|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

סקירת עיתונות: השבוע שהיה (5)

תקציר פרשות השבוע: מודעת אבל; גזים; סבלנות; הגדרת שעה; נסיגה קיצונית; ניחוש; חלוקה צודקת; תעלת בלאומילך; דליפה; הקופסה ריקה; פרובוקציות; בלתי אמצעי; התעללות; כבוד פגוע; עשה ראש; שאלה של מחיר; סעיף משובש; התנהגות נורמטיבית; מכורות להטרדה; סיור לימודי; שבוע מקוצר; אבוד ממילא; 1984; לה-לה לנד; האתון של בלעם; משייטת; יבוא צהוב; המחדל; הברחת אמצעים; יורד לרגל; שובתים בכיף; קופת שרצים; מוח מאודה; למה לא כל יום שבת; לימודי מד"ב; פוליגמיה; סיכום
17/07/2011  |     |   מאמרים   |   תגובות
תל אביב - שתי מדינות לשני עמים [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  סקירת עיתונות: השבוע שהיה (4)
  סקירת עיתונות: השבוע שהיה (3)
  סקירת עיתונות: השבוע שהיה (2)
  סקירת עיתונות: השבוע שהיה (1)

1. מודעת אבל: בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירת הדמוקרטיה בדמי ימיה, רק בת 63 במותה. סיבת המוות - מוות מוחי. מתנגדיה דרשו לנתקה לאלתר ממכשירי ההחייאה. החרדים התנגדו לתרום את איבריה בטענה שליבה ממשיך לפעום. תומכיה יושבים שבעה בצפון מדינת תל אביב.

2. גזים: "קרלה ברוני נצפתה חמושה בבעלה, ביקיני קטן ובטן הריונית בחוף הים. ארמון האליזה טרם הודה שבארמון ייוולד בקרוב תינוק" - דובר הארמון – הבטן נפוחה בגלל עצירות.

3. סבלנות: "אחד מיתרונות הרפורמה בתחבורה הציבורית בתל אביב – ניתן לעשות שימוש בכרטיס במשך 90 דקות" – כתבנו לענייני המתנה, מוסר, שזה בדיוק הזמן שחולף עד להגעת האוטובוס.

4. הגדרת שעה: לאחר שהתברר ל"נוסעי התחבורה הציבורית בתל אביב שהכרטיס שאמור היה להיות בתוקף 90 דקות, תקף ל-60 דקות בלבד" – פנו לאלי ישי בשאלה כמה דקות מונה שעה תל אביבית.

5. נסיגה קיצונית: תל אביב היא העיר היחידה בה הימין הקיצוני מסכים ואף מעודד חזרה לקווי 67'.

6. ניחוש: "תאריך חדש לרכבת הקלה בירושלים: 19 באוגוסט" - לא צוין באיזו שנה. כמו-כן לא צוין אם התאריך הוא על-פי הלוח הגרגוריאני, היוליאני או העברי.

7. חלוקה צודקת: "דרום סודן חוגגת עצמאות" - עכשיו זה רשמי. מדינת תל אביב הוכרזה כשתי מדינות לשני עמים.

8. תעלת בלאומילך: "דרום סודן הכריזה על עצמאותה. זו אחת המדינות הלא מפותחות בעולם, 51% מתחת לקו העוני. ישראל תשלח סיוע מקיף" - לידיעת תושבי דרום תל אביב, השיפוץ בדרך!

9. דליפה: "סוף למבחן הריצ'רץ'. הביטוח הלאומי יפסיק את הבדיקות המשפילות לקשישים" - ומתחיל לערוך את הבדיקות לעצמו. על-פי הממצאים, דרוש עוזר סיעודי לביטוח לאומי עקב אי-שליטה בסוגרים, incontinence אקוטי, במינוח הרפואי.

10. הקופסה ריקה: "הרופאים קבעו שאם לא יכרתו את ידה של בת ה-13, היא לא תשרוד. אמה מסרבת לטיפול בנימוק שצום ותפילות יספיקו. לדבריה, מעדיפה שבתה תמות שלמה מאשר שתחיה נכה" - מומלץ לבדוק אם קיימת אפשרות להשתלת אונה בראשה של האם.

