רשת השיווק החרדית בר-כל רשתות תשלם קנס של 470,000 שקל משום שלא פרסמה את מחיריה באינטרנט. שופט בית משפט השלום בתל אביב, עדי הדר, דחה (יום ג', 2.4.19) את ערעורה של הרשת על החלטת הרשות להגנת הצרכן.
הרשת טענה, כי אין לחייב אותה בפרסום באינטרנט, משום שהדבר מהווה פגיעה בעקרונות דתיים, היא לא ידעה שניתן לפתור את הבעיה על-ידי פרסום באמצעות צד שלישי והרשות להגנת הצרכן לא נענתה לבקשותיה להיפגש עם נציגיה.
הדר אומר, כי החובה לפרסם את המחירים באינטרנט נובעת מהרצון לאפשר לצרכן להשוות מחירים ובכך לקדם את התחרות. בר-כל רשתות אומנם עתרה לבג"ץ נגד התקנות המחייבות פרסום זה, אך השופטים הפנו אותה אל המחוקק ואל הרשות להגנת הצרכן, ובעקבות זאת היא מחקה את העתירה. חזקה על המחוקק והרשות שהביאו בחשבון נימוקים אלו, אומר הדר, ובכל זאת התקינו את התקנות - ובר-כל לא שבה ועתרה, אלא עשתה דין לעצמה ונמנעה מציות להן.
עוד קובע הדר, כי בר-כל ידעה שהיא יכולה לפרסם באמצעות צד שלישי, פתרון שהוצע לה בידי הרשות על דעתו של השר
אלי כהן. ואכן, לאחר הטלת הקנס היא החלה להשתמש בפתרון זה. הרשות צדקה כאשר חישבה את הקנס לפי 12 הפרות, אך העובדה שקבעה שמדובר בנסיבות מחמירות והעלתה את הקנס ב-50% היא צורמת, ממשיך הדר. הרשות הסכימה במהלך הדיון לוותר על העלאת הקנס, כך שבמקום 700,000 שקל הוא יעמוד על 470,000 שקל.
בר-כל רשתות חויבה בתשלום הוצאות בסך 15,000 שקל. את בר-כל ייצגו עוה"ד עופר יובל-יבלונסקי ויפעת אלתר, ואת הרשות - עו"ד
ליאורה חביליו.