|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

הסתיימו פעולות החילוץ: 13 ישראלים נהרגו

מפקד פיקוד העורף: מכונית-התופת <br>נשאה חומר נפץ תקני במשקל 200 ק"ג

הותרו לפרסום שמות 12 מהישראלים שגופותיהם זוהו בוודאות; בין ההרוגים בטאבה: אם ושני בניה מהיישוב רקפת ובני זוג מבת ים; הסנדיי טלגרף: עדויות של ישראלים: בזזו את חדרי המלון, הנפגעים ואפילו הרוגים; השר שלום: הטרור הוא אויבם של המוסלמים והערבים, בדיוק כמו של ישראל
10/10/2004  |   ענבל אביב   |   חדשות   |   פיגוע תופת בסיני   |   תגובות

יואב יצחק
נמנו 33 חללים - זוהו שישה ישראלים; פוחתים הסיכויים למצוא ניצולים חיים

עומר שיקלר
אירופה מזדהה עם ישראל; הנשיא בוש מציע להתאחד כדי להביס את הרוע

יואב יצחק, גלית יצחק
מירוץ נגד הזמן בתקווה להציל חיים; קשיים בזיהוי הגופות; 33 הרוגים נמנו

עומר שיקלר
הרמטכ"ל: התקשורת ושרים זילזלו בהתרעות; טורקיה ותאילנד ברשימה

מירב לוי
מפקד פיקוד העורף: 8 ישראלים נעדרים; ל-6 גופות שחולצו אין דורש

יואב יצחק
החשד: אחת ממכוניות התופת שייכת לבנו של בעל החושות בראס א-שטן

הפיגועים בהילטון-טאבה בוצעו באמצעות שלוש מכוניות תופת: שתיים באזור ראס א-שטן - במרחק של קילומטר זו מזו; ומכונית תופת אחת בהילטון-טאבה, שפוצצה על-ידי מחבל מתאבד. כך מסר מפקד פיקוד העורף, אלוף יאיר נווה, בתדרוך מסכם עם סיום פעולות החילוץ באזור טאבה.

אלוף נווה מסר, כי המכונית שבה בוצע הפיגוע בהילטון-טאבה הינה מסוג טנדר איסוזו. היא נשאה כ-200 ק"ג חומר נפץ תיקני מסוג TNT. מטען הנפץ הוכן באופן מקצועי, אמר נווה. הפיצוף היה במרכז הלובי, ולא בסמוך לאחד העמודים התומכים ולכן המלון לא קרס. פיצוץ סמוך לעמודים המרכזיים, אמר, היה עלול לגרום לקריסת חצי מחדרי המלון ולגרום הרג גדול בהרבה, אמר.

האלוף נווה הדגיש, כי פעולות החילוץ היו מורכבות כיוון שכ-20 חדרים התמוטטו וחדרו לקומת המרתף. לכן, הסביר, לא היו חללי אוויר רבים בהריסות, דבר שהקטין את הסבירות למציאת ניצולים חיים. הוא הוסיף ששיתוף הפעולה עם המצרים הלך והשתפר עם הימים.

13 הרוגים ישראלים

גופות נוספות של ישראלים זוהו (א', 10.10.04) בוודאות, יותר משתי יממות לאחר מיתקפת הטרור במלון הילטון טאבה בסיני. עד עתה זוהו גופותיהם של 12 ישראלים, וההערכות, אותן מוסר ארגון זק"א הן, כי אין עוד נעדרים ישראליים - זאת בעקבות בדיקות DNA שנערכו. מניין ההרוגים הישראלים עומד עתה על 13. האלוף נווה ציין, כי ישנם עוד גופות שטרם זוהו וייתכן ומספר ההרוגים הישראלים יעלה.

משלחת של משטרת ישראל בראשותו של נצ"מ שלום צארום, יוצאת למצרים על-מנת להביא את גופות הקורבנות שזוהו ארצה.

בבתי החולים סורוקה ותל השומר מאושפזים עוד 14 פצועים, 6 מהם במצב בינוני. שמות ההרוגים שהותרו לפרסום:

- אם ושני בניה: צילה ניב, בת 43 מהיישוב רקפת, ליאור ניב, בן 3 ואחיו, גלעד ניב בן 11.

- בני הזוג אולג פאיזקוב, בן 32, ולודמילה פאיזקוב, בת 30, תושבי בת ים.

- אסף גרינוולד, בן 27 מרמת גן.

- רועי אביסף, בן 28 מכפר סבא. הובא למנוחות ב-15:00 בבית העלמין בעירו.

- מיכל אלכסנדר, בת 27 מגני תקווה.

- חליל זייתונייה, בן 10 מיפו. הוא הובא למנוחות ביום שישי בעירו.

- חאפז חפי, בן 39 מלוד.

- עינת נאור, בת 28 מקיבוץ זיקים.

- ואלרי סגל (49) מאשדוד - נפטר מהתקף לב לפני הפיגוע.

- רותם מוריה, בן 27 מתל אביב.

