|   15:07:40
דלג
פובליציסט   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

טרנספר מרצון - הפתרון היחיד לבעיה הפלשתינית

לאחרונה מרבים תועמלני השמאל להטיח בימין: "וכי הפתרון שלכם?", "מה האלטרנטיבה לפתרון 2 המדינות?", "כיצד ניחלץ מהשד הדמוגרפי?" רבותיי, הפתרון הוא פשוט: טרנספר מרצון. פתרון זה הוא היחיד המביא מוצא ראוי מ"הבעיה הדמוגרפית", וחשוב עוד יותר - הוא נוסה והתבצע בעבר במדינות שונות בהן היו קונפליקטים לאומיים
12/09/2010  |     |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שחררו את הלא-נאמנים לנפשם! [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  מדינה פלשתינית - יוק; השמדת ישראל - in
  הבולשביזם במדינת ישראל חי וקיים
  ההפקרות התקשורתית בכל החזיתות
  "כאן קול ישמעאל מירושלים"...
  קול ישראל או קול ישמעאל?

טרנספר מרצון - הפתרון היחיד

כאשר אני מדבר ומזכיר באוזני אנשי ימין את הפתרון של "טרנספר מרצון" הם קמים וקובלים על דבריי: "זה לא ריאלי, זה בלתי אפשרי, והרי זה לא מעשי"... האומנם? בסוף מלחמת העולם השנייה גורשו בין 16 ל-20 מיליון גרמנים מהאזורים השייכים כיום לפולין, צ'כיה, צרפת, רוסיה, רומניה והונגריה. כולם גורשו לגרמניה ה"מצומקת" ולאוסטריה. בשטחי המדינות שהזכרתי נותרו רק הגרמנים אשר "הצליחו להיטמע" - כלומר, להסתיר את היותם גרמנים. לא מזמן הזכירה זאת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, באומרה כי "שליש מאוכלוסיית גרמניה כיום הם פליטים או צאצאי פליטים". והרי אם נבחן זאת בראייה היסטורית - הצדק נעשה! הגרמנים, שהיו הצד התוקפן, שילמו את מחיר ההפסד במלחמה וכל אותם "גרמנים פליטים" גורשו לגרמניה ולאוסטריה! משום מה, באזורנו, ההיגיון עקום - מדינת ישראל, אשר הותקפה על-ידי הערבים ו"העזה לנצח" את התוקפן הערבי, נדרשת "לשלם את מחיר השלום" (איזו אימרה אידיוטית) ונתבעת להחזיר לתוקפן שטחים אשר "העזה לכבוש", וכן היא נתבעת להחזיר את ה"פליטים" אשר ברחו בזמן המלחמה. מדוע מה שמקובל בגרמניה ובשאר העולם אינו תופס לגבי מדינת ישראל? מדוע מדינת ישראל צריכה להיות "שק החבטות" של העולם האנטישמי והצבוע? אותו עולם צבוע, אשר בעצמו אינו פועל ולא יעז לפעול על-פי אותם הפרמטרים האבסורדיים שהוא דורש ממדינת ישראל? ולא רק זאת, אלא שה"נאורים" בקרבנו דורשים לקלוט גם את ה"פליטים" מסודן, מאריתריאה ומאיפה לא? מילה יפה ומכובסת "פליטים", והרי מדובר במסתננים לא-חוקיים ובמהגרי עבודה.

אותו הדין ביחס ליוגוסלביה; לאחר המלחמה גירש טיטו כ-800,000 איטלקים וזאת מאחר שחשד בהם כי "שיתפו פעולה עם משטרו של מוסוליני". זאת ועוד, בנוסף לכך הוא גירש גם מאות אלפי הונגרים משטחה של סלובניה, זאת כיוון שאותם הונגרים שיתפו פעולה עם האויב הנאצי. בשנת 1962 גורשו כמיליון צרפתים מאלג'יריה, האלג'יראים התנגדו לרפובליקה צרפתית בשטחם וגירשו את הצרפתים. בשנות ה-70' גירשה בולגריה את אזרחיה הטורקים מחשש למיעוט טורקי עוין למדינה (היחידים שהורשו להישאר היו הטורקים אשר הסכימו ל"בלגר" את שמותיהם הטורקים לשמות בולגריים, וזאת כאקט של הזדהות עם המדינה הבולגרית, ולא הטורקית!). כיום מגרשים הצרפתים רומנים וצוענים משטחם - האם מישהו מזדעק? האם נשמעים גינויים מצד האו"ם נגד צרפת? כלום. נאדה! למדינת ישראל יש "הוכחות וקבלות" על כך שהערבים ביו"ש ובישראל הם אויבים ומתנגדים למדינה (אינתיפאדת אוקטובר 2000 נתנה לכך גושפנקה סופית). למדינת ישראל אין אפשרות לקדם "תוכניות שלום וירטואליות" המסכנות את קיומה. בכל מדינה שפויה ונורמלית המדינה שומרת על הרוב האתני שקיים בה, ובמידה שקורה מצב בו המיעוט מסכן את הרוב, נוקטת בשתי אפשרויות:

1) מראה למיעוט מי כאן "בעל הבית" וזאת בכדי שיידע את מיקומו.

2) בלית ברירה, במידה שהאפשרות הראשונה לא עובדת והמיעוט בכל זאת מתגרה ברוב ו"מרים ראש", מפעילה כוח כזה שמיד מדכא את המהומות וגורם למיעוט להוריד את הראש; ובמידה שלא - פשוט "גורמים לו" באמצעי לחץ שונים "להגר ולחפש את עתידו במקום אחר". חד וחלק!

דוגמה לכך היא הניסיון של הגאורגים (מדינה עצמאית) להתריס נגד הרוסים בסכסוך על אבחזיה. אבחזיה רצתה עצמאות ורצתה להתנתק מגאורגיה. הגאורגים החלו להילחם נגד האבחזים ובכך התריסו נגד הרוסים. הרוסים (שתופסים מעצמם מעצמה ורוצים השפעה אזורית) התערבו במלחמה לטובת הצד האבחזי ועזרו לאבחזים לנצח את המלחמה. בסיום המלחמה גורשו מאות אלפי גאורגים מאבחזיה! כי כך זה מקובל - הצד המנצח מגרש את הצד המפסיד, שעלול להוות בעתיד מיעוט עוין (ובוודאי שזה נעשה כאשר הצד המפסיד היה התוקפן שפתח בלחימה, כפי שקרה עם הפליטים הגרמנים לאחר מלחמת העולם השנייה). אותו הדין בסכסוך באוסטיה - האוסטים בדרום אוסטיה רצו להתנתק מגאורגיה (בצדק, לגאורגים יש כבר מדינה - גאורגיה), הרוסים עזרו להם בלחימה ובסופו של דבר גורשו עשרות אלפי גאורגים מדרום אוסטיה! זה דבר ידוע ומקובל כי בכל מלחמה הצד המנצח מגרש את הצד המפסיד משטחו, וזאת בכדי שלא תיווצר אוכלוסיה עוינת בשטחו.

אותו הדין ביחס לפלשתינים - זכור היטב מה עשה להם המלך חוסיין בשנת 1970, לאחר שאיימו על ממלכתו, במהלך "ספטמבר השחור", בו גירש עשרות אלפי פלשתינים ללבנון. והנה במדינת חלם כמדינת ישראל ההיגיון, כאמור, הפוך - לאחר שניצחנו ניצחון מוחץ את צבאות ערב במלחמת ששת הימים (כאשר מדינות ערב היו הצד התוקפן אשר פתח במלחמה נגדנו והובס), ולאחר שהערבים ברחו (כי ידעו את גורלו של הצד המפסיד כפי שקרה להם ב-48') - קם ה"חכמולוג" משה דיין וקרא להם לחזור חזרה לכפריהם ולבתיהם. הערבים שיפשפו את עיניהם כלא-מאמינים. הם חשבו כי "ישראל היא מעצמה אזורית" המתנהגת כמעצמה אזורית שניצחה במלחמה, ואשר מגרשת, ובצדק, את הצד התוקפן אשר פתח בלחימה נגדה ואשר הובס. אך במקום זה הם ראו כי ישראל המנצחת "מתנהלת ומתנהגת" כנמר של נייר אשר חסר חוט שידרה וכושר עמידה! אז נפל לערבים האסימון, הם הבינו כי "מדינת ישראל אולי חזקה צבאית, אך מנטלית ורוחנית היא חלשה, מדינה שאינה מבינה את כללי המלחמה הבסיסיים, מדינה שאינה מבינה את האזור בו היא חיה ולא מבינה את כללי האזור", "מדינה שלא מאמינה בצדקת הדרך של עצמה"; וכך הבינו הערבים אט-אט כי "באמצעות התודעה ניתן יהיה לשבור את האויב הציוני אשר התגלה כאויב חזק צבאית אך רכרוכי תודעתית ורוחנית". זה נתן לערבים תקווה, תקווה לשיבת ה"פליטים" של 48', תקווה לקבלת שטחי 67' (בתור התחלה), תקווה כי ניתן יהיה לחסל את היישות הציונית בדרך דיפלומטית ובעורמה מזרח-תיכונית, שמסתבר כי היא עובדת כל-כך טוב על ה"יהוד הנאיביים עם ההיגיון האירופי שלהם".

