יש לבטל את ההסכם שנחתם בין משרד התחבורה ובין חברת 'ביתר תור', להפעלת התחבורה הציבורית בביתר עילית לשש שנים נוספות. כך נטען בעתירה מינהלית שהגישה עיריית ביתר עילית לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים.
העתירה מכוונת נגד משרד התחבורה, המינהל האזרחי באזור יהודה ושומרון וחברת 'ביתר תור' עצמה. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד עקיבא סילבצקי, נטען כי ההסכם שנחתם בין שלושת הגופים הללו, להמשך הפעלת שירותי חברת ביתר תור בעיר ביתר עילית, מנוגד לדעת התושבים והעיריה, מנוגד לחוק המחייב את המדינה לקיים מכרז, ואף נחתם תוך התעלמות מתלונות חוזרות ונשנות של תושבי העיר על השירות הלקוי של החברה.
עו"ד סילבצקי מפרט בעתירה שורה ארוכה של תלונות תושבים, על טיב השירות הלקוי לכאורה של חברת 'ביתר תור' במשך השנים. החברה החלה לפעול כשבביתר עילית התגוררו אלף איש, כאשר כיום מתגוררים בה כ-30,000 איש. העיריה טוענת בעתירה, כי גוף ממשלתי כמשרד התחבורה מחוייב לפרסם מכרז בטרם יחתום על הסכם בינו לבין החברה לביצוע ההסעות לתקופה של שש שנים נוספות.
מדובר בטובות הנאה שמקבלת החברה מהמדינה
כמו כן נטען, כי כתוצאה מהרשיון הבלעדי שניתן לביתר תור, מעניקה לה המדינה סובסידיה חלקית לביצוע הנסיעות, וייתכן שיש בסובסידיה אחוז מסויים המהווה טובת הנאה עצמאית לחברה ומהווה רווח נקי. בנוסף, הממשלה התחייבה למגן עבור החברה את האוטובוסים נגד ירי, וכי מדובר בטובת הנאה באופן חורג, שכן החברה יכולה להשתמש בהם לשם התמודדות על מכרזים אחרים ביו"ש.
למרות פניות חוזרות ונשנות, טוענת העיריה, מסרב עד כה משרד התחבורה להמציא לידיה את ההסכמים שנחתמו בינה לבין חברת ההסעות. לטענתה, ההסכם החדש עם החברה נעשה בחוסר תום-לב מובהק, מאחורי גבה של העיריה ובחדרי חדרים, תוך התעלמות מופגנת מטענותיה של העיריה והתושבים, "כשהמטרה היא למנוע פנייה לבית המשפט על-מנת לחייבה לערוך מכרז כדין".
דורשת לחייב את משרד התחבורה לערוך מכרז פומבי
עוד נטען בעתירה, כי "המהלכים לחתימת ההסכם בין משרד התחבורה לביתר תור התקבלו משיקולים שאינם ענייניים, אלא שיקולים זרים ושרירותיים, והיא חורגת ממתחם הסבירות באופן קיצוני". לכן, דורשת העיריה מבית המשפט לקבוע, כי ההסכם בין משרד התחבורה לביתר תור בטל, וכי המדינה תחוייב לערוך מכרז פומבי בטרם יינתן הרשיון לחברת הסעות כלשהי. יצויין, כי בחודשים האחרונים מקיימת עיריית ביתר עילית פעילות נרחבת להחלפת החברה המעניקה שירותי תחבורה לעיר.
בין היתר, נערכו שתי ישיבות ממושכות בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר, אך לאחר שכל הפעילות העניפה והפניות הרבות למשרד התחבורה, בגין השירות הלקוי של חברת "ביתר תור", לא הועילו, החליטו ראש העיר, הרב יצחק פינדרוס, וממלא מקומו, הרב מאיר רובינשטיין, שהוא גם הממונה על התחבורה בעיריה, להגיש את העתירה לבית המשפט ולחייב את המדינה לפרסם מכרז כדין למתן שירותי תחבורה ציבורית לתושבי ביתר עילית.
טרם הוגשה תשובה לעתירה.