11. פרובוקציות: מחד-גיסא, מומלץ להציב היערכות מוגברת, דוגמת ההיערכות בנתב"ג - למניעת כניסתם ארצה של הפרובוקטורים, בחופי הים, למניעת כניסת המדוזות שהפרובוקציות שלהן מכאיבות לא פחות.

11.א. מאידך-גיסא, אילו היו באמת פרובוקציות בנתב"ג ולא הייתה היערכות ראויה, היו מאשימים את הממשלה באוזלת יד.

12. בלתי אמצעי: "חדש: וידאו צ'ט בפייסבוק ובגוגל. בדרך - שיחות פנים אל פנים גם בין סלולרי וטלוויזיה" - יותר לא צריך יהיה לחשוש מהצורך בשיחה אישית בארבע עיניים.

13. התעללות: "קיצור החופש הגדול קיבל אישור. התלמידים ילמדו חמישה ימים פחות בשנה" - אני דורשת למנות לאלתר תואם יצחק קדמן למבוגרים!

14. כבוד פגוע: "לאחר ניסיון ההתנקשות בשוטר ה'נוקם' מנהרייה, אושר לו ולחבריו לחזור ולשאת נשק" - מאידך-גיסא, אם השוטר שנפצע היה משתמש באקדח, היה יושב עכשיו בגין פגיעה בכבוד העבריין וחירותו.

15. עשה ראש: "השוטר ה'נוקם' אלדד חדד שנורה במהלך ניסיון התנקשות ונפגע בין השאר בעכוזו: ראיתי שכיוון לראש" – למי שהיה ספק היכן ממוקם ראשו של שוטר.

16. שאלה של מחיר: "התברר שהחדרנית שהתלוננה על אונס שבוצע על-ידי ראש קרן המטבע, קהאן, היא בעצם נערת ליווי" - כתבנו לענייני מימון ראיות מוסר, כי היא לא זונה זולה.

17. סעיף משובש: "נילי פריאל: הועמדתי לדין בגלל שאני אשתו של ברק" - התביעה מוסרת שהסעיף בגינו עומדת פריאל לדין הוא לא העסקת עובד זר, אלא נישואין לברק.

18. התנהגות נורמטיבית: "איתי בן דרור הורשע בשלושה מקרי רצח של ילדיו ונגזרו עליו שלושה מאסרי עולם" - איך ייתכן שגוזרים ענישה כל-כך חמורה על אדם נורמטיבי?!

19. מכורות להטרדה: "קצב ואחיו ליאור נחקרו בחשד להטרדת עדים והדחה בחקירה. שכרו חוקרים פרטיים שהטרידו את המתלוננות" - בחקירתם טענו הנחקרים שהיו בטוחים שהמתלוננות כבר מורגלות בהטרדות.

20. סיור לימודי: "הודעת המשטרה בנוגע להתאבדותו כביכול של הרב משה טלבי, נידונה בוועדת הפנים של הכנסת" - דובר המשטרה – היחידה שהחקירה הייתה בתחום טיפולה, עמדה בדיוק לצאת לסיור לימודי לאילת. ברגע שיחזרו, הם מבטיחים לטפל באירוע כאירוע רצח.

21. שבוע מקוצר: "הוחלט להקים ועדה שתדון בהצעה להארכת סופ"ש" - מסתמן שהוועדה תהיה היחידה שתיהנה באמת מסופ"ש ארוך.

22. אבוד ממילא: "הסנקציה לעובר על חוק החרם: תביעות, שלילת זכות להשתתף במכרזים ממשלתיים, שלילת מענקים ממשרדי ממשלה ואובדן הטבות מס" - אני תוהה, האם המשמעות שכל מי שבלאו הכי לא נהנה מכל ההטבות הנ"ל, רשאי להטיל חרם?

23. בעקבות חוק החרם קריאת הספר "1984" של ג'ורג' אורוול מתייתרת.

24. לה-לה-לנד: "ארגון השמאל Boycott Israel קרא להחרים את פסטיבל אילת למוזיקה קאמרית" - לא צוין אם החרם הוא בגין העובדה שאילת מוגדרת כהתנחלות או שסגנון המוזיקה פשוט לא מקובל עליהם.

