|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

"סעודת החג" של ליל יום הכיפורים

אל יחשבו להם החילונים שבוא ה"בשורה הרפורמית" הוא זה שיצילם
01/06/2012  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
רבה רפורמית. התבוללות ונמות [צילום: פלאש 90]

יו"ר הפרלמנט הישראלי, ח"כ ראובן ריבלין, הוא אדם הידוע בעמדותיו העצמאיות וברצון שלו לבדוק כל דבר לגופו של עניין. אי לכך החליט הלה - נצר לאחת המשפחות החרדיות הוותיקות של ה"ישוב הישן" בירושלים, לבדוק (לפני שנים רבות) מהי מהות ה"רפורמים", ולשם כך יצא לארה"ב. לימים סיפר ריבלין - שכידוע איננו ידוע באהדתו ל"חרדיות", כי "נקודת השבר" שלו הייתה כאשר בליל כיפור-מיד לאחר "כל נדרי", הוזמן ע"י מארחיו הרפורמים ל"סעודת החג של ליל כיפור".

לפני מספר חודשים התארחנו לשולחן שבת יחד עם יהודיה דתית - מודרנית מאחת השכונות הפחות דתיות של לונדון. תוך כדי שיחה הסתבר לנו כי האישה - אם לילדים, "חיפשה את עצמה" ארוכות עד שנחתה בעוגן האורתודוכסי המודרני (כן, יש "חיה" כזאת!) של בתי הכנסת של ה"יוניטד סינגוג" בלונדון. בין השאר "טיילה" גברת זו - חוקרת לאנתרופולוגיה במקצועה, גם אצל ה"רפורמים" בלונדון, ועוד בשכונה החסידית והחרדית ביותר שם - "סטמפורד היל". "נקודת השבר" של הגב' הייתה כאשר - לאחר ה"תפילה", חזתה במו עיניה כיצד ה"ראביי הרפורמי" ניגש במהלך השבת לקונות לעמו בשר חזיר בחנות הנוכרית שממול!

אב חילוני לחלוטין - אך מיוסר, פועל כיום בניו-יורק באופן קבוע ובהתנדבות לטובת החרדים, במאבקם ב"רפורמים" וב"קונסרבטיביים", לאחר שלטענתו "איבד" דרכם שלושה בנים. אחד התחתן עם נוכריה דרך "ראביי רפורמי" , השני המיר את דתו - לאחר שביקר אצל ה"רפורמים" ושם פגש מיסיונרית נוצרייה והשלישי התחתן עם גבר, בטקס "רפורמי" כמובן...

לפני זמן לא קצר ראינו כולנו - את מה שהיהדות האמריקנית מכירה ואת מה שהיהדות הגרמנית הכירה שנים רבות קודם לכן. כומר ו"ראביי קונסרבטיבי" חיתנו מתבולל יהודי עם גב' צ'לסי קלינטון והדור הבא שלהם כבר לא יהיה יהודי, רחמנא לצלן. המתבולל הלה הלך כ"צאן לטבח" ההתבוללות כמו שכל האחרים הלכו לפניו בדרכים ה"רפורמיות" וה"קונסרבטיביות".

אלה רק מקצת הדוגמאות שמצפות לנו בארץ ישראל מההכרה ה"היסטורית" וההיסטרית של מערכת המשפט החילונית ב"רפורמים" וב"קונסרבטיביים". אני לא מופתע ולא משתומם מהגיענו לרגע זה. זו התוצאה של ההמצאה על "סטאטוס קוו" מלאכותי במושג הדמיוני ששמו "מדינה יהודית" והאמצעי הפסול של כריכת הדת והמדינה גם יחד תחת שלטון חילוני עם "כלבי שמירה" מטעם ה"מפלגות הדתיות והחרדיות". כל צו'לנט מקולקל מביא גם לקלקול קיבה. ה"פטה מורגנא" הדתית - חרדית על כך ש"ככל שעולה הכוח הפוליטי בכנסת כך ההישגים הדתיים גדולים יותר" התנפצה שוב מול פני העסקנים הדתיים הדואגים רק לקיומם הפוליטי. ההיפך הוא הנכון - ככל שהכוח הפוליטי הדתי- חרדי עולה כך ההישגים הדתיים קטנים יותר מעצם האיחוד של החילוניים נגד המושג "מדינה יהודית" על-פי היהדות הצרופה.

