|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
לינדנשטראוס. 14(ג) [צילום: פלאש 90] וינשטיין. שיקר [צילום: יוני רייף]

המבקר מעכב דוח הביקורת בגלל ההליך הפלילי

הנדון: "פרשת הרפז" - החלטה על <br>הבאה לידיעת היועמ"ש לפי 14(ג)

בניגוד להודעתו הכוזבת של היועמ"ש וינשטיין - מבקר המדינה אכן הודיעו על חשש לעבירות פליליות חמורות מצד אשכנזי, אל"מ וינר ואחרים ב-2 במאי ריכז המבקר את מסקנותיו וייחס לאשכנזי: "התנהגות שאינה הולמת" (עבירה לפי החוק הצבאי); וכן עבירות על-חוק העונשין: "הפרת אמונים", "קשר למעשים אחרים"
02/06/2012  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת הרפז   |   תגובות
אשכנזי. הפר אמונים [צילום: פלאש 90]

ברק. אשכנזי חתר תחתיו [צילום: AP]

התגלו ממצאים המצדיקים חידוש החקירה
יואב יצחק
ניצב יואב סגלוביץ' נפגש ביום חמישי עם מבקר המדינה ובפגישה התברר: מחמת הממצאים החמורים אין מנוס מחידוש החקירה לאחר שיוגש דוח המבקר * היועמ"ש וינשטיין שהגביל החקירה שנערכה ייאלץ להתיר פתיחתה מחדש בחשדות שונים, לרבות:: מי חתר תחת שר הביטחון בניסיון לסכל מינוי גלנט לרמטכ"ל * מבקר המדינה: דוח הבדיקה יפורסם בתוך זמן קצר; מכחיש תיאומים לחידוש החקירה
לרשימה המלאה

המאבק שהתקיים זמן רב מתחת לפני השטח ב"פרשת הרפז" בין היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לבין מבקר המדינה השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, פרץ בימים האחרונים בעוצמה רבה. עתה הוא מתנהל בעיקר בתקשורת ובבית המשפט.

בעיצומו של המאבק מתגלה היועמ"ש - ממש בימים אלה - כאיש רב-תחבולות, שאינו בוחל בהטחת כזבים במבקר המדינה. היועמ"ש טען, בין היתר, כי גירסת המבקר אינה אמת, וכי המבקר לא הביא לידיעתו ו/או לידיעת הפרקליטות מידע בפרשה המעלה חשד לפלילים. גירסת היועמ"ש היא-היא השקרית, שכן בידי המבקר מידע רב ומתועד על העברה מסודרת של חומרים ו/או מידע, במשך חודשים רבים, לידי המשטרה הפרקליטות והיועמ"ש עצמו.

מעשיו של היועמ"ש, שבוצעו ימים ספורים לפני הדיון החשוב שנקבע בפרשה זו בבית המשפט העליון (יום שני, 04.05.12) בעתירה שהגיש אלוף משנה ארז וינר המנסה לסכל פרסום דוח המבקר, מוליכים למסקנה פשוטה וברורה: מטרתו של וינשטיין היא לפגוע במעמדו האישי של המבקר - כך שממצאיו ומסקנותיו בדוח הביקורת שהוא עתיד לפרסם ב"פרשת הרפז", אם בכלל, יקבלו ביטוי נמוך ככל שניתן.

היועמ"ש נוהג כך כדי להציל, בין היתר, את עורו-שלו: דוח המבקר על ממצאיו מעיד יותר מכל על כשלונו העצום של וינשטיין, שלא השכיל, ומראש, לאפשר לחוקרי המשטרה לעשות את מלאכתם, ולחקור את הפרשה בכללותה. היועמ"ש לא מיהר לפעול גם לאחר שהועלו החשדות שוב ושוב גם ב-News1 - בדבר פעולות חמורות שבוצעו מצד קציני צבא בכירים ובראשם גבי אשכנזי, שחתרו תחת הממשלה בכלל ושר הביטחון בפרט, וגם בידי גורמים רבים נוספים, ולאחר שהוצגו לו שאלות נוקבות.