הפתרון שאני מציע הוא פשוט. ראשית, אני טוען כי "הבעיה הדמוגרפית" היא לא יותר מאשר ספין שמנסים אנשי השמאל להפיח באוויר בכדי לקדם במהירות את פתרון המדינה הפלשתינית. הערבים הופכים אט-אט לחברה מערבית יותר, כתוצאה מכך רמת הילודה יורדת בהדרגה. לכן, האימרה על "השד הדמוגרפי" היא רחוקה מהמציאות ונועדה להפחיד את הציבור היהודי, בכדי שיאמץ ויתמוך בפתרון הקמת מדינה פלשתינית. אני טוען כי מדינה פלשתינית לא תפתור את הסכסוך אלא רק תדרבן אותו, ותמריץ את הערבים להגביר את דרישותיהם כלפי ישראל (זכות שיבה ליפו, לרמלה, לעכו, ללוד, לירושלים). יתר על כן, כאשר ישתלט החמאס (בעידוד אירן וסוריה) על שטחי המדינה הפלשתינית, ניאלץ להתמודד עם מדינת טרור שתאיים בטילים על גוש דן ונתב"ג, ומה נעשה אז? נפלוש לאותה המדינה? והרי ראינו כיצד הגיב העולם על פרשת המשט ועל מבצע "עופרת יצוקה" - חטפנו גינויים על ימין ועל שמאל וקיבלנו את דוח גולדסטון. ושוב מדובר רק במבצע בשטחי הרשות שאיננה מדינה! האם כאשר מדינה פלשתינית תתקוף את אזרחינו בטילים (כפי שקרה הדבר 8-7 שנים בשדרות ללא תגובת העולם וללא תגובת צה"ל...) - האם אז העולם יבין טוב יותר ויקבל יותר בהבנה את תגובתנו? ודאי שלא! וכך נמצא את עצמנו במצב של "בור ללא תחתית", שאנו, במו ידינו ובמודע, יצרנו ודירדרנו את עצמנו אליו!

בכלל, ממתי מדינה שהותקפה על-ידי הערבים וניצחה במלחמה מתנהלת כאחרון המובסים ומנהלת מו"מ עם כנופיות טרור שלא מכירות בה כמדינה יהודית? ממתי מדינה שפויה ונורמלית עוזרת לאויביה להקים מדינת טרור לצדה, וזאת כאשר לאויביה יש 22 מדינות ערביות להגר אליהן, בעוד שלה, למדינה היהודית (הידועה בשטחיה הרחבים וחסרי המשמעות האסטרטגית), אין מדינה אחרת? ממתי מדינה שפויה ונורמלית מגרשת את אזרחיה היהודים (ילדים, נשים, זקנים ו...מתים), הורסת את ישוביהם ומפעל חייהם, מעבירה את קברי המתים, וזאת ללא כל תמורה? התמורה היחידה היא עוד קסאמים וגראדים! ממתי מדינה שפויה ונורמלית עושה זאת לאזרחיה היהודים ולא לאויביה הערבים? ממתי מדינה שפויה ונורמלית מחמשת את אויביה ומאמנת אותם (כוח דייטון)? ממתי מדינה שפויה ונורמלית מעבירה כספים ואנרגיה לאויביה? והרי התנתקנו מעזה, מדוע אם כן אנו ממשיכים לספק לה את כל האמצעים הללו? מסתבר כי התנתקנו מעזה (כאשר ברחנו עם זנב בין הרגליים מעזה), אך עזה, מה לעשות, רודפת אחרינו, וכך גם חיזבאללה ולבנון.

