|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מספר ההרוגים הרשמי עלה על 155 בני אדם

הבוקר: נמשכים החיפושים אחר הנעדרים באסון הצונאמי

צוותי החילוץ הפרטיים שנשלחו לחפש אחר איה ועוזי מצאו את שמותיהם במועדון צלילה בקאו-לק; מספר הקורבנות כתוצאה מאסון הצונאמי הקשה ממשיך לעלות; 3 מההרוגים הישראליים הובאו אתמול למנוחות. ההרוגה הרביעית תיטמן היום
02/01/2005  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   מכת הצונאמי   |   תגובות

התרומות ממשיכות להגיע

הרס וחורבן

   יפעת גדות וסוכנות איי.פי.
אסון הצונאמי לא הסתיים; אונס והתעללות בילדים במחנות הפליטים

   מיכאל דבורין
מדען רוסי בכיר חושש מצונאמי בדרום אמריקה

   יפעת גדות
היום: הלוויותיהם של הישראלים שניספו

   יפעת גדות
זוהו ארבע גופות ישראלים; כ-150 אלף נהרגו באסון

   עומר שיקלר
תאילנד החליטה שלא להזהיר מהצונאמי מחשש לפגיעה בתיירות

   יפעת גדות וסוכנות איי.פי.
חצי מיליארד דולר יועברו כסיוע לקורבנות האסון הצונאמי

   יפעת גדות
בוש נרתם למאמצי הסיוע: מקים קואליציה עם יפן, הודו ואוסטרליה

   יפעת גדות וסוכנות איי.פי.
הודו להצעות העזרה: תודה, אבל לא תודה

   יפעת גדות
אינדונזיה כואבת את תוצאות הזוועה

   ענבל אביב
חברים מודאגים יוזמים: אתר לחיפוש נעדרים בעקבות האסון באסיה

   יפעת גדות
האסון הבא - התפשטות מחלות במדינות מוכות האסון

   יפעת גדות
הצונאמי - כמו מיליון פצצות אטום

   יפעת גדות
המדינות מתגייסות לעזרה

   יפעת גדות
משלחות סיוע רפואי וחילוץ יוצאות מישראל למזרח

   אלונה קורן
הערכות: אסון הצונאמי גרם לנזק של יותר מ-13 מיליארד דולר

נמצאו דרכוניהם של שניים מהנעדרים הישראלים בתאילנד, איה שפירא ועוזי שגיא. הדרכונים נמצאו על-ידי צוות החיפוש הישראלי, בשגרירות הודו בבנגקוק. נראה, כי השניים הפקידו שם את הדרכונים כדי לקבל אישור כניסה להודו, ובינתיים נסעו לאי פוקט.

אתמול דווח, כי שמותיהם של שפירא ושגיא נמצאו ברשימת ההמתנה של בית הספר לצלילה "סי דרגון", באזור קאולק. סמוך לשמותיהם נרשמה כתובת המלון בו שהו. צוותי החיפוש מנסים להגיע לבית המלון האמור [ראו הרחבה בהמשך].

מספר הקורבנות הגיע ל-155,000 בני אדם

מספר הקורבנות הרשמי הגיע הבוקר ל-155,000 בני אדם בכל דרום אסיה ועד סומליה שבחוף המזרחי של אפריקה, רובם מגלי הצונאמי הקטלני שהתרסק לחופים לאחר רעידת האדמה, בעוצמה של 9 בסולם ריכטר, שפגעה בחופי אינדונזיה ביום ראשון האחרון.

רעידת אדמה קלה הורגשה באיי אנדמאן וניקובר שבהודו. רעש האדמה היתה בעוצמה של 6 בסולם ריכטר, ולא גרם לנפגעים או לנזק.

המטוס ועליו גופותיהם של ארבעת הישראלים שגופותיהם זוהו לאחר שאסון הצונאמי במזרח אסיה גבה את חייהם, נחת אתמול (יום א', 2.1.05) בשדה התעופה בן גוריון. שלושה מהישראלים שנספו הובאו למנוחות:

שרון חליאל, בן 22 מגן יבנה, הובא למנוחות אתמול ב-14:00 בבית העלמין ביישובו. שרון השתחרר זה לא מכבר משירותו בצה"ל, וטס לתאילנד עם חברתו. בשעה שגל הצונאמי הכה בו נסחף ונעלם במים. חברתו ניצלה.

