|   15:07:40
דלג
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
רומני ואשתו צופים בבריכה האולימפית בלונדון. "הבוחרים הישראלים-אמריקנים יכולים להכריע את הבחירות לנשיאות" [צילום: AP]
100 ימים לבחירות בארה"ב

זה הקול?

במצב הדברים הנוכחי, שבו בין אובמה לרומני ישנו כמעט תיקו, כל קול, פשוטו כמשמעו, עשוי להכריע. במטה הרפובליקני מודעים היטב לכוחם של האמריקנים-הישראלים במשוואה הזאת, ומשקיעים מאמצים רבים בעידוד הישראלים לתת את קולם לרומני. ביקורו של המועמד הרפובליקני השבוע בישראל בהחלט קשור למאמץ הזה
28/07/2012  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
למה אובמה לא ביקר בישראל
במחנה הרפובליקני מציגים את העובדה שמאז בחירתו אובמה לא ביקר בישראל כעדות ליחסו המסויג מישראל. ראש התא הדמוקרטי בישראל: "נשיא אמריקני לא צריך לבוא למדינות ידידות"
ביקורו של רומני בישראל מכניס למבוכה את תומכיו היהודים של אובמה, ויש כידוע רבים כאלה. למרות טענתו שהוא ידיד אמת של ישראל, הנשיא האמריקני לא ביקר בישראל בארבע שנות כהונתו.

המטה שלו שוב שחרר השבוע את הספין שאובמה יבקר בישראל לאחר הבחירות (רק אם ייבחר כמובן), מה שנשמע כהבטחה שרשומה על הקרח. ג'ואן ירון, המשמשת כבר שנים ראש התא הדמוקרטי בישראל, כלל לא רואה בעיה. "נשיא אמריקני לא צריך לבוא למדינות ידידות. הוא צריך לבוא דווקא למדינות בעייתיות כדי להשפיע ולשכנע. חברים כמו ישראל לא צריך לשכנע. נכון שהוא טיפוס קריר ואין לו החום האנושי של קלינטון, אבל זה לא העניין. אובמה רואה עצמו כידיד אמת של ישראל וגם נתניהו יודע שהוא יכול לסמוך עליו ברגע האמת".

אשר לרומני, ירון תמהה על אהדת היהודים למועמד מורמוני. "כרגע זה לא עולה, אבל אין לי ספק שעוד יתקפו אותו על אמונתו הדתית. רומני הוא מורמוני. הוא לא מאמין אפילו בשילוש הנוצרי אלא באדם בשם ג'ו סמית שרואה עצמו במקום אלוהים. לפי הדת שלו מותר לאדם לשאת יותר מאישה אחת. האמונות האלה בעייתיות מאוד מזווית יהודית".

מרק צל, נציג הרפובליקנים בישראל, לא משתכנע. "אובמה היה במצרים, בטורקיה, באירופה, באסיה ואיפה לא. הוא השתחווה לפני המלך הסעודי אבל לא דרך בישראל מ-2008, מאז היה מועמד. הוא העליב כמה פעמים את ראש הממשלה נתניהו ועשה זאת בכוונה ולחץ קשות על ישראל בנושא הפלשתיני. העובדה שאובמה לא בא מסתדרת היטב עם הדרך שבה נהג בישראל".

"איני שותף לקמפיין הנוכחי, אבל על סמך ניסיון העבר אני מניח שעכשיו יש בלגן", ניחש ופגע בול ביום שלישי אלי פִּיאֵפּש, מנהל המטה של 'אני מצביע ישראל'. נכון לרגעים שבהם דיברנו, מיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, אמור היה לנחות כאן בלילה שבין מוצאי שבת ליום ראשון, היישר מאירועי הפתיחה של האולימפיאדה בלונדון.

