|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

ח''כ פינס: ועדת החוקה מבצעת בארבל סיכול ממוקד

תיתכן דחיית ההכרעה לגבי <br>מועמדים נגדם הוגשו תלונות

כך הודיע מזכיר הוועדה לבחירת שופטים, השופט דן ארבל; לראשונה, ההצבעה תהיה גלויה; ועדת החוקה דנה בדרישת 6 חברי כנסת לעכב את מינוי ארבל לעליון; ח"כ ארדן: הדילים של לפיד וברק לגיטימיים יותר מהדיון?
04/05/2004  |     |   חדשות   |   פרשת ארבל   |   תגובות

דרש לקיים הדיון, ח"כ ארדן

זימן דיון דחוף, ח"כ איתן [צילום: בוצ'צ'ו]

סיכול ממוקד? ח"כ פז-פינס

סוגרים דילים בטלפון? לפיד וברק [צילום: בוצ'צ'ו]

לא ראוי ששר המשפטים כבר גיבש דעה, פרופ' קורינאלדי

   רועי כוכבי
עמותת אומ"ץ מתנגדת למינוי ארבל לעליון

   יואב יצחק
ועדת החוקה מתכנסת לדון במועמדות ארבל; ח"כ איציק ועו"ד גיא-רון נגועים בניגודי עניינים


הוועדה מתכנסת לפי דרישת 6
חברי כנסת ובראשם גלעד ארדן

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, חבר הכנסת מיכאל איתן (ליכוד), ניצח היום (ג', 54.5.04) על דיון סוער אותו זימן בוועדת החוקה, בעניין הליכי בחירתם של שופטי בית המשפט העליון בוועדה למינוי שופטים, ובכלל זה במועמדותה של פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, לכהונת שופטת.

נזכיר, כי הוועדה לבחירת שופטים אמורה להתכנס מחרתיים (יום ה'), ולבחור חמישה מבין 15 המועמדים לכהונת שפיטה, מהם 4 במינוי קבוע ואחד במינוי זמני. בחירתם של שלושה נחשבת כמעט מובטחת: היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אליקים רובינשטיין; שופטי בית המשפט המחוזי, שכיהנו עד לאחרונה כשופטי העליון במינוי זמני, סלים ג'ובראן ואסתר חיות. המינוי הרביעי יהא, ככל הנראה, מינוי זמני.

השר לפיד: זו קנוניה של כמה חברי כנסת

שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, המשמש גם כיו"ר הוועדה לבחירת שופטים מתוקף תפקידו, ייעדר מהדיון בוועדת החוקה, לטענתו משום שהוא נפגש היום עם ראש הממשלה, אריאל שרון. לפיכך, את הוועדה לבחירת שופטים ייצג מנהל בתי המשפט היוצא, השופט דן ארבל.

לפיד אמר היום, כי הדיון הוא פרי קנוניה של כמה חברי כנסת: "אני חושב שזה מעשה שלא ייעשה, זה ניסיון של התערבות גסה של הכנסת בהליך שלא שייך לכנסת. תמיד אפשר לומר שמותר לכנסת לדבר על כל דבר וזה נכון. תמיד אפשר לומר שאפשר להעלות כל נושא משפטי לדיון בוועדה החוקה. אבל יש פה קנוניה של קבוצת חברי כנסת שרוצה מאוד למנוע מינוי של מישהי לכהונה בבית המשפט העליון. אם מישהו ממלא שנים תפקיד של פרקליטת מדינה, בוודאי שהוא יוצר מתנגדים. בכל מקרה, אין סמכות לוועדה לקבל כל החלטה".

בהחלטה על קיום הדיון, נענה היו"ר איתן לפנייתו של חבר הכנסת עו"ד גלעד ארדן (ליכוד), התובע לעכב את מינויה של עדנה ארבל לתפקיד שופטת עד ש"תוסר העננה שרובצת מעל ראשה" בפרשת האזנות הסתר והחיפוי על ניצב משה מזרחי ובפרשיות נוספות, שאת חלקן חשף העיתונאי יואב יצחק.

לבקשתו של ארדן הצטרפו גם חברי הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד), ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל), אברהם רביץ (יהדות התורה), ניסים זאב (ש"ס) ואליעזר (צ'יטה) כהן (האיחוד הלאומי).

