|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

גילוי לא נאות (6)

ישי - הבכיין הלאומי

מאז אסון הכרמל, שר הפנים אינו מפסיק ליילל, לקטר, להתבכיין, להתפלש ולהתחנן על נפשו מעל לכל במה ותחת כל עץ רענן מחשש שהוא יהיה הכוכב הראשי של דוח מבקר המדינה בנושא ויישא באחריות
23/12/2011  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   השריפה בכרמל   |   תגובות
ישי. צביעות מודעת [צילום: פלאש 90]

המתח סביב הפרסום של דוח מבקר המדינה על אסון השריפה בכרמל שאירע הגיע בימים האחרונים לשיאו בעיקר נוכח הדחיות החוזרות לגבי המועד הסופי והכרזותיו של המבקר השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס שהדוח יהיה חמור יותר מכפי שמשרד המבקר העריך.

האישים הפוליטיים ששמם נקשר למחדל החמור ניסו להרחיק את עצמם ככל שניתן מהאחריות האישית והמיניסטריאלית.

כך נהג ראש הממשלה בנימין נתניהו שתחילה התלבט אם בכלל לבוא לטקס הזיכרון במלאות שנה לשריפה הגדולה בכרמל אולי כדי שלא יקשר שמו לאסון הכבד.

כאשר הגיע נתניהו לטקס הכינו לו עוזריו המתחרים ומתחככים זה בזה הפתעה לא נעימה בצורת דברי תשבחות מוגזמים שעוררו עצבנות בקרב קהל האבלים וגיחוך בציבור הרחב.

אילו היה ראש הממשלה מצמצם בחצי לפחות את מספר אנשי לשכתו ובעלי משרות האימון הייתה נמנעת הגרוטסקה.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ שקיבל את הפיקוד על יום האסון ומשמש יעד מרכזי של אנשי מבקר המדינה שיבח השבוע את מפקדי המשטרה במחוז הצפוני ואת מפקדי הכבאים שפעלו באותו היום. מערך הכבאות עבר בחודשים האחרונים ממשרד הפנים למשרדו ולא ברור אם הוא דאג לכבאים או לעצמו.

גם מקורביו של שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ המואשם בכך שעיכב בשעתו חלק מהכספים שהיו אמורים לשמש לחידוש הציוד וגיוס כוח האדם למערך הכבאות דאגו לפרסם נתונים שמהם השתמע כי פעל, כביכול, כראוי בנושא זה.

לא מפסיק ליילל ולקטר

אבל על כולם עלה בימים האחרונים שר הפנים אלי ישי שמאז אסון הכרמל אינו מפסיק לילל, לקטר, להתבכיין ולהתפלש ולהתחנן על נפשו מעל לכל במה ותחת כל עץ רענן מחשש שהוא יהיה הכוכב הראשי של דוח מבקר המדינה ויישא באחריות.

מיד אחרי האסון בכרמל היה צורך בחוצפה בלתי נדלית מצידו של שר הפנים אלי ישי לתבוע בראיונות בתקשורת להקים ועדת חקירה ממלכתית שתצביע על הגורמים האשמים להתפשטותה ההרסנית בנפש ובגוף של השריפה הענקית ביערות הכרמל.

ישי אמר אז, בין השאר, דברים חמורים ביותר: "הוועדה צריכה לקבוע את הגורמים האחראים לכך שמערך הכיבוי במדינה אינו פועל כנדרש לא בימים רגילים ולא בתקופות חירום".

ספק אם ישי היה חוזר על דרישתו כיום מחשש שהאש תאחז בו באורח אישי.
יודעי דבר מגלים שבעת גביית העדויות והשימוע לישי ע"י אנשי משרד מבקר המדינה הוא לא חדל מלהתבכיין ולבקש רחמים.

ישי נכנס למלכודת. מצד אחד הוא רוצה להיחלץ מאסון השריפה, להתחמק מאחריותו האישית ולצדד בקיום הבחירות הבאות לכנסת במועד מאוחר ככל שניתן.

