|
ללא כריזה והכוונה [צילום: אברהם שטרן]
|
|
|
|
ממחר: הביקושיות של גוש-דן
|
עידן יוסף
|
קווי מיניבוסים משודרגים במסלול גמיש ומקוצר באזור תל אביב, בדומה לנהוג בכמה ערים בעולם * תעריפי נסיעה משתנים לנסיעה בשעות השיא והשפל * השירות יורחב גם לירושלים, לחיפה ולדרום השרון
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
עמותת נגישות ישראל ועמותת בזכות מבקשות מבג"ץ למנוע את יישום תוכנית "קווי שירות מותאמי ביקוש" של
משרד התחבורה וליישם אותה רק כאשר האוטובוסים שיופעלו במסגרתה יונגשו לבעלי מוגבלויות.
מדובר בתוכנית להפעלה חדשנית של אוטובוסים בארבעה איזורים עירוניים צפופים, המבוססת על טכנולוגיה שתאפשר לתכנן את המסלולים והזמנים בהתאם לצרכיהם של הלקוחות בזמן אמת. בשלב ראשון מתכנן המשרד פיילוט בגוש-דן, אותו תבצע
חברת דן, והוא אמור לצאת לדרך בשבוע הבא.
בעתירתן טוענות (10.4.19) שתי העמותות, כי משרד התחבורת ומשרד האוצר בחרו מראש וביודעין להדיר את בעלי המוגבלויות מן השירות החדש, שכן אין כל התייחסות לציבור זה בהחלטה על הפרויקט ובהסכם עם דן. על-פי פרטי התוכנית, רק שלושה מבין 100 כלי הרכב שיופעלו במסגרת התוכנית, יצוידו במעלון המאפשר להכניס אליהם כסאות גלגלים, ולא יצוידו כלל במערכות כריזה ללקויי ראייה ובסימני הכוונה ללקויי שמיעה.
לדברי העמותות, מדובר בהפרה של חובות ההנגשה הקבועות בחוק ובפגיעה ב-1.6 מיליון בעלי המוגבלויות. הן מעירות, כי משרד התחבורה מפר את התקנות שלו עצמו בתחום הנגישות, וזאת דווקא בשירות העשוי להועיל במיוחד לבעלי מוגבלויות משום שיקרב את התחבורה הציבורית לבתיהם וליעדיהם. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד
תומר רייף, שרון פיאלקוב, מיכל שיק הר-טוב ואביבית ברקאי-אהרונוף.