|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

הכרזת המלחמה הטורקית בישראל והמענה לה

לישראל כיום דרושה הודעה מדינית של ראש הממשלה לפיה יובהר לטורקיה כי בהתקפה על מדינת ישראל יושמדו כוחות הים והאוויר של טורקיה ויוטבעו בלב ים. ישראל מצהירה כי תעשה הכל שטורקיה תחזור מכוונות המלחמה שלה בדרכי שלום, משום שאינה רוצה לפגוע בעם הטורקי ובחיילים הטורקיים הנשלחים לקרב בשל מדיניותו ההרסנית של ראש ממשלתם
10/09/2011  |     |   מאמרים   |   ביטחון לאומי   |   תגובות
ארדואן. לישראל יש עוצמה צבאית ויכולת לסכל את איומיה של טורקיה [צילום: AP]

   רשימות קודמות
  מנהיגות בעת חירום פירושה להתייצב מאחורי המג"דים
  מלחמות אחים אינן מתוכננות - הן פורצות


ישראל וטורקיה לאחר דוח פאלמר

ישראל לאחר פרסום דוח פאלמר וסירובה להיכנע לאולטימטום של רה"מ הטורקי, טאיפ ארדואן, נראית מדינה מפוחדת נבוכה ומגמגמת, המכה על חטא סירובה להתנצל בפני הפריץ הטורקי. למתקפה זו של ראש הממשלה הטורקי הצטרפה (איך לא?!) התקשורת הישראלית המעצימה את איומיו של ארדואן ומהלכת אימים על דעת הקהל באמצעות פרשני הבל "ומומחים" צבאיים ומדיניים בעיני עצמם.

העמדת האולטימטום הטורקי מצטיירת בפי השדרנים והפרשנים כעמדה לגיטימית המטילה את כל האחריות למשבר זה על ממשלת ישראל בשל התעקשותה שלא להתנצל בפני הטורקים, תוך פגיעה בקשרים שבין שתי המדינות ובאינטרסים הכלכליים שלהן. כמובן שעל "הכבוד לאומי" הטורקי, אותו מציב הצורר מאנקרה כסיבת המתקפה והאיומים על מדינת ישראל מצידה של טורקיה, אין לתקשורת כל ביקורת - נהפוך הוא, לשיטתה של התקשורת כל האשם הוא בישראל ובראש הממשלה שלה המסרבים לקבל על עצמם את האחריות להתגרות הרצחנית של מחבלי ה-IHH, להתרפס בפני התוקפן, ולנקוט בפרגמטיזם בזויהנעדר כבוד לאומי, שלשיטת התקשורת הישראלית הם "שיאה של החוכמה המדינית".

אבל התקשורת או כפי שרבים מכנים אותה ובצדק "התשקורת" היא רק חלק מהמחדל, וממשלת ישראל, ובמיוחד ראש הממשלה ושר הביטחון, היא האשמה האמיתית בהסתבכות הזו בשל מדיניותה הפסיבית המקובעת ביחסי החוץ של מדינת ישראל, ובמיוחד מחוסר יכולתם האישית וממנהיגותם הלקויה של ברק ונתניהו, המתבטאת לעיתים קרובות מדי בניהול כושל של משברים מדיניים-וצבאיים בכלל, כמו במשבר הזה בפרט.

נתניהו העומד בראש הליכוד לא הפנים כנראה את מילות המנון בית"ר אותו כתב זאב 'בוטינסקי, המנהיג האלמותי של תנועת החירות, ואביו הרוחני של המחנה הלאומי בארץ ישראל: "כי שקט הוא רפש, הפקר דם ונפש, למען ההוד הנסתר."

השתיקה של שני הדברנים הגדולים הללו בעניינים החיוניים לקיומה של מדינת ישראל היא שגיאה חמורה מאין כמוה במזרח התיכון הישן והרע, שבו למילה הנאמרת חשיבות שאין למעלה ממנה והשותק הוא האשם, והמחריש הוא החלש, וחולשה היא המזמינה תוקפנות חסרת פשרות על הקורבן.

