|   15:07:40
דלג
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
גדולי האומה לא מצליחים להביא לידי פתרון [צילום: פלאש 90]

הצעת הבראה

יש מצב שהקרדיט שאנו מעניקים לכנופיית השלטון קצת גדול מדי. אם נמתין עד שהם ימצאו בעצמם את הפתרונות, אנו עלולים לגלות שהמשיח הגיע קודם. לכן נציע להם את עזרתנו
21/09/2012  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   תגובות
הצעת מחאה
אהרון שחר
כדי לעורר את המחאה ולהפוך אותה לאפקטיבית כך שתצליח להמריא ולהבריא, עליה להיות בעלת נופך ועומק הרבה מעבר לתלונות וטענות. עליה לזעזע את אמות הסיפים, לפקוח עיניים ולהציב על שולחן הניתוחים הציבורי נושא חדש שנמצא לחלוטין מחוץ לתודעה. שמו בישראל: "תרבות השלטון". מחאה אמיתית צריכה לתקוף את התרבות והשיטה. לא שיטת הבחירה, אלא השיטה הרקובה והמסואבת על פיה מתנהל המשק והמערכת כולה
לרשימה המלאה

חבורת הכשלונות המובילה את המדינה לקריסה (מה שנהוג לכנות "גדולי האומה", או אח"מים = אנשים חשודים מאוד, ובלעז VIP = Very Impotent People), יודעת מצוין לדקלם בעל-פה כמו תוכי חביב את הפתגם: "אין פתרון קסמים", אשר בפועל משמעותו קצרה אף יותר: "אין פתרון". לדקלם הם יודעים מצוין, מה שהם אינם יודעים זה איך לפתור את הבעיות. לא נורא, נעזור להם.

בפעם הקודמת הסברתי בצורה מסודרת ומובנית את שורש הבעיות של המדינה וסיכמנו בדרישה שכל המדינה תתגייס במאמץ לאומי למען שיפור תרבות השלטון שלה! על-מנת לחסוך זמן וטעויות ניכנס כעת קצת יותר לעובי הקורה ונסביר מה בדיוק צריך לעשות על-מנת לפתור את רוב הבעיות במישור הכלכלי-חברתי. הנה, כך פותרים בקלות את מה שגדולי האומה האומללים לא מצליחים במשך עשרות שנים.

המישור המערכתי
נתניהו משרתנו [צילום: פלאש 90]

משרתים של הציבור
התקשורת תתבקש לעשות שימוש שגרתי במונח "משרתי ציבור". כשם שמקובל לכבד אדם בתוארו (פרופ', ח"כ, כבוד השופט, וכו'), כך יהיה מקובל מעתה לציין שמדובר במשרת. למשל: "קבלו את משרת הציבור הנכבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו"...

המדינה תכריז על כך שכסף ציבורי הוא בבחינת "קדוש". הסיבה: בהיעדרו נגרם סבל רב. לצערנו יש לנו דוגמה "מצוינת": 46 איש נשרפו חיים עקב מחסור בכסף ציבורי. המשמעות בפועל: שימוש לא זהיר בכסף ציבורי יגרור מאסר ארוך וחילוט חלק ניכר מן הרכוש. המשרד המוזר של השר מיכאל איתן יהפוך למשרד לאיכות השלטון וירכז את המערכה למען שיפור תרבות השלטון.

התקשורת תתבקש לעשות שימוש שגרתי במונח "משרתי ציבור". ייקבע בחוק שמשרת ציבור המועל בתפקידו ו-או בשבועתו ובוגד בחובתו כלפי הציבור דינו מאסר וחילוט חלק מרכושו. כשם שמקובל לכבד אדם בתוארו (פרופ', ח"כ, כבוד השופט, וכו'), כך יהיה מקובל מעתה לציין שמדובר במשרת. למשל: "קבלו את משרת הציבור הנכבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו"...

המדינה תכריז על הפיכת הפשע לבלתי משתלם כעל יעד לאומי. הסיבה: קונספציות המערכת השתלטו עליה והובילו את ביטחון הפנים למצב של קריסה. גם כאן לצערנו יש דוגמאות מצוינות בלי סוף: בני-טובים על טרקטורונים דורסים את מי שמעצבן אותם, בני-טובים אחרים מורחים צואה בבתי מורים, פושעים משוקמים דורסים ומקבלים פרס בדמות עסקת טיעון חביבה, רוצחים משוגעים משוחררים וחוזרים לרצוח, המגזר הערבי כמעט מצפצף על החוק לחלוטין, וכו'.