רומני תכנן לקיים כאן 'דינר' גדול ביום ראשון - 50 אלף דולר לכרטיס כניסה - להיפגש עם מנהיגי המדינה ולבקר באתרים יהודיים חשובים בירושלים. דא עקא, היועצים שכחו להציץ בלוח השנה היהודי שלא ממש מתחבר עם 'דינר' חגיגי ביום א'. האירוע המרכזי הוסב אפוא לסעודת שבירת צום סמלית עם ראש הממשלה נתניהו. הביקור כולו נאלץ ללבוש אופי צנוע יותר, ההולם את תשעה באב. ההתרמה הגדולה נדחתה לארוחת הבוקר של יום שני, באחד ממלונות ירושלים, באותו תעריף. יקשטו את האירוע בבואם העשירים שבעשירי אמריקה, ובראשם, כנראה, שלדון אדלסון - עמוד התווך הפיננסי של המפלגה הרפובליקנית.

כן, מדובר באותו אדלסון שמימן עד הרגע האחרון את המועמד הרפובליקני שכשל ניוט גינגריץ' - אוהד ישראל גדול עוד יותר מרומני. אותו אדלסון שמתקצב את 'ישראל היום', העיתון הנפוץ בישראל בימי חול, המצנזר ביקורת על ראש הממשלה נתניהו. אותו אדלסון שהוא גם חברו האישי הקרוב של ראש הממשלה נתניהו. יש קשר? ודאי שיש. עוד מעט תראו.

כל בדיחה מתוכננת

בשלבים מוקדמים בהרבה של מרוצי בחירות בארה"ב, מועמדים לנשיאות לא מזיזים את הראש בלי פיקוח צמוד של יועציהם. על אחת כמה וכמה בתזמון הנוכחי, מאה ימים לבחירות, ובטח ובטח רומני, מועמד רובוטי שהחיוך שלו עוצב בפוטושופ ושגם ב'סמול טוק' מדקלם דפי מסרים. כל מילה, כל הבעה, כל תנועה וכל בדיחה של המועמד עשויות לחולל את ההבדל בין מפלה לניצחון. כאן לא משאירים שום פרט ליד המקרה.

היועצים אינם לבד. מקורבים, חברים, משפחה, תורמים - כולם בעת הזאת מושכים במקטורן המועמד עם עצות ודרישות מנוגדות, בטוחים שהם ורק הם יודעים לסלול את דרכו לניצחון המיוחל. היועצים, מעבר למריבות הקבועות בינם לבין עצמם, מקימים חומה בצורה סביב המועמד כדי להרחיק את הטרחנים ולהותיר את ניהול הקמפיין בידיהם המקצועיות. הגישה הזאת הובילה את היועצים שמנהלים את רומני באמריקה להימנע משיתוף פעולה עם תומכי המפלגה הרפובליקנית בישראל בהכנות לביקור. רגע לפני שפאשלת תשעה באב התפוצצה בפרצופם התעוררו היועצים וחסכו מעצמם קטסטרופה.

הרי זה מה שחסר להם. אם המועמד הרפובליקני שבסיס התמיכה בו בקרב היהודים הוא האורתודוקסים כאן ושם היה עורך בתשעה באב סעודה חגיגית בירושלים האבלה, הביקור כולו היה הופך לפיאסקו. מישהו במטה התעורר ברגע האחרון ומנע את המבוכה.

מכונת הקמפיין המשומנת תגיע במטוסו הפרטי של רומני במוצאי השבת. מושל מסצ'וסטס לשעבר ישמיע את ההצהרות המתבקשות על מחויבותו המוחלטת לישראל ועל נכונותו לפעול באירן. הוא יתקוף את הפלשתינים, יכנה את נתניהו 'ביבי, חברי הוותיק', יקושש דולר או שניים בשני בבוקר, וימשיך לתחנה הבאה - פגישה עם לך ולנסה בפולין. עד כאן החלק הגלוי והלא בלתי חשוב של הביקור. אלא שיש גם הנחות עבודה פוליטיות דרמטיות בהרבה המסתתרות מאחוריו.

