מה שהיה במיגרון הוא משל כנראה למה שיהיה עם אירן. ישראל לא תוכל להחליט בעניין מערכה באירן או כל מערכה אחרת. היא נראית כמו קבוצת נערים על גג בודד מול כוחות מחריבים מבית ומחוץ המשתפים פעולה ביניהם. אין מנהל לה. הבוגדים לא נמצאים רק בקבינט של נתניהו אלא גם בתוך נשמתו השסועה. הוא צריך לחקור עצמו במכונת שקר. אולי ימצא מראה כעורה.
בשביל מה להלחם באירן אם המטרה של
אהוד ברק וגרורו נתניהו היא המשך קיפול ישראל באמצעות הסכמי שלום. כל עוד הנהגה משמעותית בישראל אינה יכולה להתנער מ"הסכמי השלום" ומתוכנית שתי המדינות ולאמץ מסקנות הכתובות בדוח
אדמונד לוי יהודי המדינה נידונים ללכת מדחי אל דחי.
כל עוד מי שאמור היה לעשות זאת נמצא בתוך הליכוד בתקווה שאי פעם הוא יוכל להחליף את ראש הממשלה. אבל הבעיה היא היום ולא במחר אסוני. מי שנמצא היום בליכוד תומך ומחזק את האסון ולא מונע אותו.
עקב נסיבות משפחתיות יצא לי לסובב קברי צדיקים באוקריינה בשבוע האחרון ולא הייתי על הגג במגרון. הייתי באומן, בברסלב, בנימירוב, מדזיבוש וברדיצב וכן אצל הצדיק מווילעדניק וערב יום ההולדת בחי אלול גם אצל האהל של הרש"ז, הרבי הראשון זצ"ל, בעל התניא, מחבר שולחן ערוך הרב שהקים חסידות חב"ד. שמעתי את בעבוע הדם בכל מקום. באומן מתכוננים ל20,000 איש ובהאדיטש בכלל בונים מרכז קונגרסים חדש לחנך את העם. שאלתי את הלפרין,איש מועצת עירית ירושלים הבונה את ירושלים בהאדיטש: תגיד אתה מאמין במשיח. הוא הסתכל עלי בתדהמה. בשביל מה אתם משקיעים כאן שלושה מיליון דולר בשלב ראשון אם המשיח עומד לבוא ומבחינת רבים מכם הוא כבר בא. הוא ענה לי: מה אתה חושב גם אחרי המשיח יהודים ישבו כאן וארץ ישראל תתפשט על כל הארצות. חששתי שהמשיח שלו הוא לא המשיח שלי.
שאלתי אותם, את הצדיקים שבמיתתם קרויים חיים אם יש איזה התקדמות רוחנית אחרי השואה הקודמת והאם צפויה ח"ו נוספת והאם הם מתכוונים להתעורר הפעם בזמן יחד עם ישני חברון והאם זה בכלל תלוי בהם כאמור בזכריה פרק יד,ה: וְנַסְתֶּם גֵּיא הָרַי כִּי יַגִּיעַ גֵּי הָרִים אֶל אָצַל וְנַסְתֶּם כַּאֲשֶׁר נַסְתֶּם מִפְּנֵי הָרַעַשׁ בִּימֵי עֻזִּיָּה מֶלֶךְ יְהוּדָה וּבָא ה' אֱ-להַי כָּל קְדוֹשִׁים עִמָּךְ: האם יבואו אם ה' להושיע את ישראל מכף כל שוסיו ומחורבן גוג ומגוג?
היה קשה לי לקבל תשובה ברורה בגלל נפשי העכורה ועל-אף התחננויותי ובקשותי אבל חשבתי שאת התשובה יש לחפש בעיקר כאן בין האנשים החיים.