בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
המיזם שיזם ח"כ זבולון אורלב עוד לפני חמש שנים, צובר עכשיו תאוצה וההחלטה אם ליישמו תיפול בסוף חודש יולי הקרוב ● בינתיים הוא כבר זוכה לתמיכתם הנלהבת של גופים מרכזיים במשק ● אם אכן ייושם, יפיק ממנו תועלת בעיקר המגזר הדתי, אשר יוכל, סוף סוף, ליהנות מיום חול של חופש מלא, ללא מגבלותיה המובנות של שבת-קודש
|
גידול בפעילות [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
|
|
|
על-פי התוכנית, אמור יום ראשון להפוך ליום השבתון הכללי במשק, בדיוק כפי שנהוג בעולם הנוצרי. בעוד יום שישי ימשיך להיות יום-עבודה מקוצר. לישראל היהודית יש סיבות טובות למדי לקפוץ על העגלה הזאת. ברגע שהיא תצא לדרכה, ניתן יהיה ליהנות בה משניים וחצי ימי חופשה מעבודה ומלימודים, בתוספת של פנאי בשפע | |
|
|
|
|
שבוע-עבודה מקוצר, בן ארבעה וחצי ימים, עם שבתון ארוך, הוא מיזם שהגה עוד לפני חמש שנים חבר הכנסת זבולון אורלב. לפני שנה החל המיזם צובר תאוצה, ביוזמתו של המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום. בימים אלה יושבת על המדוכה ועדה משקית מיוחדת שתחליט אם אכן ייושם ומסקנותיה אמורות להתפרסם בסוף חודש יולי הקרוב. לפי שעה זוכה המיזם לתמיכתם הנלהבת של גופים מרכזיים במשק, בהם בנק ישראל, איגוד לשכות המסחר, ארגוני המורים, לשכת רואי החשבון, התאחדות בתי המלון והתאחדויות לכדורגל ולכדורסל. לצורך זירוז היישום אף נשקלת האפשרות לקיים בעניין משאל-עם ציבורי, כפי שהציע ח"כ סילבן שלום, כשבינתיים כבר מעידים סקרי דעת-קהל שנערכו באחרונה, על תמיכה גורפת של הציבור הישראלי ברעיון. על-פי התוכנית, אמור יום ראשון בשבוע להפוך ליום השבתון הכללי במשק, בדיוק כפי שנהוג בעולם הנוצרי, בעוד יום השישי ימשיך להיות יום-עבודה מקוצר. לישראל היהודית יש סיבות טובות למדי לקפוץ על העגלה הזאת. ברגע שהיא תצא לדרכה, ניתן יהיה ליהנות בה משניים וחצי ימי חופשה מעבודה ומלימודים, בתוספת של פנאי בשפע. תחילתם תהיה ביום שישי בצהריים ואחריתם במוצאי יום ראשון. מניע חברתי מאחורי יישומו של השבתון הזה עומד מניע חברתי שקוף למדי: קיצור שבוע העבודה יביא, בין היתר, לעליה במספר שעות העבודה ביום, מה שיאפשר חלוקה מחדש של מקומות עבודה בין עובדים רבים יותר, בעיקר מובטלים, או עובדי משרות חלקיות. השינוי הזה יאפשר גם התאמה טובה יותר של ימי העסקים בישראל לאלה של מדינות אחרות ויקל את הפעילות הכלכלית והפיננסית שלהן. הוספת יום ראשון לשבתון תאפשר לרבים השלמת השכלה, לימודים, והשתתפות בתוכניות להסבת עובדים לענפים שיש בהם ביקוש. לזוג ההורים שלהם תלמידים, תינתן הזדמנות לעבוד שניהם במשרה מלאה, כאשר לשבוע העבודה המקוצר יתלווה גם יום-לימודים ארוך. אבל אולי, מעל לכל, תאפשר הנהגת השבתון הארוך את פיתוחה של תרבות הפנאי סביב סוף השבוע ובכך גם להביא לגידול בפעילות המסחר של רשתות השיווק, הקניונים, המסעדות, ענף המלונאות ומוקדי הבילוי והנופש. מטבע הדברים יביא כל זה לעליה בצריכה הפרטית, בעיקר של המגזר הדתי, שיצא נשכר משבתון יום א', כיום החול החופשי שלו.
|
תאריך:
|
22/06/2012
|
|
|
עודכן:
|
22/06/2012
|
|
ראובן לייב
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אחותי
|
22/06/12 12:40
|
|
2
|
|
חשדנית
|
23/06/12 12:42
|
|
3
|
|
מושכלת
|
23/06/12 21:04
|
|
4
|
|
דרומי
|
24/06/12 16:29
|
|
5
|
|
אליפז+גימלאי צהל
|
25/06/12 00:40
|
|
|
|
|
העם דורש את המחאה החברתית שהתעוררה בקיץ הקודם. את אותה המחאה לא ממש אהבתי. ולא שאני לא חושב שצריך למחות. בוודאי שצריך. כתבתי על כך לא מעט ועוד היד נטויה.
|
|
|
כידוע, התורה כולה היא נצחית וממילא הסיפורים שהיא מספרת לנו אקטואליים תמיד, אלא שלא תמיד קל לזהות את האקטואליות בסיפורים של התורה, לפעמים הזיהוי מחייב השקעה ניכרת, התבוננות מאומצת בכתוב וגם במציאות וגם אז לא מובטח לנו שאכן נמצא, שבאמת נצליח למצוא את הקשר הפנימי בין הסיפור שהתורה מספרת ובין המציאות העכשווית. מבחינה זו, בפרשת השבוע הזה כמו גם בפרשת השבוע שעבר, קל יחסית לזהות את הקשר לימינו, הוא ממש בולט לעין. בשבוע שעבר התמקדנו בחטאם של המרגלים, שיצאו עם הדיווח ועם המסקנה התבוסתניים שלהם לתקשורת במקום לדון בכך עם משה בפורום מצומצם, כפי שהיה ראוי להם לעשות, והשבוע אנחנו עם קֹרַח שמסית חלקים מהעם נגד משה ואהרון. אגב, לא בטוח שנוכל להכריע איזה מעשה חמור יותר, מעשה המרגלים או מעשהו של קֹרַח, אז נשאיר את זה פתוח.
|
|
|
פרשת קורח, שבמרכזה מחלוקת קורח ועדתו, שנקרא השבת, יכולה ללַמד שיעור בדמגוגיה. מבחינה זאת הקשר בין הפרשה לפרשת שלח אינו מקרי. ניתן להצביע בבירור על טכניקות שכנוע וטכניקות השפעה דומות בדעת הקהל בין פרשת המרגלים לפרשת קורח. פרשת הציצית, החותמת את הפרשה הקודמת, מככבת אף היא בפרשתינו, כחלק בלתי נפרד מהטיעונים הדמגוגיים הזולים של קורח.
|
|
|
למעלה משנה וחצי אחרי אסון הכרמל, שבו קיפחו את חייהם 44 צוערי שב"ס וקציני משטרה בכירים, פרסם השבוע מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס בשעה לא טובה ולא מוצלחת דוח חריף החושף שורה של כשלים חמורים בהיערכות מערך הכיבוי, המטילה צל כבד על מוכנות העורף לעת מלחמה.
|
|
|
|