|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

המניפולציה הפסולה של בצלם

ארגון בצלם שזר בתחקיר על התעמרות והתעללות לכאורה בפלשתינים דיווחים בלתי רלוונטיים ממשחק הכדורגל בין גרמניה לארגנטינה השימוש ברטוריקה המניפולטיבית נועד להעצמת המסר נגד השוטרים אין זה המקרה היחיד בו בצלם עושה שימוש מניפולטיבי במלל ובתמונה כדי לשדר מסר מוטה
05/08/2010  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ראאפת ופיראס ברכאת [צילום: jcser.org]

בצלם והשימוש בתעמולה
יהונתן דחוח-הלוי
מאז נסיגתה של ישראל מרצועת עזה, מופרות זכויות האדם ברצועה ברגל גסה ע"י שלטון הטרור של חמאס * עם זאת, ארגוני זכויות אדם ממשיכים לטעון שישראל עודנה "הכוח הכובש" * עיסוקם התכוף של אותם ארגונים בתעמולה מעלה שאלות נוקבות על מהימנות דיווחיהם בתחום זכויות האדם
לרשימה המלאה

סרטון התעמולה של בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
בצלם מפרסם תיעוד של מצוקת הפלשתינים שאיבדו את בתיהם במלחמה תוך יצירת רושם שישראל אחראית ל"מצור" על רצועת עזה * מסמך תיעודי או סרטון תעמולה זול?
לרשימה המלאה

ב-3.8.10 פרסם בצלם באתר האינטרנט הרשמי של הארגון הודעה רשמית, המוצגת כתחקיר והמגוללת עדות של תושבים פלשתינים (ח'אלד ברכאת בן 57, שני בניו ראאפת ופיראס ובן אחיו נעים, כולם בשנות השלושים לחייהם) משכונת בית צפאפא בירושלים על מעשה התעללות והתעמרות לטענתם שבוצע בהם על-ידי שוטרים ישראלים.1 על ההודעה חתום נועם רז, רכז תלונות על אלימות שוטרים בארגון בצלם.ופרטי האירוע נמצאים בחקירת המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) בעקבות תלונה שהגיש ח'אלד ברכאת יום לאחר מעצרו ומאוחר יותר גם ארגון בצלם.

תחקיר בצלם שזור ברטוריקה מניפולטיבית להעצמת המסר נגד השוטרים

כותרת ההודעה "כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף הערבים חוטפים מכות" מלמדת על סגנון שונה, מליצי וציני שאינו מאפיין הודעות אינפורמטיביות שעניינן מסירת מידע מהימן ומדויק. סגנון זה נמשך לאורך ההודעה כולה, השזורה עידכונים ממשחק הכדורגל בין גרמניה לארגנטינה, המשמשים חומר גלם והשראה לארגון בצלם לתאר את התרחשות האירוע בין הפלשתינים לבין השוטרים.

כך למשל, ארגון בצלם מתאר את סיום המחצית כדלהלן: "המחצית הראשונה של המשחק מסתיימת ב-0:1 קטן ודי שקול. תוצאה שאיננה מעידה דבר על ההתפתחויות במשחק במחצית השנייה". מיד לאחר מכן, ארגון בצלם עושה חוזר לסיפור הקובלנה של הפלשתינים וכותב: "מכאן, כך על-פי תחקיר בצלם, החלה תפנית שעתידה לשנות את מהלך העניינים... בכניסה לעיר, דקה מקניון מלחה, ניצבת ניידת של משטרת התנועה. שוטר מורה לראאפת לעצור את הרכב בצד הדרך". ההקבלה בין משחק הכדורגל למציאות - ברורה, והיא משמשת אמצעי בידי ארגון בצלם להעצמת מסר ההתעמרות של השוטרים בפלשתינים.

ההודעה/תחקיר של ארגון בצלם ממשיכה בסגנון דומה, כמובא להלן:

  • "דקה 68': 0:2 לגרמניה משער של קלוזה. האב, ח'אלד, בניסיון להציל את התוצאה, מבקש מבנו ראאפת שיחזור אל הרכב".