מצד שני הוא מודע היטב לכך שהשר לשעבר העבריין אריה דרעי מבקש לחזור לחיים הפוליטיים אחרי שנסתיימה תקופת האיסור בת 7 השנים שנגזרה עליו מכוח הקלון שהטיל עליו בית המשפט.
דרעי נושף בעורפו של ישי ומבקש לחזור להנהיג את ש"ס תוך ניצול הסתבכותו של ישי באסון הכרמל. אם הדבר לא יתאפשר לדרעי הואר עשוי לרוץ בראש רשימה עצמאית.

במקרה כזה עדיפות לישי בחירות מוקדמות על-מנת לנסות למנוע מדרעי מרחב התארגנות.

בינתיים ישי מנהל מלחמת מאסף.

בראיון עם ישי שפורסם במעריב התבטא בצדקנות: "אני לא הולך עם הראש למטה אף פעם ואני אומר הפסיקו עם הבכיינות. אני אומר הפסיקו עם המשחקים האלה. יש אפליה זה נכון... בגלל שאני לא שייך לברנז'ה התחושה בקרב הציבור הספרדי והאשכנזי החרדי שאם השר לא היה מש"ס היו משחררים אותו מאחריות".

ישי הגדיל לעשות כאשר נשאל בשולי הראיון שאלה פרובוקטיבית שאישי ציבור חכמים ובעלי כבוד היו חומקים ממנה: "האם אתה מרגיש שאם היית מסיר את הכיפה ומגלח את הזקן לא היית סופג ביקורת והכול היה אחרת"?

ישי השיב בלי להניד עפעף: "התשובה היא כן".

לטובת מי שיש לו עדיין ספיקות לגבי אופיו של שר הפנים ישי ומידת אחריותו אני מבקש לצטט קריאה של ישי לציבור החרדי שהתפרסמה בשעתו באתר: "חדרי חדרים": "כאילו נצנצה בי רוח הקודש, כאילו ניבאתי את העתיד להתרחש. אבל ברור שלא נבואה הייתה זו, כי אם התבססות על נתונים אותם הכרתי היטב. אני קורא לציבור הדתי והחרדי להתלכד מול דברי ההסתה המופנים שוב לעברנו, ולעשות הכול כדי להוציא את האמת לאור. לא בכדי התעקשתי ואני מתעקש על הקמתה של וועדת חקירה. רק וועדת חקירה ממלכתית תמצא את האשמים האמיתיים במצב שנוצר. ואני יודע בדיוק מה יגלו שם. רק אז תיאלץ התקשורת לעמוד מול האמת ואולי גם להתנצל על שליפת ההאשמות בלתי בדוקות נגד שר הפנים החרדי, שנוח להם להציגו כשעיר לעזאזל".

והמשכיל בעת הזו לא ידום אלא ירים גבה מול דברי ההסתה הללו שנאמרים ע"י שר מש"ס חבר בשמיניית השרים הביטחונית שמקבלים החלטות גורליות לעתיד המדינה ואזרחיה.

דברים אלה נקלטים בקרב רבבות אזרחים חרדים יראי שמים בני עדות המזרח שעלולים להקצין את עמדתם כלפי אוכלוסיה אחרת במדינה.

חברה של תת ניצב אהובה תומר ז"ל התחמק

הפתעת השבוע היו ללא ספק דברי החנופה ונופת הצופים שהשמיע דני רוזן חברה של תת ניצב אהובה תומר ז"ל מפקדת משטרת חיפה לשעבר שנספתה בשריפה.

רוזן הזמין את ישי לאזכרה, הבטיח לו "התנהגות טובה" בטקס והתנצל בפני ראייתו של השר על שפגע בשעתו בבעלה הצח והנקי והחף מכל אחריות.

עד לאן מרקיעה הצביעות.

זמן קצר אחרי השריפה ללא היסס רוזן לגרש את השר ישי מעצרת זיכרון אחרי שהטיח בו האשמות כבדות על אחריותו האישית.

כאשר אומ"ץ תכננה להגיש עתירה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אסון השריפה פניתי אל רוזן בהצעה שיצטרף לעתירה אבל הוא התחמק.