אבל למרות כל האמת הזו שטופחת על פני העסקונה הדתית - שמשקרת לגדולי הדור שלה, הרי שהכמיהה למשרות ולכסף הציוני שבקופת המדינה ה"שנואה" , מעביר גלמים אלה על דעתם ועל דעת קונם ולעולם לא יודו כי הפרדת הדת מהמדינה הייתה עושה טוב יותר ליהדות ומצילה נפשות מישראל משמד. אם עסקני ה"גומי" הדתיים יפקחו עיניהם לראווה הם יווכחו כי החילוניים - כולל "אליליהם" מימין, עוברים לא רק תהליך של חילוניזציה אלא גם ניתוק לגמרי מהיהדות עד כדי בדיקת המיסיון וכו'. לכריכת הדת עם המדינה חלק נכבד ביותר בהשתמדות זו, שאי-אפשר עוד למונעה ב"חוקי הכנסת". אותם עסקנציקי'ם חרדים - המתקראים "רבנים", הסתירו זמן רב מרבניהם את העובדה כי ה"הסכמים הקואליציוניים" עליהם חתמו אינם שווים כקליפת השום ולא יעמדו מעולם ב"מבחן בג"ץ". זאת הן משום שאותם הסכמים באו רק לתת "תרופה רגעית" להמשך השותפות הקואליציונית של החרדים למרות הכלמתם והן משום שהבג"ץ בישראל איננה רשות שיפוטית וחוקית באמת - כשזה מגיע לשאלות דת, אלא רשות אידיאולוגית חילונית אנטי אורתודוכסית. אותם קטני העסקנים החרדים ידעו גם להסתיר מרבניהם את העובדה שהשותפים הקואליציוניים החילונים לא פעם חותמים על הסכמי "פרו-דתיים" ביודעם כי הבג"ץ - או רשות משפטית אחרת, כבר יוציאו להם את "הערמונים מן האש" וכל זאת בתיאום עימם.

אבל אשמת כריכת הדת עם המדינה - במצב האנטי דתי כיום, גדולה יותר. בחו"ל מתקיימות קהילות אורתודוכסיות לצד ה"רפורמים" ותואמיהם ה"קונסרבטיביים" ולמרות הכל לא מעט חילוניים מעדיפים את האורתודוכסיה המודרנית על פני תחליפי ההתבוללות. הסיבה לכך היא שבתי הדין ומערכות הרבנות והדיינות האורתודוכסים המודרניים באים מן השטח עצמו. אין שם רבנות מוצנחת עם אנלפאבתים שנכפים על קהילה זו או אחרת ע"י מפלגות פוליטיות. גם ההקלות שם - בקהילות הללו, באות מכוח היהדות והרעיוניות ולא מבצע שוחד וכו'. ולכן ה"יאנג יזרעל" בארה"ב, ה"יונייטד סינגוג" וה"פדריישן" בבריטניה , ה"קונסטיטואה" בצרפת וכמובן רשת חב"ד העולמית מכובדים ע"י ציבור הרוצה להישאר יהודי לדורות ובגבולות ההלכה.

אבל בישראל המצב שונה. המערכת הדתית בנויה על מינויים פוליטיים של כאלה הדורשים שכר כפינחס האורתודוכסי אך עושים מעשי נבלה כזמרי ה"רפורמי". ה"שוחד יעוור עיני חכמים" הוא בסיס הפעולה של לא מעט רבני שכונות , רבנים אזוריים, רבני ערים ואף למעלה מכך - ראה פרשיות הרבנים בקשי - דורון, מצגר וה"חופות השמנות" של הרב לאו. בישראל הרב שממונה אינו חייב לתת דוח לציבור שלו ולציבור הזה אין כוח בבחירתו. בישראל בוחרים ברב זה או אחר לא מעט עסקנים קטני קומה ורחוקים מהדת , שלאחר הבחירה מסתיים הקשר בינם לנבחרם. בישראל יש לפעמים מצבים שאין בכלל פיקוח על מעשי הרב והלה עובד בכלל במשרות אחרות. בישראל ישנם אזורים חקלאיים ש"רבניהם האזוריים" מרובים וכפולים מישובי האזור.