במקום זאת הורה וינשטיין לחוקרים למקד את החקירה בשאלה אחת ויחידה: מי זייף את המסמך, משל פתרון חידה זו הוא חזות הכל. התוצאה הייתה אף היא מוזמנת: המשטרה ופרקליטות מיקדו את האש בשליח, הוא בועז הרפז, ואף "תפרו" תיק לכבודו, משל הוא האיש שבישל, הגה ואחראי לבדו לזיוף מסמך יחצני נגד שר הביטחון אהוד ברק ומי שהיה הרמטכ"ל המיועד אלוף יואב גלנט.

לינדנשטראוס ידוע אף הוא כשועל קרבות ותיק: לאחר שהבין כי היועמ"ש מתחמק, משיקולים זרים, מלבצע את תפקידו וחובתו המנהלית והציבורית, הוא סינדל את היועמ"ש בהודעה חד-צדדית רשמית-פרטנית. עם זאת, מקריב לינדנשטראוס קורבן לא קטן, מבחינתו: הוא מסכים לעיכוב בפועל של דוח הביקורת על מיצוי ההליך הפלילי. ובמילים פשוטות: הדוח ייגנז, לעת הזו, ואם וכאשר - הוא יפורסם על-ידי המבקר הנכנס.

במכתב מיום 02.06.12, הוא הודיע ליועמ"ש כי בהתאם לסעיף 14(ג) לחוק מבקר המדינה, הוא מעביר לטיפולו מידע בדבר חשש למעשה פלילי מצד שורה של אישים, ובראשם: הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי, ואלוף-משנה ארז וינר.

ברשימה שלהלן נציג כמה מחלקיו המרכזיים של המכתב המחזיק 11 עמודים צפופים וגדושים - בדבר ההתנהלות בין המבקר ליועמ"ש. המבקר נמנע במכתבו אל היועמ"ש מפירוט-יתר של הממצאים, מסיבות מובנות. אך אותם מעטים המקורבים לנושא יודעים היטב: המבקר מייחס לאשכנזי ולשותפיו לעבירות שימוש פסול ובלתי חוקי במידע צבאי ממדרגה ראשונה, והפקרתו באופן עברייני בפני בועז הרפז ובידי כמה גורמים נוספים. לית מאן-דפליג: המבקר נזעק בשל תוצאות מעשיהם של אשכנזי ושותפיו - בעקבות הפקרת המידע נדרשה מערכת הביטחון לבצע פעולות מיוחדות ומהירות וסודיות ביותר, בניסיון לצמצם את הסיכונים לחיי אדם.

בדיקה מקיפה

בניגוד ליועמ"ש - שהורה מסיבות שונות ומוזרות על צמצום החקירה לשאלה מי זייף את המסמך, הורה המבקר לינדנשטראוס על בדיקה מעמיקה ומקיפה בכל אותן שאלות שהובאו בפניו ו/או עלו מאוחר יותר.

המבקר לא נרתע מאיש בכיר או זוטר, ולא עשה הנחות לקציני צה"ל. במסגרת זו נעשתה עבודה מקצועית, יסודית ומעמיקה, "תוך הקשבה בלב פתוח ונפש חפצה לכל המעורבים" - כלשון המבקר. טיוטת הדוח עוסקת בארבעה פרקים:

א) המסמך - הרקע להגעתו ללשכת הרמטכ"ל והטיפול בו עד לפרסומו בתקשורת ולאחר מכן;
ב) מערכת היחסים בין השר ברק ולשכתו לבין הרמטכ"ל דאז ולשכתו;
ג) תהליך בחירת הרמטכ"ל ומינויו;
ד) וביטחון המבצעים, אבטחת מידע וחשיפת מידע.

הסעיף האחרון (ד) הוא המרכזי והרגיש והנפיץ ביותר ולכן הוא המוכמן בטיוטת דוח המבקר. גם אם יפרסם המבקר את הדוח המלא בטרם פרישתו, יהא חלק זה חסוי ולא יימסר לפרסום אלא לבעלי תפקידים בכירים בודדים.