חריש עמוק
רומני. אובמה מצוי בעדיפות [AP]

אלי פיאפש:
"אנחנו עוברים מדלת לדלת, מבית כנסת לבית כנסת. היינו בחודשים האחרונים ברעננה, בכפר-סבא, בבית-שמש, בירושלים. רק בשבוע האחרון ביקרתי בזכרון-יעקב ובנתניה. לא מזמן, לאחת הנציגות שלנו הזדמן לנסוע באוטובוס מצפת לירושלים. היא עברה בין הנוסעים, שלא היו דוברי אנגלית. למחציתם הייתה אזרחות אמריקנית והם נרשמו אצלה להצבעה"

חפירה קלה מאחורי הגרסה הרשמית על מניעי הביקור של רומני מגלה ממצאים מעניינים. מובן מאליו וגם נכון שרומני אוהד ישראל אמיתי ובוודאי יותר מאובמה. מסעו הבינלאומי נועד להראות לאמריקנים – לאו-דווקא היהודים – שיש לו יכולות הבנה במדיניות חוץ ושהוא עומד לצד ידידי אמריקה ולא "זורק את ישראל לפני האוטובוס" כפי שמטיחים הרפובליקנים באובמה. הביקור, כאמור, נועד גם לסייע בגיוס כספים – החמצן של מערכת הבחירות היקרה בהיסטוריה. חשוב מאוד לציין שזו הפעם הראשונה ש'דינר' מסוג זה נערך בישראל והדבר שוב מלמד שישראל היא סוגיה פוליטית פנים-אמריקנית שחשיבותה רק הולכת וגדלה.

אבל מעבר לכל אלה ישנו האס המנצח שהמוחות הקודחים בצד הרפובליקני תולים בו תקוות. הוא אומנם יועיל רק במקרה של תיקו ולא אם רומני יפגר משמעותית, אבל, וכבר היו דברים מעולם, יש בכוחו להכריע מי ישב בבית הלבן החל מינואר 2013. ממש כך. לאס הזה קוראים האמריקנים-הישראלים – כלומר העולים מארה"ב לדורותיהם, הם, ילדיהם, נכדיהם וכל אשר להם.

כדי להבין כיצד יכולים דווקא ישראלים-אמריקנים, ילידי ארה"ב או צברים, לקבוע מי יהיה הנשיא הבא, צריך לצלול לנבכי שיטת הבחירות האמריקנית. עוד קודם לכן חשוב לציין שבשנים האחרונות הציפו את נציגויות הביטוח הלאומי האמריקני בארה"ב עשרות אלפי ישראלים טהורים, שנזכרו פתאום בשורשיהם האמריקניים. הם הנפיקו למשפחותיהם אזרחות אמריקנית כדי ליהנות מהתמיכות הנדיבות של הביטוח הלאומי האמריקני, אבל בלי שהתכוונו לכך גם סללו לעצמם את הזכות העקרונית להצביע במערכת הבחירות הממשמשת ובאה.

קודם להם ישנם כמובן מאות אלפי העולים מאמריקה, שרבים מאוד מהם לא הצביעו בבחירות האמריקניות כבר שנים. אלא שכעת משהו משתנה. הן בצד הדמוקרטי הן בזה הרפובליקני מאשרים שהפעם יש התעוררות שכמוה לא נראתה בעבר. הצד הדמוקרטי מפעיל כבר כמה שנים את התא הישראלי של Vote from Abroad (הצביעו מחו"ל). אבל מינון הפעילות שלו נראה מינורי לעומת הקמפיין האנרגטי בהרבה של מטה 'אני מצביע ישראל' שהחל לפעול לפני כמה חודשים.

מדובר בחריש עמוק, לא רק אינטרנטי, בריכוזים של עולים מארה"ב. "אנחנו עוברים מדלת לדלת ומבית כנסת לבית כנסת", מספר פיאפש. "היינו בחודשים האחרונים ברעננה, בכפר-סבא, בבית-שמש, בירושלים. רק בשבוע האחרון ביקרתי בזכרון-יעקב ובנתניה. לא מזמן, לאחת הנציגות שלנו הזדמן לנסוע באוטובוס מצפת לירושלים. היא עברה בין הנוסעים, שלא היו דוברי אנגלית. למחציתם הייתה אזרחות אמריקנית והם נרשמו אצלה להצבעה".