אני טוען, כי רק "טרנספר מרצון" שיתבצע ביחס לערבים ביו"ש וביחס לערביי ישראל, יצור פתרון נכון הגיוני ויחידי לבעיה המכונה "בעיה פלשתינית". על מדינת ישראל לומר בגלוי וללא בושה, כי "כל מי שמכיר בישראל כמדינה יהודית יוכל להישאר וליהנות מאזרחות שוות-זכויות וחובות" (כמה שאפשר); מי שלא - לא יקבל אזרחות ולא יהנה מזכויות שוות! חד וחלק! אותם אזרחים אשר לא יקבלו את היותה של המדינה מדינה יהודית לא יקבלו אזרחות, וכתוצאה מכך יעזבו בעצמם. וזאת יעשו וייאלצו לעשות בגלל התנאים הבלתי אפשריים בהם ייאלצו לחיות. זוהי כל המהות של הפתרון המכונה "טרנספר מרצון" - ליצור "תנאי חיים בשטח" לאויבי המדינה מבפנים המסרבים לעזוב. יצירת "תנאי חיים" כאלה בשטח יגרמו לכך שגם הסרבנים הגדולים ייאלצו מחוסר ברירה לעזוב ולהגר למדינות אחרות! בדיוק כפי שעושים מהגרי עבודה בכל העולם! אלה שיסכימו להישאר יתחייבו על נאמנות למדינה, יקבלו שוויון בזכויות ביחס ישר לשוויון שיקיימו בחובותיהם כלפי המדינה. הם יוכלו לשרת בשירות לאומי (במקום שירות צבאי), כמו-כן יוכלו לתרום להסברה הישראלית בתפוצות, אותה יעשו מתוך נאמנות למדינה אותה הם משרתים.

אזכיר ואומר כי פתרון זה הוא היחיד שימנע מצב של כאוס והידרדרות מצד המדינה במדרון החלקלק של "הסכמי אוסלו" הארורים. ראוי לציין גם כי הפתרון של אביגדור ליברמן, המציע ומדבר על פתרון של "חילופי שטחים", הוא פתרון לא יעיל! הערבים לא יסכימו לקבל את אום אל פאחם ולוותר על יו"ש, הרי הם, על-פי אמונתם, גורסים כי כל "פלשתין מהים עד הירדן שייכת להם", מדוע אם כן יוותרו מבחינתם על אזורי יו"ש? והרי גם אזרחי ישראל הערבים (באום אל פאחם ובמשולש) - כמו שהיה הדבר במזרח ירושלים - לא יסכימו לעבור ולחיות תחת ריבונות פלשתינית במדינה הפלשתינית, הם הרי יודעים ומכירים מקרוב את "שלטונם "הדמוקרטי" של אחיהם מעזה ומרמאללה"... מסתבר כי למרות הטענות הדמגוגיות על "קיפוח וגזענות" ולמרות ה"נרטיב הפלשתיני" שהם כה תומכים בו - עדיין מעדיפים ויעדיפו ערביי ישראל לחיות תחת ריבונות ישראלית. ובכלל, מדוע שנעביר להם שטחים ממדינת ישראל הריבונית? על מה ולמה? במסגרת "הטרנספר מרצון" יעזבו הערבים מרצונם החופשי, והשטח יישאר בבעלות מדינת ישראל.

לאור הדוגמאות הרבות שהבאתי, ולאור התקדים ההיסטורי שהוכיח את עצמו - נדרשת המסקנה ההגיונית והמעשית כי זהו הפתרון היחיד אשר יכול להיטיב עם מדינת ישראל מחד-גיסא, ואשר לא יגרור תגובות שליליות וגינויים בומבסטיים באו"ם מאידך-גיסא.

בשוליים: מדוע שרי הליכוד כועסים על ח"כ בן-ארי
חשף ערוות הליכוד. בן-ארי [פלאש 90]