חמדה כהן, בת 53 מראשון לציון. נפשה עם חברה בקופיפי שבתאילנד. בעלה, משה כהן, הגיע לתאילנד בניסיון למצוא אותה. הותירה אחריה בעל ו-4 ילדים. הובאה למנוחות אתמול ב-14:00 בעירה.

אסתר לוי, בת 57 מרעננה, הובאה למנוחות אתמול ב-15:30 בבית העלמין בהרצליה. בזמן האסון שהתה אסתר עם בעלה אהרון בקרבי שבתאילנד. אסתר נסחפה בזרם המים. בעלה ניצל.

ההרוגה הרביעית - זהר אלוני, בת 24 מרחובות תובא היום (ב')למנוחות בשעה 14:00 בקיבוץ עינת. זהר היתה עם חברה לחיים בקופיפי. השניים שהו על חוף האי כשגל הצונאמי הכה בו. חברה ניצל.

התפתחות בחיפוש אחר הנעדרים

רשימת הישראלים הנעדרים צומצמה לשלושה: מרי פוליטי ובני-הזוג איה שפירא ועוזי שגיא.

אתמול חלה התפתחות בחיפושים אחרי איה ועוזי: צוותי החילוץ הפרטיים שנשלחו לחפש אחרי השניים מצאו באחד ממועדוני הצלילה באי קאו-לק הנקרא - "סי דרגון" את שמותיהם של השניים כממתינים להדרכת צלילה. באותו מקום נמצאה גם כתובת האכסניה בה התגוררו השניים באי.

כעת החיפושים אחריהם, אשר התפרשו על שטח של כ-60 ק"מ, צומצמו ומתמקדים באזור זה, הכולל לא יותר מ-2 ק"מ. יחד עם זאת, סמוך לשעה 13:00 אתמול (זמן ישראל) החל לרדת החושך על אזור החיפושים, וצוותי החיפוש הפסיקו החיפושים.

שתי צעירות ישראליות אותרו אתמול בסרי לנקה. השתיים היו ברשימת חמשת הנעדרים והיה חשש לחייהן. השתיים יצרו קשר עם בני משפחותיהן זמן קצר אחרי הרעש ומאז נותק עימן הקשר.

בבדיקה עם ביקורת הגבולות בסרי לנקה התברר כי השתיים יצאו את המדינה בימים האחרונים. במקביל, הן שלחו הודעת דואר אלקטרוני לבני המשפחה. עם 90 ישראלים טרם נוצר קשר אך משרד החוץ מסר כי לא קיים חשש לחייהם מאחר ובעת האסון לא שהו באזורים שנפגעו.

ברשויות המקומיות נערכים לאיסוף תרומות לסיוע לנפגעים באסון הצונאמי. הרשויות המקומיות יעבירו במרוכז מוצרים ומצרכים שייאספו לאחת מתחנות האיסוף, שפתחו בין השאר המועצה הלאומית להתנדבות, הקרן ההומניטרית של הקיבוצים וארגון כוח לתת. 'מטה סיוע החירום למען נפגעי האסון' פתח החל מאמש (מוצ"ש) עד יום ב' תחנות איסוף של ציוד חיוני ומזון יבש ברחבי ישראל לקראת שיגורם למדינות דרום-מזרח אסיה.

הציוד שנאסף יסייע למיליוני הפליטים אשר כל רכושם נהרס. כבר כיום מרחף אסון כבד המאיים להרעיב אותם למוות ובארגון מתכננים לשלוח צוותים נוספים לסייע למאות אלפי הנפגעים כבר בימים הקרובים וקוראים לציבור הישראלי להירתם למענם של מאות אלפי חסרי הבית ברחבי אסיה.

משטרת תאילנד יצאה אמש בקריאה למשפחות וחברי התיירים הזרים הנעדרים לעזוב את המדינה. הסיבה: מצב הגופות והריקבון המתקדם אינו מאפשר עוד זיהוי רגיל. בנוסף, קיים חשש גובר להתפרצות מחלות ומגיפות עקב המצב התברואתי באזור ומספרן הגבוה של הגופות שטרם הובאו לקבורה.

מירוץ נגד הזמן

בתאילנד, פילים הצטרפו למאמצים הכבירים לניקוי החוף הדרומי של תאילנד ובאיתור גופות נוספות כשמספר הקורבנות במדינה מטפס ל-5,000 לפחות.