הפעילות המוקדמת הזאת קריטית, שכן בשונה מישראל, על-פי נוהלי הבחירות של ארה"ב יש להירשם מראש כדי להצביע ביום הבחירות. רבים מאוד מהישראלים-אמריקנים לא רשומים. פיאפש הופך עולמות כדי שיירשמו.

נכון להיום איש אינו יודע כמה בעלי זכות בחירה חיים בישראל. ההערכה היא שישנם רבע מיליון אזרחים ישראלים-אמריקנים, מהם 160 אלף בעלי זכות בחירה תיאורטית. עם זאת לא ידוע כמה נרשמו להצביע וכמה הצביעו בפועל בבחירות קודמות. גם בשגרירות האמריקנית בתל אביב לא יודעים. בשונה מהפרוצדורה הישראלית אמריקה מאפשרת הצבעה בדוא"ל ובדואר, כך שאין דרך לדעת מספרים ברורים. ישנן אפוא רק הערכות ולפיהן בין 20 ל-30 אלף איש מימשו את זכותם בעבר.

פיאפש מאמין שיעלה בידיו להכפיל את המספר. "אנחנו בשטח מאפריל. רק השבוע היה לנו עימות פתוח בין הרפובליקנים לדמוקרטים בתל אביב, והיו ויהיו אירועים נוספים. על-פי האינדיקציות שלנו, חמישה מכל תשעה אנשים אומרים לנו 'בעבר מעולם לא הצבענו, אבל אלה בחירות חשובות. הפעם נצביע'. עדיין אין לנו מספרים סופיים אבל ההערכה שלנו היא שעשרות אלפים כבר נרשמו להצביע. למעשה אתה תופס אותי רגע לפני פגישה בשגרירות בנושא הזה בדיוק".


פלורידה ואוהיו מתנדנדות
רומני. בהחלט יכול להימלט מעמדתו הנחותה [צילום: AP]

עשרות אלפי ישראלים רשומים
כדי להפוך את התמונה, ורומני יודע זאת, הוא חייב להעביר לצדו בשלב הראשון לפחות את פלורידה ואוהיו. כאן בדיוק נכנסים הישראלים האמריקנים לתמונה. עשרות אלפים מהאמריקנים הישראלים רשומים במחוזות הבחירה של המדינות האלו

אף שלאמריקנים מודעות רבה לזכויותיהם הדמוקרטיות, לקמפיין השטח הזה ישנה סיבה משמעותית יותר מאזרחות טובה. האינטרס. במצב הדברים הנוכחי, שבו בין אובמה לרומני ישנו כמעט תיקו, כל קול, פשוטו כמשמעו, יכריע. במהופך לגמרי מתחושת הבטן של 'מה כבר יכולים לשנות אלפי ישראלים לעומת מאתיים מיליון אמריקנים', שיטת הבחירות האמריקנית "the winner takes it all" מגדילה באופן דרמטי את האפשרות הסטטיסטית שבודדים יכריעו את גורל הבחירות.

כי שוב, בשונה מישראל, הבחירות באמריקה אינן ישירות. האזרחים אינם קובעים מי יהיה הנשיא. קבוצה של 538 אלקטורים, שנבחרים בידי האזרחים, היא זו שבסוף התהליך בוחרת את זהות המנצח. האלקטורים נבחרים ב-50 המדינות של ארה"ב בשיטת 'המרוויח גורף את כל המדינה'. כלומר, אם טקסס למשל זכאית ל-38 אלקטורים ורומני ינצח בה, אפילו על חודו של קול - כל 38 האלקטורים יתמכו בו. הדעת נותנת שמספר האלקטורים יתחלק בהתאם לתוצאה היחסית של הקולות באותה מדינה – כלומר, בהמשך לדוגמה הנ"ל, רומני יקבל 20 אלקטורים לעומת 18 לאובמה - אבל לא, המנצח לוקח הכול. המבנה המעוות הזה מגדיל את הסיכוי לכך שמעטים יכריעו.

