|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

מנכ"ל בצלם מודה בטעות אך נמנעת מלתקנה

ג'סיקה מונטל מאשרת, כי הנתון שפרסם בצלם בעניינו של השייח' יאסין אינו נכון, וכי הוא היה צריך להיכלל מלכתחילה ברשימת הפלשתינים שהשתתפו בלחימה בעת שנהרגו למרות הודאתה המפורשת, ארגון בצלם נמנע מלתקן את המעוות ומוסיף להטות לרעה הנתונים נגד ישראל
06/03/2010  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   פרשת בצלם   |   תגובות
מנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל

הפוליטיקה מאחורי רשימות הרוגי בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
הרשומה הקצרצרה המתארת את נסיבות מותו של מנהיג חמאס, השייח' אחמד יאסין עברה ארבעה(!) גלגולים שונים באתר ארגון בצלם * ניתוח הגרסאות השונות מעלה אפשרות, כי שיקולים זרים מנחים את בצלם בניהול רשימת ההרוגים הפלשתינים
לרשימה המלאה

בצלם מודה בטעות: לא היה טבח
יהונתן דחוח-הלוי
במשך 4 שנים וחצי האשים ארגון בצלם את צה"ל בהרג 14 צעירים פלשתינים חפים מפשע, למרות שהחמאס הודיע כי ההרוגים היו פעילי חמאס ששהו במחנה אימונים * לא מכבר, חזר לפתע הארגון מטענתו והודה כי פרסם מידע שגוי ביסודו, אך לא טרח להתנצל על ההאשמה הכבדה שהטיח בצה"ל.
לרשימה המלאה

הדיווחים המטעים של מנכ"ל בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
בעקבות מחקר שפרסמתי על נתוני ההרוגים הפלשתינים הטיחה בי מנכ"ל בצלם ג'סיקה מונטל האשמות חמורות וייחסה לי במשתמע גישה גזענית נגד "פלשתינים וערבים בכלל" * מעבר לסוגית לשון הרע, מספקות תגובותיה של מונטל הזדמנות לבחון את דפוסי האתיקה המקצועית המנחים אותה ואת מהימנות דבריה * ישפוט הציבור
לרשימה המלאה

בצלם שוב חוזר בו מטענת שווא נגד צה"ל
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מודה בטעות נוספת * לאחר שהאשים את צה"ל בהריגת 5 שוטרים פלשתינים שלא היו מעורבים בלחימה קובע בצלם, כי השוטרים נהרגו בעת שהשתתפו בלחימה * לא ידוע אם בצלם שלח מכתב התנצלות לצה"ל על הסרת החשד לפשע מלחמה
לרשימה המלאה

המחבלים ההרוגים ומצג השווא של בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם "אינו יודע" את נסיבות מותם של שני טרוריסטים שנהרגו בפיגוע ביישוב גני טל למרות הודעות ברורות של ישראל וחמאס בנושא כבר למחרת הפיגוע לפני יותר משמונה שנים * בכך מטה בצלם את נתוני ההרוגים הפלשתינים לרעת צה"ל ומגדיל מלאכותית את מספר ההרוגים האזרחים שנהרגו באינתיפאדה
לרשימה המלאה

מהימנותו של מסד הנתונים של ארגון בצלם על אודות ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה מפוקפקת, כפי שהראיתי בסדרת מאמרים שפורסמו באתר News1 בהם נחשפו מקרים רבים של השמטת פרטים חיוניים ואי דיוקים. מנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל, אישרה לאחרונה במשתמע עובדה זו.

ג'סיקה מונטל מאשרת: בצלם טעה באי הגדרתו מלכתחילה של השיח' יאסין כמי שהשתתף בלחימה

בתוכנית "מה בוער?" של רזי ברקאי בגלי צה"ל (22 בנובמבר 2009) התעמתה ג'סיקה מונטל עם עם דני דיין יו"ר מועצת יש"ע, ולהלן תמלול קטע מהשיחה:

דני דיין:... אני רוצה להוסיף משפט אחד כדי שתבין את האבסורד איפה אנחנו נמצאים. אתה זוכר את השייח' אחמד יאסין?
רזי ברקאי: מי שכח את האיש?
דני דיין: נכון. איך הוא מסווג בדוחות של בצלם? מסווג בתור פלשתינים שנהרגו בידי כוחות הביטחון הישראלים ולא השתתפו בלחימה. עכשיו אני אומר לך, הקומנדר אין צ"יף של החמאס שאחראי לרציחתם של מאות אם לא יותר ישראלים אצלהם מסווג כלא משתתף בלחימה. אז זאת מידת האמינות של הדוחות שבצלם מנפק. צריך לומר עוד הצלחה אגב, בצלם הוא אבי מולידו של דוח גולדסטון שישראל נלחמת בו. חמישים ושלוש פעמים בצלם מצוטט בדוח השקרי והאנטי ישראלי הזה, יותר מכל ארגון אחר.
רזי ברקאי: אוקי סיפקת לה מספיק תחמושת
דני דיין: ואני קורא כאן במקור ראשון רזי שהם מפעילים לוביסט בלונדון במימון אירופי כדי שהדוח הזה יתקבל על-ידי מועצת הביטחון.
רזי ברקאי: אני הודיתי לך, אני מקווה, היא עדיין על הקו איתנו?
ג"סיקה מונטל: אני כן.
רזי ברקאי: אז תשמעי אבל ממש בקצרה על שלוש הטענות האחרונות של דני.
ג'סיקה מונטל: אני גאה שבצלם זכה להכרה גם בינ"ל וגם ישראלית בשל הדוחות האמינים, המידע האמין שהארגון מפרסם.
רזי ברקאי: מה לגבי שייח' יאסין?
ג'סיקה מונטל: אני לא חושבת שיש מקור אחר למידע אמין כמו בצלם על מה שמתרחש
רזי ברקאי: מה לגבי שייח' יאסין ג'סיקה?
ג'סיקה מונטל: שייח' יאסין מקוטלג בתור לא ידוע אם השתתף או לא וזה בשל המצב המורכב. היום זה ללא ספק היינו מקטלגים אותו בתור משתתף בלחימה
דני דיין: זה טענה מגוחכת. אפשר לשנות בכל רגע
רזי ברקאי: יו"ר מועצת יש"ע תודה רבה לך, מנכ"לית ארגון בצלם ג'סיקה מונטל תודה רבה גם לך.
ג'סיקה מונטל: תודה לך.

מנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל, מאשרת אפוא בצורה ברורה ובלתי משתמעת לשני פנים, כי השיח' אחמד יאסין צריך להיכלל תחת ההגדרה: "השתתף בלחימה בעת שנהרג". לא נסתר מעיניה של מונטל, כי השיח' אחמד יאסין חוסל בפעולת הסיכול הממוקד שביצע חיל האוויר הישראלי ב-22 במרס 2004 בעת שהובל על כיסא גלגלים לאחר תפילת הבוקר במסגד וכי הוא היה משותק מהצוואר ומטה ולא היה יכול לשאת נשק ולהילחם. משתמע מכך, כי מנכ"ל בצלם מכירה בלגיטימיות של פעולת הסיכול הממוקד נגד מנהיגי ארגוני טרור, גם אם הם משותקים גופנית ואינם כשירים ללחימה, וקל וחומר פעילי טרור לוחמים המעורבים דרך קבע בלחימה נגד ישראל.

במקרה דנן מדובר כאמור במייסד ומנהיג חמאס, היה אחראי להקמתה של הזרוע הצבאית של הארגון בשנות ה-80' ואשר היה אחראי באופן ישיר על מתן ההנחיות, הפקודות והתוקף המוסרי לאלפי פעולות הטרור שביצע הארגון ובכללן, עשרות פיגועי התאבדות, מעשי רצח המוניים של יהודים, מאות רבות של הרוגים ואלפי נפצעים.

למרות ההודאה המפורשת בצלם אינו מתקן את הטעות

דא-עקא, שהעמדה של מנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל אינה מתורגמת למעשים. שלושה חודשים וחצי (!) לאחר שהודתה בטעות בראיון לגלי צה"ל אתר האינטרנט של ארגון בצלם עדיין מכליל (עדכני ל-6 במרץ 2010), את השיח' אחמד יאסין בקטגוריה של "הפלשתינים שנהרגו בידי כוחות הביטחון הישראלים ברצועת עזה ולא ידוע אם השתתפו בלחימה". מונטל טוענת שקביעה זו אינה נכונה, שכן מדבריה עולה שהשיח' אחמד יאסין "השתתף בלחימה בעת שנהרג", ואולם היא יוצרת רושם כאילו לא ניתן לתקן בדיעבד את המעוות בעניינו של יאסין במאגר הנתונים של בצלם.