המדינה תכריז על קריסת משק העבודה והפיכתו לשוק עבדים. היא תפעל בהתאם כדי לפתור את הבעיה ולהעניק פיצוי הולם (תרתי משמע) לכל קורבנות השיטה. ההסתדרות תבוטל ובמקומה יוקמו צוותים במשרד העבודה שיגבשו סטנדרט של שכר ותנאים נאותים לכל המקצועות. תהיה חובה בחוק להעניק לכל עובד שכר ותנאים ההולמים את תנאי המחיה, אכיפתו תהיה בפיקוח שופטים עליונים בדימוס שיתבקשו להיות קנאים לחוקי העבודה החדשים כשם שבג"צ קנאי לשלטון החוק. עסק שלא יוכל לשלם שכר הוגן לעובדיו - שלא יתקיים. השיטה לפיה רק ועדים חזקים ואלימים מקבלים - תסתיים.

הון שחור

המדינה תכריז על גביית כמעט כל ההון השחור כיעד לאומי. לצורך כך תתוגבר היחידה הקיימת בכלכלנים שיודעים לאמוד את התופעה, בשופטים עליונים בדימוס וברואי חשבון מן השורה הראשונה. החוק יעודכן כך שיהיה קצר, בהיר, נחוש ולא נתון לפלפולים. המדינה תעניק תקופת חנינה של חודש בה כל מי שרוצה להתוודות על הסתרת הון יוכל להחזיר את כולו למדינה, ללא כתב אישום וללא מאסר.

כעונש על ההעלמה תהיה חובה להחזיר כל גרוש שהוסתר, גם אם המס עליו היה אמור להיות רק חלק ממנו. תהיה בדיקה יסודית של עשר או לפחות שבע שנים לאחור. מעלימים גדולים שלא ינצלו את החנינה וייתפסו, ישלמו בנוסף להחזרת ההון עוד 20% קנס, וכן יכלאו למינימום של חמש שנות מאסר. יוקם מלשינון טלפוני ואינטרנטי נושא פרסים: על כל הון שיוחזר למדינה, החושף (שיישאר חסוי) יקבל פרומיל או רבבית מהסכום. גם צוות היחידה יתוגמל על תפיסת דגים שמנים.

כל עוד אין לגליזציה של הזנות לא תהיה גביית מס בתחום. כיום המדינה דוחקת נשים לעסוק בכך עקב המצב הכלכלי הקשה, לכן אין לה גם זכות מוסרית לתבוע מהן מס. עם השיפור במצב החברתי פחות נשים יאלצו לעבוד במקצוע. סוחרי סמים שייתפסו - הונם יחולט והם ייזרקו לרחוב עם שחרורם ממאסר. שיקום אסירים זה חשוב, אך שיקום עניי עירנו שלא עשו שום פשע - קודם.

הטבות מס

המדינה תקים צוות חקירה מיוחד לבדיקת נושא הטבות המס. צוות המומחים יבדוק אלו הטבות ניתן לקצץ במיידיות בלא שיהיו לכך השפעות מרחיקות לכת על הכלכלה. כמו-כן, הוועדה תשקול אפשרות להלאמת עסקים פרטיים במידה שישתלם יותר לנהל אותם בעצמה, מאשר לשלם להם "דמי חסות" בסדר גודל עצום רק כדי שהם לא יברחו מן הארץ. בשום אופן לא מקובל ששוק חופשי המבוסס על כלכלה קפיטליסטית לכאורה, יהיה מבוסס בפועל על חלוקת "שי צנוע" של קרוב למאה מיליארד.

במישור הבינלאומי המדינה תפנה לאו"ם ותגיש הצעת החלטה: עקב המצב הכלכלי הקשה בעולם כולו יש לבטל באחת את כל הטבות המס בכל המדינות כך שלא ישתלם לשום מעסיק לברוח לשום מקום אחר. יש לבטל את כל מקלטי המס. מדינה שתסרב יוטל עליה חרם טוטאלי. על האנושות להטיל פיצויי עתק ומאסר ארוך על העסקה פוגענית וניצול עובדים בעולם השלישי. מדינות שירצו לעודד מעסיקים יוכלו לסבסד ישירות את משכורות העובדים. הטבות המס למעסיקים ייעלמו מן העולם ולא ישובו עוד.

שחיתות
איתן לאיכות השלטון [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]

כפי שכבר צוין, כבוד משרת הציבור, השר מיכאל איתן, ימונה להיות השר לאיכות השלטון, ומשרדו יופקד רשמית על ניהול הפרויקט: מיגור השחיתות ושיפור תרבות השלטון. הוא יקים ועדת מומחים בראשות פרופ' זליכה שתפקידה יהיה להגדיר את השחיתות, לאמוד אותה, להצביע עליה, לנקות אותה, לסגור פרצות, ולהשיב למדינה כל אגורת שחיתות שנשדדה ממנה בעשור האחרון.