"קולה של ועדת החוקה חייב להישמע", אמר ח"כ ארדן, והסביר כי רצונו הוא להילחם בתופעה עליה מתריעים רבים במערכת הפוליטית והמשפטית: "אני שומע על עסקאות שמקיימים בוועדה בבחינת 'שמור לי ואשמור לך' וזה לא תקין".

כמה מחברי הכנסת שהתנגדו לקיום הדיון פנו ליועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד אנה שניידר, כדי לקבל את חוות דעתה על קיום הדיון. עו"ד שניידר השיבה, כי אין כל מניעה לקיים את הדיון.

ח"כ ארדן: העובדה שלפיד וברק סוגרים דילים
בטלפון לגיטימית יותר מקדיום הדיון כעת?

בפתח הישיבה, תקף חבר הכנסת רשף חן (שינוי) את היו"ר איתן על עצם קיום הדיון. איתן השיב, כי הוא מודע לכמות המצלמות המצויות בחדר, וכי אין בכוונתו להפוך את הדיון לדבר שיבייש את כל הנוכחים.

גלעד ארדן אמר, בתגובה לדבריו של חבר הכנסת רשף חן: "נכון, המטרה שלי היא לתרום במשהו לכך, שכאשר הוועדה לבחירת שופטים תקבל החלטה, הם יקחו את מה שקורה פה בחשבון. לא מפחיד אותי להגיד את הדברים. למה שטומי לפיד סוגר עניינים בטלפון עם אהרן ברק זה לגיטימי בעיניך, אך דיון כזה אינו לגיטימי?", תהה ארדן.

"הוועדה למינוי שופטים היא ועדה סוברנית שיכולה לשמוע את הדברים ויכולה שלא", הוסיף ארדן. "יש יוזמות חקיקה לגבי תקופת צינון למסיימים תפקיד בשירות הציבורי... מחר יתפרסם דוח מבקר המדינה ובו פרק על אישור פרקליטת המדינה להאזנות סתר שבוצעו לשרים דאז נתניהו וליברמן, ולכן הדיון הנוכחי, כמו פרסום דוח המבקר, הם שני דברים שחברי הוועדה לבחירת שופטים צריכים לקחת בחשבון".

ח"כ בר-און, ברומזו על ארבל: אל תמנו
אדם שיפגע בכבוד ביהמ"ש ובשלטון החוק

חבר הכנסת עו"ד רוני בר-און (ליכוד) הסכים להצעה שהעלה ח"כ אופיר פז-פינס, לפיה ועדת החוקה לא תקבל החלטה בדיון. עם זאת, ציין בר-און את חשיבות קיום הדיון. בר-און קרא לחברי הוועדה למינוי שופטים להגן על כבודו של בית המשפט ולא למנות אדם שעשוי לבזות או לפגוע בשלטון החוק.

בדברים אלה רמז בר-און, כמובן, לארבל מבלי להזכיר את שמה, ובהמשך דבריו ציין מספר כתבות שפורסמו באחרונה בנוגע להליך המינוי בוועדה בכלל ובנוגע לארבל בפרט. בר-און הזכיר, בין היתר, מאמר שפרסם היום עורך מעריב, אמנון דנקנר, בו הוא מאשים את ארבל בתפירת תיקים, העללת עלילות ושיבוש חקירות. לדבריו, אם המאמר נכון, על חברי הוועדה לבחירת שופטים לקחת זאת בחשבון, ואם הדברים בשקר יסודם - יש לתבוע את דנקנר תביעת דיבה.

בר-און הזכיר גם את גילויו של העיתונאי יואב יצחק, לפיו ארבל ניסתה בכל מאודה למנוע את פרסום חקירת הפרקליטה המדליפה, עו"ד ליאורה גלאט-ברקוביץ', שהודתה כי הדליפה את נושא חיקור הדין מתוך אמונה להחליף את השלטון בישראל, בנימוק שאין לפרסמו לפני הבחירות כדי לא להשפיע עליהן.

בר-און ציין שמדובר בהאשמות חמורות מאוד, שללא ספק, אי אפשר להתעלם מהן. לדבריו, העיתונאי יואב יצחק פנה לגורמים הרלוונטים וביקש את תגובתם, אולם הללו לא הגיבו.