ברק ונתניהו חושבים ששתיקתם כלפי האיומים הן מאירן והן מטורקיה, משרתת את השקט והרגיעה במזרח התיכון, וכי תגובה הולמת לאיומים אלה היא בגדר של "התלהמות חסרת אחריות".

ראש המטה הביטחוני והמדיני במשרד הביטחון, האלוף עמוס גלעד, המדחיק בימים אלה את את סכנות המלחמה הכוללת עליהן התריע אייל איזנברג מפקד פיקוד העורף, מחליש בדרך זו את יכולתם של אזרחי מדינת ישראל להתכונן אליהן. מדיניות זו של בת היענה הטומנת ראשה בחול כבר הובילה בעבר, והיא מובילה גם היום את מערכת הביטחון מדחי אל דחי. שר הביטחון אהוד ברק והמטה כללי של צה"ל, שתקף את דברי מפקד העורף, מעדיפים כנראה שקט תעשייתי ותרבות ארגונית של "יסמניות" ואמירת הן במשרד הביטחון ובצה"ל, ותרבות לקויה זו מהווה סכנה הגדולה ביותר לביטחונה של ישראל, 38 שנים לאחר מלחמת יום הכיפורים שלקחי מחדליה מסיבות דומות כבר הספיקו כנראה להישכח.

מנהיגים אמיתיים בהיסטוריה האנושית דוגמת רוזוולט, צ'רצ'יל, דה גול, ואף בן-גוריון ובגין ידעו את כוחה של המילה במלחמה כמו בשלום, במאבק כמו בהרתעת התוקפן. בימים הקשים של הבליץ על לונדון, ההתקפה על פרל הרבור, שלטון ווישי הפרו-נאצי, ומלחמות ישראל, ידעו הללו לבטא את רוח העם במילים של דם יזע ודמעות וחתירה לניצחון. עבור ברק ונתניהו, עמוס גלעד ויתר יועצי אחיתופל שלהם, "הרגעת הציבור" היא כנראה המטרה העיקרית ולא הכנת העם לאתגרים הניצבים מולו.

ובימים אלה אין מלך בישראל ונתניהו נואם מוכשר ובעל כושר ביטוי מגמגם מול הצורר מאנקרה כמו בשתיקתו מול איומי ההשמדה של אחמדינג'אד אירן.

מדיניותה של טורקיה והתבטאויותיו של ראש הממשלה טאיפ ארדואן אף מציבים אתגר גדול יותר מאיומיו של אחמדינג'אד. המגלומן הטורקי הרחיק השבוע לכת באיומיו מכל מה שהכרנו בסכסוכים האלימים של המזרח התיכון. טורקיה של ארדואן החליטה למלא את החלל שנוצר בעקבות קריסת המשטרים הערביים במזרח התיכון, ולחדש כקדם את ימיה של האימפריה העותומאנית שעל חורבותיה ייסד אתא-תורק, חוקה חילונית שהצבא הופקד על שמירתה במשך 90 שנה עד שבוטלה על-ידי ארדואן לאחר ניצחונו בבחירות 2011. מפקדי הצבא שהתנגדו להפיכתה של המדינה הטורקית החילונית למרכז איסלאמיסטי קיצוני, הגישו לאחרונה לארדואן כתבי התפטרות מהפיקוד על הצבא.

בישראל עדיין מתקשים להבין שיש לארדואן מדיניות סדורה ותוכנית פעולה אשר מתוכננת בלוחות זמנים מוגדרים להפיכתה של ישראל מבת ברית של טורקיה לקורבן שלה, בדרכו ליצירתה של האימפריה המוסלמית העותמאנית החדשה. והתקשורת הישראלית כדרכה לא מוכנה להפנים את המציאות הזו לקבל ולהבין שאפילו התנצלות מלאה וקבלת אחריות גורפת של ישראל לאירועי המרמרה לא הייו מרצות את התוקפן הטורקי, וכי משלוח ספינת הטרור הזו הייתה חלק סדור במלחמתו של ארדואן במדינת ישראל. וכך חוזרת התקשורת על האשמות השווא של רה"מ הטורקי תוך שהיא מתעלמת מרצונו של זה להוכיח לערבים ולפלשתינים שהוא הכוח העולה במזרח התיכון והוא זה שימלא את החלל שנוצר לאחר נפילת המשטרים הערביים, כמושיעם של הסונים במרחב הזה, לצידה של אירן השיעית המתחרה בה בהשגת ההגמוניה האיסלאמיסטית במזרח התיכון.

