|   15:07:40
דלג
  אורן קאשי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

צעדת שליט בחסות: "الصندوق الجديد لإسرائيل"

התגובה הטבעית, הישראלית, היהודית אמרה: כן. למה לא? גלעד הוא הבן של כולנו. אבל כאשר התקשורת מתגייסת בברוטאליות למען משהו - יש לבדוק היטב האם זו צעדה עממית או קמפיין לא עממי בעליל תארו לכם שהצעדה הייתה ממומנת ע"י ארגון ערבי
11/07/2010  |   אורן קאשי   |   מאמרים   |   חטיפת גלעד שליט   |   תגובות
נעמי חזן, יו"ר הקרן החדשה לישראל [צילום: פלאש 90]

כבר הרבה מאוד זמן קשה לתמוך במשהו במדינה בלי להיות ארגון, אגודה, תנועה, עמותה. אתה חייב "קמפיין". קשה להוציא אנשים החוצה, קשה לאגד תמיכה של אלפים - זה ידוע - לכן צריך "משהו שימשוך אותם". החל מאטרקציות לילדים דרך 'האח הגדול' ועד לצעדת תמיכה, שלא נראתה כמותה, בחייל חטוף.

התגייסות עשרות אלפי אנשים מעודדת ונותנת תקווה כי אפשר להוציא אנשים לרחובות, אפילו בימי הקיץ. אולם, יש משהו מטריד בארגון הצעדה. הרי אם היה מתגלה כי ארגון עוין לישראל עמד מאחורי הצעדה, והיה דורש אותם תנאים בדיוק, כדי לשחרר את אלף המחבלים הערבים הכלואים בישראל, וגם את שליט כמובן, היה קם קול צעקה ורבים מהצועדים היו נוטשים את הצעדה בו בעת.

קרן חדשה, שיטה ישנה

הדה-לגיטימציה של ישראל, או "היישות הציונית", כפי שמבקשים מחסליה הפוטנציאלים לכנותה, היא אחת הסכנות הכי חמורות, מכיוון שהיא מחלחלת לתודעה של מיליונים ועלולה להביא לפעולות חמורות, בשם ה"לגיטימיות" שנוצרה ולהכשיר התקפות של ארגוני טרור הפועלים בשליחות מדינות עוינות לישראל. אופנת "פשעי המלחמה" כבר החלה לחלחל וקציני צבא ואף אנשי פרלמנט מישראל נמנעים לצאת מן הארץ. דוח גולדסטון, אשר האשים את ישראל בפשעי מלחמה, הוא דוגמה טובה לכך. לא בכדי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שם את ריצ'רד גולדסטון בכפיפה אחת עם האיום האירני (23.12.09, נאום בכנסת): "ישראל עומדת מול שלושה איומים מרכזיים: איום הגרעין האירני, איום הטילים, ואיום שאני מכנה אותו איום גולדסטון. גולדסטון זאת מילת קוד לדבר הרבה יותר רחב - ניסיון לשלול את הלגיטימיות לזכות להגנה עצמית של מדינת ישראל".

הקרן החדשה לישראל (השם מופיע באתר גם בערבית: الصندوق الجديد لإسرائيل), שארגנה את צעדת שליט, תרמה אף היא לדוח גולדסטון.

כמו כל ארגון הומאני - ישראלי או "קרן חברתית למען חיזוק הדמוקרטיה, קידום החופש, הצדק והשוויון בישראל", כפי שמובא באתר הקרן - הוא מתמחה בשיתוף פעולה עם שונאי ישראל וכן בגרימת נזקים לתדמיתה של ישראל בעולם. הכל בשם הדמוקרטיה והזכות להעביר ביקורת. בדומה לארגונים ישראלים הומאניים, אשר בלוגו שלהם מתנוססות מילים בעברית ובערבית, ההומאניות היא חד-צדדית; מגורשי קטיף והשומרון, תושבי שדרות ועוטף עזה לא בלקסיקון של פרופסור נעמי חזן, נשיאת הקרן.

תנועת 'אם תרצו' ערכה מחקר מקיף על "השפעתם של ארגוני הקרן החדשה לישראל על דוח גולדסטון", ומצאה כי "92% מבין הציטוטים המעלים טענות נגד ישראל, מתוך כלל הארגונים הישראלים, מקורם בארגונים הממומנים על-ידי "הקרן החדשה לישראל".

עוד עולה מהמחקר שיתוף הפעולה עם ארגונים ערביים, וגם הנקודות הבאות:

  • ארגון 'עדאלה' פעל נגד מדיניות צה"ל בעזה וב-2008 האשים את צה"ל בפשעים נגד האנושות;

  • 'עדאלה' נתמך על-ידי הקרן החדשה לישראל - בסך 1,045,292 דולר בשנים 2008-2006;

  • ארגון 'בצלם' פועל לזכויות האדם בשטחים תוך פעילות מרכזית נגד מדיניות צה"ל;

  • אתר הארגון 'בצלם' האשים את צה"ל בפשעי מלחמה (דצמבר 2008);

  • גם 'בצלם' נתמך על-ידי הקרן החדשה לישראל - סך 784,836 דולר בין השנים 2008-2006;