שוד ושבר, מה קרה? מסתבר כי ח"כ מיכאל בן ארי "העז" להביע מחאה נגד "הסמולנים מהתיאטרון", הוא "העז", שומו שמים, להפסיק הצגה ל-30 דקות. התיתכן חוצפה גדולה מזו? איך הוא מעז להפריע כך לשבט "הנאורים והליברלים" אשר במסגרת החופש והליברליזם הידוע שלהם, ובמסגרת "עושים שלום עם אויבים" בחרו להחרים בצורה גזענית עיר ואם בישראל כאריאל? איך הוא מעז לפגוע בסטטוס קוו, בו לסמולנים מותר להחרים (דבר שמעודד את הערבים לבצע פיגועים נגד המדינה) ולהסית (תערוכה נגד ליברמן ומוצג ההסתה נגד הימין מצד מכללת ספיר - הם דוגמאות בודדות) ולתרגם זאת כ"חופש ביטוי", ומאידך-גיסא כל דיבור מהצד הימני נחשב כהסתה לרצח? איך הוא מעז לפגוע בסטטוס קוו, בו לזרוק אבנים על חיילים בבילעין ובנעלין ועל שוטרים בשייח ג'ראח (קבר שמעון הצדיק למי ששכח...) זו הפגנה ומחאה לגיטימית, ואילו צעדת ימין באום אל פאחם ומחאה בתיאטרון הן פרובוקציה אלימה וסכנה לדמוקרטיה? איך הוא, החוצפן בן-ארי, העז לכפור בסטטוס קוו זה? איך הוא מעז לנהוג בבוטות כה רבה ולא על-פי הכללים של הנאורים (הבולשביקים) מהאליטה התרבותית? מה זה? הוא לא יודע את מקומו? האם הוא באמת חשב כי אנחנו, באליטה התרבותית, נגן עליו כפי שסינגרנו על "חופש הביטוי" (ההסתה והשיסוי) של "פעילת השלום ההומניטרית" על "המשט ההומניטרי" חנין זועבי? נו באמת, הוא באמת כנראה לא יודע היכן הוא חי והיכן מקומו הטבעי.

מסתבר כי ח"כ בן-ארי חשף לא רק את צביעותו של השמאל (שהפך לסמול בציבור), אלא שגם נגע ופגע בבטן הרכה של הליכודניקים, ובעיקר "נתן מכה מתחת לחגורה" לשרי הליכוד. הם, שמומחים בלדבר ובלהבטיח, ממשיכים להזרים תקציבים לתיאטראות, לקולנוע, מצילים את ערוץ 10 ולאחר כל זאת מזדעקים ומזדעזעים ממצב ישראל בעולם וממחדלי ההסברה שלנו בעולם. הסברה אותה עושים במידה רבה כל אותם "גופים תרבותיים" ששרי הליכוד ממשיכים לתקצב, ובתמורה הללו עושים סרטים ומחזות בהם מוצגת ישראל כמדינת אפרטהייד פשיסטית וכובשת, חיילינו מוצגים כקלגסים במדים, וההסברה ה"חיובית" של ישראל בעולם חוגגת. כל-כך חוגגת, עד שהסרטים והמחזות (אשר כה שטופים בשנאה עצמית ובשנאה כלפי המדינה) זוכים בפרסים בחו"ל. דבר שלא מפריע אחר-כך לשרת התרבות מה"ימין" לימור לבנת להתגאות בפרסים הרבים שגרפו סרטינו ומחזותינו בחו"ל.

בן-ארי חשף את ערוותם של שרי הליכוד. הוא חשף את חדלונם ואפסותם בכל הנוגע למלחמה באליטות השמאל. הוא חשף כי מלבד "דיבורים והבטחות" הם "משענת קנה רצוץ". ועל כך יצא קצפם, על כך מיהרו לגנות את ח"כ בן-ארי, והרי הוא חשף את קלונם ברבים, כיצד יתגוננו אם כן? ובכן, כלל ידוע הוא כי "ההגנה הטובה היא ההתקפה", וזה מה שעשו השרים והח"כים מהליכוד - תקפו את בן-ארי בכדי להסוות את אפסותם וחוסר יכולתם לשלוט ולבצע דברים מעשית ולא רק בהבטחות ובדיבורים! כיצד זה בא ח"כ ממפלגה קטנה ועושה מעשה, ואילו אנו השרים והח"כים מהמפלגה הגדולה בקואליציה שותקים, מגמגמים ורק מדברים (מילים ריקות מתוכן) ומבטיחים (הבטחות ריקות מתוכן)...

היו שטענו כי "השחקנים אשר שיחקו בהצגה לא חתמו על עצומת החרם של השחקנים". ובכן, זוהי טענה ריקה מתוכן. במאית ההצגה "אוי אלוהים" ענת גוב חתמה גם חתמה. יתר על כן, גם אותם שחקנים שלא חתמו חושבים בדיוק כפי שחושבים אלה שחתמו על עצומת החרם, כך שהבדל גדול אין לנו כאן. מלבד זאת, הבמאית ענת גוב אשר ביימה את אותה הצגה "אוי אלוהים", לא הייתה מעזה לביים הצגה דומה הנקראת "אוי מוחמד" או "אוי ישו". דבר ידוע הוא כי לפגוע מותר רק ביהודים וחלילה מלהרגיז את הקהל המוסלמי או הנוצרי. רק מהסיבות הללו מגיע "שאפו" וכל הכבוד לח"כ בן-ארי שהוכיח כי מה שיכול לעשות ח"כ ממפלגה של ארבעה מנדטים (צעדה באום אל פאחם, מחאה בתיאטרון ועוד...) לא יכולים לעשות 27 ח"כים מהסיעה הגדולה בקואליציה. "המלך ועוזריו הם עירומים" הזכרתי כבר?