בין כרמיה להרפז

במהלך הבדיקה ב"פרשת הרפז" גילה המבקר מטמון ענק: ההקלטות של שיחות טלפון בלשכת הרמטכ"ל. המבקר מיהר לשים יד עליהן. מתוכנן של השיחות למדו המבקר ואנשיו כי קציני בכירים, ובראשם אשכנזי, שיקרו במצח נחושה גם בחקירתם במשטרה וגם בעדויות בפניו.

בשל הגילוי והממצאים והמסקנות, מיהר המבקר - כבר בנובמבר 2011 - להביא לידיעת היועמ"ש את "משמעות הדברים, לרבות ההיבטים הפליליים...". באותו שלב המשיכה הביקורת להתנהל לאור ההבנה עם היועמ"ש, לפיה תינתן עדיפות למיצוי הביקורת תחילה על-פני מיצוי ההיבטים הפליליים.

ייאמר כאן: גילוי הקלטות סייע למבקר לעמוד על התמונה בכללותה, ולתמוך בראיות ברורות וחותכות כי אכן - אשכנזי ושותפיו לעבירות חתרו תחת הממשלה בכלל ותחת שר הביטחון בפרט, במטרה לכפות עליהם להאריך את כהונתו של אשכנזי תחילה, בשנה נוספת; ולאחר מכן למנות רמטכ"ל כפי דרישתם. חתירה שכזו הינה עבירה פלילית.

אין זו הפעם הראשונה שהמבקר "מחפש אתונות ומוצא מלוכה". כידוע, בעיצומה של הבדיקה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת כרמיה אותה חשפנו ב-News1, הצליחו אנשי המבקר, ובראשם ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי, לשים ידם על מחשבהּ האישי של שולה זקן, שעבדה כמזכירתו הראשית של אולמרט במשרד התעשיה והמסחר.

תוכנו של הכונן, כולל יומנו של אולמרט, הועתק בשלמותו. בזכות פיצוח המידע הרב שנאגר בו נחשפו בהמשך שורה של פרשות, ובהן: פרשת טלנסקי, פרשת מרכז ההשקעות ועוד. מאוחר יותר - עם חשיפת פרשת הולילנד ב-News1, התאפשר למשטרה להצליב מידע מסוים עם יומנו של אולמרט, מה שסייע גם כן בפיצוח פרשה זו והביא להגשת כתב אישום גם נגד אולמרט באשמה לעבירות שוחד חמורות.

המבקר מעכב דוח הביקורת בגלל ההליך הפלילי
וינר. הצליח לטרפד [צילום: פלאש 90]

מבקר המדינה פועל, בדרך כלל, באופן הבא: הוא עורך ביקורת מקיפה, ולאחר שהוא משלימה ומגיש דוח, הוא מעביר ליועמ"ש מידע הטעון חקירה - מקום שנמצא מידע שכזה. הדבר מתחייב מכוח סעיף 14(ג) לחוק מבקר המדינה.

אגב: באופן בלתי רשמי ו/או מוצנע מועברים חומרים גם קודם לכן לרשויות אחרות, כדי להכינן לחקירה. הדבר נעשה באופן שקט וממודר, ולרוב מתכחשים הצדדים למעשיהם(!). כך נהג גם המבקר לפני כארבעה חודשים ["התגלו ממצאים המצדיקים חידוש החקירה", 21.01.12], כשחשפנו כאן כי בכירי משרדו ישבו לפגישה עם ראש אגף החקירות ניצב יואב סגלוביץ, והעבירו לידיעתו ולידיו חומרי בדיקה המעלים חשד לעבירות פליליות.

כך תיכנן המבקר לפעול גם בנושא זה. אלא שהמציאות שנכפתה עליו, כולל העתירה שהוגשה לבית המשפט העליון, חייבה אותו להקדים ולהעביר, באופן רשמי, את המידע ליועמ"ש בהתאם לסעיף 14(ג). כותב המבקר:

  • ... הכוונה הבסיסית הייתה למצות בהקדם האפשרי את הליך הביקורת, ולאחריו להעביר את העניינים הנדרשים למסלול הפלילי, ככל שיימצא לכך מקום. ברם, מאז הפצת הטיוטא חלו התפתחויות שהביאו את משרד מבקר המדינה לכלל מסקנה, כי אין מנוס מהעברת תיק הביקורת הכולל חששות למעשים פליליים אותם העלתה הביקורת לידיעת היועץ המשפטי לממשלה ללא דיחוי ועוד קודם לגיבוש הדוח במתכונתו הסופית, וזאת על-מנת שיבחן את הצורך להורות על פתיחה בחקירה פלילית במספר נושאים העולים מן החומר.