מלאכת פינוי ההריסות והחיפוש אחר ניצולים הסתיימה היום בשעה 16:00. המחלצים כבר הגיעו לעומק של מטרים רבים מתחת להריסות וההערכות הן כי אפסו הסיכויים למצוא שם אנשים חיים.

בשעה 18:00 יערכו כוחות החילוץ טקס זיכרון לחללים, בו ישתתפו כוחות החילוץ וההצלה הישראלים, בראשות אלוף פיקוד העורף, האלוף יאיר נווה ובשיתוף נציגים מיצרים. הטקס ייערך בין המעבר הישראלי למיצרי.

ביזה מהגופות, הנפגעים והחדרים

עדויות של ישראלים שהיו באזורים שנפגעו מצביעות על תמונה בעייתית מבחינת התנהלות המצרים.

כבר למחרת הפיגועים נשמעו טענות מצד גורמים ישראליים על אופן ההתנהלות של המצרים, אשר הקשו על כוחות ההצלה הישראליים ולא נתנו להם להיכנס לסיני, וכן הקשו על הישראלים שרצו לחזור לישראל, לעבור את הגבול, אך החלו גם להישמע טענות מסוג אחר לחלוטין.

מנהל ארגון זק"א, יהודה (משי) זהב, אמר הבוקר, כי אנשיו הופתעו ממה שראו עיניהם. במהלך הטיפול בגופות, אמר, התברר שנלקחו מהן החפצים האישיים, כמו: שעונים, כסף, ארנקים וכו'.

נופשים שברחו מהמלון לאחר הפיצוץ, כשכל רכושם נשאר מאחור, מדווחים, כי כששבו למלון, לאזורים שלא נפגעו מהפיצוץ, על-מנת לקחת את חפציהם, לא מצאו דבר. יתרה מכך, אחרים דיווחו, כי חדר המלון בו התאכסנו היה הפוך והמגירות רוקנו מחפצים אישיים.

עדי ראייה נוספים מדווחים, כי ראו מצרים, אשר הסתובבו בין הריסות המלון - בחסות כוחות שיטור מצרים, עם שקיות גדולות, ואספו רכוש בעל ערך כגון שעונים וארנקים. גם הכסף שהיה במועדון הקזינו נלקח.

אנשי יחידת החילוץ הישראלית הודיעו, כי אספו כמה חפצים אשר יחולקו בהמשך, אולם עדי הראייה אומרים, כי הדברים שנעלמו אלו לא דברים שיחידת החילוץ היתה אוספת, כגון - שעון, פלאפון, מפתחות וכו'.

מנהל מינהל האוכלוסין, ששי קציר, הודיע כי ליחידות החילוץ ניתנה הוראה לאסוף כל דרכון או תעודה מזהה שימצאו, כדי שלא יפלו לידיים לא רצויות. עוד נמסר, כי ישראלים שמחפשים את מסמכי הנסיעה שלהם - דרכון וכו', שאבדו בפיגוע, יכולים לפנות למרכז המידע של משרד הפנים בטלפון: 02-6294777 או לפנות לפקס: 02-6294755, שם יעזרו להם לאתר את הדרכון או להוציא דרכון חדש במידת הצורך.

מפקד פיקוד העורף, האלוף יאיר נווה, התייחס במסיבת עיתונאים שערך, לתלונות הרבות על הביזה, ואמר, כי העביר למצרים את התלונות, וכעת הוא מקווה כי הנושא יטופל.

מפקד יחידת החילוץ הארצית, אל"מ גדעון בר-און, אמר בתגובה להאשמות הביזה בראיון לרשת ב', כי אחריות יחידת החילוץ היא על האתר עצמו ולא על מה שקורה מסביב. "על מה שראינו או שמענו, דיווחנו לרשויות המקומיות. לנו אין שום יכולת לטפל בזה", אמר.

הסנדיי טלגרף: אפשר שבפיגוע בטאבה השתתפה גם מחבלת מתאבדת

העיתון סנדיי טלגרף מדווח הבוקר, כי אפשר שבפיגוע בטאבה השתתפה גם מחבלת מתאבדת. ההשערות עלו לאחר שהמצרים היפנו את תשומת ליבם של הישראלים לגופה של אשה, כרותת ראש שנמצאה ליד הבריכה. כוחות המשטרה סבורים, כי היא נשאה חומר נפץ בתרמיל.

שרון הודה לנשיא מצרים בישיבת הממשלה

ראש הממשלה, אריאל שרון, פתח הבוקר את ישיבת הממשלה, בשליחת תנוחמים למשפחות ההרוגים בפיגועים בסיני וברכת החלמה לפצועים.

שרון הדגיש, כי "למרות שהפיגועים אירעו במצרים הם כוונו אל אזרחי ישראל. על רקע התגובות המתהלמות בקרב ההנהגה הפלשתינית, הנושא הזה התחדד עוד יותר".

ראש הממשלה הודה לנשיא מצרים, חוסני מובארק על שיתוף הפעולה ההדוק.

שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, הדף בישיבה את ההאשמות כלפיו, לפיהם התייחס בזלזול לאזהרות ראש השב"כ אבי דיכטר, ערב ראש השנה.

נשיא המדינה, משה קצב, אמר היום, כי "אין מדינה בעולם המחוסנת מפני הטרור. עובדה זו מחייבת שיתוף פעולה ממשי לא ברמת הצהרות, אלא ממש, הקמת יחידות משותפות למדינות חופשיות כדי להילחם בטרור". את הדברים אמר בפגישה שקיים עם מבקר המדינה אליעזר גולדברג, בעת שקיבל את דוח המבקר.

נשיא המדינה קרא להתייחס לטרור כאל מגיפה ולבער את הנגע. "הפיגוע מוכיח פעם נוספת כי אנו נאלצים לחרוק שיניים ולנצור את הכאב. אני מאמין שהפיגוע בא לפגוע בישראל ובמצרים, ומוכיח פעם נוספת שלטרור אין גבולות ומגבלות... זאת מגיפה וכך צריך להתייחס אליה ולהילחם בה".

סגן ראש הממשלה ושר החוץ, סילבן שלום, שיגר בישיבת הממשלה תנחומים למשפחות הנספים בפיגועים הנוראיים שפקדו את אתרי הנופש בסיני. "הפיגועים בסיני והטרור העולמי הם מתקפה בראש ובראשונה על אזרחי ישראל, אבל לא רק. הם גם מתקפה על מצרים ועל העולם החופשי כאחד. זוהי מתקפה של גורמים איסלמים פונדמנטיליסטים השונאים לא רק את המערב, אלא גם כל התקרבות בין מדינות מוסלמיות לבין המערב. אי אפשר להתעלם מרצף הפיגועים במדינות מוסלמיות מתונות – אינדונזיה, טורקיה, מרוקו, תוניסיה ומצרים.

הטרור העולמי הוא אויבם של המוסלמים והערבים, בדיוק כמו שהוא אויבה של ישראל ומדינות המערב. זו גם הסיבה, שעל העולם כולו לפעול במשותף בכל דרך שהיא - צבאית ומדינית - כדי למגר את המגיפה של המאה ה-21. משרד החוץ בראשותי ימשיך לנהל את הקרב המדיני באירופה, בזירת האו"ם וגם מול מדינות ערב, כדי לעצור את ארגוני הטרור והמדינות הנותנות להם חסות".

עוד ביקש השר שלום לציין לחיוב את שיתוף הפעולה של שלטונות מצרים בטיפול בפיגועים. "כמו שאר שרי הממשלה וכל אזרחי המדינה, אני מצר על העיכובים שארעו בליל הפיגועים בפתיחת שערי הגבול, עיכובים שפגעו במאמץ להושיט סיוע רפואי מיידי לנפגעים. על כולנו יהיה ללמוד את הלקחים מכך. עם זאת, עלי לציין שהרשויות המצריות מגלות רצון כן ואמיתי לסייע עד כמה שניתן לכוחות ההצלה שלנו והם מאותו לילה אכן מסייעים בכל. אני עומד בקשר שוטף עם עמיתי, שר החוץ המצרי מאז יום ה' בלילה, והוא פועל לסייע בכל בקשה שאנו מעבירים לו".

תאריך:  10/10/2004   |   עודכן:  10/10/2004
ענבל אביב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה (יום א', 10.10.04) את הצעתו של ח"כ גלעד ארדן (ליכוד): לקיים משאל עם לתוכנית ההינתקות.
10/10/2004  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
ממשלת ישראל הורתה למוסד להציב את ארגון אל-קאעידה בראש סדר העדיפויות שלו, כך מדווח הבוקר (יום א', 10.10.04) הסנדיי טיימס. זאת בעקבות מתקפת הטרור במלון טאבה בסוף השבוע בה נהרגו לפחות 33 בני אדם, רובם תיירים ישראלים.
10/10/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
נשיא טייוואן, צ'ן שוי-ביאן, אמר כי הוא מוכן לשיחות שלום עם סין. הנשיא נאם ביום העצמאות ה-55 למדינה, אליה מתייחסים הקומוניסטים שביבשת כבוגדת.
10/10/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
שבעה פלשתינים נהרגו במהלך יום השבת בהיתקלויות עם צה"ל ובתקיפות יזומות במסגרת מבצע 'ימי תשובה". מרבית ההרוגים באזור מחנה הפליטים ג'בליה. ביום שישי נהרגו ארבעה פלשתינים. מאז שהחל מבצע ימי תשובה, נהרגו כ-90 פלשתינים.
09/10/2004  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
רציחתו של בן הערובה קנת ביגלי מהווה מכה קשה לראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אשר לקראת הבחירות האמורות להתקיים בתחילת 2005, נאבק לברוח מצילה הארוך והמעיק של עירק. כך מעריכים פרשנים.
09/10/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il