|   15:07:40
דלג
  עמוס שריג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

מגלומן עם קבלות

השר בלי תיק, הממונה על ענייני המיעוטים, והח"כ מטעם מפלגת העבודה, שכונה לאחרונה בתקשורת "מגלומן-לכאורה", הוא אכן מגלומן עובדות שלא ידעתם על אבישי פלז'ר ברוורמן
03/11/2010  |   עמוס שריג   |   מאמרים   |   תגובות
אבישי ברוורמן. המטרה: פלז'ר [פלאש 90]

   יפעת גדות
אות מפעל חיים הוענק לפרופ' אבישי ברוורמן

מפלגת העבודה בעיניים
עמוס שריג
"בנפול אויבך אל תשמח, ובהיכשלו אל יגל לבך", אך כשמדובר במפלגת העבודה יש לעלוץ * איפה ואיפה בין עבריינים; ברק חופשי
לרשימה המלאה

התמיכה האידיוטית של ברוורמן בבדואים
עמוס שריג
השר לא שמע על הטריקים המלוכלכים שנעשים על-ידי ראשי רשויות בדואיות * הוא גם פרופסור וגם אידיוט, ובמקרה דנן גם הדיוט
לרשימה המלאה

מפלגת העבודה, זו שבגלגולה הקודם הקימה את המדינה, נמצאת כיום במצב הכי קשה שהייתה בו אי-פעם, לפחות לאור העובדה שאפילו אבישי ברוורמן מבקש להוביל אותה לחוף מבטחים. ומדוע "אפילו"? מפני שמה שעושה היושב-ראש הנוכחי שלה אהוד ברק באופן גרוע, ברוורמן יכול לעשות הרבה יותר גרוע...

שמו של ברוורמן נצרב בתודעה הקולקטיבית בתחילת שנות התשעים, לאחר שמונה לנשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע). זמן לא רב לאחר כניסתו לתפקיד הנשיא, יצא שמעה של האוניברסיטה עד למרחוק: סטודנטים רבים מכל רחבי הארץ ביקשו ללמוד בה, בעיקר לאור השינויים (לחיוב) שהתחוללו בה. היא התרחבה, נוספו לה מחלקות ופקולטות, מספר הסטודנטים הלומדים בה הלך וגדל, מספר המועסקים בה, החל בגננים, המשך באנשי התחזוקה וכלה במרצים - צמח לאין ערוך, ועוד.

עד כמה אוניברסיטת בן-גוריון (אב"ג), לפחות מבחינה תקשורתית, האפילה אפילו על העיר שבה היא נמצאת, יעידו דברים שנכתבו בזמנו על-ידי העיתונאי גדעון סאמט (הארץ), שפעם כינה את באר שבע "הלא עיר של המדינה", ובהזדמנות אחרת כתב על אב"ג, אם אני זוכר נכון, "אוניברסיטה שיש לה עיר".

"אני עובד עם מגלומן"
אמיר רוזנבליט, דובר אב"ג

"ברוורמן משגע אותי, יורד לי לחיים, מעליב ומשפיל אותי. גם כשהוא בחוץ-לארץ הוא דואג שיעבירו לו את מקומוני באר שבע, וכשהוא לא מוצא בהם ידיעה כזו או אחרת שעוסקת בו, הוא מתקשר אלי ומכסח לי את הצורה"

כשהצהיר, לפני כשבועיים, כי יתמודד על הנהגת מפלגת העבודה, כינתה התקשורת את ברוורמן "מגלומן-לכאורה". מדוע לכאורה? כי אין לה הוכחות שהוא באמת כזה, למרות הרושם מהצהרותיו הנבובות. וזה מוביל אותי לסיפור הבא, שכנראה עוד אצטער עליו ואתחרט, אבל יש בי דחף לפרסם אותו:

לפני מספר שנים זכיתי לטלפון מדובר אב"ג ב-15 השנים האחרונות, אמיר רוזנבליט. אמיר ביקש לפגוש אותי על כוס קפה. אקדים ואומר רק, כי אני ואמיר כתבנו יחד בעיתון "דבר" הזכור לרע ואף שימשתי עורך מקומון שאמיר נמנה עם כתביו. נפגשתי עם אמיר. לאחר "סמול טוק" הושיט לי אמיר מעטפת ניילון ובה קורות החיים שלו. לאחר שעיינתי בהם, שאלתי אותו לסיבה שהעביר לי אותם. "מצא לי עבודה דחוף", התחנן אמיר. "אל תשתגע", אמרתי לו. "הרי את החוזה שלך עם אב"ג ערכו לך שניים מן הכלכלנים החשובים ביותר, שלום גרניט ואפי חרמוני. מה, אתה הולך לוותר על בוחטה כזאת לטובת איזה תפקיד של מנהל אגף או מחלקה?!", תמהתי. "אין לי בעיה עם זה", הוא השיב, "ברוורמן משגע אותי, יורד לי לחיים, מעליב ומשפיל אותי. גם כשהוא בחוץ-לארץ הוא דואג שיעבירו לו את מקומוני באר שבע, וכשהוא לא מוצא בהם ידיעה כזו או אחרת שעוסקת בו, הוא מתקשר אלי ומכסח לי את הצורה. אני כבר לא יכול יותר, אני עובד עם מגלומן".

לשמחתו של אמיר, שנתיים לאחר אותה שיחה עימי, ברוורמן נפרד ממנו.

ברוורמן הוא מגלומן ללא מרכאות ובלי לכאורה. ברוורמן הוא נהנתן, שחרש את כל העולם במסווה של גיוס תרומות, כאשר המטרה הייתה בעצם פלז'ר. ברוורמן הוא איש קשה, חסר עמוד-שדרה, פופוליסט, בכיר אבל לא בחיר. אם למפלגת העבודה יש כיום שלושה-עשר מנדטים והסקרים מנבאים לה ירידה לשישה מנדטים, אזי עם ברוורמן היא יכולה לנהל קמפיין עם הסלוגן "מפלגת הגמלאים נעלמה, אבל אותנו תבלע האדמה". כי ברוורמן הוא עוד אפיזודה עלובה בפוליטיקה שלנו. ואם מפלגת העבודה חפצת-חיים היא, אזי ייטב לה להעמיד בראשה דמויות כמו שלי יחימוביץ' או יובל אלבשן ומשה קריף, ולא תואמי אהוד ברק. ויפה מערכת בחירות אחת קודם.

איש-נגב ולא איש-נגב
אחד בפה אחד בלב [צילום: פלאש 90]

ברוורמן, למי ששכח, היה נגד הצטרפות לממשלת נתניהו, אבל כשהתפנה כיסא הוא אץ-רץ כדי להתיישב עליו. ומה הוא עושה שם, בממשלה שנקעה נפשו ממנה? מטפל במיעוטים, שזה בעצם כמו לתת אקמול לחולה סופני. זאת ועוד, ברוורמן לועג כיום לשר יצחק הרצוג, שהצהיר רשמית כי יתמודד מול ברק על תפקיד יו"ר המפלגה, אבל מסרב להתפטר מתפקידו כשר הרווחה. ומה עושה ברוורמן במקביל להצהרתו "אתמודד על התפקיד, אנצח, אביא 25 מנדטים ואהיה ראש הממשלה הבא"? ממשיך לנסוע בוולוו הממשלתית מכפר ערבי לכפר בדואי, לאכול כנאפה ובקלאווה ולזרוק הצהרות חסרות כיסוי כאילו העולם הזה נחלק לשניים בלבד - פרופסורים ומטומטמים.

ברוורמן הציג עצמו בכל הזדמנות כאיש-נגב, ודאג תמיד לדבר על בן-גוריון וחזונו. דרכי נשקה לא אחת לזו של ברוורמן. ותמיד זה נגמר באכזבה ממנו. כך, למשל, בתחילת העשור נמניתי עם מובילי המאבק על חוקי הנגב. המאבק הסתיים בעשרים אחוז הטבות מס לעיר דימונה (הייתי אז דובר העירייה ומנהל אגף ההסברה) ועשרה אחוז לבאר שבע. לימים החליטה הממשלה לקחת מבאר שבע את אותם עשרה אחוזים. בהצבעה בכנסת על החזרת ההטבה לבאר שבע ברוורמן נמנה עם המתנגדים, למרות ששבוע לפני כן, בכינוס של ראשי רשויות בנגב, הוא הצהיר כי יצביע בעד השבת ההטבה (אגב, גם השר יעקב מרגי איש הנגב הצביע נגד...).