במכתבו הארוך, מונה המבקר שורה של אירועים שגרמו להחלטתו הנ"ל, שמשמעותה המהותית ביותר היא המלצתו לפתיחת חקירה פלילית, תוך גרירת היועמ"ש המחדלניק להורות על חקירה, אך תוצאתה המיידית היא גניזה אפשרית של דוח מבקר המדינה - הכולל גם ביקורת במישור המנהלי נגד בכירי צה"ל ומשרד הביטחון - לתקופה ארוכה.

המבקר, שיודע היטב כי כלי התקשורת כולם ערוכים בדריכות לדוח הסופי שיגיש - בטרם יפרוש בתחילת יולי 2012, מתקשה להודיע על החלטתו, ובפועל מצניע את עמדתו החדשה והמפתיעה בסעיף קטנטן (סעיף 34), שבו נאמר:

  • נוכח כל האמור, השלמת הליך הביקורת בנושא זה תעוכב עד למיצוי ההליך הפלילי - משמע, השלמת בחינת החומר והחשש למעשים פליליים הנובעים ממנו ולהחלטות שיתקבלו בעניין הצורך בחקירה פלילית מתאימה.

ובהמשך מחדד המבקר שוב את דבריו:

  • נוכח כל האמור לעיל, אני סבור, כי כעת דין הליך הביקורת להיסוג מפני ההליך הפלילי.


בנסיבות דנן מובן: ההתקוטטות בין אל"מ וינר למבקר, שהובאה לפתחו של בג"ץ, מתייתרת. שכן המבקר הגיע בעצמו להכרה לפיה עליו להימנע מפרסום הדוח, וכלשונו: "השלמת הביקורת בנושא זה תעוכב עד למיצוי ההליך הפלילי...".

הערה: המבקר יכול להימנע כאמור מפרסום הדוח המלא. עם זאת, שמורה בידיו הזכות להגיש לציבור וליועמ"ש מסמך מסכם שבו יודיע על ממצאיו העיקריים. כך נהג המבקר בפרשת כרמיה, דבר שהוביל לחקירה פלילית - שהולידה, בסופו של דבר, הגשת כתב אישום נגד אולמרט בשורה של פרשות.

חקירה במשטרה הצבאית?
מנדבליט. חקירה צבאית? [צילום: פלאש 90]

בשולי מכתבו של המבקר אל היועמ"ש, מתגלה סקופון קטן:

הפרקליט הצבאי הראשי הקודם, אלוף אביחי מנדלבליט, פנה אל היועמ"ש "וביקש לקבל את כל החומר שנאסף על-ידי הביקורת וזאת לצורך מילוי תפקידו, על-מנת לשקול את הצעדים הנדרשים בעקבות ממצאי משרד מבקר המדינה. משמע, לבחון האם יש מקום לנקוט בצעדים פליליים, משמעתיים או פיקודיים כנגד קציני צה"ל, המעורבים בפרשה".

המבקר מגלה כי היועמ"ש התיר העברת החומר לפצ"ר. הדבר נעשה, ומייד לאחר מכן החל הפצ"ר בביצוע תפקידו. משמע: הפצ"ר בודק האם יש מקום לפתוח בחקירה על-פי הדין הצבאי נגד אשכנזי, וינר ואחרים. הפצ"ר יכול להורות על חקירה עד שנתיים מיום פרישתו של אשכנזי.