  • ארגון 'יש דין' פועל "נגד הפגיעה המתמשכת בזכויות האדם של האזרחים הפלשתינים בשטחים";

  • גם 'יש דין' נתמך על-ידי הקרן החדשה לישראל - סך 193,948 דולר בין השנים 2008-2006;

  • דוח גולדסטון נסמך על 'יש דין' בפנייתו המשותפת למכתב ליועמ"ש לממשלה, בו מאשים את צה"ל בפשעי מלחמה;

  • 'קואליציית נשים לשלום' מעודדת סרבנות ומעצימה ארגונים הפועלים נגד צה"ל - פעילויות לדוגמה: הסרט 'גנין ג'נין', תמיכה משחרורה מהכלא של טלי פחימה, קריאה להפיץ תיאורי פשעי מלחמה של ישראל ("בזמן שנשים וגברים נטבחים, אמצעי התקשורת הגדולים באמריקה הנהיגו האפלת תקשורת על עזה"), פרויקט "מי מרוויח מהכיבוש", פרסום עצומה למניעת הרצאות קציני צה"ל בבתי ספר;

  • גם 'קואליצית נשים לשלום' נתמכת על-ידי הקרן החדשה לישראל - בסך 285,509 דולר בין השנים 2008-2006;

  • 77% מהציטוטים הכלליים של ארגונים ישראלים בדוח גולדסטון הם מהקרן החדשה לישראל.

אם כן, דוח גולדסטון נתמך בארגונים כמו 'עדאלה' ו'בצלם', 'קואליציית נשים לשלום', וסה"כ 16 ארגונים הנתמכים על-ידי 'הקרן החדשה לישראל'.

הארגון מסית את הדיון בישראל על עניין שליט לאן שהוא רוצה - נגד ממשלת ישראל. מרגע שהשמאל התרסק פוליטית, ארגונים חוץ-פרלמנטריים, בסיוע כסף זר, מנסים לתת את אותותיהם בעניינים לאומיים - זאת על-מנת לכבוש את דעת הקהל; כך הם שותפים לפרויקט 'תגלית', פרויקטים של משרד החינוך, פרויקטים למניעת אלימות בספורט. על-ידי כל אלה הקרן משווקת עצמה כזרם לגיטימי, מרכזי, הומאני ולא פוליטי. עניין שליט הוא מקרה קיצוני של ניצול הקרן את משפחת שליט, ובעצם כבש את דעת הקהל של הישראלי הפוסט-מודרני שנטש את האידיאולוגיה על צורותיה, שקיבל הזדמנות היסטורית, כמעט אידיאולוגית אם תרצו, לצאת מהבית ולא לקניון - עם ילדיו.

קרן לישראל חדשה

אתר הקרן מציב באתר סרטון בשם "ג'אבר יוכל לעבד את מטעי הזיתים של משפחתו ללא חשש מהתנכלויות". את הסרטון מלווה שירו של דייוויד ברוזה "יהיה טוב", פרצופים של זוג לסביות לעתיד, ישראלי עולה אתיופיה, של אחר חבוש כיפה תחת הכותרת "עומר יחיה כאן חופשי, שלם, בטוח וגאה", בת לעובדים זרים המאוימת להיות מגורשת על-ידי שלטונות ישראל האכזריים. הסרטון מסתיים אחרי דקה ושלושים ושלוש שניות, מעט לפני הפזמון של ברוזה, שהפך לפזמון של השמאל שהתנפץ יחד עם עוד אלפי יהודים: ואמרנו בוא נשלימה / ונחיה כמו אחים / ואז הוא אמר קדימה / רק תצאו מהשטחים.

פרופסור חזן, חברת מרצ לשעבר, נשיאת הקרן הלא פוליטית, מצוטטת בבלוג (7.6.10 ,room for debate) בעודה משמשת נשיאת הקרן, כך: "קבוצות רבות התומכות בפעילות ההתנחלות משתמשות במשאבים שלהן כדי לתקוף קבוצות מודרניות בישראל". נדמה לי שמאמר זה סקר במה משתמשים משאביה של "הקרן החדשה לישראל", התקווה החדשה לשחרור גלעד שליט. 'יהיה טוב' - רק תצאו מהשטחים. ב-3 בפברואר 2010 אמר השר גלעד ארדן כי "מי שמסייע לעמותות האלה ביודעין מסייע לניסיון לחסל את מדינת ישראל".

שורת אלופים (במיל.) פרסמה עצומה נגד ארגוני שמאל שסייעו, לטענתם, בגיבוש דוח גולדסטון והעבירו מידע על פעילות צה"ל: "אנו מוקיעים את השימוש שעשו 16 הארגונים הישראלים בטענה השקרית כי צה"ל ביצע ב'עופרת יצוקה' פשעי מלחמה, בעודו משקיע מאמצים עילאיים, במניעת פגיעה באזרחים חפים מפשע" (וואלה!, 4.2.10). בין היתר היו אלה גיורא איילנד, עוזי דיין, יפתח רון טל, אלעזר שטרן, יעקב עמידרור, עודד טירה, דורי גולד, אסף חפץ ודורון אלמוג. מולם התייצבו כמה אנשי רוח כמו א.ב. יהושע ויהושע סובול. הנשק הסודי של השמאל שוב נשלף: "פאשיזיציה" (חיים אורון) ו"מקארתיזם" (אהוד ברק) הם חלק מהאזהרות השגרתיות של אנשי שמאל שרוצים ישראל אחרת.