דוגמה נוספת: בקדנציה הקודמת שימש רוביק דנילוביץ' כממלא-מקום ראש עיריית באר שבע ומחזיק תיק החינוך. בבחירות האחרונות לעיריית באר שבע תמך ברוורמן בדנילוביץ' נגד יעקב טרנר. באחד הכינוסים של דנילוביץ' באולמי הינומה בעיר, הילל ברוורמן ושיבח את דנילוביץ' על מהפכת החינוך שחולל בעיר ושתענוג להיות חלק ממנה. אני שימשתי אז דוברו של טרנר. למחרת הכינוס קיבלתי טלפון אנונימי שסיפר לי כי בניגוד להצהרותיו על מערכת חינוך נפלאה, ילדיו של ברוורמן לומדים דווקא בבית-ספר בקיבוץ חצרים ולא בבאר שבע...

רגר וברוורמן - המאבק הסמוי
אוניברסיטת בן-גוריון. למי הקרדיט? [אלבטרוס]

כל אלה ועוד רק הרחיבו, בלשון המעטה, את האגו של הנשיא דאז, פרופסור אבישי ברוורמן. ומזה, תודה לאל, לא היה חסר לו. אלא מה, בבאר שבע באותם ימים עמד ראש עיר, שהאגו שלו לא היה קטן יותר; אדרבה, ליצחק (איז'ו) רגר המנוח היה אכבר אגו, כזה שבשביל להגן עליו הוא היה מוכן לוותר על הטאקט ועל הפוליטיקלי קורקט שכל-כך אפיינו אותו. וכך קרה אפוא, שבאחת מפגישותיי עמו, כאשר חש כי המקומונים בבאר שבע הפכו את פרופ' ברוורמן ל"אזרח מספר אחת" של העיר, אמר לי רגר ז"ל בכעס: "ראית את הקעקר הזה, בזמן שאני מסתובב בעולם ומגייס לו מיליונים הוא משחק אותה אבו עלי, כאילו הוא זה שאחראי להתפתחותה של האוניברסיטה".

איז'ו רגר - ואין אלו דברים שנאמרים בדיעבד או בבחינת "אחרי מות - קדושים אמור" - היה הטוב שבראשי העיר באר שבע. לזכותו - כל מה שאנחנו רואים כיום מבחינת פיתוח ותשתיות; למזלו - הוא כיהן בתקופה של גל עלייה מחבר העמים, מה שאילץ את הממשלות להקצות משאבים ותקציבים לעיר שקלטה כ-100 תושבים חדשים. ורגר ידע בדיוק לנצל את משק כנפי ההיסטוריה הן לטובת העיר והן לטובת האדרת שמו. אבל ברוורמן היה תקוע לו כמו קוץ, ממש "גנב לו את הגלורי" כדברי דוד לוי בזמנו.

המאבק הסמוי בין ברוורמן לרגר חשף את הראשון לבדיקות מעמיקות יותר מצד התקשורת המקומית. וזו מצידה עשתה הכל כדי לגלות הכל. ממש הכל. אחד מגילוייה היה העובדה שמי שבעצם ניהל את אב"ג ואחראי להתפתחותה המטאורית, היה לא אחר מאשר המנכ"ל אל"מ (במיל.) אלי קדר. ושברוורמן הוא בסך-הכל נשיא ייצוגי, רפרזנטטיבי. עובדה זו הכעיסה את ברוורמן, וזמן לא רב אחר-כך נפרדו דרכיהם של אב"ג וקדר. מדוע? מעולם לא פורסם, למרות שאני יודע לפחות שתי סיבות...