הרפז התפכח ומאשים
הרפז. מגלה [צילום: מן הטלוויזיה]

במכתבו של המבקר אל היעמ"ש הוא מגלה כי הרפז, ש"שכב על הגדר" בשביל האחרים, כולל לשם הגנתו של אשכנזי, החל לגלות מה אירע באמת לטענתו. הרפז מסר את דבריו החדשים - לאחר שנוכח כי הופקר - בתגובתו לטיוטת דוח הביקורת של משרד מבקר המדינה. הנה חלק מהדברים:

  • בתגובה זו מוצגות טענות שונות, ובינהן טענות בדבר אי-אמירת אמת, לכאורה, על-ידי גורמים מסוימים בעת הופעתם בפני מבקר המדינה במסגרת בדיקת פרשה זו (הרמטכ"ל לשעבר ועוזרו לשעבר); טענות בדבר סתירות, לכאורה, בין גרסאות של גורמים שונים בפרשה (הרמטכ"ל לשעבר, רעייתו ועוזרו לשעבר); טענות בדבר תיאום גירסאות, לכאורה, של גורמים שונים בפרשה זו (הרמטכ"ל לשעבר ועוזרו לשעבר); טענות שגורמים שונים (הרמטכ"ל לשעבר ועוזרו לשעבר) הסתירו, לכאורה, ולא דיווחו אמת בעניין קשריהם עימו (עם הרפז); טענות בדבר גורמים נוספים שהיו מעורבים, לכאורה, בפרשת המסמך, אך לא נבדק הקשר שלהם לפרשה; וכן טענות בקשר לאיסוף מידע, לכאורה, שנעשה על-ידו עבור הרמטכ"ל דאז ועוזרו. עוד מפנה בועז הרפז בתגובתו לטיוטת דוח הביקורת טענות קשות כלפי הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל.) גבי אשכנזי, כלפי אל"מ ארז וינר וכלפי דובר צה"ל לשעבר, תא"ל אבי בניהו, כמי שהפעילו אותו למטרת איסוף מידע, כמתואר.


טענות אלו, קובע המבקר, ראויות לבירור הולם, כמו גם כל שאר הטענות ששמענו בפרשה זו, וזאת בכלי חקירה שאינם בידי משרד מבקר המדינה.

חשדות לעבירות פליליות

בהכירו היטב את מחדליו ומעשיו של וינשטיין, העושה כל שלאל ידו כדי להתחמק מלהורות על פתיחת חקירה, הפנים המבקר היטב כי יש לסנדל את היועמ"ש ולמנוע ממנו כל אפשרות של התחמקות.

מסיבה זו, קרוב לוודאי (ברגיל מסתפק המבקר בהעברה לפי סעיף 14ג) מתוך הערכה שהיועמ"ש יבין לבדו אלו עבירות גלומות במעשים), מצא לנכון המבקר ליתן פירוט נרחב לעבירות המיוחסות לקצינים הבכירים, ובהם לאשכנזי, ובפועל "להאכיל בכפית" את וינשטיין.

וכך כותב המבקר:


  • החלטתי להעביר לידיעתך בשלב זה את מכלול העניינים המעלים חשש למעשה פלילי, וזאת לפי סעיף 14(ג) לחוק. הדברים נובעים, לכאורה, מן החומר שנאסף במהלך הביקורת, ובעיקר מההקלטות שנערכו לשיחות הטלפון בלשכת הרמטכ"ל. מן החומר עולה, לכאורה, שיתוף פעולה אינטנסיבי של אל"מ וינר, בעת שכיהן בתפקידו כעוזר הרמטכ"ל דאז, עם בועז הרפז באיסוף מידע מכפיש, לכאורה, העלול לפגוע בשמם הטוב של שר הביטחון, רעייתו, ראש מטהו ושל אחרים, וכי "מסמך הרפז" הגיע ללשכת הרמטכ"ל דאז, רא"ל (מיל.) גבי אשכנזי, במסגרת איסוף מידע זה.

    פעילות זאת כשהיא מכוונת כנגד דרג מדיני ממונה מעניקה לדברים נופך נוסף של חומרה. חלק מפעולותיו של אל"מ וינר ושל בועז הרפז נעשו, לכאורה (ונדגיש את המילה "לכאורה"), לטובת קידום עניינו של הרמטכ"ל דאז, רא"ל (מיל.) גבי אשכנזי, וחלקן, לכאורה, אף בידיעתו. התנהגות זו מעוררת, לכאורה, חשש לעבירה על עבירת הסל "התנהגות שאינה הולמת" לפי חוק השיפוט הצבאי, התשט"ו-1955 (סעיף 130 לחוק), ועשויה אף להגיע לכדי חשש לעבירות פליליות לפי חוק העונשין, התשל"ז-1977, ובהן עבירה של "הפרת אמונים" לפי סעיף 284 לחוק ועבירות "קשר למעשים אחרים" לפי סעיף 500 לחוק זה.