היכן היו אלופי צה"ל וכבוד השר ארדן טרם הצעדה? הקרן החדשה לישראל ניצלה את משפחת שליט, הונתה את אלפי הישראלים שבאו לשחרר את גלעד, לא את השטחים של ברוזה. ולמעשה גרמה לכל מי שמבקר אותה להפוך למתנגד העסקה, ובעצם לשחרור שליט - סתימת פיות אלגנטית.

דוח גולדסטון ציטט 35 פעמים את ממצאי 'עדאלה'1. כמו-כן נעשה שימוש בעתירת עדאלה לבג"צ בעניין נוהל שכן ובעניין תנאי האסירים הכלואים בישראל ולמניעת ביקורי משפחות, איסור שיחות טלפון עם בני משפחותיהם.

האם ייתכן שאותו ארגון שמממן את הארגון שפועל למען זכויות הטלפון של מחבלים ערבים, הוא גם מממן את צעדת שליט, שלא זוכה לתנאים בסיסיים לפי החוק הבינלאומי, לרבות ביקור הצלב האדום?! על-פי מאמר זה, ניתן לקרוא אחרת את הקרן החדשה לישראל - הקרן לישראל חדשה.

1. אתר 'עדאלה': גיליון מס' 65, אוקטובר 2009.
תאריך:  11/07/2010   |   עודכן:  11/07/2010
אורן קאשי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צעדת שליט בחסות: "الصندوق الجديد لإسرائيل"
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
12/07/10 03:45
2
בלערביה
12/07/10 08:51
3
מורי ישראל
12/07/10 12:49
 
אורן קאשי
12/07/10 16:43
4
בוש ונכלם
13/07/10 00:22
 
איש1
13/07/10 01:40
5
קורןנאוה טבריה
13/07/10 07:15
פורום: חטיפת גלעד שליט כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני מנסה לכתוב את המאמר השלישי בסדרה על הכפרים הבלתי מוכרים, אבל מבלי שארצה משתלטת עלי העברית המובסת והמושפלת, שמגיעה אלי מספרו החדש של בני מוריס ולא מניחה לי.
11/07/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בעסקי מקרקעין ומכר דירות, במיוחד כשמדובר בנכס שאינו נרכש מחברה קבלנית אלא "יד שנייה" ויותר, נפוצה התופעה של אי-התאמה בין גודל הנכס למעשה לבין שטחו כפי שהוא רשום בטאבו ו/או כפי שהוא רשום במסמכי הרשות המקומית. הדבר נובע בין היתר משיטות שונות וסותרות לחישוב שטח דירה אך גם מביצוע שינויים ותוספות בנייה שאינן מוצאים את דרכם לטאבו וכמובן גם מביצוע בנייה ללא היתר.
11/07/2010  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
הייאוש והתקווה שזורים להם אצל עלובי החיים, הגרים בשולי החברה, בשלל תמונות מהרחוב המוכה אבטלה. "רחוב", פרי עטו של המחזאי והשחקן הבריטי ג'ים קארטרייט, עלה השבוע בבכורה בבית צבי ברמת גן ומשרטט נאמנה את המתרחש בשנות ה-80 בצפון אנגליה מוכת האבטלה. רוח הנכאים וגם השאיפה לעתיד ורוד יותר מתאימים גם לימינו אלה, שכן לאבטלה ולמאבק בעוני אין תיחום גיאוגרפי והוא מתאים לכל אתר.
11/07/2010  |  חיים נוי  |   מאמרים
"עצומת הצביעות" הוא השם היאה לעצומה שחתמו עליה מאות מרצים תחת הכותרת הסתמית "חופש הביטוי והחופש האקדמי הם נשמת אפה של המערכת האקדמית הישראלית". וואלה. לא ידענו. רק שכולם יודעים שאין חופש ביטוי אמיתי באקדמיה הישראלית. אחרת, כיצד אפשר להסביר את נוכחותם הדומיננטית של אנשי שמאל ושמאל רדיקלי הרבה-הרבה מעבר לשיעורם באוכלוסיה.
11/07/2010  |  דרור אידר  |   מאמרים
"האפשר לאהוב אדם אשר את פניו לא ראית, את קולו לא שמעת, ותורה מפיו לא קיבלת?"
11/07/2010  |  אלי חזן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   חטיפת גלעד שליט  /  מי ומי  
4 שנות גהינום יותר מדי  /  איציק וולף
קו הסיום של צעדת שליט  /  איציק וולף
התארגנות: מתנגדי עסקת שליט יפגינו מול הצעדה  /  עידן יוסף
מצעד האיוולת  /  יובל ברנדשטטר
ארבע שנים של כשל מודיעיני  /  יועז הנדל
הרעות הנפתחות מצפון  /  מרדכי קידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il