ח"כ פינס: הוועדה עושה סיכול ממוקד לעדנה ארבל

גם חבר הכנסת אופיר פז-פינס קבל על עצם קיום הדיון: "כולם יודעים מדוע בצהרי היום מתכנסת ועדת החוקה לדון בנושא זה... הדיון הזה אינו תמים. הוא עלבון לוועדת חוקה. הוועדה מנסה לבצע חיסול ממוקד של ארבל. הוועדה הופכת לוועדת חיסול חשבונות... אני מציע לכם לבדוק את עצמכם. יש קמפיין שלם במדינה הזאת: התנועה לעצירת ארבל מלהגיע לבית המשפט העליון... אתם רוצים שופטים מסורסים? אני קורא לכם לא לתת יד למסע הרדיפה הזה, תנו להם להכריע הכרעה נכונה מבלי שננסה לטרפד, להשפיע או לבלום".

חברת הכנסת זהבה גלאון אמרה בדיון: "הדיון הנוגע לגופם של אנשים הופך לבעייתי ולא לגיטימי... זהו חלק מניסיון להלך אימים על בית המשפט. עלינו להיות המעוז האחרון שיגן על הדמוקרטיה".

ח"כ גדעון סער: יש לעשות רוויזיה בהליך מינוי השופטים

חבר הכנסת עו"ד גדעון סער, שהתנגד לקיום הדיון, אמר כי אם חברי כנסת רוצים להביע עמדה בנושא, הם יכולים לפנות לכלי התקשורת באופן עצמאי. "מעולם לא סכרו את פינו", אמר עו"ד סער. אחת הסיבות להתנגדותו לקיום הדיון היא שמתייחסים למועמד כזה או אחר והוא אינו יכול להתגונן.

עוד ציין סער, כי חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה ישבו וסיכמו שלא להעביר הצעת חוק לגבי תקופת צינון עד שלא יאושרו המינויים הקרובים, כדי שלא ייראה כאילו החקיקה נועדה לטרפד את מינויים של ארבל או רובינשטיין. עם זאת, הוסיף, יש לעשות רוויזיה בכל הקשור להליך מינוי השופטים. למשמע הדברים, הנהן בראשו מנהל בתי המשפט, השופט דן ארבל, לאות הסכמה.

השופט ארבל: ייתכן שלא ידונו השבוע
בכל המועמדים; ההצבעה תהיה גלויה

מזכיר הוועדה לבחירת שופטים ומנהל בתי המשפט, השופט דן ארבל, הסביר לנוכחים את הנוהל של הוועדה לבחירת שופטים, וציין כי לכל מתנגד עומדת הזכות להגיש לוועדה את השגותיו בנוגע למועמד כזה או אחר, עד 21 יום לפני מועד כינוס הוועדה.

"הוועדה מתנהלת כך שלקראת כל ישיבה, לרבות זו הקרובה, הנהלת בתי המשפט אוספת חומר לגבי כל מועמד וצוברת אותו בתיקים", הסביר ארבל. "החומר כולל, בין היתר, חוות דעת כללית, חוות דעת של המכון להשתלמות שופטים וחוות דעת של ועדת המשנה לוועדה לבחירת שופטים, את הרקע של המועמד, השכלתו וכישוריו".

השופט ארבל רמז, כי בהחלט ייתכן שביום חמישי הקרוב לא יעלה לדיון עניינם של כל המועמדים: "חברי הוועדה אף מתייחסים להתנגדויות שהוגשו להם בנוגע לכל מועמד... עם זאת, יכול לקרות מצב בו לא ניתן לברר השגות ולכן הדיון יכול להידחות. כמובן שהדבר נתון לשיקולו של יו"ר הוועדה, וכבר היו מקרים כאלה".

ארבל הוסיף, כי "יו"ר הוועדה לבחירת שופטים ייפה את כוחי למסור לכם כי הצגת המועמדים בישיבה הקרובה תהיה לפי סדר ה-א'-ב' ולא סדר אחר, וההצבעה בסוף הסקירה תהיה גלויה ולא חשאית. אם יתברר כי יש צורך בהצבעה חוזרת, כמו במקרה של תיקו או שיתבררו עניינים לגבי אחד המועמדים, תהיה הצבעה כזו".

ביחס לטענות נגד פרסום הפרוטוקול, אמר השופט ארבל כי הוועדה נוהגת לנסח פרוטוקול מתומצת משום שחברי הוועדה לא תמיד מוכנים לחשוף את דעותיהם לציבור מחשש שיופעלו עליהם לחצים מבחוץ.