24.א. וגם, אם אילת מוגדרת כהתנחלות, אזי כך גם תל אביב. ניתן למצוא שם ריכוזי מתנחלים – נטורי חרתא, בעלי אידיאולוגיה מהפכנית שמוכנים בלי להניד עפעף לפנות את תל אביב לטובת תושביה המקוריים, הפלשתינים.

25. האתון של בלעם: "אחרי נתניהו, גם שס יוצאת לגיבושס, בין השאר ירכבו על חמורים" - לא צוין אם לחמורים יהיו בהכרח ארבע רגליים.

26. משייטת: "תלונה נגד חנין זועבי: תקפה סדרנית שהוציאה אותה מהאולם" - זועבי: חשבתי שהיא מהשייטת.

27. ייבוא צהוב: "זהבה גלאון: לסמן מוצרים שיוצרו בהתנחלויות" - הטלאים הצהובים ייוצרו בשטחים.

28. המחדל: סוכן הסי-איי-אי שאחראי לחיסול בן-לאדן נחשף לאחר שהבית הלבן פרסם צילום של העניבה שלו. הנ"ל זוהה לאחר שנצפה במספר תמונות בעניבה זהה. דובר הבית הלבן: יתר העניבות היו עסוקות במרדף אחר עוזריו של בן-לאדן.

29. הברחת אמצעים: "25 אלף תינוקות נולדו בעזה בחצי הראשון של שנת 2011 בכך מגיע מספר הפלשתינים בשטחים ל-4.17 מיליון נפש" – דובר כוחות הביטחון – רק משטים ומטסים שיישאו אמצעי מניעה יורשו להיכנס לעזה.

30. יורד לרגל: "פרס נבדק בבית חולים בגלל מכה ברגל" - מבדיקה עולה כי הרגל מתעקשת לפרוש לגמלאות. היא התלוננה על ניצול חסר-ישע.

31. כאן שובתים בכיף: "עובדי מס הכנסה יכריזו על סכסוך עבודה" - אני פונה לשר האוצר, אנא, אל תיכנע לדרישותיהם הלא צודקות שעלולות לעלות למדינה הון עתק, שישבתו!

32. קופת שרצים: "שטייניץ לא נכנע לרופאים, מעכב הענקת גמלת סיעוד לניצולי שואה, מסרב לסייע ל-80 יתומים שאיבדו את שני הוריהם בפיגוע" - אבל היי, הוא הצליח לחסוך סכומי עתק לקופת המדינה!

33. מוח מאודה: "כרטיס אדי – בקרוב בגרסה מיוחדת לשומרי מסורת. המחלוקת, אם לקבוע מוות על בסיס הפסקת פעילות המוח או הפסקת פעילות הלב, עוגנה בסופו של דבר באישור רבנים על פיו רגע המוות ייקבע בנקודה שבה המוח הפסיק לפעול" - נמסר כי כעת צפויה הצפה של תרומת איברים מאנשים חיים בעיקר בעמדות בכירות, שסובלים ממוות מוחי.

34. למה לא כל יום שבת: לאור ההצעה להכריז על יום ראשון כיום חופש: "הדתיים מתלוננים שאם ייאלצו לעבוד ביום שישי, לא יהיה להם זמן להתכונן לשבת" - הם טועים. מי שנהנה כל השבוע משבת, לא יהיה לו זמן להתכונן לסתם יום חול.

35. לימודי מד"ב: "חדש בחינוך החרדי: שיעורים על השואה" - כתבנו לענייני מד"ב מוסר שאפילו אסימוב לא יכול היה לעשות זאת טוב יותר.

36. פוליגמיה: "אלפי עלונים שהופצו בבתי הכנסת מטיפים לחזור לסגנון שלמה המלך, הקוראים לגברים לשאת כמה נשים בטענה שההלכה מתירה זאת וכך גם הרבובדיה" - כסופרז'יסטית חובבת, אני דורשת גם מצב הפוך, שאישה תוכל להינשא למספר גברים. בסופו של דבר, כל אישה זקוקה למפרנס, למפנק, למאהב, לשיפוצניק, למטפלת ולעוזר-בית. גברים מעטים יכולים למלא את כל הפונקציות לבדם.