וזה עוד לא הכול. מסיבות מגוונות, לעתים מטופשות, מספר האלקטורים של כל מדינה לא מייצג במדויק את מספר התושבים החיים בה. יש מדינות המקבלות ייצוג גדול במעט ממספר תושביהן ולהפך. לכן, בשורה התחתונה, יכול להיווצר מצב שבו רוב אזרחי ארה"ב יבחרו במועמד א' אך רוב האלקטורים יכתירו את מועמד ב'. תוצאה כזו אומנם נדירה, אבל היא התרחשה ולא בפעם בראשונה בבחירות לנשיאות לפני 12 שנים. רוב אזרחי ארה"ב בחרו באל גור אבל קולות האמריקנים השוהים בחו"ל העבירו את מדינת פלורידה - כלומר את 25 האלקטורים שלה - מהמחנה הדמוקרטי לרפובליקני. בוש הבן נבחר לנשיא, וכל השאר היסטוריה.

"נתון אחד משך את תשומת לבנו", מסביר פיאפש. "הבחירות בשנת 2000 הוכרעו כתוצאה מ-537 קולות של אמריקנים השוהים בחו"ל, מתוכם רק 64 היו ישראלים. זאת אף על-פי שבישראל חיים אלפי פלורידיאנים. כלומר, אנו, הישראלים-אמריקנים, יכולנו להיות הרבה יותר דומיננטיים. אם איננו משתתפים בבחירות אנו משפיעים הרבה פחות מכוחנו האמיתי". פיאפש מביא דוגמה נוספת מהשנה שעברה, שבה מדינת ניו-יורק בחרה את נציגה לקונגרס. "אלפיים קולות בלבד הכריעו את הבחירות האלה. אף שממחוז הבחירה הזה יש מספר עצום של עולים, רק אחדים מימשו את זכותם להצביע. ויש עוד מקרים רבים".

אינך חושש מההאשמות שישראל מנהלת את אמריקה או שהלובי היהודי קובע את זהות הנשיא?

"קודם כול, אמריקה נתנה לכל אזרחיה החיים מחוץ לארה"ב את הזכות להצביע והיא מעוניינת שנממש את זכותנו ונבחר. זה עיקרון יסודי בגישה האמריקנית. שנית, אני חושב שאם אכפת לנו מישראל ומביטחונה ואם אכפת לנו מאמריקה, אנו מוכרחים לשנות את המשוואה הזאת. שלישית, הדרך פתוחה גם לפני מיעוטים אחרים בעולם, ערביים ואחרים, לממש את זכות ההצבעה. אני יכול לומר לך שהם עושים זאת ושמספר האמריקנים החיים במדינות ערב ובצפון אפריקה גדול בהרבה ממספר האמריקנים החיים בישראל. אנו קוראים לאמריקנים משתי המפלגות להירשם, כי ככל שיותר ישראלים יירשמו כך שני המועמדים יגלו עניין רב יותר בישראל".

לקלחת המורכבת הזאת חובה לצרף שני פרטים מהותיים. האחד, בשונה מיהדות ארה"ב, שמצביעה ברובה לדמוקרטים, רוב האמריקנים החיים בישראל תומכים ברפובליקנים. שנית, רבים מהישראלים-האמריקנים מגיעים ממדינות שכרגע שורר בהן תיקו או שהפערים בהן קטנים: פלורידה (29 אלקטורים), אוהיו (18), פנסילבניה (20). כלומר, כמה אלפי קולות שיגיעו מישראל עשויים לקבוע אם המדינה תיצבע באדום רפובליקני או בכחול דמוקרטי. ניצחון בשתיים או בשלוש מדינות כאלה עשוי לקבוע את גורל המערכה כולה.