זמן קצר לאחר מכן הצטרף רוזן לעתירה אחרת שבה נתבקש בג"ץ לחייב את הדחתו של ישי (בג"ץ דן בשעתו בשתי העתירות בצוותא והחליט לדחות את ההכרעה עד לסיום דוח מבקר המדינה כדי לברר אם הוא מספק את צרכי העותרים. הדוח היה אמור להתפרסם כבר לפני כמה שבועות אך המועד נדחה כאמור).

מדוע החליף רוזן את עורו? יש לי כמה הערכות וניחושים. אחד מהם קשור בהחלטתו של השר ישי לשכור את שירותיו של עורך הדין יעקב בורובסקי, יועצו של מבקר המדינה למאבק בשחיתות לשעבר.

בורובסקי כיהן בעבר כמפקד המחוז הצפוני ויש לו מהלכים וקשרים מסועפים באזור והסולחה בין ישי לבין רוזן היה מבחינתו מהלך מתוחכם.

שני ניצבים בדימוס זאב רבן חן אביה של צוערת שב"ס טופז שנספתה באסון וחיים קליין חותנה לא אהבו כל כך את החיבור בין ישי ובורובסקי וטענו כי ישי ביקש לעצמו "דלת פתוחה", אצל המבקר.

אבל מבחינה אתית התברר שבורובסקי עבר את הצינון הדרוש מה גם שלא היה מעורב בבדיקת נושאי הכבאות במשרד מבקר המדינה.

שני הניצבים בדימוס נפגשו עם מבקר המדינה הבהירו לו את עמדתם לגבי אחריותם של המעורבים באסון הכרמל הן בדרג הממשלתי והן בגופים שפעלו בשטח בעת השריפה ביערות הכרמל.

אחרי הפגישה עם המבקר הודיעו אבן חן וקליין בכלי התקשורת שהם סומכים ידם על הבדיקה היסודית והמקיפה של משרד מבקר המדינה ואין בדעתם להניח לפרשה המשפחתית הכאובה עד שהאשמים יישאו באחריות ויתנו את את הדין.

ממתי מפטרים שרים מהממשלה בגלל אחריות?

ללא קשר לעתירה להקמת ועדת החקירה הממלכתית פנתה בשעתו אומ"ץ אל ראש הממשלה בתביעה שיפעיל את סמכותו ויפטר מהממשלה את השר ישי.

בפניית התנועה נאמר בין השאר: "תנועת אומ"ץ פונה אליך בדרישה לפטר מתפקידו ביום ראשון הקרוב את סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי. זאת בשל אחריותו המיניסטריאלית והאישית למחדל הנוראי הקשור לשריפת הענק בצפון המדינה.

האסון הלאומי ביערות הכרמל קיפח את חייהם של עשרות אזרחים ואלפי בעלי חיים, גרמה נזקים אדירים וחשפה כשל חמור ביותר של משרד הפנים, האחראי ישירות על מערך הכיבוי במדינה, מבחינת אי העמדת תקציבים מתאימים לרכישת ציוד וחומרי כיבוי חיוניים ואי חידוש הצטיידות.

מאות הכבאים שפעלו ביממה האחרונה, בניסיון לכבות את שריפת הענק בצפון למנוע פגיעות בנפש וברכוש, גילו עבודה מופתית תוך הקרבה וחירוף נפש, אך למרבה הצער והחרפה הם מצאו עצמם חסרי חומרי כיבוי חיוניים ביותר עם ציוד לקוי בחלקו ועם היעדר כלי רכב מתאימים לגישה לאזור מיוער מסוג זה. גם היעדרם של מטוסי כיבוי, שיוכלו להשתלט על השריפה מלמעלה, מצביע על עומקו של המחדל.

כידוע, הוקמו בשעתו שתי ועדות חקירה ממלכתיות, בעקבות שריפות ענק שפרצו ברחבי המדינה, שהתריעו על תפקודו של מערך הכבאות במדינה, הצביעו בין השאר על הצטיידות לקויה ועל מחסור חמור בכוח אדם. ההמלצות של שתי הוועדות הללו לא יושמו עד היום.