וכך מעצימה התקשורת הישראלית בעזרת פרשנים ולוביסטים אובדי דרך את המגלומניה הטורקית, ונותנת במה לאותם חסרי דעת ובינה המייצגים אינטרסים כלכליים צרים במקרה הטוב, ובמקרה הרע משרתים את התוקפן הטורקי מסיבות אידיאולוגיות ופוליטיות.
טוב עשה אתר דבקה ניוז שפרסם מחקרים של מקורות מודיעין אמריקניים הטוענים כי הכלכלה הטורקית קורסת תחת חוב חיצוני אדיר בסך של 300 מיליארד דולר שאין ביכולתה לכסותו.

זאת ועוד, מקורות אלה, אותם אין התקשורת חושפת במתכוון, טוענים על בסיס השוואת המאזן הצבאי בין ישראל וטורקיה כי הצי הטורקי, חרף גודלו והיקפו איננו מסוגל להתמודד עם חיל הים הישראלי, ובמיוחד לא עם חיל האוויר הישראלי שבמקרה מלחמה יפעל מבסיסים קרובים נגד הצי הטורקי, שלא יוכל ליהנות ממטריה אווירית ראויה בשל המרחקים הגדולים של בסיסי האוויר שלו מאזורי הלחימה באזור עזה, ואפילו בסמוך לאסדות הקידוח הישראליות, במרחב שבין קפריסין לחופי ישראל ולבנון.

מדוע תביס ישראל את טורקיה אם זו תכפה עליה מלחמה

יש להניח שהטורקים החברים בברית נאט"ו מבינים, מבינים שצבאם המצוי במשבר לאחר ההתפטרות של הפיקוד הבכיר של צבאם, עלול להיקלע במקרה מלחמה נגד ישראל לנחיתות אסטרטגית במונחים של כוח, מרחב וזמן מול מדינת ישראל, ולכן צבא טורקיה לא ישוש אלי קרב מול צה"ל בחזית-הבית של מדינת ישראל, בעודו מרוחק מאוד מבסיסיו ומהעורף הלוגיסטי שלו.

דווקא המבנה הגיאוגרפי הצר והארוך של מדינת ישראל בחזית הזו מהווה במקרה זה יתרון אסטרטגי מכריע בידי המגן, ומכשול קטלני לכוח התוקף, שכן בנסיבות אלה הופכת מדינת ישראל למעין "נושאת מטוסים" גדולה שלא ניתן להטביעה, הנתמכת בצי זריז של ספינות טילים וצוללות חדישות שלהן עורף לוגיסטי קרוב, בניגוד לצי ולחיל האוויר הטורקי המרוחקים מבסיסי הבית שלהם.

זאת ועוד, בסיסי חיל האוויר הישראלי הפרוסים במרחק קצר מכל נקודת עימות במרחב הימי בין עזה לקפריסין נמצאים במרחק דקות טיסה לעבר כל נקודה בחזית הימית והאווירית, ועובדה זו מאפשרת סבבי תקיפה בלתי פוסקים על ספינות הצי הטורקי, זאת בנוסף ליכולות ההגנתיות וההתקפיות המתקדמת של ספינות חיל הים מדגמי סער 5 וסער 4.5 ששילובן עם צוללות ומטוסי חיל האוויר עשויות לשלוח את הצי הטורקי לקרקעית הים תוך זמן קצר מפרוץ העימות.