    כל אלה מצדיקים שקילת בדיקתם של כלל החששות הללו בכלים שמטבע הדברים אינם מצויים ברשותו של מבקר המדינה. כלים אלו, ובעיקר הסמכות להפעלת חוקרי משטרה תוך הרחבת יריעת החקירה כדי להגיע ממשית לחקר האמת מצויה בתחום הפלילי רק בידי היועץ המשפטי לממשלה ומשטרת ישראל. בכוחם של גורמים אלה, על-פי החוק, לקיים חקירות פליליות יסודיות גם ביחס לגורמים שחוק מבקר המדינה אינו חל עליהם ודרכו של מבקר המדינה מוגבלת כתוצאה מכך.

המבקר מציין במכתבו, כי הביקורת שערך משרדו כבר הביאה לתוצאות חיוביות. צמרת צה"ל הפנימה את שאירע, ומוסדות הצבא כבר פעלו לקביעת כללים, לביצוע השינויים שנדרשו, ולסתום פרצות שהתגלו. במקביל, טוען המבקר, "הבאת החשש למעשים פליליים והעברת החומר ליועץ המשפטי לממשלה בעת הזו עולים בקנה אחד באופן מובהק עם האינטרס הציבורי בפרשה זו...בירור של פרשה זו, הן באפיק הפלילי והן באפיק הביקורת, מתמשך, מסיבות שונות, מזה זמן".

העברת החומר ליועמ"ש, טוען המבקר, מתחייבת על-מנת שתוצגנה בהקדם מסקנותיה ותוצאותיה הממשיות של פרשה זו על-ידי המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה, ובכך למנוע פגיעה אפשרית בצה"ל ובסבבי המינויים העתידיים ולהביא ל"ניקוי השולחן" בצה"ל ובסדר-היום הציבורי.

תאריך:  02/06/2012   |   עודכן:  03/06/2012
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנדון: "פרשת הרפז" - החלטה על הבאה לידיעת היועמ"ש לפי 14(ג)
תגובות  [ 43 ] מוצגות   [ 43 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורס יסוד
2/06/12 21:12
 
ראיס-פוטין-בוטוקס
2/06/12 22:45
 
בנצי2012
3/06/12 19:29
2
aviku
2/06/12 21:21
3
אורי פ
2/06/12 21:28
4
רחובות
2/06/12 21:33
5
פרשיות לא נעימות!
2/06/12 21:45
6
ולתפארת מדינת ישר
2/06/12 22:06
 
יום הזיכרון
2/06/12 22:55
 
שמעון אמסלם
2/06/12 23:09
7
גלנט לרמטכ"ל
2/06/12 22:27
 
דנציג
2/06/12 23:17
 
עז א.
3/06/12 10:17
 
לא אחת
3/06/12 11:44
 
של מנדנבליט,הפצ"ר
6/06/12 01:39
 
ער אחיאונן
3/06/12 03:46
 
מיכאל10
3/06/12 06:22
 
קח כדורים לפחות
3/06/12 15:54
 
לא ידעתי
3/06/12 09:06
8
שמחה ב
2/06/12 23:28
9
דודי30
2/06/12 23:31
 
מרגלית וברגמן
6/06/12 01:52
10
זרצקי
2/06/12 23:44
11
סיימון
3/06/12 00:22
12
עו"ד שבקיא בפרטים
3/06/12 01:45
 
ער אחיאונן
3/06/12 04:17
 
שלמה המגיב
3/06/12 06:23
13
ער אחיאונן
3/06/12 03:22
14
רציו
3/06/12 06:41
15
55
3/06/12 07:12
16
עין צופיה
3/06/12 07:42
 
