|   15:07:40
דלג
  מיכאל הרשקוביץ  
פובליציסט מצדיעים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

ביטוח מפוקפק לחיילי צה"ל

לא המשתמטים משירות בצה"ל מהווים סכנה לקיומה של המדינה, כי אם דווקא כל המתנדבים לשרת בצה"ל. יום אחד יתעוררו כלל חיילי צה"ל ובני משפחותיהם ויבינו כי בשרתם את המדינה הם מסכנים לא רק את עתידם הכלכלי והרפואי, במקרה פציעה, כי אם גם את עתידם של מעגלי מקורביהם
20/04/2012  |   מיכאל הרשקוביץ   |   מאמרים   |   תגובות
האם תוכלו לנוח בשקט כאשר הביטוח לחיילים אינו מספק? [צילום: פלאש 90]

חברת הביטוח הגרועה ביותר בישראל – אגף השיקום של משרד הביטחון - זכתה בזיכיון לא מוגבל בזמן - בניגוד לכל היגיון בריא – לביטוח חיילי צה"ל ולמתן כיסוי ביטוחי לחיילי צה"ל בסדיר, בקבע ובמילואים הנפצעים בעת שירותם הצבאי.

חברת ביטוח זאת, אשר הוקמה בהוראת ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון ועם הקמתה וגם עשרות שנים לאחר מכן העניקה לטעמי טיפול ביטוחי הולם לחיילים פצועים, הפכה עם השנים לחברת הביטוח הגרועה במשק, המעניקה במודע תת-ביטוח לחיילים פצועים וכן את השירות שהינו מן הגרועים בשירות הציבורי.

ביטוח לא הולם

עשרות שנים מסתירה המדינה מכלל הציבור בישראל שכל חייל או מתגייס לצה"ל, אם ליחידות לוחמות מובחרות ואם כאנשי שירותים, מתגייס ללא ביטוח תאונות מקיף והולם. עשרות שנים מסתירים מאיתנו המדינה וראשיה כי אנשי הקבע והמילואימניקים סובלים מתת-ביטוח חמור ומחוסר כיסוי ביטוחי מובהק למקרה פציעתם בעת שירותם הצבאי.

חוסר הביטוח המקיף וההולם, המשמיט במודע ביטוח תאונות אישיות ופיצוי הולם בעת פציעה ובעת אי-כשרות לעבודה, כבר אינה בעיה של נכי צה"ל בלבד. נכי צה"ל כבר חיים בהוויה העצובה של תת-הביטוח השיקומי. נכה שאינו מסוגל לעבוד ואגף השיקום שלף אותו ממעגל העבודה עקב פציעתו "נהנה" היום מדמי מחיה חודשיים בגובה של 4,500 ש"ח ואילו גובה התשלום הבסיסי לנכה שנקבעו לו 100% נכות הוא 3,750 שקלים(!)- וכנראה גם ימותו בתוך ההוויה הזאת. אולם אין זה אומר שיקיריכם העומדים להתגייס או המשרתים כבר במסגרת שירות פעיל בסדיר, קבע או מילואים ייקלעו לסיטואציה נוראית זאת של תת-ביטוח, הגוררת עימה את כל מעגלי המשפחה הקרובים, החייבים להירתם לטובת החייל הפצוע המוצא עצמו במלכוד כלכלי ורפואי בהיפצעו.

במקרים אחרים הייתם דואגים לביטוח נאות

מי מכם לא נסע פעם לחו"ל? וכשנסעתם, האם לא דאגתם לבטח את עצמכם בצורה מקסימלית לכל צרה שלא תבוא – הן כיסוי רפואי מלא והן כיסוי מלא למקרה פציעה בעת נסיעתכם, חס וחלילה. ומי מכם לא דרש לראות את הפוליסה, על-מנת לקרוא שחור על גבי לבן את סעיפיה. ואם נהגתם כך בעת נסיעה לחופשה, כיצד אתם מפקירים את יקיריכם היוצאים למסע של שלוש שנים, לפחות במסגרת שירותם הצבאי ואינכם בודקים את תנאי הפוליסה המכסה אותם במקרה פציעה ואובדן כושר עבודה?! כיצד הינכם מפקירים את יקיריכם היוצאים לשירות מילואים ואינכם טורחים לבדוק את תנאי פוליסת הביטוח המכסה אותם בעת שירות המילואים?! למי תוכלו לבוא בטענות, כשיתגלה לכם חס וחלילה כי יקיריכם כוסו במינימום כיסוי ביטוחי וגם על זכותכם לקבל מינימום כיסוי ביטוחי זה הינכם חייבים להיאבק באמצעות עורכי דין "מיומנים", תוך תשלום עשרות אלפי שקלים, על-מנת לזכות במינימום המוכנים לשלם ליקיריכם?!