צוותים של מומחים משפטיים מתאילנד ומ-18 מדינות נוספות מכל העולם עובדים במירוץ נגד הזמן במקדשים בודהיסטים, המשמשים כחדרי מתים זמניים, כדי לזהות את המתים, רבים מהם תיירים זרים, לפני שיירקבו בחום הטרופי. מומחים גרמניים בבית קברות במיי קאהו מתעדים נתונים דנטליים, לוקחים דגימות דנ"א, מכניסים את הנתונים למחשב וממספרים את הגופות.

המספרים מוקלטים על שבבים זעירים המונחים על הגופות אותם ניתן יהיה לסרוק מאוחר יותר כדי שניתן יהיה לזהותן בקלות, כך הסביר אחד מראשי הצוותים. הדובר, בעל נסיון רב במספר אסונות אך אף לא אחד מהם בסדר גודל כזה. "העבודה היא דומה, ההיקף הוא שונה", אמר. "לא ניתן לתאר את מה שרואים כאן".

עם 4,985 הרוגים ו-6,424 שעדיין נעדרים, מספר הקורבנות הרשמי יכול להגיע עד 8,000, כך הזהיר ראש הממשלה, טקסין שינאווטרה. "אנו נמשיך לחפש אחר גופות ההרוגים", אמר. "רכבים כבדים הגיעו לאזור כדי לחפש תחת הריסות הבניינים, תחת הבארות והמעיינות ואת אלו שנסחפו והושלכו על-ידי הגלים לחוף.

בעוד תיירים באזורי הנופש באיים פוקט חזרו לחלק מהחופים שלא נפגעו מהאסון, צוותי הצלה וצוותים משפטיים מתמקדים באזור סביב חוף קאהו לק, כ-80 קילומטר צפונית לפוקט, שם הוכו החופים על-ידי הגלים העצומים. צוות של פילים, המשמשים בדרך כלל למשוך בולי עץ ביערות, הגיעו הבוקר לפנג נגה. הם יסייעו בגרירת ציוד כבד ומשיכה של הריסות. "פילים יכולים לעבוד טוב יותר בגרירה והוצאה של חלקי בנינים שנהרסו ובתים, במיוחד באזורים מוצפים בבוץ או אזורים הרריים, אמר גורם רשמי.

נעשה שימוש במנופים כדי לפנות דרכים לצוותי ההצלה ולחיפוש אחר ניצולים, אך תושבים מקומיים רבים התלוננו כי הסיוע איטי ולחלק מהאזורים עדיין אין גישה. כ-100 צוערים ממשטרת תאילנד הוטסו לאזור האסון כדי לסייע בשיקום כפרי דייגים ואזורים אחרים שנפגעו.

ממשיכים לגייס תרומות

טייוואן התחייבה ל-50 מיליון דולר כסיוע למדינות שנפגעו מרעידת האדמה והצונאמי הקטלני, כשגורמים רשמיים קוראים לציבור לתרום כסף לניצולים. העזרה הנוכחית מהווה תוספת משמעותית לסכום של 5 מיליון דולר אותו הבטיחה טייווואן בשבוע שעבר. "היקף הנזק הוא גדול בהרבה מזה עליו דווח קודם לכן", אמר סגן ראש הממשלה יה צ'ו-לאן לכתבים. לדבריו, הסיוע יכלול מזון ואספקה רפואית. טייוואן תעזור גם בפרויקטים בטווח הארוך כמו שיקום קהילות ותשלח 2,000 טון אורז כמו גם 500,000 חבילות של אורז מבושל.

שר הבריאות, צ'ן צ'יאן-ג'ן, אמר כי 200 רופאים ואחיות תאילנדים יאיישו מרפאות זמניות במדינות הפגועות, יביאו עימם 3,000 טון של אספקה רפואית.צוות אנשי רפאוה מטייוואן החל כבר לעבוד בכפרים מרוחקים באזור מחוז אקה שבאינזונזיה המוכה כדי לטפל בפצועים ובחולים.

הממשלה הודיעה כי קריאות לתרומות מארגונים הומניטריים הביאו לתרומות של יותר מ-1.3 מיליון דולר. שר החוץ, הואנג יו-פנג, ששב מסיור באקה, קרא לציבור לתרום כסף במקום מזון. "אין להם מים נקיים כדי להכין "מנות חמות", ועיקר האוכלוסייה המוסלמית שם אינה אוכלת חזיר", אמר.