יתרונה האסטרטגי הזה של מדינת ישראל יבוא לידי ביטוי גם בקרבתן לחזית של מערכות השליטה הבקרה הימיות, האוויריות והיבשתיות המשולבות של צה"ל, הן ברמה המערכתית והן ברמה הטקטית של המודיעין האלקטרוני במערכות האלינט והקומינט ושאר מערכות הלוחמה האלקטרוניות השולטת על מרחב מדינת ישראל בארבעת מימדי הלחימה של אוויר, יבשה, ים (שטח) ותת ימי. לעומת יתרונות אלה של מדינת ישראל הכוח הטורקי מצוי בעמדות חולשה של יכולות מבצעיות אלה העלולות לסכן את כוח המשימה הטורקי שינוע לעבר חופי ישראל.

לכן עמדה ברורה וחד-משמעית של ראש הממשלה מחייבת להבהיר פומבית כי ישראל לא רוצה לפגוע בעם הטורקי או בחיילים הטורקיים, אבל אם תכפה עליה ממשלת ארדואן ודאוטלו התמודדות צבאית היא עלולה להסתיים באסון לטורקיה ולמעמדה באזור.

ישראל לא צריכה לשוש אלי קרב ועליה לפעול בדרכים מדיניות כדי לסכל את כוונותיו של ארדואן להשגת הגמוניה טורקית במזרח התיכון שיעדיה הם שליטה על בארות הגז באגן המזרחי של הים התיכון, לערוך שוד על אוצרות הגז של קפריסין החופשית, ולגבות את התוקפנות הלבנונית של חיזבאללה ואירן כנגד האינטרסים של ישראל במים הכלכליים, ולהפוך את עזה ושטחי הרשות ביהודה ושומרון לגרורה טורקית שתפגע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל, תצר את צעדיה ותחסום את גבולה המערבי הימי והאווירי, החיוניים לקיומה וביטחונה.

איום זה הוא החמור ביותר שהוצב אי פעם אל מול קיומה, ביטחונה ורווחתה של מדינת ישראל ועל הממשלה לראות בדברי ארדואן הכרזת מלחמה Casus Belli - כמוה אפילו אירן לא העזה להרחיק לכת והיא הסתפקה באיומים או התקפות על מדינת ישראל שהוגבלו לפעולות טרור של עושי דברה. מבלי להפחית כהוא זה מחומרת איומים אלה, ומהאופציה הגרעינית האירנית המגבה אותם – האיום הטורקי הוא המסוכן, בכל טווחי הזמן הקצר הבינוני והארוך לקיום מדינת ישראל ולמעמדה באזור.

לישראל יש עוצמה צבאית ויכולת לסכל את איומיה של טורקיה. חרף זאת מלחמה נגד טורקיה איננה משחק ילדים ויש להימנע ממנה עד כמה שרק ניתן במדיניות תקיפה, חוכמה מדינית, עוז רוח ויכולת חשיבה אסטרטגית של סיכונים מול סיכויים. למגינת לבם של אזרחי ישראל, תכונות אלה אינן ניכרות אצל שני בוגרי סיירת מטכ"ל המנהיגים כיום את מדינת ישראל.

המשך שתיקת הכבשים של ברק ונתניהו והמדיניות הפייסנית והכנועה שלהם, רק תגביר את תוקפנותו של ארדואן. החשש מהמלחמה ואי תגובה רק יקרבו את העימות הזה, ולכן על ישראל לנקוט לדעת כותב המאמר במהלכים הבאים:

  • הודעה מדינית של ראש הממשלה כי כל פגיעה או איום על האינטרסים הכלכליים של ישראל באגן המזרחי של הים התיכון, כמו גם שליחת הצי הטורקי למטרות פרובוקציה וסיוע לארגון הטרור של החמאס בעזה הם הכרזת מלחמה על מדינת ישראל.
  • הצבת אולטימטום של 72 שעות לטורקיה לחזור בה מאיומיה הימיים והכלכליים, להתנצל על תוקפנות המשט הטורקי למרמרה ולשלם פיצויים למדינת ישראל על הנזקים שנגרמו לה.
  • אם טורקיה תסרב לאולטימטום הישראלי ישראל תנתק ביוזמתה את היחסים הדיפלומטיים עם טורקיה ותשעה את הסיוע הביטחוני לצבאה גם אם שולם עבורו.