תאריך:  12/09/2010   |   עודכן:  13/09/2010
אריה פרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טרנספר מרצון - הפתרון היחיד לבעיה הפלשתינית
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
13/09/10 12:20
2
ד''ר אברהם שלום
13/09/10 15:15
3
אבנר צפוני
13/09/10 17:57
 
אריה פרי
13/09/10 21:23
 
מורה נבוכים
14/09/10 12:56
4
נבו 93206
13/09/10 19:22
5
didoi
13/09/10 19:46
6
דניאלה
13/09/10 21:57
7
חשדנית
13/09/10 22:03
8
דניאל סבלדי
13/09/10 22:31
9
מי שואל את המגורש
14/09/10 08:30
10
במקום באלטרנטיבות
14/09/10 10:41
11
השילטון הוא הבוגד
14/09/10 12:46
12
מומו
14/09/10 12:53
13
אסיר ציון בציון
14/09/10 20:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסקרים האחרונים מראים שמרבית האוכלוסיה במדינת ישראל חפצה בשלום בינינו לבין שכנינו, ואף חולמת על הסכם שלום ארוך טווח בינינו לבין המדינה הפלשתינית שתקום לצידנו.
12/09/2010  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
"עד מתי?" ואחותה "הלנצח תאכל חרב?", הן שתי שאלות היסוד המטרידות את כולנו במהלכו של סכסוך הדמים הנמשך כ-100 שנים שתבע אלפי קרבנות.
11/09/2010  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
כשאתה לבוש היטב, במסעדה או בטרקלין מפואר, כשמלצרים חביבים מסתובבים עם מגשים ומעניקים לך מנות קטנות ומעוצבות להפליא של אוכל יאפי, די קל להרגיש שאתה אידיאולוג רציני. בכלל, על כרס מלאה, מגובה במשכורת מטעם המדינה או מטעם ארגון מפרגן ותומך, מוקף חברים המסכימים לכל מילה ומהמהמים בחשיבות יתרה, אין לך בעיה להציג כל רעיון או נושא כבעל משמעות וכחיוני לקיום האנושי. במקום כזה אתה הופך להיות צודק, טוב לב, הומני, ובעיקר - שולט בסביבתך ומעצב את המציאות כרצונך. בטרקלין אתה מדבר על "זכויות אדם", ועל "רב-תרבותיות", ועל "הנרטיב של הצד השני", ועל ה"מוסר" ועל "העוולות שאנו מבצעים" (לא אתה חלילה, אתה הרי מסרב ליטול חלק במשחק הזה. אתה הרי לא תלכלך את הידיים שלך בשירות בצבא, במילואים, במחסומים או במעצר של רוצחים, מה פתאום? אתה מעל לכל השטויות הקטנות האלו. אתה רק תיקח את כספם של אותם אנשי מילואים ותדרוש להחרים את המוצרים שהם מייצרים בזיעת אפם באותם 11 חודשים שהם לא מגנים עלייך ועל שכמותך).
11/09/2010  |  קובי קמין  |   מאמרים
מה אפשר לעשות כדי שהשנה החדשה תהיה באמת טובה? שנוכל להביא לשינוי בתחומים שבהם בהם התקשינו בעבר? כל שנה אנו מקווים שיפסקו הקשיים ויבוא שינוי אמיתי בתחום שחשוב לנו. אבל, השינוי לא בא מעצמו. מדוע הקשיים חוזרים על עצמם? ובעיקר איך ניתן לשנות?
11/09/2010  |  קרן אלמוג  |   מאמרים
הייתי עד ראשי (חד-ראשי) ולא נחקרתי על זה. העדפתי, לטובת הכלל והעיקר, לפחות להעלות את זה על הכתב עכשיו. "איזו תועלת זה יכול להביא, האם זה ימנע את החיסול הבא?!" - קשה להאמין, הרי חלומות מן הסוג הזה באים והולכים ממש כמו תלונות על מעשים כאלה ש"הָיוּ" או לכל היותר או פחות -"הוכחשו".
11/09/2010  |  שאול דישי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il