    "דקה 74': 0:3 לגרמניה. פרידריך המגן כובש שער ראשון אי פעם במדי הנבחרת. השוטר ממשיך ומכה את ראאפת, וצועק: "גרמניה, יא בן זונה!".

    "בדקה ה-89' ארגנטינה נכנעת סופית: 0:4 לגרמניה. השני של קלוזה. השוטרים אוזקים את ידיהם של ח'אלד, ראאפת ופיראס ולוקחים אותם לתחנת מוריה".


הרושם הנוצר בקריאת הדיווח של בצלם הינו שההתרחשות החלה לאחר הבקעת הגול הראשון במשחק, קרי: בשעה 17:03 ונמשכה לאורך כל המשחק. דא עקא, שאופן תיאור ההתרחשות על-ידי ארגון בצלם חוטא לאמת, שכן לגרסת ח'אלד ברכאת האירוע החל בשעה 16:50, כלומר עשר דקות לפני תחילת המשחק, עת הורה להם סיור של משטרת התנועה לעצור לבדיקה בשל אי-חגירת חגורת בטיחות. לטענתו, כפי שתועדה בתחקיר שערך ארגון "מרכז ירושלים לזכויות חברתיות וכלכליות", האירוע בשטח הסתיים למעשה בשעה 17:15 בעת ההשתלטות האלימה של השוטרים על בני המשפחה, הווה אומר: 15 דקות מתחילת המשחק. הבקעת הגול השני בדקה ה-63 אירעה כשעה לאחר ההשתלטות על בני המשפחה, ומשמעות הדברים ששזירת אירועי משחק הכדורגל בהודעת בצלם אינה אינפורמטיבית, אלא אמצעי רטורי מניפולטיבי.

ארגון בצלם מביא בהודעתו את גרסת בני משפחת ברכאת, כפי שהובאה בפניו. גרסאות אחרות צוטטו במקורות פלשתינים ולהלן יוצגו ההבדלים ביניהן.

גרסת ארגון בצלם לאירוע (לאחר השמטת התיאור הבלתי רלוונטי של ההתרחשויות במגרש הכדורגל)

המשחק כבר החל, בזמן שארבעה מבני משפחת ברכאת, תושבי בית צפאפא, עשו את דרכם מבית לחם לכיוון ירושלים: אב המשפחה – ח'אלד ברכאת (57) עם שניים מבניו – ראאפת (32) ופיראס (30) ובן דודם נעים (39). הארבעה ממהרים הביתה כדי לראות את המשחק ומאזינים לשידור ברדיו של הרכב. הם עוברים במחסום אל-ולג'ה וממשיכים לכיוון העיר...

  • "ראאפת נוהג ברכב, הוא ממשיך בנסיעה אחרי המחסום. בכניסה לעיר, דקה מקניון מלחה, ניצבת ניידת של משטרת התנועה. שוטר מורה לראאפת לעצור את הרכב בצד הדרך. השוטר מבחין כי נעים היושב מאחור, לא חגור. הוא שואל אותו לסיבה לכך ונעים מסביר לו כי הוא פתח את חגורת הבטיחות שלו במעבר במחסום כדי להוציא מהכיס את תעודת הזהות ולא חגר את עצמו מחדש. השוטר מורה לנעים ולראאפת לצאת מהרכב. ח'אלד, האב, פונה אל השוטר ומבקש: "תזדרז בבקשה בכתיבת הדוח כדי שנספיק לצפות במשחק המונדיאל בין ארגנטינה וגרמניה". השוטר עונה לו: "בסדר, אני אגרום לך לראות סבבה של משחק!"

    "השוטר, יושב בתוך הניידת ובודק את פרטיו של נעים, לצידו יושבת שוטרת. נעים וראאפת עומדים מחוץ לניידת. השוטר אומר לנעים כי אין לו עבירות תנועה קודמות. ראאפת מבקש מהשוטר שיסלח לנעים ולא ייתן לו דוח...