האומנם דבריה של מנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל נאמנים ומדוע היא נמנעת מלהורות לאנשיה לתקן את הרשומה של השיח' אחמד יאסין? במאמר קודם "הפוליטיקה מאחורי רשימות הרוגי בצלם" הראיתי, כי ארגון בצלם שינה את הרשומה המתארת את נסיבות מותו של השיח' יאסין לפחות ארבע פעמים בשש השנים האחרונות. בגרסה הראשונה נכתב, כי השיח' יאסין "הוצא להורג ללא משפט" ובגרסה הרביעית צוין כי "היווה יעד להתנקשות".

יתר על כן, לארגון בצלם הייתה הזדמנות חמישית לתקן את הרשומה של השיח' יאסין. בהודעה שפרסם הארגון ב-22 ביולי 2009 נמסר, כי "בצלם ערך בדיקה מחודשת של המידע שברשותו אודות כל הפלשתינים שנהרגו מאז 29 בספטמבר 2000 ועד 26 בדצמבר 2008... בעקבות זאת, שינה בצלם את קטלוגם של 23 פלשתינים שנהרגו בתשע תקריות, זאת מתוך 4,860 פלשתינים שנהרגו בתקופה זו. הנתונים עודכנו במאגר המידע של בצלם." הנה כי כן, ארגון בצלם מודה שהוא בדק מחדש את כל רשומות ההרוגים הפלשתינים ומצא לנכון לתקן 23 רשומות, אך לא את זו של השיח' יאסין.

גם מחליפו של אחמד יאסין בהנהגת חמאס, עבד אל-עזיז רנתיסי שחוסל בסיכול ממוקד ב-17 באפריל 2004, נכלל עדיין ברשימת בקטגוריה של "הפלשתינים שנהרגו בידי כוחות הביטחון הישראלים ברצועת עזה ולא ידוע אם השתתפו בלחימה". וכך גם מוסטפא עלי א-זברי (אבו עלי מוסטפא) מנהיג החזית העממית שנהרג בסיכול ממוקד ב-27 באוגוסט 2001. זאת, למרות שעל-פי קביעתה של מנכ"ל בצלם ניתן ללמוד שדין שניהם דומה לזה של השיח' יאסין.

הוכחה נוספת לאי המהימנות של מאגר הנתונים של בצלם על הרוגי האינתיפאדה

אין מדובר בטעות קולמוס או בשגיאה בהיסח הדעת, שכן מנכ"ל בצלם בעצמה מודעת היטב לטעות כפי שהתבטאה בעניין זה מעל גלי האתר והודתה למעשה בעובדה שמאגר הנתונים של בצלם על ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדה השנייה אינו מהימן. הטעות הזו, המצטרפת למקרים רבים מאוד של "אי דיוקים", כפי שנחשפו באתר News1 אינה עניין של מה בכך. בקביעת שיוכם של פלשתינים "לוחמים" ברשימה של "הרוגים שלא ידוע אם השתתפו בלחימה" מגדיל ארגון בצלם באופן מלאכותי את היחס בין "ההרוגים שלא השתתפו בלחימה" לבין "ההרוגים שהשתתפו בלחימה", ובכך מוסר נתונים שאינם מדויקים הפועלים לרעת צה"ל (אחוז גבוה יותר של הרוגים "אזרחים חפים מפשע").

ריבוי המקרים - ועתה גם לאחר הודאת מנכ"ל בצלם עצמה - מלמד, כי אין לסמוך בעיניים עצומות על נתוני ארגון בצלם וכי יש לבחון בדקדקנות את מהימנותם ושלמותם. סוגייה זו רלוונטית גם לנתונים שפרסם ארגון בצלם על ההרוגים הפלשתינים במבצע "עופרת יצוקה".

