בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הסודות מאחורי המדפים - 5, 10 וגם 20
|
נכון, אנו נמצאים מספר ימים אחרי תחילת שנת הלימודים ואחרי שחלק מהתלמידים אולי ערך כבר חזרה קצרה על המספרים ואו הסדרות החשבונאיות, אולם אל חשש, לא מדובר כאן על אינדוקציה או על טור מסובך - זו פשוט מציאות חיים, שהולכת וכובשת לה מדפים רבים ומשנה את כללי המשחק הקמעונאי בישראל
|
לא נחוצה התייעצות משפחתית לבצע רכישה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
מדובר בתופעה רחבת היקף גם בפעילויות הקיימות וגם בקונספטים חדשים, אשר הולכים ותופסים, הרבה מעבר לנדל"ן ואו לרשתות חדשות. מדובר בתפיסה חדשה ובמודעות חדשה של הצרכן - SHARE OF MIND. התופעה בה מדובר היא שקמעונאים רבים מתחילים להציע את מרכולתם במחירים של חמישה, עשרה ועשרים שקלים לצרכן. מדובר בהקצאת משאבים רבים לנושא, הכוללים מיתוג, פרסום ומעבר לכל - רכש ייעודי של מוצרים אשר "נכנסים למסגרת המחיר" וכמובן מתאימים לקונספט הקנייה הזריזה והאימפולסיבית. בתקופה האחרונה קמו מספר רשתות והחלו לאמץ את השיטה של מכירת מוצרים בחמישה שקלים לצרכן, או בעשרה ובעשרים שקלים, מתוך ידיעה שסף ההחלטה לרכישת המוצרים אינו גבוה, בדרך כלל לא נחוצה התייעצות משפחתית לגבי "האישור לבצע רכש" של מוצר בערך של עשרה שקלים. ניתן לראות קונספט זה בחנויות כמו מקס סטוק, סופר סטוק, הסטוק ולאחרונה גם ברשת סיטי שופ למוצרי עשה זאת בעצמך. הלקוחות מגיבים באהדה ציבור הלקוחות מגיב באהדה רמה להצעת הערך, במיוחד אם המוצר גם מתאים לעונה. הלקוחות אוהבים את "השקלים השלמים" ולא כל מיני התחכמויות כמו 13.49 שקל או 17.79 שקל - מחירים אשר "היו צריכים להיות" 10 שקלים או 15 שקלים בהתאמה, במקרה הטוב. קונספט זה מתחיל לשנות גם את כללי המשחק בתחום הרכש, אשר מגדיר לקניינים ולספקים באופן ברור מה העלות הנדרשת לכל קבוצת מוצרים ואגורה לא למעלה מזה. "הרשתות החדשות" מתחילות להבין שהציבור מחפש יותר ויותר מוצרים עם ערך נמוך והצעת ערך טובה. הציבור מפנים בדרכו את המחאה החברתית "ומכניס לסל הקנייה" יותר ויותר מוצרים אלה. ישנם קמעונאים אשר תפסו טרמפ על טרנד זה והחלו להציע מבחר רחב של מוצרים בערך של עשרה שקלים, אולם נוכחו לדעת מהר מאוד, שהציבור לא פראייר ויודע לזהות היכן הרשת שמה סתם את מדבקת המחיר ולא עשתה "מאמץ ללכת לקראת הצרכן" והיכן היא התאמצה והלכה לקראתו. המחאה החברתית פינתה את מקומה מהכיכרות ומהאוהלים ועברה "למגרשים אחרים". היא חיה ופועמת בעוצמות חזקות ברשתות השיווק ובשווקים מדי יום וכל היום.
|
תאריך:
|
11/09/2012
|
|
|
עודכן:
|
11/09/2012
|
|
יובל לובנשטיין
|
הסודות מאחורי המדפים - 5, 10 וגם 20
|
|
|
|
|
הסיפור האמיתי בדמוקרטיה החולה שלנו, הוא התקשורת. מנקודת מבטה - אתה ההוכחה שהמניפולציה עובדת. נברני ארכיון מספקים לך מה שהתקשורת רוצה. אני הבאתי לך את מה שהתקשורת מסתירה. ארבעה סרטונים של חשבון נפש...
|
|
|
זהו פרק קצר בספר האשליות לילדים בגילאי 3, שמבוגרים קוראים בו ומאמינים לתוכנו, עם פארסת החינוך חינם שנמכרת לצד מעשיות על גמד פרסי מועשר, כשגיבורו הוא תרנגול הודו עטור נוצות טווס ומאושר, וסנשו פנשה ברק לצידו מחופש לסוס מירוץ מובחר, ודן כנר במופע מילים מהודר. בדברי ימי מדינת ישראל זה יהיה פרק עצוב ולא קצר, של מדינה שצרכה שקרים כל יום עד שאיבדה את המחר
|
|
|
בסקאלה של תבונה, חוכמה והגיון, מופת ואמת, נחשבים השופטים בין המובילים. ואולם בכל הפרשיות שבהן הואשמו אהוד אולמרט והעיתונאי אורי בלאו, השופטים טעו, נכשלו והפכו את החוק לצחוק, כתוצאה מפסקי הדין שלהם.
|
|
|
בסיפור גבינת הקוטג', בקיץ 2011 - הנראה כבר כמו אגדה מלפני שנים - חשו הישראלים ש"ניצחו את השיטה". קופסה קטנה של גבינה לבנה, מאכל לאומי פחות או יותר במקרר הישראלי, הפך לסמל אחרי שהצליחו להוריד את מחירה בשקל או בשקל וחצי.
|
|
|
|