    "מכאן, כך על-פי תחקיר בצלם, החלה תפנית שעתידה לשנות את מהלך העניינים. השוטר, שכנראה התעצבן מהבקשה של ראאפת, פונה אליו ואומר לו: "אם כן, אני ארשום דוח רק לך". האב ח'אלד, שבינתיים יצא מן הרכב, מנסה לשכנע את השוטר שלא ייתן דוח לבנו. ראאפת מוחה, אולם השוטר מתעקש לרשום את הדוח. ראאפת פונה אל השוטר ואומר: "מה, אתה רוצה להראות שאתה גבר, בגלל שלידך יושבת שוטרת?"

    "בשלב הזה השוטר יוצא מהניידת ואומר לראאפת: "אני אראה לך מי כאן הגבר!". הוא מושך את הסיגריה שהייתה בפיו של ראאפת ומועך אותה. אחר כך הוא לוקח את קופסת הסיגריות מידו של ראאפת ודורך עליה. ראאפת אומר לו: "בסדר, תרשום את הדוח לחובתי, אבל זה נחשב לגניבה של הכסף שלי"...

    "האב, ח'אלד, בניסיון להציל את התוצאה, מבקש מבנו ראאפת שיחזור אל הרכב. ראאפת פונה לחזור אל הרכב אבל לא מספיק להגיע אליו, בדרך הוא חש בצריבה עזה בעורפו. הוא מסתובב ומספיק לראות את השוטר מתיז גז פלפל לתוך עיניו. ראאפת נופל על הקרקע. ח'אלד פונה לשוטר ושואל אותו מדוע הוא עשה זאת לבנו. בתגובה, השוטר מרסס גז לפניו של ח'אלד שנופל לארץ.

    "נעים מתרחק מהניידת, מתיישב על הארץ כשידיו על ראשו ומקווה שגורלו לא יהיה דומה. בינתיים, פיראס, שהיה עד לאותו הרגע בתוך הרכב, יוצא ממנו כדי לראות מה קורה. השוטר מרסס גז בפניו וגם פיראס נופל לארץ. השוטר מדווח בקשר: "אל תמהרו לבוא, השתלטתי עליהם והפלתי אותם לקרקע כמו זבובים"...

    "השוטר ממשיך ומכה את ראאפת, וצועק: "גרמניה, יא בן זונה!". נעים, היחיד שפניו לא רוססו בגז, ישב במרחק של מטרים ספורים משם. הוא ראה את ראאפת שוכב עם הפנים לכיוון הקרקע כשהוא זועק לעזרה ואת השוטר ניגש אליו, בועט בו ומקלל אותו וחובט בו באלה שחורה...

    "השוטרים אוזקים את ידיהם של ח'אלד, ראאפת ופיראס ולוקחים אותם לתחנת מוריה. הם מורים לנעים להגיע לשם עם הרכב. הארבעה נחקרו בתחנת המשטרה. ראאפת מספר שבחקירתו אמר לו השוטר:"אתה דומה לגורילה, איך אתה רוצה שאני אאמין לך שאתה לא הרבצת לשוטר התנועה?".


גרסת ארגון "מרכז ירושלים לזכויות חברתיות וכלכליות" לאירוע

מצ"ב תרגום גרסתו של ח'אלד ברכאת כפי שצוטטה על-ידי "מרכז ירושלים לזכויות חברתיות וכלכליות":

  • "בערב יום שבת, כלומר ביום בו התקיים משחק הכדורגל בין ארגנטינה לגרמניה נסעתי ברכב עם בני ראאפת ופיראס ובין אחי נעים. בדרכנו חזרה מבית לחם עצר אותנו שוטר תנועה לאחר שהבחין שנעים לא חגר את חגורת הבטיחות. השוטר ביקש ממנו לתת לו מיד את תעודת הזהות, והוא (נעים) נתן אותה. הוא (השוטר) התעקש לרשום דוח לנהג שהינו בני ראאפת למרות שידע שהוא חגר חגורת בטיחות.

