|   15:07:40
דלג
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

מבקר השחיתות

מנקה, מבקר, מסדר, מייעל, מזהיר - את הממשלה, מוסדותיה ופונקציוניה - זה לב תפקידו של מבקר המדינה מי שחשב בזמנו כי מינויו של השופט מיכה לינדנשטראוס, למבקר המדינה והאומבודסמן, הוא בנוסח הישן והקלאסי, לאמור: מגיש דוח ומתייקים אותו - טעה בגדול
19/10/2009  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   ועדת גולדסטון   |   תגובות
החיים טובים בלי מבקרים (או שלא) .... [צילום: AP]

צביעות
שהרי אותם עיתונאים שעכשיו מנסים לעמעם את סיפורי ברק, הם אותם שאצו, רצו, טסו ללונדון, בזמן מלחמת לבנון השניה, כי לצלם את הסוויטה + האוכל + הפן והכביסה, שעשו ביבי ושרה. כמובן, שבדרך שכחו לציין שהוא נשלח ללונדון ע"י הכנסת ביוזמת יו"ר הכנסת הגב' איציק, לצורך הסברת עמדת ישראל בגויים, כמסביר הלאומי הטוב ביותר שיש היום לישראל, ועשה שם חיל בהסברה בתקשורת.

זריזות
מבקר אנרגטי, מהיר, שמוציא דוחות ביניים על נושאים ספציפיים "און-ליין", מפריע לשרים, פוליטיקיים ומלחכי הפנכה, והם לא רגילים לתקן תקלות תוך תנועה, אלא לדחות התיקונים לשנים, ולשכוח מהם - הדוח יעלה אבק והזמן יעשה את שלו.

התברברות
צדק יו"ר הוועדה ח"כ זבולון אורלב כשטען שאילו פיקוד העורף היה משקיע בזמן מלחמת לבנון השניה, ואחריה אנרגיות וכוחות כה רבים כמו בטיעונים נגד דוח המבקר, המצב בשטח כיום במקלטים, שמירה על חומרים מסוכנים ורעילים, מוכנות למלחמה נוספת ושמירה על האוכלוסיה, במידת הצורך גם לפינויים, היו נראים אחרת.

לינדנשטראוס - משתמש בתקשורת ככלי עזר יעיל, במלחמתו העיקרית והקשה בשחיתות השלטונית.

פרשת טיול משרד הביטחון על המשלחת המנופחת לסלון האווירי בפריס + חדרי יוקרה לשר הביטחון ברק + חדרים יקרים למשלחת + חדרים ריקים שלא נוצלו בעלות 330,000 ש"ח - הם בהחלט בסיס איתן לחקירת מבקר המדינה.

גם אם אהוד ברק - לא ידע או לא ירד לכל פרטי המשלחת (מה שדי סביר) - הרי האחריות המיניסטריאלית נופלת עליו - והוא לא יכול להתחמק בנוסח הישן שכבר השתמש בכמה פרשיות קודמות כמו: אני אחראי, אך לא אשם.

ואם מדובר בפריס, הרי שגב' דליה איציק, ממפלגת קדימה, בהיותה יו"ר הכנסת, הגיחה לפריס לשלושה ימים, עם פמליה מצומצמת - דבר שלא מנע ממנה, לשדרג לעצמה מלון יוקרה ע"ח כספי הציבור.

אם נוסיף לכך את הממצאים ולפיהם הגב' איציק, גם שדרגה את ביתה הפרטי, ע"י שיפוצים מאסיביים ע"ח כספי הציבור, ונאלצה להחזיר חלק מהסכום לאחר שהדבר נתגלה ופורסם ברבים, נראה שיקירי הציבור ונבחריו, אוהבים לבזבז את כספי הציבור, על תענוגות ופינוקים אישיים.