על-פי פרסומי התקשורת, מבקר המדינה העביר בשבועות האחרונים לעיונו של משרד הפנים טיוטא של דוח על מערך הכיבוי במדינה שבה הצביע בין השאר על הסכנות הצפויות במקרה של אסונות לאומיים, אך גם הערות הללו לא זעזעו את אמות הסיפים של משרד הפנים. שר הפנים לא צלצל בפעמונים באוזניך ולא הפעיל את מלוא כובד משקלו כדי לחייב את משרד האוצר להירתם לפעילות משותפת למען פתרון בעיה ביטחונית חמורה זו.

תנועת אומ"ץ גילתה רגישות מיוחדת לנושא מערך הכבאות הלקוי במדינה והתריעה על כך לא אחת בפני קצין הכבאות הראשי, הכפוף לשר הפנים. אנו פונים אליך בבקשה להתעלות מעל השיקולים הקואליציוניים הצרים, הקשורים בשיתופה של מפלגתו של שר הפנים - ש"ס והקואליציה בראשותך, ולהעמיד את ביטחון הפנים של המדינה ושלום אזרחיה לנגד עיניך ולפטר לאלתר את שר הפנים בהקדם".

נתניהו דחה כצפוי את בקשת אומ"ץ. ממתי מפטרים שרים מהממשלה בגלל אחריות?

בעוד זמן קצר יתפרסם הדוח של מבקר המדינה ויתברר על אלה משרי הממשלה מטיל המבקר את האחריות המיניסטריאלית או האישית לאסון הכרמל.

עוד לפני שנודעו ממצאי הדוח התארגנו כמה ניצבים אחרים בדימוס וקבלו נגד טענו שיש למבקר כוונה להאשים בדוח דווקא קציני משטרה בכירים בעבר ובהווה ולשחרר את הדרג המדיני מאחריות.

צעד חריג ויוצא דופן זה לא יכול היה להישאר ללא תגובה נאותה של מי שחרד לפגיעה באי תלותו של משרד מבקר המדינה שפועל ללא דופי.

בהתאם לכך הודיעה תנועת אומ"ץ שהיא מגבה את עבודת מבקר המדינה בפרשת אסון השריפה בכרמל ומגנה בכל לשון כל ניסיון מצד קציני משטרה בכירים בדימוס להלך אימים על מבקר המדינה וצוותו העושים מלאכתם בדבקות, באומץ, באחריות, במסירות ובמקצועיות.

בהודעה נאמר עוד: "אומ"ץ סבורה שאנשי משרד מבקר המדינה פעלו בחודשים האחרונים מעל ומעבר במהלך בדיקתם את נסיבות אסון השריפה בכרמל, לרבות מה שאירע ביום שבו נספו עשרות צוערים בעת הדליקה באוטובוס שהוחש למקום.

אומ"ץ סבורה עוד שהמשטרה נתונה לביקורת של מבקר המדינה וזכותו המלאה לבדוק את תפקודם של הקצינים הבכירים במחוז צפון שפעלו בעת האסון. לא יעלה על הדעת שקצינים בכירים בדימוס יבקרו את המבקר מבלי שקודם לכן קראו את הדוח.

בהקשר לכך יש לציין כי אומ"ץ הגישה בשעתו עתירה לבג"צ להקמת וועדה ממלכתית לחקירה ולקביעת האחראים להתרחשויות של האסון בכרמל. הדיון בעתירה עוכב עד להשלמת דוח מבקר המדינה בנדון.

לאחר שהתברר לאומ"ץ כי טיוטת דוח מבקר המדינה מצביעה על כובד משקלה של הבדיקה וקובעת את זהות האחראים לאסון, החליטה אומ"ץ לפני כמה ימים למשוך את העתירה".

גם אם בסופו של דבר יטיל מבקר המדינה אחריות אישית או מיניסטריאלית על שר הפנים ישי בפרשת אסון השריפה בכרמל החוק אינו מחייב את ראש הממשלה לפטרו.

במקרה כזה רק לחץ ציבורי אדיר ילחיץ, ללא ספק, את נתניהו הלחיץ והוא עשוי להיענות לרחשי הלב של הציבור ולומר לעצמו: "ברוך שפטרנו מעונשו של זה".

אומ"ץ תשמש ראש חץ במאבק זה.