מי מכם לא נוסע ברכב - לימוזינה מפוארת או רכב משפחתי צנוע. האם מישהו מכם מסתפק בביטוח החובה לרכב?! כל אחד ואחת מכם, ודאי דואג לעשות ביטוח מקיף עם כל הכיסויים. ודאי שמי מכם אשר היה מעורב פעם בתאונה והיה צריך להחליף חלק ברכבו, לא הסכים, לאחר שביטח את רכבו בביטוח מקיף עם כל הסיכונים, כי החלקים שנפגעו ברכבו החדש יוחלפו בחלפים לא מקוריים וזולים. האם במידה שהיה נפגע לכם המנוע הייתם מסכימים לתחליף של הוספת כוח סוס לרכב: רתימת הרכב לסוס אחד או שניים, כאשר חברת הביטוח טוענת שבזה פתרה את בעיותיכם?! את זה, בדיוק עושה חברת הביטוח הכי גרועה המבטחת את חיילי צה"ל – אגף השיקום של משרד הביטחון : מספקת לפצועים עזרים רפואיים תחליפיים, גם אם לא מתאימים להם, לא משקמת פצועים, אשר הוצאו ממעגל העבודה על-ידי ועדת מומחים שמונתה מטעמם, תוך הצעה לשליחתם לעבוד במקומות עבודה שיקומיים עם מפגרים בשכר של פחות מ-20 ש"ח לשעה.

מה הייתם עושים חברים, אם חברת הביטוח שלכם הייתה שולחת אליכם שמאי לבדוק את רכבכם שנפגע מתאונה וכל ה"פרונט" הלך ושתי דלתות נפגעו גם הן בתאונה. מגיע השמאי ומצלם הכל וקובע כי ה"פרונט" סובל מנזק מזערי ואילו הדלתות היו במצבן הנוכחי הפגוע, עם רכישת הרכב החדש מהיבואן, ועליכם לתבוע את היבואן על כך?! את תרגום סיפור המעשה לפעילות אגף השיקום, אני מאמין שאתם יכולים כבר לעשות בעצמכם.

ומה הייתם עושים חברים, אם הייתם מגיעים לחברת הביטוח שאתם מבוטחים אצלה ומקור פרנסתה תלוי בכם, המבוטחים, אם פקידי החברה היו מתעלמים מדרישותיכם הביטוחיות הצודקות, מזלזלים בכם, מתעלמים מכם ולא עונים לפניותיכם ואם אתם דורשים לדעת מה קורה עם הפיצוי הכספי שנקבע לכם בגין התאונה שרכבכם עבר - ואתם יודעים שהצד השלישי הפוגע, חברת הביטוח העבירה כבר את סכום הפיצוי המגיע לכם. מרימים עליכם פקידי חברת הביטוח את קולם ואף אוסרים עליכם ליצור עימם קשר בחודשים הקרובים, עקב חוצפתכם בדרישת הפיצוי הכספי המגיע לכם. חברים, אולי אינכם מאמינים כי סיטואציה כזאת יכולה להתקיים אצל חברת הביטוח שלכם, כי היא יודעת שבאותו רגע תעיפו אותה לכל הרוחות ותעברו לחברת ביטוח אמינה וטובה יותר. אולם סיטואציה זאת מתקיימת חדשות לבקרים אצל זכיין הביטוח הבלעדי המונופולוסטי והלא מוגבל בזמן - אגף השיקום של משרד הביטחון- אשר פקידיו מרחיקים לא פעם פצועים הדורשים לקבל את מלוא זכויותיהם, אשר לא פעם מאבדים את סבלנותם לנוכח ההתעמרות בהם. מנהלי חברת הביטוח הגרועה הזאת אף מצהירים בריש גלי שלא יעניקו שירותים לפצועים ולא ימלאו אחרי ההוראות להעניק לפצועים את מלוא הסיבות וזאת מהסיבה הכל כך טריוויאלית לאור המתואר: הלוחם תבע את חברת הביטוח הגרועה הזאת, אגף השיקום - הנהנית מחיסיון רחב ובלתי מוגבל של ראשי המדינה – בבית המשפט לשם מימוש זכויות שנגזלו ממנו.

ולסיום חברים, אנו נמצאים בימים של חשבון נפש לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל ואחרי יום הזיכרון לשואה. בימים אלה, חייב כל אחד ואחת מכם לעשות חשבון נפש ולשאול את עצמו כיצד ייתכן שהוא שולח את יקיריו לשרת בצבא בלא שיידע אפילו מהם תנאי הפוליסה האמורים לכסות את יקירו מפני פציעה, שעלולה לפגוע באפשרויות ובכישוריו לתעסוקה. לא המשתמטים משירות בצה"ל מהווים סכנה לקיומה של המדינה, כי אם דווקא כל המתנדבים לשרת בצה"ל מהווים סכנה לקיומה של המדינה. יום אחד יתעוררו, כלל חיילי צה"ל ובני משפחותיהם ויבינו כי בשרתם את המדינה הם מסכנים לא רק את עתידם הכלכלי והרפואי, במקרה פציעה, כי אם גם את עתידם של מעגלי מקורביהם ויחליטו הם להיות אלה שיתחמקו בכל מחיר משירות צבאי - אם בסדיר, אם בקבע ואם במילואים. זוהי הסכנה האמיתית האורבת למדינת ישראל והיא סכנה גדולה יותר מהגרעין האירני.

