|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

שישה בשישי

מה יש למהר?

פרקליטות המדינה מושכת תיקים שנים ובסוף נאלצת לסגור אותם כמה זמן לוקח לבחון את הדרת הנשים ב"קול ברמה"? פסילת רשיונותיהם של נהגים עבריינים תמיד באה מאוחר מדי מפעל פניציה קורס משום שהמדינה לא קיימה הבטחה במשך חמש שנים בתשתיות התחבורה האיחורים נמדדים בשנים בפעילויות הקיץ עם אייל מצאתי גם כאלו שאצלם זמן זה זמן
23/08/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   הדרת נשים   |   תגובות
אולי נמנה אותו לפרקליט המדינה? [צילום: AP]

ועוד משהו קטן
כותרת משנה של ידיעה שפורסמה כאן (יום ה', 23.8.12): "הנכס ברחוב סוקולוב נרכש ב-1973, הקפאת הבנייה נמשכה מ-1976 עד 1997, התביעה הוגשה ב-1999, פסק הדין הסופי בעליון ניתן ב-2012". כל מילה נוספת – מיותרת.


פרקליטות המדינה
הפרקליטות בוחנת את התיק ברצינות וביסודיות

חמש שנים עברו מאז פרסם מבקר המדינה את הדוח שלו על המינויים הפוליטיים שביצע אהוד אולמרט ברשות לעסקים קטנים, ועד שהשבוע סגרה הפרקליטות את התיק. הנימוק המרכזי לסגירה היה שממילא מתנהלים נגד אולמרט תיקים נוספים, ולכן יעבור עוד זמן רב עד שהתיק הזה יגיע לבירור. אבל אם הפרקליטות הייתה פועלת בקצב סביר, הנימוק הזה היה מתבטל מאליו.

זה כמובן לא המקרה היחיד. שאלתי את הפרקליטות מה קורה עם החשודים האחרים בפרשת דודו ואנונו, בה ניתן פסק דין לפני שנה. התשובה: "מדובר בפרשה רחבת היקף ומורכבת, אשר פסק הדין כנגד העבריין העיקרי עדיין אינו חלוט, והערעור שהגיש על הכרעת הדין וגזר הדין תלוי ועומד וקבוע לדיון. שאלת העמדתם לדין של החשודים האחרים בתיק טרם הוכרעה". ומה עם תיק שלומי לחיאני, שהועבר לפרקליטות לפני שנה? "הפרקליטות ממשיכה לבחון את התיק, שכולל חומרי חקירה בהיקפים גדולים, ברצינות וביסודיות, כפי שהיא נוהגת בכל התיקים בטיפולה. טרם התקבלה החלטה בעניין". שלא לדבר על עניינו של אביגדור ליברמן, המצוי בחקירה מזה עשר שנים.

המצב הזה פסול ואסור שיימשך. הוא גורם מצד אחד לעינוי דין בלתי אנושי, ומצד שני פוגע בהרתעה וביכולת להעניש עבריינים. חייבים לקבוע בחוק הגבלה למשך הזמן בו ניתן לנהל חקירות ולהעמיד לדין.


הדרת נשים
הבטיחו להמליץ עד סוף מרס [פלאש 90]

ועוד במשרד המשפטים, סיפור שהביא לידיעתי עמיתי עידן יוסף. ב-1 בפברואר השנה התבקש משרד המשפטים על-ידי הצוות הבינמשרדי למניעת הדרת נשים, לבחון את חוקיות ההסדר בין הרשות השנייה לתחנת הרדיו "קול ברמה" בנוגע להשמעת נשים בשידורי התחנה. נזכיר, שמדובר למעשה במניעה כמעט מוחלטת של השמעת קולותיהן של נשים – בדיבור, לא בשירה חלילה – בתחנה שקיבלה רישיון מהמדינה.

המשרד הודיע בתחילה, כי המלצותיו יהיו מוכנות עד סוף חודש מרס, "נוכח ריבוי הסוגיות ומורכבותן". אחר כך נתן לעצמו הארכה עד אמצע חודש יולי. News1 התעניין השבוע מה קורה, והפעם דובר המשרד העדיף שלא להגביל את העבודה בזמן והסתפק באמירה שהעבודה טרם הסתיימה – שבעה חודשים לאחר שהחלה. כך בדיוק מכשירים הדרת נשים.

פסילת רשיונות
לנהגים הקטלניים תמיד יש עשרות הרשעות [פלאש 90]

בשנת 2010 הורשע שושן ברבי בעבירות של נהיגה רשלנית לאחר שנמלט ממחסום משטרתי בכביש 5 במהירות של 180 קמ"ש, תוך שהוא גורם לניידת משטרה לסטות מנתיבה. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק, קבע, כי ברבי הוא בעל עבר פלילי עשיר ועבריין פעיל. אבל רשיונו של ברבי לא נשלל. כעת, על-פי החשד, הוא דרס למוות שלוש נשים בעת שעברו במעבר חצייה.