3רפ
3/06/12 17:45
17
מומחה בעבירות
3/06/12 08:05
18
בכדי להעביר חומרי
3/06/12 08:14
19
דני,רוני, אייל או
3/06/12 08:18
20
YNET
3/06/12 09:46
21
מיכאל10
3/06/12 19:55
22
נאוה מטבריה
3/06/12 21:35
23
ליאור דבידוביץ
4/06/12 09:02
24
רוני דנון
4/06/12 14:10
25
פועה
5/06/12 10:33
26
חזק הנביא
5/06/12 10:39
27
כיפה
6/06/12 00:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מדונה אולי צלחה את המשימה בגבורה אמש (חמישי), אבל זו הייתה המשימה הלא נכונה. זה היה מופע-אדירים, שעמד בכל הסטנדרטים (כמעט), אבל לא קבע ולו סטנדרט אחד. הוא היה וירטואוזי אבל מנוכר, דרמטי, אבל לא תיאטרלי, נמרץ, אבל לא נלהב, פיזי, אבל סטרילי. הניתוח הצליח, החולה מת.
01/06/2012  |  יפתח אילון  |   כתבות
אנחנו לפני ליקוי הלבנה שיתקיים ביום שני ולמעשה בתוך תקופת הליקויים, שהחלה בתאריך 21.5.12 ותימשך עד לתאריך 4.6.12. זו תקופה בה הצד הרגשי משפיע על כולנו ואצל רבים מאיתנו התגובה באה לידי ביטוי גם בתחושות פיזיות פחות נוחות עם עצמנו. למעשה, יש כאן אנרגיה רגשית חזקה העוברת דרכנו שדורשת שחרור. האיפוק לא יועיל בימים האלה. לעומת זאת, אתגר עצמי הכולל מידע חדש, מסר או סימן, שמגיעים בימים האלה, יכולים להביא את הפתרונות שחיפשנו כבר הרבה זמן. סיום תקופת הליקויים (אחרי התאריך 19.6) יביא התחלה חדשה. הקשיבו לעצמכם.
01/06/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
"עברתי מיזום בניית דירות לבנייני משרדים" אומרת, בראיון ל-News1, יזמת הנדל"ן חני הורוביץ, 35, אחת משני בעלי חברת הנדל"ן "מגדלים", שבשנים האחרונות יזמה עסקות לבניית מאות דירות בתל אביב, ברמת גן ובפתח תקוה. הורוביץ מתכוונת לעסקה, שבה היא מארגנת, בימים אלו, קבוצת רכישה שתבנה מגדל משרדים ומסחר בן 31 קומות במתחם חסן עראפה, ליד צומת בית מעריב בתל אביב.
01/06/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
סברתי לתומי שבימים טרופים ומטורפים אלה בתחום הביטחוני מן הראוי שבראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תציב סיעת קדימה חבר-כנסת בעל-רקע ביטחוני מוכח מסוגו של ראש השב"כ אבי דיכטר, שיוכל לנעול בקלות את נעליו הבינוניות של מנהיג הסיעה ח"כ שאול מופז ששימש בעברו רמטכ"ל ושר ביטחון. למרבה ההפתעה, נבחר לתפקיד ח"כ רוני בר-און, שהצד הביטחוני אינו הצד החזק שלו והוא לכל הדעות האיש הלא נכון במקום הנכון.
01/06/2012  |  אריה אבנרי  |   כתבות
"אם לא נגרש את המסתננים בהקדם, בתוך שנים לא רבות נצטרך לצאת למלחמת העצמאות השנייה", אמר ל"מקור ראשון" שר הפנים אלי ישי. "אני רואה מול עיניי איך המפעל הציוני קורס. ממש כך. לפני שנתיים, כשהזהרתי על כך, אמרו לי שאני הזוי. נו, אז מי בדיוק הזוי? היום הבעיה הזו כבר ברורה לכולם". עוד נחזור בהמשך לשר ישי ולפתרונות שהוא מציע.
31/05/2012  |  דוד חרמץ  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
הטילים בארסנל של אירן לא יצברו שכבות אבק    האירוע אכן לא נסתיים, אבל דומה שנפתח צוהר אשר דרכו ניתן לחשב את המעשה הראוי לעשותו בעתיד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il