מי לא מכיר את התחושה המפתיעה והמרגיזה משהו, כאשר אנחנו צופים בטלוויזיה להנאתנו ופתאום פרסומות, ו- טראח! רעש מחריש אוזניים?
הסיבה: המפרסמים לוקחים בחשבון שבדיוק בזמן זה נתפנה לעיסוק אחר, נלך למטבח, לשירותים - אז הם מגבירים את הווליום. כבר שנים שהטריק הזה מתקיים, ומטריד רבים וטובים.
נוכח זאת, הניח ח"כ אמנון כהן, יו"ר ועדת הכלכלה, הצעת חוק הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו (תיקון-איסור הגברת עוצמת השמע בזמן הפרסומות). הצעת החוק תאסור על בעלי הרשיונות והזכיונות להגביר את הווליום ברדיו ובטלוויזיה בזמן שידור הפרסומות.
לדברי ח"כ כהן, הגברת עוצמת השמע היא חדירה גסה לרשות הפרט על-מנת למשוך את תשומת לב המאזינים או הצופים שלא יוכלו להתעלם מהווליום הגבוה. "תינוק ישן או צופה מנומנם על הספה לאחר יום עבודה, אינם מעניינים את הרוצים לגרוף רווחים תוך אילוצנו לשמוע פרסומות בווליום בלתי נסבל", אמר ח"כ כהן.
לדבריו, פניות חוזרות ונשנות לרשות השנייה ולבעלי הרשיונות והזכיונות מגורמים שונים, עזרו רק לזמן קצר, ובמהרה חזרו הפרסומות לזעוק באוזנינו. לכן, אמר ח"כ כהן, "אין מנוס מחקיקה שענישה בצידה, כדי שנוכל להאזין בשלווה מבלי שישתלטו לנו על מכשירי הרדיו והטלוויזיה וימרטו את עצבינו".
בעקבות פניות של צופים הוחלט לפני מספר חודשים ברשות השנייה לקיים בדיקה יסודית בעזרת מומחים הנדסיים ומומחים רפואיים בנושא רעש ושמע, בכל הקשור להגברת הקול בזמן פרסומות. הרשות השנייה התייחסה לנושא זה בדרישותיה, במסגרת הנספח ההנדסי של המכרז שם חוייבו הזוכים בעתיד לפעול כך שעוצמת הקול במהלך הפרסומות לא תשתנה.