זה רחוק מלהיות מקרה יוצא דופן. הרי כמעט תמיד כאשר מדובר בתאונה קטלנית, אנו שומעים שלנהג המעורב יש עשרות הרשעות – אבל רשיונו עדיין בידיו. משום מה, בתי המשפט מתייחסים בקלות בלתי נסבלת לעבירות תעבורה, כולל לעבירות חמורות כמו מהירות מופרזת, מעבר באור אדום ואי ציות לתמרור עצור. משום מה, בתי המשפט אינם קולטים שמדובר ברוצחים בפוטנציה, ומאפשרים להם להמשיך ולהחזיק בכלי הרצח.

המחוקק חייב לומר את דברו ולקבוע עונשי חובה של שלילה בשורה של עבירות חמורות וגם לאחר מספר מסוים של הרשעות. אי-אפשר להמשיך ולחכות עד שאותם עבריינים מועדים יגדעו חיים.

פניציה
מחכים מאז 2007 לחיבור לגז

הנאמן שמונה למפעל הזכוכית פניציה, רו"ח חן ברדיצ'ב, הוא אדם אובייקטיבי שחייב דין וחשבון רק לבית המשפט. לכן, כאשר הוא אומר שהמדינה אשמה במידה רבה בקריסת המפעל – יש להאזין היטב. בדיון השבוע בבית המשפט הסביר בא-כוחו של ברדיצ'ב, עו"ד אהוד גינדס, כי המדינה הבטיחה לחבר את המפעל לתשתית הגז עוד ב-2007 – דבר שהיה חוסך ממנו את הזינוק האדיר במחיר המזוט שהביא לקריסתו. אבל בישראל, כמו בישראל, אף אחד לא ממהר לשום מקום לפני שמאוחר מדי. השבוע, כאשר חרב הפיטורים מונחת על צווארם של 400 עובדים, הבטיח השר שלום שמחון למצוא פתרון – מה שכמובן לא אומר כלום על כך שהפתרון אכן יימצא ובזמן סביר.

אם המפעל יקרוס סופית, תוגש מן הסתם תביעה נגד המדינה – כלומר נגדכם ונגדי. אנחנו נשלם את מחיר הפרת ההבטחות של אותם פוליטיקאים ופקידים, שימשיכו להסתתר מאחורי הגב הרחב של האנונימיות והמדינה. הם ימשיכו לשקר ולהתחמק, והקריסה הבאה תהיה רק עניין של זמן.


תשתיות תחבורה
הקו המהיר לירושלים יופעל ב-2017, לא סופי

אם כבר מדברים על מצבים בהם הרשלנות והבטלנות של המדינה גורמת לנזקים אדירים, חייבים להזכיר את תחום תשתיות התחבורה. עבודות הרכבת הקלה בירושלים החלו בשנת 2000, היו אמורות להסתיים בשנת 2006 אך הסתיימו – בחלק מהקו הראשון ותו לא – רק בשנת 2011. קו הרכבת המהיר לירושלים אמור היה להיות מוכן בשנת 2007, אז ביקשה הרכבת ארכה עד 2011, לאחר מכן נדחה המועד ל-2017, וכעת הוא עלול להידחות שוב בשל האיסור על עבודות ליליות ליד מבשרת ציון. שלא לדבר על הסעת ההמונים בתל אביב: חברת נת"ע המטפלת בפרויקט הוקמה ב-1997, המכרזים הראשונים פורסמו ב-2003, העבודות היו אמורות להתחיל ב-2008, הן החלו ב-2011 והסוף אינו נראה באופק.

האם מישהו יפצה אותנו על הבטלנות והרשלנות הללו? האם מישהו יפצה את בעלי העסקים בירושלים שכמעט ופשטו את הרגל? האם מישהו יפצה את היצרנים שצריכים להזדחל בשער הגיא במשאיות במקום להוביל את מוצריהם ברכבת? האם מישהו יפצה את התושבים ובעלי העסקים בתל אביב הצפויים לשנים של עבודות שימררו את חייהם? ודאי שלא. כי לוח זמנים אצלנו הוא לא יותר מאשר המלצה רופפת של בסיס לשינויים.

אפשר גם אחרת
אייל במוזיאון ישראל. בדיוק בזמן

מצד שני, יש מי שאצלם יום זה יום ושעה זו שעה. בחופש הגדול המסתיים עלינו לטובה, ביקרתי עם בני הצעיר אייל בשורה של אתרים שבהם הפעילויות התחילו בדיוק בזמן וכללו בדיוק את מה שהובטח מראש. אלו הזכאים למילה טובה: מוזיאון ישראל, מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון תל אביב, מוזיאון גוטמן, מדעטק בחיפה, מרכז המבקרים של תנובה ברחובות ומרכז החושים של קוקה-קולה. מה שמראה שבהחלט אפשר גם אחרת.