37. בלום פיך: לסיום - "סתימת פיות בחסות הכנסת. הממשלה אישרה שאסור למתוח ביקורת על המדינה. מי שיפיץ לשון הרע על גופי השלטון יוכל למצוא את עצמו בקרוב על ספסל הנאשמים. מי שיעלוב בפומבי בציבור שלם – מחרדים ועד שמאלים מסתכן בתביעת דיבה" - האם יש בנמצא באתר, עורך דין שיסכים לייצג אותי פרו-בונו? או לפחות להכניס לי למעצר קנטינה? או להשמיד כל אמירה משמיצה שלי? Anybody?

תאריך:  17/07/2011   |   עודכן:  17/07/2011
אריקה קוברי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סקירת עיתונות: השבוע שהיה (5)
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבישי בן חיים
17/07/11 11:17
2
נפיחה עיתונאית
18/07/11 10:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בממשלה של שנות השמונים כיהן שר אוצר שנהג להתבכיין, השכם והערב, על מצבו האומלל של המשק. היה זה יגאל הורביץ, שהתפרסם יותר כ"יגאל-אין-לי". הכל בשל סירובו העיקש להפריש תקציבים, גם לאלה שהגיע להם. "משוגעים, רדו מן הגג", הוא הטיח בכל מי שלא נענה לגחמותיו המוניטריות, ומאז השתלבה אמרתו המיתולוגית בלקסיקון הפוליטי.
17/07/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
ב-31 במאי 2011 הודיע שר החינוך גדעון סער, על קיצור החופש הגדול. שבוע לאחר מכן - ב-6.6.11 - הוא נסוג. המהלך הלא שקול הזה עורר תמיהה - סער עושה על הציבור הישראלי רושם של אדם סביר, בעל שיקול דעת ויכולת ניהול עצמי שאינה הולמת את המעשה הבלתי סביר הזה. התנגדות הציבור לא נלקחה בחשבון, כמו גם ההתנגדות התאגידית (הגופים הכלכליים) שראתה במעשהו של סער לא פחות מחוצפה, מהתקוממות המריונטה.
17/07/2011  |  חנה בית הלחמי  |   מאמרים
צריך היה לחוקק חוק זה מזמן. האנשים היחידים שמתנגדים ל-"חוק כנגד חרם" החדש שנחקק בישראל הם אלו שרוצים לחתור ולערער את ישראל, לשלול את חוקיותה להתקיים, ולעוות את דמותה ואנושיותה.
17/07/2011  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
אחד הכוחות המרכזיים המניעים את הגלובליזציה בישראל, בשנים האחרונות במיוחד, הוא יישומו של תהליך ההפרטה. הפרטה של חברות ממשלתיות הפכה למגמה בולטת במדיניות הממשלתית של מדינות רבות מאז שנות ה-80. גם ישראל השתלבה במהלך זה. מאז סוף שנות ה-80, ובעיקר בשנות ה-90, הופרטו חברות רבות שהיו בבעלות המדינה. עם כל מהלכי ההפרטה, עדיין מחזיקה המדינה בחברות ובבנקים שמקומם הראוי בסקטור הפרטי ובבעלותם של גופים פרטיים ברובם.
17/07/2011  |  איתן לסרי  |   מאמרים
לפי הכותרת, תאמרו שזה סיפור של נוסטלגיה. נכון. פגשתי השבוע את אדמונד, חבר טוב מן השירות הצבאי, שלא ראיתי אותו עשרות שנים. יחד התגוררנו באוהל המפי"ק של הסוללה, התרוצצנו בבוץ של גבול הצפון והתבשלנו בשמש העזה של הנגב. היינו חיילים צעירים ולא חשבנו על העתיד. עכשיו זה קצת מאחורינו...
17/07/2011  |  יאיר דקל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
ארז שושני
ארז שושני
ישנה חשיבות רבה לצרוב כבר כעת בתודעה הציבורית את ההכרח לחוקק בחוק יסוד מספר עקרונות מרכזיים לשמירה על הביטחון הלאומי בעתיד
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה    הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש    התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il