לרשימה זו ניתן לצרף גם את יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג, שגם לגבי שיפוצים ותיקונים ביטחוניים, בביתו הפרטי, התנהלה חקירה בדבר חריגה כספית, את נסיעתו של ביבי ללונדון, כמו גם את הרב הראשי מצגר, האוהב בתי מלון מפוארים; כל אלו יוצרים תמונה עגומה של נבחרי ציבור.

ואחרי שניקח קצת אוויר, נעבור לראש הממשלה אולמרט, שפתח ליין של נסיעות לחו"ל, תוך קבלת תקציב כפול ומשולש על אותה נסיעה, בבחינת "אולמרט - נסיעות בע"מ", שסופקו ע"י חב' הנסיעות ראשון-טורס בתוספת מעטפות מטלנסקי, כך שניתן לומר בוודאות: החיים יפים - אם יודעים איך לנצל אותם.

ואם מדברים על נבחרי קדימה, אסור לשכוח סיפור קטן, שלא קיבל תהודה ופרסום רב, מאחר והעיתונות "איתרגה" בזמנו את גב' ציפי לבני. ומעשה שהיה כך היה. ראש הממשלה דאז, מר אהוד אולמרט, שרים בכירים ופמליה נרחבת כולל שרת החוץ ציפי לבני טסה לפריס לשיחות עם הממשל הצרפתי, ונשיא צרפת.

בין גב' לבני לאהוד אולמרט עבר כנראה חתול שחור וגב' לבני, החליטה עם פמליה מצומצמת, לא לחזור במטוס של ראש הממשלה, למחרת היום, אלא לילה קודם עם חב' אל-על, על חשבון הציבור כמובן. הסיפור אומנם פורסם, אך הועם ודעך מיד עם פרסומו.

ועכשיו רבותי - תתארו לעצמכם את אותם סיפורים שדלעיל, או סיפור משלחת הביטחון לפריס, מיוחסים לביבי נתניהו. איזה סקנדל, איזה רעש בכלי התקשורת, עם כתבים שמצלמים את הסוויטה + האוכל + הספר של שרה שעושה לה פן, מעבר לכעס של מורדי העבודה.

שהרי אותם עיתונאים שעכשיו מנסים לעמעם את סיפורי ברק, הם אותם שאצו, רצו, טסו ללונדון, בזמן מלחמת לבנון השניה, כי לצלם את הסוויטה + האוכל + הפן והכביסה, שעשו ביבי ושרה. כמובן, שבדרך שכחו לציין שהוא נשלח ללונדון ע"י הכנסת ביוזמת יו"ר הכנסת הגב' איציק, לצורך הסברת עמדת ישראל בגויים, כמסביר הלאומי הטוב ביותר שיש היום לישראל, ועשה שם חיל בהסברה בתקשורת.

ואחרי, שקוראים את כל הפרשיות הנ"ל, ברור למה צריך מבקר מדינה, אסרטיבי, פעיל, יעיל, לא מפחד, לא מתכופף עם שיניים טבעיות ונשכניות, ולא עם "שיניים תותבות" שהיו למבקרים שלפניו.

המבקר הנוכחי השופט מיכה לינדנשטראוס, עורר מחלוקות לא מעטות מאז כניסתו לתפקיד. משרד ראש הממשלה של אולמרט התגייס כולו להשמיץ אותו ולהסית נגדו, אך ללא הועיל. רוב הממצאים המסמכים, הראיות שהם הבסיס לכתבי האישום והחקירות נגד אולמרט, שולה זקן, רשות המיסים וכל האישים המתלווים, באו מחקירותיו של מבקר המדינה, כולל התיקים הגבוליים שנסגרו.

עיקר המסמכים והממצאים הועברו ע"י המבקר ליועץ המשפטי לממשלה משם למשטרה ולבית המשפט. המסקנה - התעקשותו וחוסר נכונותו להתכופף ולהיבהל מהשררה ורודפיו, הם נכס חשוב לציבור ולמלחמתו בשחיתות.