    "נעים פנה לשוטר בנימוס רב וביקש ממנו לכתוב את הדוח במהירות, כדי שיוכל להגיע לביתו ולצפות במשחק הכדורגל בין גרמניה לארגנטינה. תוך כדי כך, נעים שמע את השידור ברדיו ובו נאמר שגרמניה כבשה את השער הראשון נגד ארגנטינה. צעקת שמחה נשמעה מהרכב עם כיבוש השער ע"י הקבוצה הגרמנית אשר אותה הוא עודד.

    "כאשר השוטר הבחין שהם מעודדים את הגרמנים הוא קם מיד ולקח בכוח את הסיגריה מפיו של אחד מארבעת הנוסעים, וכן את קופסת הסיגריות ומעך אותם ברגלו. לאחר מכן, החל מיד להתיז גז מדמיע על כל מי שהיה ברכב. כאשר שאלתי את השוטר על הסיבה שהוא התיז גז, הוא אמר: בגלל שאתם מעודדים את גרמניה. הוא לא הסתפק בכך והחל לקלל אותנו בביטויים גסים והיכה אותנו באלות. הוא התקשר לכוח משטרה וביקש תגבור, ושמענו אותו אומר להם: "אל תמהרו להגיע, שכן אני הפלתי אותם על האדמה כמו זבובים".2


גרסת אתר החדשות Panet לאירוע

מצ"ב תרגום גרסתו של ח'אלד ברכאת כפי שצוטטה על-ידי אתר החדשות הפלשתיני PNN:

  • "...בעוד הארבעה (בני משפחת ברכאת) היו בדרכם חזרה מבית לחם לביתם בבית ספאפא ולאחר שעברו את מחסום בית ג'אלא וליתר דיוק באזור מלחה, עצר אותם סיור משטרתי, בגלל שאחד מהם לא היה חגור בחגורת בטיחות, כדי שהשוטר ירשום כדין דוח תנועה. בנימה של התלוצצות אמר לו ח'אלד (ברכאת): אני מבקש שתסיים לכתוב את הדוח במהירות שכן אנו רוצים לצפות במשחק בין ארגנטינה לגרמניה, וזו האחרונה הבקיעה שער ראשון. ואולם, כפי הנראה השוטר נמנה על אוהדי נבחרת ארגנטינה, והוא השיב לו בעצבים ובעברית: אל תדאג, אני אראה לך כיצד אסיים את כתיבת הדוח במהירות!! ולאחר מכן הלך לרכב המשטרה.

    "וח'אלד מוסיף: לאחר מכן פנו בני ובן אחי לרכב המשטרה כדי לקחת את דוח התנועה, ואולם בני קרא לי (שאבוא), כיוון שהשוטר רוצה לרשום דוח נגד הנהג בלבד למרות שהוא יודע שהוא היה חגור בחגורת בטיחות ולא ביצע על עבירת תנועה. אמרתי לו (לשוטר) שאני מבין בחוקי התנועה והעבירה היא נגד המפר את החוק (כלומר - של האדם שלא חגר חגורת בטיחות) או נגד הנהג והמפר את החוק ביחד, ולא ניתן לרשום דוח נגד הנהג בלבד. ואולם, השוטר החל להטיח מילים מתריסות נגד המשפחה ולא הקשיב לדבריי.