כמו בשנת 2000, גם במערכה הנוכחית הקרב צמוד. על-פי ממוצע הסקרים של אתר RCP אובמה מקבל כיום כ-46 נקודות ומוביל על רומני בלא יותר מאחוז וחצי. ישנם גם סקרים שמצביעים על רומני כמוביל, אולם מה שחשוב יותר הוא האלקטורים. על-פי הסקרים, הנשיא המכהן לוקח כרגע בהליכה חלק ממדינות המפתח ופותח פער מול רומני: 221 אלקטורים לאובמה מול 181 לרומני, ו-136 אלקטורים מתנדנדים. כלומר, אובמה מצוי בעדיפות, אך רומני בהחלט יכול להימלט מעמדתו הנחותה.

כדי להפוך את התמונה, ורומני יודע זאת, הוא חייב להעביר לצדו בשלב הראשון לפחות את פלורידה ואוהיו. כאן בדיוק נכנסים הישראלים-אמריקנים לתמונה. עשרות אלפים מהאמריקנים הישראלים רשומים במחוזות הבחירה של המדינות האלו. כיוון שהנחת העבודה בצד הרפובליקני היא שרוב הישראלים יצביעו לרומני, המטה המזוהה איתו הוא זה שמוביל את מאמץ-העל למיצוי זכות הבחירה של האמריקנים החיים כאן. פורמלית פיאפש ועמיתיו אינם מזדהים כרפובליקנים. האתר שלהם מציע את שירותיו לכל פונה, ובכל זאת, אי-אפשר שלא לחוש באווירה האוהדת למועמד רומני. לא מיותר לציין שפיאפש עצמו שימש עוזר של חברי קונגרס רפובליקנים והיה פעיל באגפים השמרניים ביותר של המפלגה.

דורכים במקום
רומני. רוב הישראלים - ממדינות בהן שורר תיקו [AP]

בשורה התחתונה אפשר לומר שכשם שהימין הישראלי חולם על מתן זכות הצבעה ליורדים מסיבות אלקטורליות, כך הרפובליקנים חולבים עתה את קולות האמריקנים החיים בישראל מאותן סיבות ממש. זה, אם תרצו, המניע הסודי להגעתו של רומני לארצנו.

האם המאמץ ישתלם? הנחת העבודה בקרב הפרשנים הפוליטיים בארה"ב היא שהתיקו אובמה–רומני יימשך עד יום הבחירות. הנשיא, שנחשב בעבר לקמפיינר מבריק, לא מצליח להתרומם. מאידך-גיסא, גם רומני לא סוחף. שני המועמדים דורכים במקום בלי שאיש מהם מתקרב ל-50 אחוזי תמיכה, מפצח את עשרת האחוזים של הקולות הצפים או מעביר לצדו את אחת המדינות המתנדנדות.

מטה אובמה הוציא בחודש האחרון סכומי עתק על תעמולה אישית שלילית בטלוויזיה נגד רומני במדינות המתנדנדות. הקמפיין כנראה נכשל שכן אחוזי התמיכה ברומני לא נפגעו. המועמד הרפובליקני, מסיבות חוקיות, היה מנוע מלהוציא כספים על קמפיין נגדי. בבחירות שבהן הכסף קובע - שני המועמדים צפויים להוציא יחדיו מיליארד וחצי דולר – המשמעות היא שאובמה בזבז כסף ומסרים לריק בעוד לרומני, שלא נפגע, נותרה תחמושת להמשך המאבק.

כששני הצדדים ימשיכו להתכתש שם, פיאפש וחבריו יגדילו את מאגר המצביעים כאן. "אני אומר לכל אזרח אמריקני שגר בארץ, גם מי למי שחי כאן עשרות שנים או נולד כאן ורואה עצמו כישראלי לחלוטין - עשה משהו למען ישראל והירשם להצבעה בבחירות. תהליך הרישום פשוט - זה מה שאמריקה רוצה וזה מה שישראל צריכה".

