עיקרי הרפורמה שנועדה להסדיר את שידורי הטלוויזיה המסחרית באמצעות רשיונות, מציאות שתתן אופק עסקי וודאות לגופים המשדרים, אסדרה אחידה ומותאמת למצב השוק ויצירת היתכנות לכניסת גורמים חדשים.
בנוסף, מציעה הרפורמה הגדלה בהיצע דקות הפרסום בטלוויזיה, מה שיאפשר מצד אחד הוזלת עלות התוכן לצרכן, ומצד שני הוזלת מחירי הפרסום בטלוויזיה ובשוק הפרסום בכלל.
בין הנושאים הנוספים ברפורמה מופיעה התמיכה בהפקות מקור, שביסודה הקמת קרן בהשקעה משותפת לממשלה ולגופים המשדרים לתמיכה במימון הפקות מסוגה עילית. כמו-כן הרכב החבילה הצרה של הכבלים והלווין שיתוסף לה כל ערוץ שאינו גובה תשלום מהמנויים (ערוץ 23, למשל).