  • ישראל תגיש למועצת הביטחון של האו"ם תלונה נגד טורקיה בגין איומי מלחמה המנוגדים לאמנת האו"ם, ותפעל מדינית בממשל האמריקני ובקונגרס, כמו בקרב מדינות הקווארטט, האיחוד האירופאי כולל קריאה לנאט"ו להשעות את טורקיה מחברותה בארגון ההגנה.

  • לחזק את הברית היוונית קפריסאית בקשרים צבאיים, כלכליים ומדיניים שתכליתם לסכל את התוקפנות הטורקית באגן המזרחי של הים התיכון ובמיוחד ביחס לכוונותיה של טורקיה להשתלט על משאבי הגז של קפריסין באמצעות השטח הטורקי הכבוש בצפון קפריסין.

  • להרחיב את המאבק בטורקיה על-פי תוכניות שר החוץ ליברמן ולסייע לעם הכורדי במאבקו לשחרור לאומי על אדמותיו במזרח טורקיה.

  • לסייע לארמנים במאבקם בטורקיה כדי שתכיר בשואה הארמנית ולשלם פיצויים למשפחות הנרצחים ולממשלת ארמניה.

  • לערוך נגד טורקיה מתקפה משפטית בגין הפרת זכויות האדם נגד אזרחיה הכורדים ועל פשעי מלחמה שנעשו נגד חיילים ואזרחים יוונים בקפריסין בכיבוש הטורקי של 1974.

  • על ישראל להיכנס למצב חירום לאומי תוך הכנסת דעת הקהל למערכת אין ברירה שנכפתה עליה על-ידי הממשל הטורקי המוסלמי הקיצוני של ארדואן.

סיכום

ההתדרדרות הביטחונית אותה מנסה הממסד השלטוני והתקשורת להדחיק מחייבת הכרזה שקטה של מצב חירום לאומי שעיקרו ברמת העורף, מעבר להיבט ההתקפי הנדרש, לשפר את הגנת אזרחי המדינה, ולו רק באמצעים המינימאליים אותם ניתן לנקוט על-ידי הפעלת האוכלוסיה האזרחית באמצעות פיקוד העורף שיתוגבר על-ידי מילואים וכוחות סדיר וקבע שאינם מהמערך הלוחם.

פעולות כגון אלה שנעשו ערב מבצע קדש ומלחמת ששת הימים, בהם שותפו אזרחים בהכנת שוחות ומקלטים ארעיים בסמוך לרחובות ולמרכזי המגורים במרחב מדינת ישראל כולה, עשויות לשפר לאין ערוך את הגנת העורף שרובו המכריע חסר מקלטים ומחסות מפני טילים והתקפות אוויר וארטילריה. לדוגמא, בסמוך למרכזי הקניות, תחנות אוטובוס, מקומות בידור ושכונות מגורים ניתן בעלות מינימלית ובאמצעים קיימים לחפור שוחות מדופנות אליהן יכול כל אזרח להסתתר במקרה נפילת טילים ופצצות.

אמצעים אלה הנם יעילים מאוד להצלת אלה ששוהים ברחוב ואינם יכולים למצוא מקלט בזמן הקצר ממתן האזעקה ועד לנפילת הפצצות. עזרים נוספים קיימים בידי פיקוד העורף וצה"ל כוללים: מיגוניות בטון, מכולות בעלות קירות בטון פנימיות אותן יש להציב ליד שכונות וותיקות ובמיוחד באזורים בעלי אוכלוסיה חלשה כלכלית שהיא הפגיעה ביותר כפי שקרה במלחמות הקודמות. יש לספק לאזרחים באמצעות ועדי השכונות, ומרכזים עירוניים אמצעים מכאניים שונים, מחפרים קלים שיסייעו להתחפרות, שקי חול, ערימות חול, אמצעי להדבקת חלונות וכמובן חלוקה מבוקרת של מסיכות גז. כל אלה עשויים לסייע ולחפות על מחדלי מערכת הביטחון בתחום הגנת העורף ולהציל חיים בעת מלחמה.

