חברת 'דן' תשלם פיצוי של 1,000 שקלים לנוסעת לאחר שנהג אוטובוס העליב אותה וקרע בפני כל נוסעי האוטובוס כרטיס הנסיעה "חופשי-יומי" שהציגה לו.
שופט בית משפט השלום בתל אביב, ישראל ויטלסון, גזר על הנהג בנוסף קנס של 2,000 שקלים וחייב אותו לחתום על התחייבות כספית נוספת של 4,000 שקלים להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שנתיים. השופט ויטלסון הטיל גם על 'דן' קנס של 2,500 שקלים כיוון "שלא עשתה דבר כדי לפייס את הנוסעת המתלוננת".
מהכרעת הדין עולה, כי בשעה 9:20 בבוקר עלתה הנוסעת לאוטובוס בקו 2 בתחנה הנמצאת ברחוב דבורה הנביאה, בתל אביב והציגה לנהג כרטיס "חופשי-יומי" שנרכש על-ידה 20 דקות קודם לכן, בקו אחר של 'דן'. הכרטיס היה תקף לאותו יום החל מהשעה 9:00 בבוקר ועד לתום השירות, בתחום העיר תל אביב-יפו.
מהכרעת הדין עולה עוד, כי לאחר שהנוסעת הציגה בפני הנהג את הכרטיס צעק עליה "רמאית ושקרנית", תוך קריעת הכרטיס לשני חלקים. במענה לשאלתה באשר לאופן התנהגותו השיב לה הנהג; "קודם תקני כרטיס נוסף ואחר כך אשיב לך". הנוסעת נאלצה לקנות כרטיס נוסף חדש כדי להמשיך את הנסיעה.
הנהג הסביר את מקור "הטעות" בכך שכרטיס "חופשי-יומי" נכנס לתוקף החל מהשעה 9:00 בבוקר ואילו הנוסעת עלתה לאוטובוס עם כרטיס שלא נמכר על-ידו דקות ספורות לאחר השעה 9:00. את קריעת הכרטיס הסביר הנהג, כי היה זה ב"אופן ספונטני".
לטענת הנהג ברגע שביקש לנקב את הכרטיס החדש שמכר לה, הבין שטעה. הניקוב היה באותו מקום כפי שהיה בכרטיס הקודם שקרע והוא התנצל על כך בפני הנוסעת.
'דן' הענישה את הנהג והטילה עליו 10 שעות עבודה ללא תשלום. אולם השופט ויטלסון מתח ביקורת חריפה על החברה וציין, כי משהתברר לה "הטעות" לא עשתה דבר וחצי דבר כדי לפייס את המתלוננת, מלבד להעשיר את עצמה בעבודת חינם של הנהג.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי משרדו החליט לתבוע בבית משפט פיצוי אישי לכל נוסע שנפגע מהתנהגות בלתי נאותה של נהג האוטובוס וברוב המקרים שופטי בית המשפט אכן נענו לבקשות אלה.