חבר הכנסת ויו"ר הסוכנות לשעבר אברום בורג, הינו אדם חובש כיפה המהווה ביטוי לשמירת מצוות, אך תפיסת עולמו שונה לחלוטין מזו של אלה המייצגים את היהדות האורתודוכסית. בראיון לערוץ הראשון בספטמבר 2007
לתוכניתו של ניצן חן "חשבון ונפש" נשאל בורג ע"י כתב
מעריב לענייני חרדים, אבישי בן חיים, על אמונתו באלוהים והסיבה להמשך דבקותו בחבישת הכיפה.
אבישי בן חיים שאל את בורג שאלה ישירה: "אתה מאמין באלוהים?" ובורג השיב: "לא". ניצן חן הקשה: "אז למה בעצם כל הפולחן הדתי, התפילות?" ובורג ענה כדלהלן: "יש בעיניי שתי גישות, ששתיהן אגב מאוד מאוד נכבדות וכבדות, לגשת לדבר על הדבר הגדול הזה שנקרא יהדות. יש גישה אחת שאומרת הכל בא מבחוץ, אם נעל נועלים וגרב גורבים וחגורה חוגרים - כיפה כופים. ומישהו כפה עליי הר כגיגית ומשם ואילך כל היצירה כפויה עליי".
"והגישה השנייה שהיא הגישה שבה אני מאמין: שהיהדות היא תרבות ענקית שחלק ממנה היה דתי וחלק ממנה עודנו דתי והרוב שלה איננו בהכרח דתי. והיא כולה יצירת אדם. אני אדם מסורתי במובן שאני חי על רצף של יצירות של אנשים שיצרו לפניי".
ניצן חן הוסיף להקשות: "אבל אתה חובש כיפה מי כפה עליך לחבוש כיפה?" ובורג הסביר: "אף אחד. זה מאוד רצוני. אף אחד לא כופה עליי, הכיפה שלי היא ביטוי לזהות שלי, לשייכות שלי, לעולם התוכן שלי, אבל לא בהכרח שייכת לאלוהים. זה חלק מתפיסת עולם שאומרת את הדבר הבא: בעיניי האדם, כל אדם, יש לו סכנה של יוהרה, שיגיד 'כוחי ועוצם ידי'. אני יורד לכבוש את העולם ולכבוש את הארץ.. והמקום שאומר לבן אדם אתה מגיע עד כאן, זהו, אתה לא יודע שום דבר שמעבר לכך, הגובל - יוהרה שלך נמצא על ראשך".
ביום שישי (7.1.2011) פרסם בורג מאמר בעיתון הארץ תחת הכותרת "
להתחתן עם הדלאי למה" בו שב והתייחס לאמונה ביהדות ולמשמעותה בעיניו כשהוא משיב על השאלה שהציב לעצמו: "האם אני מוכן באמת להינשא למי שאיננו בן או בת העם היהודי?". בורג השיב באופן ברור: "התשובה שלי פשוטה מאוד. בעיני המבחן אינו היהדות... מוצאו של האדם הרבה פחות חשוב לי מליבת עקרונותיו ואורחות חייו", והוא פונה להסביר מהי היהדות ומדוע אינו מתנגד לנישואי ילדיו עם לא יהודים:
"זה הזמן, אם כן, לשאול מהי יהדות. כשאומרים יהודי למה מתכוונים? בעיני הרבנים והרבניות ההם וכל מאמיניהם הפשטנים והקנאים, יהדות היא בראש ובראשונה הגדרה גנטית, זיקה של דם וגזע של "מי שנולד לאם יהודייה". ולכן אותם אנשים עצמם מערימים כל כך הרבה קשיים, ומנסים להרתיע את הגרים המבקשים להצטרף אל קהלנו. בעיני היהדות היא זיקה לתכנים ומחויבויות; ציוויליזציה מפוארת (הנאבקת בימים אלה על חייה ועתידה), שעיקרה מערכת ערכית, הומניסטית וכלל אנושית".
כדי להמחיש את דבריו מציג בורג את עמדתו נוכח אפשרות תיאורטית שבתו תבקש את עמדתו לנישואיה. "נניח שאחת מבנותי הייתה מציגה בפני שני חתנים אפשריים: את הדלאי למה, אותו היא אוהבת בכל לבה ובכל מאודה, או את הרב כהנא, אתו היא מוכנה להינשא רק בשל מוצאו הגנטי, היהודי. ונניח עוד שהיא הייתה אומרת: אבא, בחר בשבילי".
"בחירתי הייתה ברורה וחד-משמעית: הדלאי למה יהיה חתני, אהוב לי כבן ומוערך כשותף אמת לדרך חיים ועקרונות קיום... לעומת זאת, אם היא תבחר בכהנא או באחד מממשיכיו, רק משום שהוא יהודי במוצאו ולמרות זוהמת שפתו ושפלות ערכיו, יכול ויחרב עלי עולמי. מן הסתם אאסוף את עצמי ואעשה הכל כדי להיות אתה בכל עתידיה, אבל לבי יידע ויבכה: גם היא בגזענים".