גם כאן יוקם מלשינון טלפוני ואינטרנטי נושא פרסים. כל מלשין שיוביל לחשיפת שחיתות יתוגמל בצורה נאה. גם התקשורת תתגייס למערכה ותערוך תוכניות של חשיפת שחיתויות בשידור חי עם שיחות טלפון אנונימיות. יש לא מעט מה לעשות בתחום, למשל: האם את הפנסיה השערורייתית של משוחררי צה"ל ניתן לכנות שחיתות? החשמל חינם של עובדי חברת החשמל? השיטה הכלכלית בה חלבן רוכש חברה במיליארדי שקלים שהוא לווה, וכשהיא שלו מעניק לעצמו שי צנוע של דיבידנדים בעזרתם הוא מכסה את ההלוואה? כך ייחשפו כל הטריקים והשטיקים היצירתיים וכל הפרצות ייסגרו בזו אחר זו.

יוקר המחיה

המדינה תודה במחדל בכל הנוגע לשמירה על יוקר המחיה ותפעל מיידית כדי להחזיר את הגלגל לאחור ולפצות את אזרחיה. המדינה תורה על הורדה מיידית של בין 30%-50% במחירי כל המוצרים הנפוצים. ספק שיסרב ייכלא. המדינה תדרוש החזרת כספים שהתקבלו שלא כראוי עקב העלאת מחירים בלתי ראויה מכל החברות בעשור האחרון. למשל, אין זה מספיק לשלוח לגברת זהבית זימון לשיחה או לחקירה, אלא לדרוש מתנובה ומאייפקס החזרת כל הכספים שהרוויחו שלא כראוי. מן הסתם הגברת הנכבדה תתבקש להחזיר לתנובה חלק ניכר ממשכורתה והונה.

קריסת משק העבודה

המדינה תודה במחדל בכל הנוגע לשמירה על חוקי העבודה ותפעל מיידית כדי לתקן את המצב ולפצות את העובדים. תוקם משטרת עבודה (כמו משטרת תנועה ומשטרת הגירה), שתכלול חוקרים רבים. כל צוות יעמיד על המוקד מעסיק אחר, יתחילו בגדולים כמובן, ויבדקו האם חוקי העבודה נשמרו בקפידה בעשור האחרון. כל עובד שלא קיבל את מלוא זכויותיו יקבל כפל. אם יתברר שהתקיים עושק שיטתי, העובדים יקבלו פיצוי משולש וכל שדרת ההנהלה עד בעל החברה תעבור רילוקיישן לאבו כביר.

גם כאן כמובן יהיה מלשינון שיסייע באיתור מעסיקים פוגעניים, שעקב מחדלי (או שיתוף הפעולה של) השלטון ניתן לכנותם "עושקים מורשים". תהיה רוויזיה בחקיקה, נעבור להעסקה מודרנית. לעובד יהיו זכויות מינימום רבות. עובדי הקבלן כמובן ייעלמו, ההעסקה הקבלנית לא תתקרב אפילו לדרישות החקיקה החדשה.

ביטחון פנים

אין שום בעיה שנערים ימרחו את הבית של המורה שלהם בצואה, רק שישלמו בטובם כל אחד מהם פיצוי בסדר גודל של 100,000 שקל. 14 נערים = 1.4 מיליון, סכום נאה. נרחיב בתחום בהזדמנות אחרת.

ביטול מנעמי השלטון

לא נאה לך?
לא הייתי מתבייש להציע ביטול של כל התנאים וההטבות של הבכירים בשירות הציבורי, והורדת משכורתם לשכר מינימום. זה בהחלט יתן להם מוטיבציה לשפר את המצב מהר ככל האפשר. מי שלא נאה לו יתכבד, ירים את ישבנו המפונק ויפנה את כסאו לטובים ממנו בעלי אידיאולוגיה ומוטיבציה

בכל דבר ולו הקטן ביותר, ברור לנו מאליו שחייב להיות אינטרס, אחרת אין סיבה שהדברים ייעשו. רק בדברים החשובים ביותר למדינה: השלטון, ה"עסק" מתנהל ללא שום אינטרס. למה שהפוליטיקאים ידאגו לציבור ולא לחבריהם בעלי ההון? מישהו חפץ לענות? אין תשובה, הדמוקרטיה היא רק אשליה.