    "ח'אלד ציין עוד, כי עצבנותו של השוטר גברה באומרו: בני רצה לעשן סיגריה וכאשר הוציא אותה מקופסת הסיגריות השוטר לקח אותה וזרק אותה למרחק וכן החרים את קופסת הסיגריות. לאחר מעשה זה פרצה תגרה מילולית ביניהם והשוטר הביא מרכבו מתיז גז והחל להתיז את הגז לעבר עיני בני והוא זרק אותו על האדמה והטיח בו מילים גסות ופוגעות. כאשר ניסיתי להגן עליו הוא החל להתיז לעברי גז , וכאשר הגיע בני האחר מהרכב לברר מה קרה גם הוא הותקף. האירוע נמשך עשרים דקות... ההתקפה נמשכה לאחר הגעת ארבעה רכבי משטרה, והשוטר אמר להם: אל תמהרו, אני השלכתי אותם על האדמה כמו זבובים... האירוע היה מצער מאד. הדברים שנאמרו ע"י השוטר היו גסים ואנחנו כערבים וכמוסלמים איננו יכולים להשלים איתם או להסכים להשפלה".3


גרסת משטרת ירושלים המצוטטת באתר החדשות Panet

אתר החדשות Panet פנה למשטרת ירושלים בעניין זה וקיבל מדובר המשטרה את התגובה הבאה: "הנהג נעצר לצורך רישום דוח תנועה. לאחר מכן, יצאו בניו של הנהג והחלו להתנפל וניסו לתקוף את השוטרים, וכאשר היה צורך בוצעה השתלטות עליהם. הם נעצרו. האב שוחרר באותו הלילה ולמחרת שוחררו הבנים". גרסה משטרת ירושלים לא צוטטה בתחקיר של ארגון בצלם.4

מקורות

סיכום
בתצלום: בצלם מדווח על מעצר ילדים החשודים ביידוי אבנים, אך מציג תמונה של ילדים משחקים בכדורגל
▪ ▪ ▪

בתחקיר של ארגון בצלם על האירוע נעשה שימוש באמצעי רטורי מניפוליטיבי ופסול כדי להעצים מסר של התעללות לכאורה של שוטרים בבני משפחת ברכאת.

אין זה המקרה היחיד בו ארגון בצלם עושה שימוש מניפולטיבי במלל ובתמונה כדי לשדר מסר מוטה. כך למשל בחודש מרס 2010 (ראה תמונה מצורפת) פרסם ארגון בצלם דיווח על מעצר ילדים משכונת סילוואן שנעצרו על-ידי המשטרה בחשד שהם היו מעורבים בזריקת אבנים לעבר כוחות הביטחון. לצד הדיווח בחר ארגון בצלם להביא תמונה של ילדים המשחקים כדורגל ברחוב בסילוואן, ולא של ילדים המעורבים בהפרות סדר שהיו במקום ו/או זורקים אבנים. לבחירת התמונה משמעות רבה על הרושם הנוצר אצל הקורא והוא משדר מסר משתמע, לפיו כוחות הביטחון עצרו ילדים תמימים שאינם מעורבים בהפרות סדר כלשהן.

ארגון המתיימר להיות ארגון זכויות אדם הגון ונטול משוא פנים ואג'נדה פוליטית חייב להקפיד על דיווחים אינפורמטיביים. ארגון בצלם בחר בדרך אחרת, שיש בה מידה של מניפולציה ותעמולה.

