בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מאבק על הבקרה בתחבורה הציבורית
|
מילגם מבקשת לקבוע שהיא, ולא חברת מ.ג.ע.ר, זכתה במכרז של משרד התחבורה לביצוע בקרה באוטובוסים ובמוניות השירות
|
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
|
|
|
|
|
חברת מילגם מבקשת (19.4.19) מבית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע, כי היא - ולא חברת מ.ג.ע.ר - זכתה במכרז של משרד התחבורה לבקרה באוטובוסים ומוניות השירות. לדברי מילגם, לפני הדיון האחרון בוועדת המכרזים - הצעתה דורגה במקום גבוה יותר מזו של מ.ג.ע.ר. אולם ועדת המכרזים שינתה בצורה בלתי סבירה את המדידה ואף מנעה ממנה ניקוד נוסף. מילגם טוענת, כי בהחלטת הוועדה נפלו שתי טעויות עיקריות בפרשנות תנאי המכרז ובאופן התייחסותה לשלוש התקשרויות שלה, וכך היא קיבלה ניקוד שגוי שהוריד את הצעתה למקום השני. מילגם גם יוצאת נגד החלטת הוועדה שלא להעניק לה ניקוד איכות בגין ההמלצה שקיבלה ממשרד החינוך. לטענתה, אי-מתן ניקוד בגין המלצה זאת, רק משום שלא ניתן היה להשיג מיד בטלפון את הפקיד החתום על ההמלצה. היא בלתי מידתית ובלתי סבירה. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד יניב מטלס וירון גרשון, וטרם הוגשו תגובות משרד התחבורה ומ.ג.ע.ר.
|
תאריך:
|
20/04/2019
|
|
|
עודכן:
|
20/04/2019
|
|
יצחק דנון
|
מאבק על הבקרה בתחבורה הציבורית
|
|
שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אסנת רובוביץ-ברכש, אסרה (יום ה', 18.4.19) על עובדי רכבת ישראל לשבש את העבודה לפחות עד תחילת חודש יוני, והורתה לצדדים לנהל מו"מ ולדווח לבית הדין ב-5.5.19 על התקדמותו. היא גם הורתה להסתדרות להפעיל מיידית את מרותה על ועד עובדי הרכבת, כדי לוודא שיצייתו להחלטה.
|
|
|
אמא שלי זכרונה לברכה הייתה אחת הצדיקות בעולם. סצינה אחת מהסצנות הרבות שנשארו ממנה חרוטים בזיכרוני היא הסצנה הזו: מדי יום ביומו, בשעות הבוקר המוקדמות, הייתה עומדת ליד המזוזה, שמה את ידה עליה ואומרת בקול רם אך שקט את המילים האלה ואני אחזור עליהן בשפתה בערבית: "يارب عطينا السترة وراحة البال". בתרגום חופשי: "אלוהים שלא נבוש ולא נכּלם לעיני אנשים, תן לנו את שלוות הנפש". קראתי לתמונה הזו 'סצינה' כי זו באמת היוותה יחידה אחידה במחזה החיים שלה, זה היה חלק אינטגרלי מהמערכה על החיים. כך ראיתי ושמעתי אותה מדי יום בחלב, כך בבית הקטן שחלקתי איתה בבת ים כשהגענו ארצה, וכך בביתה בפנמה כשהצטרפה אלינו שלא תישאר לבד בארץ. הגלות, לצערי, הכתה בנו שנית.
|
|
|
העיר נתניה הוקמה כידוע בשנת 1929. כשנתיים לאחר הקמתה, בשנת 1931, נחתם הסכם תחבורה בין ועד המושבה לעקיבא סודק "הנהג הראשון של נתניה", וניתן לו זיכיון להפעיל קו נסיעות קבוע בין נתניה לתל אביב. ארכיון העיר נתניה יודע לספר כי תמורת הזיכיון שילם סודק 5 לירות לחודש.
|
|
|
עמותת נגישות ישראל ועמותת בזכות מבקשות מבג"ץ למנוע את יישום תוכנית "קווי שירות מותאמי ביקוש" של משרד התחבורה וליישם אותה רק כאשר האוטובוסים שיופעלו במסגרתה יונגשו לבעלי מוגבלויות.
|
|
|
חברת זוקו שילובים תובעת 20 מיליון שקל מחברת אלסטום טרנספורט מקבוצת התחבורה הצרפתית אלסטום, בטענה להפרת הסכם להקמת מיזם משותף לפעילות בישראל. זוקו עוסקת בציוד מכני וחלפים, ומבצעת פרויקטים בתחומי התשתיות, התחבורה והתעשיה.
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
|
|
|
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
|
|
|
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|