חברת הביטוח הפניקס תובעת 13 מיליון שקל מחברת התוכנה סאפ, בטענה לכישלון כבד של פרויקט אסטרטגי בעל חשיבות רבה עבורה.
בתביעה, שהוגשה (19.3.19) לבית המשפט המחוזי מרכז, נאמר כי הפניקס נזקקה למערכת ניהול הלוואות כדי להשיק מוצרים חדשים בתחום האשראי הצרכני, שהוא בעל חשיבות אסטרטגית עבורה. סאפ תכננה את מערכת ההלוואות, סיפקה את המודולים של המערכת, שימשה כיועצת המקצועית, סיפקה שירותי תמיכה מקצועית, יישמה את המערכת יחד עם חברת נס והייתה אחראית על שירותי התחזוקה והתמיכה למערכת.
לטענת הפניקס, הפרויקט נכשל בצורה מוחלטת, שכן לא ניתן היה להשיק כלל את מערכת ההלוואות - בעיקר משום שהיא אינה מבצעת חישובי הצמדה. לדבריה, סאפ ומנהליה הציגו לה מידע מוטעה והסתירות עובדות ופעלו ברשלנות וחוסר מקצועיות. הפניקס טוענת, כי סאפ הפכה אותה לשפן נסיונות, בכך שהציעה לה ארכיטקטורת פתרון שלא יישמה קודם לכן על ידה בפרויקט דומה, מכרה לה רישיונות לתוכנות שאינן מבצעות פעולות בסיסיות ועוד.
הפניקס מציינת, כי מערכת הלוואות אמורה הייתה להתחיל לפעול לכל המאוחר ברבעון האחרון של 2015, אך אינה פועלת עד היום. צוותי העבודה פוזרו לפני זמן רב וכיום לא ניתן כיום מתי ניתן יהיה להשיק מערכת מתאימה באמצעות ספק אחר, ובשל כך הפניקס לא השיקה את המוצרים שתכננה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אריה לאמעי ויצחק פינק, וטרם הוגש כתב הגנה; סאפ מסרה בתגובה, כי היא דוחה את כל טענות הפניקס.