גם לגבי גופים מבוקרים, שכשלו בניהול, בהנהלה, בהתארגנות ובבניית מערכות, יש למבקר מה לומר ומה לבקר. כך היה לעניין התנהלות פיקוד העורף, במלחמת לבנן השניה וכך לגבי יתר הגופים המוסדיים המבוקרים.

כנראה שזרועות הממשל עדיין לא התרגלו לסוג חדש של מבקר המדינה, דבר שניתן ללמוד גם מהתנהגותם בעבר של שר הגמלאים רפי איתן, וגם מהפרשנות המלומדת בטלוויזיה של טומי לפיד ז"ל, חברו של אולמרט. שניהם היו רוצים מבקר בנוסח הישן, כלומר: שמוציא ספר פעם בשנה, מצביע על ליקויים ותקלות, כותבים על כך שלושה ימים, המבוקרים מבטיחים לתקן ושוכחים מהנושא.

מבקר אנרגטי, מהיר, שמוציא דוחות ביניים על נושאים ספציפיים "און-ליין", מפריע לשרים, פוליטיקיים ומלחכי הפנכה, והם לא רגילים לתקן תקלות תוך תנועה, אלא לדחות התיקונים לשנים, ולשכוח מהם - הדוח יעלה אבק והזמן יעשה את שלו.

מבחינת הציבור, לדעתי, עדיף מבקר כריזמטי אוהב תקשורת וכותרות, על מבקר ישנוני, פלגמאטי ולא מזיק. כמובן, שעל המבקר לשמור על הפרוצדורה נאותה ועל כללי הצדק הטבעי - בדבר מתן תגובה, אבל לזכור את הערות וועדת זיילר, לעניין החסרונות ב"שימוע", שמטרתם דחייה ולהרוויח זמן.

יו"ר הוועדה השופט זיילר, התייחס לנושא "השימוע" וטען שכאשר העדים מציגים את גרסתם בהרחבה - בשלב השימוע הם למעשה באים כדי להסביר ולהתגונן, ולא לתת גרסה חדשה. כך גם לגבי מבקר המדינה - תשובת מבוקרים, הם יותר הסברים, פרשנות, התגוננות, מאשר הצגת גרסתם העובדתית - אותו כבר מסרו. מה עוד, שכל מבוקר יכול להוסיף מסמכים וראיות בכל עת. אבל עד שהפרוצדורה לא תשתנה, יש ליתן להם את זכות התגובה וזמן סביר למתן התשובות.

צדק יו"ר הוועדה ח"כ זבולון אורלב כשטען שאילו פיקוד העורף היה משקיע בזמן מלחמת לבנון השניה, ואחריה אנרגיות וכוחות כה רבים כמו בטיעונים נגד דוח המבקר, המצב בשטח כיום במקלטים, שמירה על חומרים מסוכנים ורעילים, מוכנות למלחמה נוספת ושמירה על האוכלוסיה, במידת הצורך גם לפינויים, היו נראים אחרת.

השחיתות בזרועות השלטון היא סכנה ולא פחות מאיימת מהסכנה הביטחונית. אי לכך - יש לחזק ולתמוך במבקר המדינה - המייצג את הציבור שבחר בנבחרים שיתנהלו ויעשו את המעשים הנכונים בממשלה ובמוסדותיה.