ולכן בישראל השחיתות ה"אורתודוכסית - ממלכתית" פורחת. מעבר לשלמוני החופות המוגזמים נתפסים - בעין הטלוויזיה ממש, "רבנים" מחופשים השוקלים לידיהם "שקלא וטריא" של "מזומני גיורים". בישראל פורחות "כשרויות" מדומות ללא משגיחים - של כל רב נידח מאיזו מועצה אזורית נידחת. בישראל מוזרמים "כספי תרומות" ממלכתיים ל"מוסדות התורה" של ה"רבנים הממלכתיים" ע"י דירקטורים פוליטיים או סתם פוליטיקאים (מכספי הציבור כמובן...) ואח"כ נדרשים ה"רבנים הממלכתיים" לפרוע את התרומות הללו ב"פסקים מקלים". השבוע למשל נתקלתי בפרשה מאוד סתומה. בעיר דרומית עומדת להתקיים - ביום ראשון (ה-3 ליוני 2012) חתונה של דירקטור לשעבר בחברה ממשלתית עם נוכריה מחבר העמים שמצוין ליד שם אימה כי "יש לבדוק את יהדותה של הגב'". משרד הפנים מעולם לא רשם אותה כ"יהודיה" אך ה"טקס" יהיה "דתי". כשהרב שחשף זאת החל לתחקר את רבנויות ורבני האזור הרי שהללו מילאו פיהם מים ואחד מהם אף פלט כי "לא כדאי לך להסתבך עם החתן, הוא עו"ד". אח"כ הסתבר שאותו רב ואחרים היו בקשרי "תרומות ציבוריות" עם החתן כבר שנים קודם לכן.

בחו"ל למשל קוברים את המתים מתוך יראה וכבוד ולא מספסרים בעשרות אלפי דולרים לקבר- דבר שהביא אלינו את ה"קבורה הפרטית". בחו"ל האורתודוכסיה המודרנית היא אומנם כזאת אך בארץ ה"אורתודוכסיה הממלכתית" היא "רפורמית" בכיסוי של מזומנים וזה מה שמגעיל ומקומם לא מעט חילוניים- שלא היו נותנים , במצב שונה, את ידם ועוברים ל"רפורמה" גלויה.

אך אל יחשבו להם החילונים שבוא ה"בשורה הרפורמית" הוא זה שיצילם. להפך, היהדות החרדית והדתית תמשכנה לשמור על קיומן ע"י המערכות הנפרדות שלהן אך לעומת זאת חילוניים רבים - שבמערכת אורתודוכסית (אפילו מושחתת...) היו ניצלים מהתבוללות, הרי שתחת הרפורמים הם יהפכו למתבוללים ממש וכך ירד מספר החילוניים תוך פחות מחצי דור. ועכשיו נראה אם מישהו עוד יצחק מהנזק הבלתי הפיך שעולל היועץ המשפטי לממשלה בהשראת הבג"ץ (המיצגים עמדות אידיאולוגיות ולא "משפטיות") ב"גול העצמי" שהבקיע.