ארגון 'Tzu Chi' הבודהיסטי מסר כי שלח חצי מיליון מהמאמינים לרחובות כדי לאסוף תרומות. הארגון שולח 20,000 שמיכות לאזורי האסון וצוות רפואי לסרי לנקה.

מאבדים תקווה

צוותי ההצלה עומדים להפסיק את החיפושים אחר ניצולים באי סומטרה מאחר וקיימת תקווה קלושה כי יש מי שעדיין נשאר בחיים בין ההריסות שבוע לאחר רעידת האדמה החזקה והצונאמי שהשאירו לפחות 80,000 הרוגים במדינה. האדם האחרון נמצא בחיים ביום שישי, כשעובדי הצלב האדום האינדונזי שמעו את קריאתו לעזרה של איצ'סן אזמיל מהריסות בית בבנדה אקה, בירת המחוז, שהוכה קשות.

ראש צוות החיפוש וההצלה של אינדונזיה אמר כי הסיכוי למצוא מישהו חי הוא קלוש. "קיים סיכוי קלוש למצוא ניצולים לאחר שבעה ימים", אם מישהו שרד את רעידת אדמה, סביר להניח שנהרג מהצונאמי".

בעוד התקוות למציאת ניצולים מתפוגגות, המאמצים הבינלאומיים המסיביים להביא עזרה לקורבנות הניצולים צוברים תנופה כשעשרות כלי שיט הגיעו, מביאים מזון, תרופות וסיוע חירום אחר עימם.

מכה נוספת

לפנות בוקר, שבוע לאחר אסון הצונאמי, הורגשה רעידת אדמה נוספת, בעוצמה של 5.9 בסולם ריכטר, באי ניקובר שבהודו. מוקד הרעש היה סמוך למוקד הרעידה שהובילה לצונאמי הקטלני שהיכה ביום ראשון האחרון. עד כה לא דווח על נפגעים.

ובינתיים הזהיר בסוף השבוע מדען רוסי בכיר כי גלי צונאמי קטלניים כגון אלה שהחריבו את דרום מזרח אסיה, עלולים לפגוע בקרוב בעוצמה דומה באזורים מסויימים בדרום אמריקה, כגון קולומביה, אקוואדור ופרו [ראו ידיעה נפרדת].

תאריך:  02/01/2005   |   עודכן:  03/01/2005
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יו"ר אש"ף, אבו מאזן, מנמק (שבת, 1.1.04) את פגישותיו הפומביות בימים האחרונים בחברת חמושים פלשתינים - אנשי זכריה זביידי בג'נין והחמושים של עזה, ברצונו להגן עליהם מפני החיסולים של ישראל.
01/01/2005  |  גל ברגר  |   חדשות
התחממות גם ביחסי ישראל-ירדן? לראשונה מגלה רבת עמון (שבת, 1.1.05) גמישות בסוגיית שחרורם של האסירים הירדנים מכלא ישראל. בראיון לעיתון "אל-קודס" היוצא במזרח-ירושלים, אומר שר החוץ הירדני, האני אל-מולקי, כי ארצו מצפה לשחרורם של האסירים הירדנים בקרוב, "להוציא כמה מקרים שיידחו [לעת אחרת] בגין נסיבות מיוחדות".
01/01/2005  |  גל ברגר  |   חדשות
אירוע מחווה למשורר ושחקן התיאטרון הקאמרי אברהם חלפי ז"ל יתקיים בתיאטרון הקאמרי במסגרת סדרת מופעי המחווה לאמני הבמה התל-אביבים.
01/01/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
מאבק משפטי בן 9 שנים על ירושת מיליוני דולרים הסתיים אתמול בארה"ב, כאשר אנה ניקול סמית, נערת הפלייבוי לשעבר, נאלצה להיפרד מ-88 מיליון דולר, חלקה בירושת שבעלה לשעבר.
01/01/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
סניגורו לשעבר של האסיר יצחק זוזיאשווילי, עו"ד ד"ר דיוויד וינר, נמצא אתמול בביתו ירוי, כשאקדחו לידו. ככל הנראה, המדובר בניסיון התאבדות. וינר השאיר מכתב, ממנו עולה כי החליט לשים קץ לחייו. משרד המשפטים דיווח על-כך הבוקר (שבת, 1.1.05) והביע זעזוע מהמקרה.
01/01/2005  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il