי פרטי לא יעשה שינוי דרמטי, ואולי אף יחמיר את הבעיה. הוא צופה כי יהיו מכוניות ברבע גודל המותאמות להסיע לאדם אחד".

דדי פרלמוטר, אורי מקלב, עבד חכים חאג' יחיא, יעל כהן-פארן, מוסי רז, איתן גינזבורג, אוסאמה סעדי
תאריך:  26/03/2019   |   עודכן:  26/03/2019
עידן יוסף
+כיצד לזהות את המפלגה המתאימה לך
13:28 26/03/19  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
ביטחון וכלכלה – הם נושאים גדולים מכדי שהבוחר הפשוט יחליט על פיהם במי לבחור  ▪  אין ספק שכל מפלגה שתעלה בסופו של דבר לשלטון, תתיישר בנושאים אלו, לפי האינטרס הלאומי, שתמיד הנחה אותנו  ▪  אבל מבחינת הבוחר הפשוט, דווקא הנושאים הקטנים, הם שעושים את ההבדל בין המפלגות  ▪  מבחינה זאת, מפלגת זהות, יכולה להביא את הבשורה
(פייגלין. המחסום האחרון [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+בנט: "הפסקת אש - תבוסה קשה שתעלה בדם"
12:14 26/03/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השר נפתלי בנט ומס' 3 אלונה ברקת השיקו את תוכנית המפלגה ל"ניצחון בדרום"  ▪  ברקת: "אדאג שיתחילו לספור את תושבי הדרום. תדאגו שאהיה נציגת הדרום שלכם בממשלה"
(בנט ואלונה. מבקשים את המנדט לשקם את הדרום [צילום: צילום מסך])
+נאה דורש נאה מקיים
11:48 26/03/19  |  עמוס שנער   |   לרשימה המלאה
בפרשת "הקלטת הלוהטת" נטרל נתניהו את איום הסחיטה בדיוק באותו האופן שבו הוא דורש מגנץ לפעול כיום  ▪  מי ששואף לקריירה פוליטית צריך לדעת לספוג ולשלם מחיר אישי על טעויותיו. האם יעמוד גנץ במבחנו הראשון?
(גנץ. זכותו המלאה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+גבאי: "מפלגת העבודה היא המפלגה של החקלאות"
10:54 26/03/19  |  
יו״ר מפלגת העבודה, אבי גבאי בכנס בוחרים חקלאות של התאחדות חקלאי ישראל: "תפקיד שר החקלאות זה להצמיח את החקלאות ולגרום לשגשוגה. רוב ההוצאות שהפכו לעול על החקלאים הם בגלל שהממשלה גרמה לה לכך. מפלגת העבודה היא המפלגה של החקלאות. לא יהיה מי שישמורעל החקלאות בלי מפלגת העבודה״.
+עו"ד נגד שקד ונתניהו
10:40 26/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
81 עורכי דין מהמגזר הפרטי יוצאים נגד תוכניותיה של שקד לשנות את בחירת שופטי העליון ונגד האפשרות שנתניהו ימנה את בן-גביר לוועדה לבחירת שופטים
("רואים בחומרה התערבות פוליטית" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+השרה שקד: ״הימין החדש יכניס להסכמים הקואליציוניים את נושאי החקלאות"
10:38 26/03/19  |  
שרת המשפטים, ח״כ איילת שקד בכנס בוחרים חקלאות של התאחדות חקלאי ישראל: "במפלגה שלנו אנחנו משקיעים ומאמינים בחקלאות. צריך להסתכל על החקלאות כערך ולא כענף כלכלי. הימיןהחדש יכניס להסכמים הקואליציוניים את נושאי החקלאות שאנחנו מאמינים בהם".
+כבדו שערי עזה מכתפנו, כתפיו
09:27 26/03/19  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אך הגיעה העת לחשוב - או שביבי הולך ביד רכה ואפשר להתווכח על זה, אך הכיוון סביר; או שהוא הולך בכוח הזרוע ואפשר להתווכח גם על זה, אך הכיוון גם סביר
(נתניהו. אינו יודע לתת [צילום: גלי טיבון])
+השר כחלון: "ישראל חייבת להציב יעד מדיני ברור של ניתוק מלא מהרצועה"
08:27 26/03/19  |  
חבר הקבינט הביטחוני, שר האוצר משה כחלון, יו"ר 'כולנו' מבקר (יום ג') בראיון בגל"צ את ההתנהלות של השרים בנט ושקד: "אזרחי ישראל מצפים מהמנהיגות לתת גיבוי לצה"ל ולכוחות הביטחון. זה לא הזמן לניצול הזדמנויות פוליטי." עוד הוסיף כחלון כי " ציין, כי ישראל חייבת להציב יעד מדיני ברור של ניתוק מלא ומוחלט מהרצועה בתוך פרק זמן מוגדר מראשולגלגל את כל האחריות לרצועה למדינה שלישית."