יואב יצחק: הופתעתי מכך שחברי הוועדה לא ביקשו לאמת את חשיפותיי

יו"ר ועדת החוקה, מיכאל איתן, העיר כמה פעמים לעיתונאי יואב יצחק [המו"ל והעורך הראשי של אתר זה; נ.ש.], כי לא זומן לדיון כדי להזכיר את פרסומיו השונים וביקש ממנו שלא לנקוב בשמם של מועמדים שונים ולא לנצל את הבמה כדי לבקר חברי כנסת. יצחק אמר, כי "לא אתייחס לפרשיות בנושא ארבל, אך היא לא ראויה להיות שופטת בבית המשפט העליון".

בהמשך אמר יצחק, בהתייחסו לעשרות הפרשיות שחשף ב"מעריב", כי הוא מצפה שחברי הוועדה יעשו ולו מאמץ קטן, לפנות אליו כדי לברר את אמיתות הדברים, אולם הדבר לא נעשה, גם לא ב-21 הימים האחרונים, בהם נדרשים חברי הוועדה לבחון את ההשגות. "ציפיתי, ואולי הייתי תמים, שמישהו יפנה אליי וישאל אותי שאלות כדי לבדוק אם יש בפרסומים ממש, אך להפתעתי לא קיבלתי שום פנייה בבקשה לבדוק עובדות בסיסיות, האם למה שכתבתי יש עדים או ראיות. מכך אני מעריך, שהוועדה לא רוצה לדעת את האמת. הנושאים שהעליתי לא נבדקו בשום פורום".

בהמשך, עמד יצחק על הפרוצדורה של הוועדה לבחירת שופטים וקבל על-כך שאין לה זמן לבדוק ולחקור את ההשגות שהיא מקבלת. כשנשאל מדוע לא פנה בעצמו לוועדה השיב: "פניתי לפני שבוע, פניתי לפני יומיים ואל תדאגו, מחר אפנה שוב".

יואב יצחק הזכיר את ניגוד העניינים בו מצויה לכאורה חברת הכנסת דליה איציק (עבודה), החברה בוועדה לבחירת שופטים, אולם ח"כ סער אמר בתגובה כי לא בכל פרסום יש אמת. יצחק הזכיר, כי סער שימש בעבר עוזרה המשפטי של עדנה ארבל.

ח"כ איתן: מבקשים למנות את ארבל רק משום שהיא חברתה של בייניש

בתום הדיון אמר יו"ר ועדת החוקה, מיקי איתן, כי "אם כתוצאה ממחאה ציבורית מסתבר שיש מועמד פחות טוב, אז זה מוסכם. שלושה מחבריי הוועדה פנו ליועצת המשפטית של הכנסת)וטענו שהדיון לא חוקי, אך נמסר לנו שהדיון כן חוקי".

"הוועדה קיבלה בסוף החלטה שלא תתקבל החלטה, אך נסתפק בהעברת פרוטוקול על הדעות השונות לטובת הוועדה לבחירת שופטים. זה מלאכותי שלא ניתן להגיב, [הרי] בכל מקום מגיבים, בעיתונים ועוד, ורק בכנסת אסור לדבר על זה - זו בדיחה".

איתן הוסיף כי "אם היה מדובר במשפטנית דגולה, הייתי מבין, אז מתעקשים. אך כאן פנו 4 אנשים ממפלגות שונות והלינו נגדה. היתה מועמדת בשם פרופ' נילי כהן, וזרקו אותה. השאלה מה קורה פה, מה מניע להעדיף את ארבל על פרופ' רות גביזון או פרופ' נילי כהן? זה לא מעורר משהו? מה זו התנועה הדורסנית הזו להכניס בכוח את ארבל, מה קרה? אם היתה באמת משפטנית טובה, ויש לה תרומה משפטית - אז שווה, אבל אחת שאין לה שום כישורים מיוחדים, אף אחד לא טוען שהיא גאון משפטי, רק מה? היא חברה של דורית בייניש, אז בגלל זה?", תהה איתן על האובססיה של חברי הכנסת מהשמאל.

לשכת עוה"ד: לא ראוי לכנס הדיון 48 שעות לפני כינוס הוועדה לבחירת שופטים

יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד ארנה לין, אמרה בוועדה כי ישנה פרוצדורה מסודרת להגשת התנגדויות לוועדה לבחירת שופטים וכל אחד מחברי ועדת חוקה יכול להגיש התנגדותו, וכי מונחות כ-50 התנגדויות לגבי מועמדים כאלה ואחרים בפני הוועדה. עוד אמרה לין, כי אין זה ראוי ורציני לכנס דיון של ועדת חוקה בעניין מועמד כזה או אחר, 48 שעות לפני התכנסות הוועדה לבחירת שופטים, וכי "תמיד יהיו בעלי אינטרסים שיכולים לייסד תנועה נגד מועמד כזה או אחר, וכבר היו תקדימים בעבר".