נקודות למחשבה והרהורים:
1. עד כמה צביעות יש בפוליטיקה העולמית, זה מפחיד, זה מגעיל אבל זאת המציאות העגומה.
2. תראו מי משמיץ ומסית נגד ישראל ותומך בדוח גולדסטון.
א. טורקיה - מי שביצעה את השמדת העם הארמני בסוף המאה ה-18 (מומלץ לקרוא את הספר - "40 הימים של מוסא דאג", שני חלקים - של פרנץ וורפל) ואח"כ גם פגעה קשות בכורדים עד ימים אלה, ולא לשכוח את השלטון העותומאני, כולל בישראל, שלא היה בהתאם לכללים ולמשפט הבינלאומי.
ב. רוסיה שבתקופת משטר האימים של סטאלין והגולאגים בסיביר, הגנה בקנאות על זכויות האדם. ולאחרונה בצ'צ'ניה ובגרוזיה הוכיחה מלחמה הומנית למופת.
ג. סין - שבמשטר הרודני, דיכאה וממשיכה לדכא כמו בכיכר טינמאן ובטיבט.
ד. הרשימה עוד ארוכה, לרבות כל ארצות ערב, שם יש חגיגה דמוקרטית.
ה. כל כך טוב שבא לבכות על העולם האכזר והצבוע.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  19/10/2009   |   עודכן:  19/10/2009
עו"ד אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מבקר השחיתות
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הכלך מתוייק ונשכח
20/10/09 06:57
2
ירדנה
20/10/09 06:57
3
לעו"ד המחבר
21/10/09 19:09
4
יש מיש
22/10/09 06:15
5
צדק חברתי
23/10/09 13:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בערב שמחת תורה לפני 15 שנה התישב שפדיה 'סשה' שבטייב, גבר בן 37, בקיוסק ברחוב רוטשילד בחדרה. בשעה 15:55 ניגש אליו בעל המקום, חיים רייף, וביקש ממנו לצאת מהקיוסק, כי הוא מעוניין לסגור את המקום לפני כניסת החג. לאחר דין ודברים, עזב סשה את המקום לכיוון השוק, ורייף החל לסדר את השולחנות. כמה דקות אחר כך חזר שבטייב כשבידו סכין אבטיחים שגנב מבאסטה בשוק, ודקר למוות את רייף בן ה-58. בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את שבטייב ברצח בכוונה תחילה, ודחה את טענת ההגנה שלפיה התקיפה נעשתה בשעת גילופין. שבטייב נידון למאסר עולם, אך ישב רק תשע שנים. עקבותיו נעלמו לאחר שבסוף דצמבר 2003 יצא לחופשה מבית הסוהר 'שקמה', ולא שב.
19/10/2009  |  יפעת ארליך  |   מאמרים
  • אורנה אבני:
אחד הזכרונות המצחיקים ביותר שלי מאישיות בכירה מאוד בישראל של שנות השמונים קשור לביקור ממלכתי קצרצר בבריסל. האיש הבכיר ופמלייתו הכבודה לא נשארו ללון בבירת הקהילייה האירופית אך קומה שלמה בהילטון המקומי נשכרה עבור השעות הספורות שבילו שם לרגל פגישה. בסוויטה המהודרת פוזרו מיטב מעדני בלגיה, אך אחת מנורות הניאון לא חדלה לרצד והפריעה לשיחה עם עיתונאים ישראלים ומקומיים. הבכיר קם ברוגז וחיפש את מתג החשמל, ולפתע התפרץ על עוזריו המבוהלים: "בכלל למה מדליקים אור באמצע היום? אני תמיד דורש לחסוך בחשמל!".
19/10/2009  |  עפרה ישועה-ליית  |   מאמרים
"המחרשה והחרב הם שני יסודות הקיום של כל אומה;
19/10/2009  |  חי בנימיני  |   מאמרים
מן האוב
19/10/2009  |  אורן פרסיקו  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ועדת גולדסטון  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת ברק-פריאל  /  מי ומי  
המניע היה זיקתי לישראל  /  מאיה שני
נאומו של אולמרט שוסע בהרצאה: "רוצח ילדים"  /  עידן יוסף
אילון: ישראל מאוכזבת מרוסיה, מסין ומהודו  /  ספי קיני
מבצע עופרת יצוקה: הלקח  /  דני רשף
גולדסטון - עוד כישלון דיפלומטי צורב  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
כשהתוצאה ידועה מראש  /  בצלאל לביא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il