חברת בומברדיה, חברה ששר התחבורה,ישראל כץ, מתכונן להעביר אליה את תחזוקת הרכב , היא האחראית לשורה של תקלות ב
רכבת ישראל, שבחלקן גם נפגעו נוסעים.
אל הממצאים הקשים של מהנדס הבטיחות מאיר קנדלר, ראש המכון לחקר כשל, במדרשת רופין, ממאנת תאוות הון מופקרת להישיר מבט. והחמור מכל שההון המופקר מכתיב לשלטון להמשיך בקשר הבלתי ברור עם חברת בומברדיה.
המהנדס מאיר קנדלר השמיע את השגותיו בכנס אגודת הבטיחות של לשכת המהנדסים שהתקיימה בששה במרץ השנה. בכנס פרס המהנדס מאיר קנדלר את ממצאיו, אותם גם הגיש קודם לכן לשר התחבורה, ישראל כץ. השגותיו התבססו במיוחד על חקר שלוש תאונות מהקשות שהיו ברכבת ישראל.
המהנדס מאיר קנדלר חקר תאונה בה ירד קרון מהפסים, תאונה בה פרצה שריפה ותאונה בה התגלה שבר שעלול היה לנקב מיכל דלק ולגרום לשריפה.
לגבי התאונה שהתרחשה ליד קיבוץ שפיים בדצמבר 2010 קובע המהנדס מאיר קנדלר בנחרצות רבה -
"הוכח שיצרן הרכבת ביצע תיקון במקום לא נכון ובאיכות ירודה, תוך כדי נסיעה נפגע מיכל הדלק ופרצה אש. התיקון שהיצרן עשה היה לקוי." חמורים מאוד ממצאיו של המהנדס מאיר קנדלר לגבי התאונה, שהתרחשה בפברואר 2011, תאונה בה ניתק מוט, המעביר כוח מהמנוע לגלגלים, וזאת עקב ברגים שנשברו . המהנדס מבהיר שהאסון נגרם עקב
"התקנת ברגים מקוריים של היצרן, שהיו ארוכים מדי. העובדים עשו את המוטל עליהם והשתמשו בברגים שקיבלו מהיצרן." הממצאים המרשיעים את החברה הגיעו לידיו של השר ישראל כץ. כל מי שקשור ל
משרד התחבורה מודע, שכתוצאה מהוראת היצרן "נשברו הברגים וגרמו לניתוק מוט, שכתוצאה מכך נשפך דלק והייתה סכנה לשריפה".
השר ישראל כץ ראה את הממצא הכתוב שחור על גבי לבן לפיו, "הייתה סכנה לשריפה, והכל בגלל תכנון לקוי של היצרן". אך כל הממצאים האלו נטרפים לנוכח ריצה מטורפת של
אורי יוגב, יקירו של השר ישראל כץ, המוביל את החברה למציאות מבנית חדשה - מציאות של חברה מופרטת.
אותו אורי יוגב - שנזרק מכל המדרגות, כי דחף להפרטת בתי הסוהר בישראל - הוא עולה היום במעלה המדרגות של לשכת שר התחבורה במאמץ לדחוף להפרטת רכבת ישראל.
אותו אורי יוגב - שהושלך על-ידי ציבור המורים המאורגן, שהצליח למנוע מימוש תוכניותיו "החינוכיות" ההזויות - מצליח להשליך על ציבור עובדי הרכבת את כבלי ההפרטה.
אורי יוגב, יו"ר הדירקטוריון בפועל כיום, תיאם טרם מינוי ליושב-ראש את נסיעתו לגרמניה עם חברת בומברדיה. אורי יוגב השתתף בפגישת מו"מ, שהתקיימה בחודש ספטמבר 2010 בגרמניה בין חברת בומברדיה לבין הרכבת. שמו הושמט "במקרה" מהפרוטוקול בעברית של הפגישה.
אורי יוגב שהה במלונות יחד עם חברי צוות המשא-ומתן. התנהלה תכתובת בין החברה הגרמנית ובין אורי יוגב. לצערי, היועץ המשפטי קיבל את טענתו של מר אורי יוגב, שהשהות שלו בדיוק באותו מקום הייתה מקרית והוא מימן בכספו את השהות. גם אם נקבל את כל טענות המקריות,
הרי "המקריות" הזו מצחינה את כל המערכת בצחנת קשרי הון שלטון.
אני מצר על כך שאמות הספים לא רעדו כאשר חבר הכנסת אילן גיל און מסר את כל ממצאיו בדבר תכתובת, שהייתה בין החברה הגרמנית ובין העוזרת האישית של אורי יוגב בחברה הפרטית שלו בישראל White Water.
אני מצר על כך, ששר התחבורה לא התייחס לממצאיו של המהנדס מאיר קנדלר, וגם לא התייחס לכתב האשמה של חבר הכנסת
אילן גילאון, המעלה דברים קשים וכואבים, ש"שר התחבורה והנהלת הרכבת סטו מהמסילה. על-רקע הפרטת הרכבת מרחפת עסקה אפלה בין הנהלת הרכבת לחברת בומברדיה.
הקורבן לקשר הרקוב והמושחת הוא הציבור ועובדי הרכבת. אסור לממשלה להפריט את הרכבת במחטף ולוותר על הנכס הציבורי". כיום יש כבר יחידות, שהעבודה בהן מופרטת. העובדים המועסקים על-ידי חברות קבלן הם סדרנים,קופאיות, עובדות הניקיון. ממצאים חמורים בתהליך ההפרטה הם התקלות הרבות ברכבת ישראל כתוצאה מתקלות האיתות, עליהם אינו מדבר השר ישראל כץ, כי כל נושא האיתות כבר מופרט. וההפרטה הזו נושאת על גבה אחוז לא מבוטל של תאונות.
מצער, שקשרי הון שלטון הצליחו ליצור דעת קהל עוינת לציבור העובדים, כאשר שש מאות מתוכם משתכרים שכר עלוב, המחייב אותם לקבל השלמת הכנסה.
מצער, שההון האנושי היקר של עובדי הרכבת מועלה קורבן על מזבח קשרים נגועים של הון ושלטון המעדיפים את צחנת בומברדיה, צחנת רכבת מופרטת במקום להעניק את הבכורה להון האנושי היקר, הנושא בזעתו את מסילות הברזל. צחנת חברה גרמנית, שהייתה אחראית לשורה של מקרי אסון, חביבה על אלו שהחליטו שרכבת ישראל תופרט.
מצער, שההון האנושי היקר, עליו שומרים מכל משמר ועד העובדים בראשות יושבת-ראש הוועד
גילה אדרעי , נרמס על-ידי תאווי הפרטת הרכבת בראשות יושב-ראש הדירקטוריון, אורי יוגב, בעידודו של השר ישראל כץ, שעושים הכל להעביר נתח משמעותי של רכבת ישראל לידים זרות.
המינוי של אורי יוגב ליושב-ראש הדירקטוריון של רכבת ישראל נגוע בנגע של גידולים ממאירים, שיש בהם ניגודי עניינים עם שלוחות ממאירות של קשרי הון שלטון.