שלוש (!) קדנציות של נשיאות

הוא פנה למספר מקורבים של עמיר פרץ (אחד מהם אני מכיר אישית), כדי שיעשו לו נפשות אצל "האיש עם השפם". ואלה אכן פעלו למענו, למרות שבזמנו החיבור בין השניים הוצג כהשתדלות מצד פרץ כלפי ברוורמן. ולמען האמת, פרץ לא "ספר" אז את ברוורמן, אלא נתן משקל לעובדה שהאיש הוא אשכנזי, פרופסור ועומד בראש אחת האוניברסיטות הכי מצליחות בארץ

כל נשיאי אב"ג, לפחות עד למינויו של ברוורמן, מונו לקדנציה אחת בת חמש שנים עם אופציה לקדנציה שנייה. ברוורמן, למיטב זכרוני, נכנס לתפקידו ב-1990. בתום קדנציה ראשונה הוענקה לו גם השנייה. ב-1999, שנה לפני סיום הקדנציה השנייה והאחרונה שלו, ביקש ברוורמן להשתלב ברשימת מפלגת המרכז (בראשות איציק מרדכי) ולהתמנות לשר מטעמה. מרדכי (הייתי אז דובר המפלגה בדרום) היה מוכן אז לשלב את הפרופסור המתוקשר בעשירייה הראשונה, אך בשום פנים ואופן לא להתחייב למנותו לשר, בטח לא לשר האוצר.

העובדה שהוא לא השתלב באף מפלגה, גרמה לברוורמן לפעול לשינוי התקנון לבחירת נשיאי אב"ג ובכך להביא לבחירתו לנשיא בפעם השלישית. ואכן, הוענקה לו קדנציה שלישית.

הפופולריות של ברוורמן לא נעלמה מעיני פעילי מפלגת העבודה בעיר, ועל-אף שלאיש היו מלחמות קשות עם תושבי שכונת ד' מזרח בעיר, הם החליטו להריץ אותו, ב-2003, בבחירות לראשות עיריית באר שבע נגד יעקב טרנר. החליטו, אבל לא יישמו את ההחלטה הלכה למעשה. הסיבה: מקבץ של סקרים הראה להם כי ברוורמן "לא עובר בציבור", כפי שאמר בזמנו יושב-ראש תנועת צל"ש (צעירים למען שכונות) בבאר שבע ופעיל מפלגת העבודה, יהודה אלוש. כן, האיש פשוט משדר אליטיסטיות, סנוביזם, מה שלא אהוב על תושבי עירו של אברהם אבינו.

בשנת 2005, לאחר שנקבע מועד לבחירות לכנסת, הבין ברוורמן כי הוא בשלהי נשיאותו הארוכה ולא יזכה לקבל קדנציה רביעית. או אז הוא פנה למספר מקורבים של עמיר פרץ (אחד מהם אני מכיר אישית), כדי שיעשו לו נפשות אצל "האיש עם השפם". ואלה אכן פעלו למענו, למרות שבזמנו החיבור בין השניים הוצג כהשתדלות מצד פרץ כלפי ברוורמן. ולמען האמת, פרץ לא "ספר" אז את ברוורמן, אלא נתן משקל לעובדה שהאיש הוא אשכנזי, פרופסור ועומד בראש אחת האוניברסיטות הכי מצליחות בארץ. לא מעבר לכך, כי אם כן, אזי הוא היה דואג למנותו לשר מטעמו בממשלת אולמרט.

תאריך:  03/11/2010   |   עודכן:  03/11/2010
עמוס שריג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מגלומן עם קבלות
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
3/11/10 22:21
 
צנחן
4/11/10 01:55
2
אלמוני
4/11/10 06:41
3
ערך מוסף לנגב.
4/11/10 07:44
4
ריק חלול ואלים
4/11/10 10:50
5
צבי גלברד
4/11/10 13:35
6
mizrahi
4/11/10 14:40
7
אליפז
4/11/10 19:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
לפני מספר ימים דרש השר אבישי ברוורמן לפטר את עמיתו, שר החוץ אביגדור ליברמן. העילה לטעמו של ברוורמן: השר ליברמן מעז לומר לבוחריו ולעם את האמת שרבים חשים בליבם -שעם "הפלשתינאצים" לעולם לא יהיה שלום. ואכן, 'האמת' היא היא הדבר שהשר ברוורמן מגרש מתודעתו הפוליטית, כי עם האמת הוא אינו מסוגל לחיות, לפחות לא כשר הממונה על ענייני הערבים.
17/09/2010  |  חננאל ובר  |  מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il