תאריך:  23/12/2011   |   עודכן:  23/12/2011
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישי - הבכיין הלאומי
תגובות  [ 26 ] מוצגות   [ 26 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
על הכותב היו"ר
23/12/11 15:42
2
חבר הנהלת אומ"ץ
23/12/11 16:15
3
עובר ושב
23/12/11 16:54
4
דודי30
23/12/11 17:01
 
חוגל
24/12/11 05:34
5
טובול
23/12/11 17:42
6
אזרח פשוט
23/12/11 17:57
7
עובד ציבור
23/12/11 18:51
8
בן-יוסף
23/12/11 19:35
 
לבן יוסף
23/12/11 23:24
 
מאן דהוא
24/12/11 06:15
 
למאן דהוא
24/12/11 15:23
 
חבר התנועה
24/12/11 16:55
 
לחבר תנועה 'היו"ר
24/12/11 17:26
 
למאן דהוא
24/12/11 17:05
 
רונית ... פ
24/12/11 12:05
9
מממשלת קדימה
23/12/11 23:20
10
שושפרי
24/12/11 08:24
 
לגב' שוש..מאומ"ץ
24/12/11 22:44
11
רונן גולדשטיין
24/12/11 08:26
12
גיל נתן
24/12/11 09:56
13
ישמעאל
24/12/11 09:56
14
צבי גלברד
24/12/11 22:37
15
דניאל י. בן אבו
24/12/11 23:14
16
סובול עידן
25/12/11 11:00
17
אורי עמר
29/02/12 09:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כמה שינסו לייפות את המציאות ולצייר אותה בצבעים עליזים, מדינתנו היפה היא מקום של אנשים רעים. איבדנו את החמלה והאנושיות, והכל סובב סביב הכסף והצרכים המיידיים שלנו. אני אתחיל ברשימה ותראו שזה זולג לכל תחומי חיינו וכמעט בכל מקום.
23/12/2011  |  עמוס דאי  |   מאמרים
למרות שבטלוויזיה מפרסמים כמה משפחות שעוסקות בזה בהצלחה, שירותי גביית החובות במדינת ישראל מוסדרים באמצעות רשות האכיפה והגביה, מה שמוכר בשם לשכת ההוצאה לפועל. קורה שמישהו חייב לך כסף על-פי פסק דין ולא משלם, אז אתה יכול לגשת להוצאה לפועל.
23/12/2011  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
התלמוד הבבלי במסכת בבא בתרא מבאר מהו פירוש הפסוק "ויהי בימי שפוט השופטים" המתאר את התקופה שקדמה להמלכת המלך הראשון על עם ישראל לפני אלפי שנים.
23/12/2011  |  איציק וולף  |   מאמרים
מדינה יהודית ודמוקרטית או מדינה יהודית או מדינה דמוקרטית? ישראל תצטרך לבחור אם היא דמוקרטיה או תיאוקרטיה. אם הריבון הוא הרוב או הרב. אם הריבונות היא בידי הכנסת או בבית-הכנסת. אם אנו כורים במכרות התל"ג כדי לממן את מכרות התרי"ג. אם הצדק של בג"צ זקוק להכשר של בד"צ. אם אנו מדינה של הדר או של הדרה. אם מקומו של המדיר הוא בדיר
23/12/2011  |  דן אלון  |   מאמרים
כנשוך נחש זינק הסופר א.ב. יהושע להגן על בני חסותו הפלשתינים, במאמר סנגוריה נלהב (ידיעות אחרונות, 21.11.11) כנגד ניוט גינגריץ' המועמד המוביל של הרפובליקנים לנשיאות ארה"ב, שהעז לומר שהעם הפלשתיני הוא המצאה.
23/12/2011  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   השריפה בכרמל  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי  
מבקר המדינה לתקשורת: אל תטעו את הציבור  /  עידן יוסף
שנה לאסון הכרמל: קבוצת השב"ס נזכרת בפאבי  /  עינת זיתון אוליביר
נתניהו: עושים ככל שנוכל להילחם באש  /  עידן יוסף
אלף כבאים לא יצליחו לכבות...  /  יוסף קנדלקר
עולם כמנהגו נוהג  /  איתמר לוין
האם הייתה טביעת אצבע של שרה?  /  פועה בת איה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il