תאריך:  23/08/2012   |   עודכן:  24/08/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה יש למהר?
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רועה שחורות
24/08/12 08:42
 
ששון 2233
24/08/12 17:52
2
יוד יוד
24/08/12 09:45
 
שמחה מוץ
24/08/12 10:40
 
שמחה רוסט
24/08/12 11:05
3
סקרן
25/08/12 03:06
4
ומערכת המשפט היא
25/08/12 21:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מפעם לפעם אני נעצר לשאול את מי מבעלי החנויות את הדרך אל ויה דולורוזה. כולם יודעים. כדי לדייק, אני שואל כמה מהם איפה רחוב הגיא. אף אחד לא יודע.
23/08/2012  |  יאיר דקל  |   מאמרים
"מֹאזְנֵי צֶדֶק, אַבְנֵי צֶדֶק, אֵיפַת צֶדֶק, וְהִין צֶדֶק יִהְיֶה לָכֶם, אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם. וּשְׁמַרְתֶּם אֶת כָּל חֻקֹּתַי וְאֶת כָּל מִשְׁפָּטַי וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם אֲנִי ה" (ויקרא י"ט ל"ו-ל"ז). מפשטם של הפסוקים נראה כי שמירה מוקפדת על אמינות כלי המדידה כמוה כשמירה על כל חֻקֹּתַי ועל כל כל מִשְׁפָּטַי, משל אמרו כי זיוף כלי המידה הוא תמיד בסתר ואם אדם נשמר מזיוף משקולותיו, ואיפה שלו היא איפה, והין שלו הוא הין, הוא מעיד על אמונתו באלוהים שציווה על עשיית הטוב והישר, ואם לאו והוא מזייף מפני שאינו חושש מעין רואה ומיד הרושמת כל מעשיו בספר, וכופר בתוכו בכל אפילו אם לבר הוא מקיים כביכול הכל.
23/08/2012  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
אחרי שהובהר בפירוש זה כי ליבת היצירה עוסקת בשאלת התכלית, שאדם צעיר צריך לקבוע לקיומו מבין שתי האפשרויות הסותרות: בין מיצוי "החיים היפים" מיד, בהווה, לבין השקעת מאמץ לרכוש תחילה, בהיותו צעיר, את ההון אשר יאפשר לו לחיות "כאוות נפשו" בבגרותו - ניתן כעת להבהיר את תפקידם בעלילה של שני וינאים אחרים, פריץ אנקר ופליקס פון-ברונהוף. שניהם משתייכים לשכבת הממון והאצולה של וינה ושניהם קושרים את אומללותם לעובדה, שהינם צעירים "בלי כל כובד" (128), אשר "חיים ללא תכלית" (191), אחרי שהמשפחות שלהם הועידו אותם למלא תפקיד מסורתי שעבר בירושה מאב לבנו במשפחה.
23/08/2012  |  יוסף אורן  |   מאמרים
לפני כשלושים שנה, בשנת 1984, יצא לאור הרומן "סוף דבר". מאחר שמחברו, יעקב שבתאי, נפטר שלוש שנים קודם לכן, התעורר ויכוח בעיתונות הספרותית, האם הייתה הצדקה למהדירי הספר, דן מירון ועדנה שבתאי, להדפיס כספר כתב-יד שהסופר לא הספיק להשלימו בחייו.
23/08/2012  |  יוסף אורן  |   מאמרים
השתוללות של מחירים מאפיינת בימים אלה, של סוף עונת תיירות הקיץ, את השוק הפרוע של כרטיסי הטיסה, המתנהל חופשי-חופשי בגלוי על-ידי חברות התעופה בארץ. בשוק הפרוע הזה ניטשים קרבות כבדים על רכישתו של כל לקוח פוטנציאלי, אבל עם פער מחירים משווע בין כרטיס לכרטיס, שאין לו, בעצם, שום הצדקה הגיונית. הדברים הגיעו ממש אד אבסורדום, כאשר שוק מכירת הכרטיסים מתנהל כאילו בידי ספסרים.
23/08/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   הדרת נשים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי  
סופרבוס תפצה נערה שנדרשה לעבור לאחורי אוטובוס  /  איתמר לוין
חברה קדישא תשלם 31,900 שקל על אפלית נשים  /  איתמר לוין
"שילוב חרדים יוביל להדרת נשים מצה"ל"  /  עידן יוסף
שר התחבולה  /  עידן יוסף
מי הנוסעת הבאה שתושפל  /  עידן יוסף
חומץ בן יין  /  אליהו קאופמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il