המדינה תכריז על מצב חירום חברתי! עד לפתרון חלק ניכר מן הבעיות החברתיות ולהתייצבות חברתית-כלכלית, המדינה כולה תתן כתף ותהיה שותפה למערכה. הווה אומר, דבר ראשון: ביטול מנעמי השלטון. לא הייתי מתבייש להציע ביטול של כל התנאים וההטבות של הבכירים בשירות הציבורי, והורדת משכורתם לשכר מינימום. זה בהחלט יתן להם מוטיבציה לשפר את המצב מהר ככל האפשר. מי שלא נאה לו יתכבד, ירים את ישבנו המפונק ויפנה את כסאו לטובים ממנו בעלי אידיאולוגיה ומוטיבציה.

בנוסף, חרב אכזרית תעבור בעוצמה, ותקצץ באבחה חלק ניכר מן השומן המת ואפילו הבשר החי של השלטון, עד כדי פיטורין של 50% מהבכירים בכל המערכת. פעם פורסם שאלפי ילדות שנאנסו נאלצו להמתין כמה שנים לתורן כי אין מספיק חוקרי נוער, ובינתיים האנסים מטיילים להנאתם ואומרים להן בוקר טוב. אם המדינה הרשתה לעצמה לקצץ בבשר החי עד כדי כך, היא יכולה לקצץ גם במסדרונות השלטון (מיותר להזכיר שלפחות חצי מהממשלה של ביבי תעוף כמובן הביתה).

לסיכום

שוב אנו מופתעים לגלות שהרצל צדק: האליטות אינן מצליחות לדאוג לנו לא בגלל שזה כל כך מסובך, אלא פשוט משום שהן מעדיפות לדאוג לעצמן על חשבוננו. זה יכול להתרחש רק עקב המשפט המדהים שטבע המשורר: "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם". בשלה העת שהציבור ייגמל מטמטומו וידרוש ממשרתיו להפעיל את מדינתו למענו. אם יבוצע ולו אחוז מן הכתוב כאן, המדינה תיראה אחרת לגמרי.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  21/09/2012   |   עודכן:  21/09/2012
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצעת הבראה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גדעון אמיר
23/09/12 05:19
 
אהרון שחר
23/09/12 14:36
2
במבה
23/09/12 07:21
 
אהרון שחר
23/09/12 15:05
 
גדעון אמיר
24/09/12 08:35
 
גדעון אמיר
24/09/12 08:36
 
אהרון שחר
26/09/12 23:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מהנדס המקבל מינוי כמומחה מטעם בית המשפט, מהווה במינויו זה את זרועו הארוכה של בית המשפט, אלא שבניגוד לשופט, הנכפה על הצדדים מבלי שנשמעות טענות כלשהן מהצדדים בדבר העדפותיהם שופט זה והתנגדויותיהם לכהונת שופט אחר בתיק, לגבי מינוי מומחה - נשמעות עמדות הצדדים.
21/09/2012  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
רבות טרחו ראשוני וותיקי המקצוע, שלאחר הקמת המדינה, בעיצוב, בהקמה ובחקיקה שתעגן את מקצוע עריכת הדין, לקבוע מסגרות וכללי התנהגות.
21/09/2012  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
המשבר לא רק בגלל האינטרנט לא רק בגלל ירידה בהכנסות מפרסומות לא רק בגלל שידורי הרדיו והטלוויזיה לא רק בגלל החינמון "ישראל היום", ולא רק בגלל "אשמת" הממשלה
21/09/2012  |  מתי דוד  |   מאמרים
באיזה סכך לסוכה ראוי להשתמש? באיזו סוכה אסור לברך "לישב בסוכה"? האם מותר לטייל בחו"ל במקום בו אין סוכה? המצטער - פטור ממצוות סוכה? כיצד יש לשלם עבור ארבעת המינים - בשיק, באשראי או במזומן? סגולות רבות לאתרוג?
21/09/2012  |  הרב אפרים זלמנוביץ  |   מאמרים
ראויה מפלגת "טודה" האירנית על אומץ לבה לצאת בגילוי דעת, בו היא מבקרת לא רק את המדיניות החוץ של ארה"ב וישראל, אלא היא יוצאת גם בביקורת חריפה נגד ראשי השלטון האירני באמירה נוקבת - "בשנים האחרונות נקט המשטר הריאקציוני השולט באירן במדיניות הרפתקנית ובלתי מציאותית, לה יש תפקיד משמעותי ביצירת האיום הממשי על עצמאותה וריבונותה של אירן."
21/09/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il