תאריך:  06/03/2010   |   עודכן:  07/03/2010
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל בצלם מודה בטעות אך נמנעת מלתקנה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עוז ישראל לישראלי
6/03/10 11:31
2
פנחס
6/03/10 18:26
3
ארגון עויין
7/03/10 08:27
4
צבי גלברד
7/03/10 10:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ההפוגה הזמנית (?) במלחמת העיתונים ובפרסומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, תלויה על בלימה. בימים אלה ממש עוסקים כמה מכתבי ידיעות אחרונות, וליתר דיוק: כלבי הציד של נוני, הוא ארנון מוזס, בנסיונות חוזרים ונשנים לחפור ולגלות מידע שיביך את נתניהו ורעייתו.
05/03/2010  |  יואב יצחק  |   מאמרים
חוק יחסי ממון נולד בראשית שנות השבעים, וזאת במטרה ליתן מענה להלכה היהודית, אשר לא משאירה בידי האישה כל רכוש בתום הנישואין, למעט הרכוש עימו הגיעה לנישואין, ואותו צברה בנישואין, וכן כתובתה. הסדר זה אשר לכאורה נצפה כשוויוני ("כל אחד יקבל את מה שהביא לנישואין וצבר במהלכם") אינו אלא פטה מורגנה של שוויון, או במילים אחרות: שוויון אריסטוטלי. זהו אותו שוויון אשר מאפשר לעשירים ולעניים, "בלא כל הבדל" לישון "מתחת לגשר" תוך פליאה שהעשירים מבכרים את הלינה בדירות נוחות ומחוממות בעוד העניים "בוחרים" לישון מתחת לגשר. במציאות של שנות השישים, שבה נשים טרם נטלו חלק בשוק העבודה, ובילו את מרבית שנות הנישואין בטיפוח הבית והמשפחה בעוד הבעל 'עשה קריירה', מה שסיפק הדין הדתי לא הספיק, ושופטי בית המשפט העליון היו ערים לכך.
05/03/2010  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
בשלהי המאה ה-18 ובראשית המאה ה-19, כאשר התעוררה במדינות מרכז אירופה הסוגייה של הענקת זכויות אזרח ליהודים, טענו מתנגדי המהלך שליהודים תכונות אופייניות הגורמות להם להיות בלתי כשירים לאזרחות. בכל פעם שהועלו טענות אלו, מופרכות ומקוממות ככל שהיו, נמצאו בקהילה היהודית כאלו שאימצו אותן אל ליבם.
05/03/2010  |  ד"ר קנת לוין  |   מאמרים
בתחילת שנות השישים החלו לבוא לישראל משתלמים מאפריקה. אנשים שחורי עור לא היו עד אז חזון נפרץ בישראל הצעירה, וכאשר אחד המשתלמים הראשונים הלך ברחוב, הצביעו עליו כמה פעוטות מבעד לגדר גן הילדים וקראו בהתפעלות: "כושי! כושי!"
05/03/2010  |  עמוס גורן  |   מאמרים
לשירה ולסיפורת הנכתבת על-ידי נשים, מייחס המחקר את הסימנים הבאים: העדפת הנושאים הביתיים-משפחתיים, התמקדות בחוויות אישיות וקונקרטיות, העדפת הדמות המופנמת-מתלבטת, הסתייגות מעמדות קיצוניות ומהשקפות כוחניות, ביטויי רוך וחמלה כלפי החולשות האנושיות, נטייה להרבות בפרטים קטנים, נטייה להשתמש בשפה חושנית המותאמת לביטוי רגשות ובאוצר דימויים וסמלים מתחומי המציאות, התבטאות במקצב מאוזן המשקף מתינות ונינוחות ועוד.
05/03/2010  |  יוסף אורן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת בצלם  /  מי ומי  
יו"ר בצלם: "אני מעריצה את סרבני הגיוס"  /  יהונתן דחוח-הלוי
'בצלם' קיבל מהעירייה הנחה "לפנים משורת הדין"  /  רותי אברהם
צה"ל שוקל לתבוע את בצלם  /  עידן יוסף
עוד טעות של בצלם וועדת גולדסטון  /  יהונתן דחוח-הלוי
הסטנדרטים הכפולים של ארגון בצלם  /  יהונתן דחוח-הלוי
ילקוט הכזבים של בצלם  /  מנחם רהט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il