תאריך:  01/06/2012   |   עודכן:  03/06/2012
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"סעודת החג" של ליל יום הכיפורים
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מצפה לניסים?
2/06/12 00:53
2
מה לאכול
3/06/12 07:35
 
אליהו קאופמן
3/06/12 10:05
3
יעקב מלצר
4/06/12 02:21
 
אליהו קאופמן
6/06/12 00:28
4
שמוליק 22
4/06/12 12:28
 
אליהו קאופמן
6/06/12 12:50
5
אליהו פ
5/06/12 11:09
6
יעקב מלצר
6/06/12 23:20
 
דר' וולף מרגוליוס
7/06/12 23:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני מעדיף לחכות קצת ולא לכתוב מיד. הדחף הראשוני הוא לכתוב מיד על אודות הרצח הנוראי של גדי ויכמן. גדי, אב לשניים בן 36, נרצח בדקירות בבאר שבע לאחר שהעיר לחבורת נערים על הרעש שהקימו בשעת ליל. הדיון עכשיו הוא: האם אותו נער, עדן אוחיון שמו, רצח או הרג? זה כבר לא משנה לילדה שאין לה אבא. אבא שלה רצה בסך-הכל שתישן בשקט ולא ידע שהיום, ילדים מושפעים מיותר מדי תוכניות טלוויזיה. למה שנער יסתובב עם סכין בכיס? וגם אם עדן הותקף ראשון על-ידי גדי ורק התגונן, למה הוא צריך להשתמש בסכין?
01/06/2012  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
מקובל ומוסכם אצלנו כי בכל פרשה מפרשיות התורה, יש איזה ייחוד, עניין הנלמד ממנה ואינו נלמד ממקומות אחרים בתורה. אומנם לא בכל הפרשות הייחוד הזה הוא גלוי, אבל הוא מצוי. בפרשה שלנו, נָשֹׂא, הייחוד הזה בולט ובכמה מישורים; קודם כל הפרשה הזאת היא הכי ארוכה בתורה, 176 (מאה שבעים ושישה) פסוקים, וזהו ייחוד בולט בפני עצמו. מה גם ששמונים ותשעה פסוקים מתוכה עוסקים בנושא אחד, הקרבנות שהקריבו הנשיאים לחנוכת המשכן והמזבח. ויותר מזה, מתוך שמונים ותשעת הפסוקים, שבעים ושניים הם פירוט חוזר של קרבנות הנשיאים, פירוט החוזר על עצמו שתים-עשרה פעם. דיברנו בעבר על משמעות החזרה הזאת, על כך שאנשים רבים יכולים לעשות את אותה פעולה, להתפלל למשל, אבל הדמיון יתקיים אך ורק במימד הטכני. כי במימד המהותי - איכות הפעולה תשתנה מאדם לאדם.
01/06/2012  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
"יְבָרכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ, יָאֵר ה' פניו אליך וִיחֻנֶּךָּ. ישא ה' פניו אליך, וְיָשֵׂם לך שלום".
01/06/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בראשית צעקה מירי את האמת בפנינו כולנו, והארץ הייתה תוהו ובוהו, וחושך על פני תהום. אולם, להבדיל מן הסיפור המקראי, רוח אלוהים לא ריחפה כאן מעל פני המים. אלוהים לא גר כאן יותר, הוא הלך לחפש לו עם אחר. מירי צעקה לנו באוזן את מה שלא רצינו לשמוע, ולכן התרעמנו. היא פשוט הבחינה באמת שכולנו ביקשנו להתעלם ממנה מזה זמן רב, ובהתאם, כמצופה משומר החומות בהתאם לתפקידו, היא השמיעה את הסירנה וכולנו נחרדנו. מגיעה לה תודה!
01/06/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
החלטת היועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את כתב הארץ, אורי בלאו, אינה יכולה שלא להתפרש כפגיעה שקופה בחופש העיתונות בישראל. כבר היו דברים מעולם ובמסגרת מילוי תפקידם אך טבעי הוא שעיתונאים מחזיקים ברשותם מסמכים מסווגים, מבלי שמישהו ירד עליהם ב"עליהום".
01/06/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
עדנה ויג
עדנה ויג
המשורר הרצל חקק היה בן כשנתיים בעלייתו לארץ, אך הוא מתאר בשיר את העלייה    הוא זוכר את כל שאירע    הם הגיעו מעירק "מבבל בהסתר" לפרס "לארצה של המלכה אסתר"
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il