ולסיום, בחזרה לאדלסון. ה'ניו-יורק טיימס' דיווח שלשום שהנדבן היהודי יפעיל קמפיין ממוקד לקהל היהודי בשלוש המדינות המתנדנדות הנ"ל (פלורידה, אוהיו, פנסילבניה), על בסיס אותן הנחות עבודה. פיאפש, כאילו כדי להשלים את התמונה, פונה לאמריקנים הישראלים ואומר: "לא פחות מאשר להצביע, חשוב שתיצרו קשר עם קרוביכם שנשארו בארה"ב ותאמרו להם כיצד אתם רואים את הדברים. היהודים שם מושפעים ממה שאומרים להם בני משפחותיהם כאן".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  28/07/2012   |   עודכן:  29/07/2012
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זה הקול?
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נימאס מהביוב
29/07/12 08:56
2
בסבבהשיבחר וניצחק
29/07/12 09:04
3
ער אחיאונן
29/07/12 16:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דברי ההספד על מרים בן-פורת, שהלכה לעולמה, איפשרו, כבדרך אגב, לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, מאיר שמגר, לומר דברים על השופטת והמבקרת הנערצת - דברים שיש בהם משום משום סנגוריה על פרקליט המדינה, משה לדור, שהותקף על-ידי אנשי אהוד אולמרט עם זיכויו משני אישומים מרכזיים והרשעתו באחד משלושת המרכזיים.
28/07/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
האם הפתרון להתפשטות האיידס שמאיימת על תושבי אפריקה נמצא בבניין משרדים בהרצליה ובמפעל קטן באזור התעשיה תפן? ייתכן שכן. בסטארט-אפ הישראלי הקטן פריפקס (PrePex) פיתחו בשלוש השנים האחרונות מכשיר רפואי קטן ופשוט שמאפשר לבצע ברית מילה ללא דם, סכין, חומר הרדמה או חדר סטרילי, וללא צורך ברופא. לאחר שלב המחקר והפיתוח, השלמת ניסויים קליניים והשוואתיים וקבלת האישורים הנדרשים מה-FDA, החברה מתחילה בימים אלה לשווק את המכשיר שלה באפריקה באופן מסחרי - ותמורת 20 דולר בלבד למכשיר, הממשלות עשויות להפחית במיליונים את מספר חולי האיידס בקרב אזרחיהן.
28/07/2012  |  ענבל אורפז  |   כתבות
איש העסקים פיני זהבי נקלע למלכוד. רשות המיסים בישראל בוחנת את מכלול עסקיו - במגמה לחייבו בתשלום מס מלא בישראל בגין מלוא הכנסותיו גם באירופה. אפשרות חיובו בתשלום מס מלא הועלתה באחרונה על-אף שהוא מתגורר מרבית ימות-השנה באירופה ולגישתו הוא אינו מחוייב בתשלום מיסים בישראל.
28/07/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
לעומת הפקות אחרות של המחזה המצליח הזה (האחרונה הייתה על קרשי "בית לסין" כמחזמר, שרוב מבצעיו היו בוגרי בית צבי משובחים ביותר), הדמות הטראגית והבולטת ביותר במחזה היא של מוריץ שטיפל (צחי לוק, שראוי לשאפו על משחקו הכה מרשים, במיוחד התנועה הפנומנלית שלו): הנער בן השש עשרה, שאימת גירושו מהגימנסיה בגלל ציונים לא מספיק גבוהים, גורמת לו להתאבד.
27/07/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
פעמיים ניסה נתניהו לפצל את קדימה: בתחילת הקדנציה ועכשיו. פעמיים מעד, אם כי פילוג בקדימה עדיין עומד על הפרק. תם ולא נגמר. אז למה לא הצליחו זאב אלקין וצחי הנגבי לפרק מפלגה מפורקת? ביום ראשון בלילה נפגש נתניהו עם אריה ביבי ואבי דואן. העניין הצטייר כסגור. השביעייה לא הושלמה סופית, אבל אלקין והנגבי כמעט סגרו עם כמה ח"כים מהכיוון השני - מהפלג השמאלי של קדימה. רחל אדטו, נינו אבסדזה, נחמן שי, רוברט טיבייב.
27/07/2012  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il