תאריך:  05/08/2010   |   עודכן:  06/08/2010
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המניפולציה הפסולה של בצלם
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא בעיון
5/08/10 13:27
2
כל הכבוד לכתב
5/08/10 22:02
3
ארציאלי הבן
7/08/10 00:34
4
מריאנה
11/08/10 12:49
5
נגד ישראל
13/08/10 05:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יום שלישי, 07:45, נתב"ג. 85 עולים חדשים צעירים מגיעים לארץ, במטרה מוצהרת להתגייס לצה"ל. ולא סתם, אלא דווקא ליחידות היותר מובחרות. מי שחיפש עוד הוכחה כי עוד לא אבדה תקוותו של העם הנבחר - קיבל הוכחה.
04/08/2010  |  שי אלבוגן  |   מאמרים
נהג נבחר על-ידי נוסעי אוטובוס לנהוג ולנהג את האוטובוס שלהם ולהביאם למחוז חפצם בשלום. הכביש עובר בדרך חתחתים שורצת שודדים וזרועה באויבים שמתחזים ל"שוטרי תנועה". השודדים חומדים את האוטובוס ותאבים להשליך את נוסעיו לים. חורשי רעה, שמתחזים לשוטרי תנועה, קושרים לתת לשודדים את מבוקשם - בעורמה. לצורך זה הם מגייסים תואנות שונות: החל מזה שהפנסים מזייפים והצופר חורק, ועד לכך שאך את טובת הנוסעים הם רוצים, ולמען טובה זו הם עמלים. ולמען טובה זו יש לחלק את האוטובוס, להעלות את השודדים עליו, ולהסיטו ממחוז חפצו.
04/08/2010  |  ד"ר גדי אשל  |   מאמרים
השמאל בישראל אינו מצליח להירפא מהווירוס שתקף אותו בשנים האחרונות - חוסר היכולת לגבש אג'נדה אידיאולוגית שתנחה ותוביל את העם. ולכן, במקום להוביל את העם, השמאל בוחר בדרך פופוליסטית, שכוללת מסע שיסוי כלפי כל מי שאינו מוכן ללכת אחרי מנהיגות שאיבדה את דרכה. חוסר הנחת בחוגי השמאל הולך וגובר ככל שהחברים מתרחקים מהאידיאולוגיה, והתארגנויות פופוליסטיות במחנה השמאל, שאין לו דרך אמיתית, רק מגבירות את חוסר הנחת וגורמות לפיצול ולניקור בתוך המחנה. השמאל הלאומי הוא דוגמה קלאסית לכך, כאשר ניתן לראות שלתנועה זו אין דרך אמיתית או מסלול אידיאולוגי ברור, ובמקום זה יש גיבוב של אמירות, שנועדו כביכול לאחד מחנה שמאל "לאומי" גדול, אך בפועל מפורר גם את מה שנשאר ממחנה השמאל.
04/08/2010  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
אחדים מאתנו, לפי טבעם, שומרים במהלך החיים על נאיביות מסוימת של הילד שבתוכם. אנחנו מספרים לילדינו סיפורים יפים ורבי תובנות על הטובים שמנצחים את הרעים. על הטובים שנגאלים תמיד על-ידי כוכבי על, על חיות שעוזרות, על פיות וגמדים טובים. איך נגדל ילדים מבלי שנספר להם אגדות לקוחות מהחיים, עם מוסר השכל חיובי? כך גדלנו גם אנחנו ובכך האמנו. לכן, לא נחדל מלספר להם כי השקר מכוער, כי הנאמנות יפה ונכונה, כי הטוב הוא השאיפה של האדם האמיתי, הנדיבות והחמלה היא התכונה שנרצה לרומם. תוך כדי מלאכת הסיפור מול עיני הילד התמימות הסקרניות, נמשיך להאמין במה שכתוב באגדות כי בלי האמונה הזו תיפול רוחנו שלנו ונאבד את התקווה.
04/08/2010  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
"וַיִּשָּׁא לוֹט אֶת-עֵינָיו וַיַּרְא אֶת כָּל כִּכַּר הַיַּרְדֵּן כִּי כֻּלָּה מַשְׁקֶה לִפְנֵי שַׁחֵת יְיָ אֶת סְדוֹם וַעֲמוֹרָה..." [בראשית י"ג , 10]. אומנם כפר אל-עראקיב לא היה כיכר פורחת ומשגשגת, אבל לתושביו הוא היה מקור חיים עד יום שלישי 27.7.10, י"ז באב תש"ע, עד לפני שַׁחֵת שוטרי משטרת ישראל את כפר אל-עראקיב והפכו אותו לסדום ועמורה.
04/08/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דרור גרין
דרור גרין
הרהור על שיר עגום ביותר מאת דן פגיס    את השיר 'הקרב' קראתי בספר 'שנים-עשר פנים'    הכותרת 'הקרב' אינה מתאימה לשיר, שאינו מתאר קרב אלא תהלוכה של מתים
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il