"לוועדת החוקה אין כלים לבדוק כשירות של מועמד כזה או אחר. הכוח שלה במקומות אחרים. הוועדה יכולה לקיים דיון עקרוני בזמן ובמועד לגבי דרכי הבחירה של הוועדה לבחירת שופטים", אמרה עו"ד לין.

בתגובה להערת היו"ר מיקי איתן, אמרה לין כי בלשכת עורכי הדין מקיימים דיון עקרוני ומנסים לא לרדת לגופו של אדם בדיון פומבי. יחד עם זאת, קיים מנגנון מכוח כללי הוועדה לבחירת שופטים שקבע המחוקק, לפיו ראשי מחוזות יכולים להמליץ בפני הוועדה על מועמדים לשפיטה והדיונים הללו אינם פומביים. דיון כמו זה שמתקיים היום אינו יכול להיות דיון מאוזן, כי נשמעים בו רק קולות המתנגדים, שאוספים חומר וטוענים בוועדה, ולא נעשה בירור אמיתי של העובדות".

בשמאל תבעו: לבטל את הדיון

בשמאל זועמים על ההחלטה לכנס את הוועדה וטוענים כי מדובר בניסיון פוליטי להשפיע על הוועדה. יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, קראה ליו"ר ועדת החוקה איתן לבטל את הדיון. "מדובר בדיון לא חוקי ולא חוקתי ואסור לכנסת ללחוץ או להתערב בהחלטות הוועדה למינוי שופטים, שהיא ועדה מעין שיפוטית", אמרה חברת הכנסת גלאון.

בתגובה, אמרו חברי הכנסת שיזמו את הדיון, כי אם החוק מאפשר לכל אזרח לפרט את השגותיו לגבי כל מועמד לתפקיד שופט, קל וחומר שוועדת החוקה של הכנסת רשאית לדון בהתאמתם של המועמדים לתפקיד שופט, לחוות דעה או להעלות השגות על מועמדותו של מי מהם.

גם חברות הכנסת יולי תמיר (עבודה) ואתי לבני (שינוי) דרשו מהיו"ר מיקי איתן לבטל לאלתר את הדיון בנושא בחירת שופטים לעליון. במכתב ששיגרו אל איתן, טענו השתיים כי הדיון מהווה התערבות בוטה בתהליך ומהווה הליך בלתי ראוי: "התערבות חברי כנסת, יום לפני כינוס ועדה, תוך ניסיון להשפיע על המועמדים, היא פגיעה חמורה באוטונומיית הוועדה ומהווה איום על שלטון החוק".

חברת הכנסת תמיר אמרה כי לא תשתתף בדיון בוועדת החוקה: "הדיון לא צריך להתקיים ולכן לא אשתתף בו. אם רוצים לדון דיון עקרוני בבחירת שופטים - אני בעד, אבל לא היום ולא באופן פרטני על עדנה ארבל. פנינו למיקי איתן וביקשנו לא לקיים את הדיון כי הוא יהפוך למשהו מאוד מכוער. זה צריך להיפסק. לכנסת יש נציגים בוועדה וזו לא הדרך להשפיע על הוועדה לבחירת שופטים".

תמיר הסבירה את החלטתה: "אני בחרתי לא להיכנס מסיבה אחת פשוטה: כשאתה בפנים - אתה מתחיל להיות חלק מהדיון ואתה נסחף לענות לאנשים. אם הדיון מתקיים, הוא מפר את העקרונות הכי בסיסיים של בחירת שופטים. הפוליטיקאים לא צריכים להתברר בכך, והחשבונות האישיים של גלעד ארדן לא צריכים להתברר בוועדת החוקה".

"אפשר לשפר את עבודת הוועדה ואני גם הגשתי הצעות. אבל מה שיהיה היום זה התקפות על עדנה ארבל ולכן זה לא המועד לקיים את הדיון. אפשר לקיים אותו בשבוע הבא. עדנה ארבל לא תהיה שם ולא תוכל להתגונן".