בימים אלה של חשבון נפש אני קוראים לכם לשלוח את יקיריכם לשרת בצה"ל. אני קורא לכם לחנך את יקיריכם להתנדב ליחידות לוחמות. אולם לפני הכל אנו קוראים לכם להצטרף אלינו בדרישה שאינה משתמעת לשתי פנים מממשלת ישראל: תדאגו לביטוח תאונות מקיף והולם של יקירינו, אשר יכסה את כל מחסורם בעת פציעה, כך שעתידם יהיה מובטח והם לא יהיו נתונים לחסדי אגף השיקום. ללא פוליסת ביטוח הולמת ליקירי, אשר ימציאו לידו עם גיוסו אנסה למנוע ממנו להתגייס! לצורך זה היה ראוי להוסיף שילוט מאיר עיניים בלשכות הגיוס לצד השילוט: "חייל, שפר הופעתך" - "חייל, דאג לקבל לידיך את פוליסת הביטוח המתאימה!".

הכותב הוא יו"ר עמותת מצדיעים ללוחמים נכי צה"ל, מפקד טנק בוגר קרב החווה הסינית ממלחמת יום כיפור, אשר נשלח יחד עם חבריו השריונאים למשימת התאבדות של חילוץ צנחני 890, אשר נשלחו קודם לכן למשימת התאבדות חסרת תכלית ומיותרת בחווה. חיבר את הספר "מראה סדוקה"
תאריך:  20/04/2012   |   עודכן:  20/04/2012
מיכאל הרשקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביטוח מפוקפק לחיילי צה"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אביתר ב-צדף
20/04/12 19:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני מחזיק עדיין בדעה, שספר לימוד נועד לעורר את התלמיד לחשיבה, לשאול שאלות לעורר ספקות. אך ועדת החינוך בראשות אלכס מילר מ"ישראל ביתנו" מבקשת להפוך את ספר הלימוד לדיקטאט, החושב במקום התלמיד ויִמָּנַע תהליך של שאלת שאלות והבעת תהיות.
20/04/2012  |  איתן קלינסקי   |   מאמרים
היתרונות שיצמחו לנו מלהיות קומוניסטים:
20/04/2012  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
סקירת החיוכים על פני הזוכים מגלה לנו שראש ממשלתנו ומנהיגה הרוחני של אירן זכו לגור יחד בגורד-השחקים הבבילוני, ולשלם ביחד את מיסי ועד הבית בדם חפים מפשע, על מזבח הטירוף של המוני המריעים להם בכיכרות. למדד כזה היה צריך לקרוא מדד הפשיעה ולא מדד ההשפעה, אבל בעולם של עריצים משלהבי המונים ומאונני זיקפה קולקטיבית, נגזר עלינו לסיים את המירוץ אל הפיצוץ בהקזת דם לשווא
20/04/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
מטחי המידע הנורים מן המסך אינם מבחינים בין צופה לצופה. בלוח המטרות יש זקן ויש טף ואם כי כולם סופגים את המטחים יחד, הם חווים ומטמיעים אותם, הבוגרים לבדם, והילדים על-פי יכולותיהם ועל-פי דרכם לבדם. בבית הספר אין המורים מספיקים ללמד אותם דבר דבור על אופניו, על-פי הלשון היפה להם, על-פי התייחסות קטעי דברים עיתיים לתמונה שלמה, עד שבאה תקשורת ההמונים וחודרת גם לפנים בתיהם וחושפת אותם להצגת דברים השווים כביכול לכל נפש, והם אינם יכולים להיות שווים, ומאלצת אותם להסדיר דברים שאינם נהירים להם ואינם מוסברים דיים, והם, המסרבים על-פי דרכי טבעו של כל אדם להיות מבולבלים, מוצאים עצמם מסדירים בתוכם דברים שראו או דברים ששמעו על-פי עיקרי עולמם האישי שלהם.
20/04/2012  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
אין דבר כזה חופש ביטוי מוחלט. מאחר שכך, כמה סותמי פיות הכריזו על עצמם כ"שוחרי חופש הביטוי", וקבעו את הקווים האדומים אותם אסור לעבור. ומי שיחצה אותם, אחד דינו - הוקעה רבתי. העיתונאית עירית לינור חצתה קו כזה.
20/04/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il