תאריך:  10/09/2011   |   עודכן:  10/09/2011
יוסי בלום-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכרזת המלחמה הטורקית בישראל והמענה לה
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
10/09/11 11:29
2
חיים קדמן
10/09/11 12:23
3
יוסלביץ
10/09/11 21:30
4
טורקי טורקי
11/09/11 08:41
5
יוסי מ
11/09/11 09:20
 
עורך המגזין
11/09/11 14:19
6
למגיב מס 3
11/09/11 10:21
7
עמי בן דוד
11/09/11 12:06
8
flieswasser roni
11/09/11 13:15
9
ד"ר בן עמי
11/09/11 13:17
10
צדוק
11/09/11 16:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצב סיגלוביץ והפרקליט לדור, שני אנשים נחמדים וסימפטיים, נשלחים לאולפנים על-מנת לשלול את התזה האפשרית שמערכת האכיפה עושה הנחות ענק לאשכנזי ולשאר הגורמים שערבבו בפרשה, ולא רק שלא מפיגים את החששות, אלא לטעמי אף מגבירים אותם.
10/09/2011  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
הוואזיר הישראלי לענייני חוץ יוצא לדרך חדשה. את היחסים עם ארצות הברית כבר הורדנו מן המסלול ושר החוץ לשעבר כבר משחרר לתקשורת את דעתה האמיתית של ארה"ב על מדיניות החוץ של ישראל ועל הצמד נץ-נתניהו וליברמן-דה!
10/09/2011  |  דן אלון  |   מאמרים
"וכי יהיה באיש חטא משפט מוות והומת ותלית אתו על עץ"
09/09/2011  |  בעז מלט  |   מאמרים
בימים אלו נשמעת אצלנו שוב ושוב האמירה "אילו רק התנצלנו, הכל היה אחרת". אמירה זו תמימה או מיתממת, שכן הדרישה הטורקית הברורה והבלתי מתפשרת היא התנצלות ופיצויים, והעניין הכספי הוא הפחות משמעותי בהקשר זה, אבל העניין החמור הוא הסרת הסגר הימי מעל עזה. זוהי דרישה שישראל אינה יכולה להסכים לה בזמן הנוכחי, היות שהסרת הסגר הימי תהפוך את עזה למחסן טילים גדולים, כבדים וארוכי טווח, שכיום קשה להבריחם או להובילם בדרך היבשה. לכן טועה - ואולי גם מטעה - מי שמנסה לתלות את הידרדרות היחסים עם טורקיה בסירוב הישראלי להתנצל.
09/09/2011  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
ב-2002 פרסם העיתונאי לשעבר ברנרד גולדברג (שמאחוריו 28 שנות פעילות מקצועית ברשת CBS) את ספרו Bias ("הטייה"), שהבליט את ההטייה הליברלית שהוא היה עד לה בתקשורת של הזרם המרכזי בארה"ב. הטייה זו כוללת, כפי שמפרט גולדברג, חשיבה קבוצתית, היעדר גיוון אינטלקטואלי בחדרי החדשות והשקפות עולם אחידות. אלה קובעים את האופן שבו מסוננות החדשות ומוגשות לצרכן התקשורת. הוא מביא עשרות דוגמאות כיצד טיפלו כתבים בנושאים באמצעות מיחזור התעמולה של אותן קבוצות הלחץ המועדפות עליהם, כיצד תקינות פוליטית בחדרי החדשות של הרשתות הביאה להעדפת "רגישויות" על פני עובדות, וכיצד הגינות, איזון ויושרה נעלמו מרשתות הטלוויזיה.
רשימות נוספות   /   משבר ישראל-טורקיה  /  מי ומי    / 
כשל מערכתי - זהו שם המשחק!  /  יוסי בלום הלוי
תורת ביטחון לאומי לישראל  /  יחזקאל דרור
כוח העמידה והחוסן הלאומי במשוואת הביטחון הלאומי  /  יוסי בלום הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il