ואולם, הבוטה מכולם היה חבר הכנסת יוסי שריד (מרצ), שאמר כי "מושחתי הליכוד התאחדו כדי לנקום בעדנה ארבל את נקמתו של המושחת שעומד בראשם... אלמלא המליצה ארבל להעמיד את ראש הממשלה לדין, היא היתה נבחרת בוועדה למינוי שופטים בלי קושי. זהו מבחן מכריע לשר המשפטים יוסף לפיד וכולנו ניווכח לדעת אם הוא נותן את ידו בידם הלא נקיה של אנשי הליכוד ושותפיהם".

תמיכה מפתיעה קיבלו מתנגדי הדיון דווקא מחבר הכנסת עו"ד גדעון סער, שאמר כי הדיון אינו ראוי, משום שלכנסת יש שני נציגים בוועדה לבחירת שופטים ו"היא הפורום המוסמך לדון במועמדים ובמידת התאמתם לכהן בבית המשפט העליון".

ואולם, גם בקרב המועמדים לכהונת השפיטה נשמעה התמרמרות על-כך שאין נוהל ברור לגבי הבחירה. אחד מ-15 המועמדים, פרופ' מיכאל קורינאלדי, ביקר את השר לפיד על שהודיע מראש כי הוא תומך במועמדים שיציג נשיא בית המשפט, אהרן ברק.

"ביום שפורסמה רשימת המועמדים", אמר פרופ' קורינאלדי, "הודיע יו"ר הוועדה כי הוא בוחר ב-4 מסויימים. את זה הייתי מבקש ממנו, לפני כינוס הוועדה, שיודיע שהנושא פתוח".

עמותת אומ"ץ: לבטל מינויה של ארבל

גם עמותת אומ"ץ למען מינהל תקין, מתחה ביקורת על דרך הבחירה של הוועדה בכלל, ועל הכוונה למנות את ארבל בפרט [ראו קישור]. פרקליטה של העמותה, עו"ד פיני פישלר, תבע משר המשפטים לפסול את עצמו מלשבת בראש הוועדה בדיון הקרוב, מאחר שבאחרונה הוא הביע בפומבי את העדפותיו לגבי ארבעה מועמדים לכהונת שופטים בבית המשפט העליון, מתוך רשימת המועמדים, וזאת בנימוק שדברי השר עלולים להשפיע באופן פסול על יתר חברי הוועדה.

כן דרש פישלר, כי יגובש תקנון שיקבע את סדרי עבודתה של הוועדה והוא יפורסם לציבור. כן דרש, כי אם ישנם הסדרים לגבי גיבוש שמות המועמדים בין שר המשפטים לנשיא ברק למשל, גם אלה יפרסמו למען יידע הציבור.

תאריך:  04/05/2004   |   עודכן:  05/05/2004
נועם שרביט, רנית נחום-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת אליאנס, יצרנית הצמיגים הבינלאומית, תשווק בשנת 2004 צמיגי חקלאות מתוצרתה לברזיל בהיקף כספי של כ-35 מיליון שקל - גידול של 240% לעומת 14.8 מיליון שקל ב-2003.
04/05/2004  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
במדורות ל"ג בעומר חשופים ילדים ובני נוער לסכנת היפגעות מאש המדורה. ממד"א נמסר, כי מדי שנה מפונים לבתי החולים השונים ברחבי הארץ ילדים ובני נוער רבים שנכבו כתוצאה מטיפול בלתי נכון במדורת ל"ג בעומר ושימוש בנוזלים דליקים.
04/05/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
ניידת רפואית לטיפולי שיניים המתמחה בטיפול באוכלוסייה מרותקת ותשושה תקיים בדיקות שיניים במרכז היום לקשיש ביבנה, כל זאת ללא תשלום וללא התחייבות. הבדיקות יתקיימו ביום שני (10.5.04) החל מהשעה 10:00.
04/05/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
יצירת אמנות משנת 1905 של האמן פבלו פיקסו צפויה להמכר במכירה פומבית ביום רביעי (5.5.04) בסכום הקרוב ל-100 מיליון דולר.
04/05/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
כתב אישום הוגש (יום ג', 4.5.04) נגד נער בן 16 תושב שכם שגייס נערים בני גילו לפיגועי התאבדות ולעיתים אף צעירים יותר. הנער פעל מטעם 'גדודי חללי אל-אקצה' של הפת"ח.
04/05/2004  |  מירב לוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il