+בן גביר: "החמאס צריך לקבל אש ללא הפסקה"
08:24 26/03/19  |  
נציג עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "ישראל איבדה את כושר ההרתעה שלה והיום שוב מסתבר שלממשלה הנוכחית אין תוכנית בקשר לעזה. צריך להפציץ מהאוויר ולחזור לגוש קטיף במקביל לתוכנית לעידוד הגירה לתושבי עזה. אם נתניהו הולך על מהלך של הפסקת אש הוא טועה בגדול ואם הייתי בקואליציה שלו הייתי דופק על השולחן ומניח את המפתחות"
+בנט בעוטף עזה: "להפציץ בניין ריק ולהתבשם כאילו זו הרתעה - זה קשקוש"
08:16 26/03/19  |  
השר נפתלי בנט במפגש לילי בעוטף עזה: ״התושבים גיבורים אבל צריך לתת לצה״ל פקודה לנצח; להפציץ בניין ריק ולהתבשם כאילו זו הרתעה - זה קשקוש שלא עובד. אני מצפה מראש הממשלה לתת לצה״ל פקודה לעקר את חמאס מיכולות ואז לשמר את זה. זה הדבר הבסיסי שמגיע לתושבי עוטף עזה ותושבי הדרום כולו. עכשיו זה רגע החלטה. אנחנו ניתן את כל הגב בעניין הזה״.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לפני השבת, לתחבורה בלילה דאגתם?"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
מתקפה חריפה מצד יו"ר רשימת הימין החדש, השר נפתלי בנט, נגד יו"ר רשימת זהות משה פייגלין. "מפלגת זהות עושה הרבה רעש. פייגלין עושה הרבה רעש", אמר בנט בשיחוח וידאו (יום ב', 25.3.19) עם גולשים בפייסבוק.
25/03/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
במקום עימות בחירות טלוויזיוני נתניהו הגיע באופן מפתיע לאולפן החדשות והתבקש על-ידי קרן מרציאנו ועמית סגל למסור פרטים על המניות שרכש בעת שהיה ראש האופוזיציה ומכר כשכבר היה ראש ממשלה. כך יצא שנתניהו, שהתנגד לעימות טלוויזיוני מול גנץ, הגיע לאולפן החדשות בלי הכנה מוקדמת, נכנס לפרטי עסקת הצוללות (תיק 3000) ויצא מופסד.
25/03/2019  |  תרצה הכטר  |   מאמרים
חברי רשימת איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, ח״כ מוטי יוגב, עידית סילמן ואורלי רפפורט הגיעו (יום ב', 25.3.19) לסיור חיזוק בדרום ת״א בליווי חבר המועצה חיים גורן. חברי הרשימה החלו את הסיור בישיבת העוז והאמונה של הרב אטינגר הי״ד, ביקור שנקבע עוד בטרם הרצח הנורא. חברי הרשימה שמעו את התושבים סיירו עוד ברחבי השכונה וקיימו דיון עם התושבים בו עלו הצעות ורעיונות לשיתוף פעולה עתידי.
25/03/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
טעות של טירון או טעות אסטרטגית בפרסום של הצגת מועמד לשלטון שלושה ראיונות נפרדים - נותנים אפשרות להשוואה בין הגרסאות וההצהרות הפוליטיות ומציאת נקודת תורפה, סתירות וגמגומים לא פתורים כמו בפרשת החומרים שבטלפון הנייד
25/03/2019  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בחודש דצמבר 2004, חודשים אחדים לפני ביצוע "ההינתקות", הופעת, עדיין כרב-אלוף במדים וכרמטכ"ל ה-17 של צה"ל, בכינוס הרצליה השנתי. נראה היה באותם ימים שאינך שלם עם התוכנית. החשש שמא לא תשתף פעולה עם ביצוע התוכנית, שמשמעותה גירוש המתיישבים היהודיים מרצועת עזה ומצפון השומרון, הביא לכך שכהונתך כרמטכ"ל לא הוארכה והוחלפת בידי הרמטכ"ל ה-18, רב-אלוף דן חלוץ, שככל הנראה התחייב לעשות את המעשה, ואמנם נתן את הפקודה לביצועו וביצע אותו, לשביעות רצונו של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון.
25/03/2019  |  רון בריימן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (א)  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
הקלטות גנץ: "נתניהו היה הורג אותי"  /  מחלקה ראשונה
נתניהו: חזרת פולארד אינה על הפרק  /  עידן יוסף
מי לא קרא את החוק  /  עידן יוסף
רביעיית גשר המוסררה  /  רפי לאופרט
איילת שקד בדרך חדשה לכבוש את ראשות הליכוד  /  חיים שטנגר
פרשת אברמוביץ, והמוסר הכפול  /  אורן שמיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il