כשאני לומד חשבון, אני רוצה לדעת לחשב, לחשוב,
לא להתחשבן כי אם להתחשב גם בזולת.
וכשתלמד לשון והבעה האם את עצמך תלמד להביע
בלשון נקיה, ובשפה נעימה?
וכשתגיע השעה לגאוגרפיה, האם את מקומך ודרכך
תדע למצוא על המפה?
האם תדע לקרוא המציאות,
ובמסע להתקדם על-פי מצפון ליבך?
וכאשר בכיתה נלמד נביא, על עלי חנה ופנינה,
על תפילה שמזעזעת עולמות ומשנה מציאויות.
תפילת חנה לילד שאת ה` בקודש ישרת
האם נביא גם אנו מתנה לילדנו,
ונדע ללחוש יגוננו לפני ה`,
בתפילה שקטה וזעוקה?
ולא דיברנו על תורה - ועל שלמים, עולה ונדבה
הקורבנות הם רק לא-ל, כדאי שלא להתבלבל
אנו לא הקורבנות, לבטח לא ילדנו
לא של מערכת החינוך, ובטח לא של המורים
אנא- בואו לא נקריב את ילדינו על
מזבח הישגים ומבחנים,
אנו- וילדינו - בני אדם חיים, נושמים,
ברואים בצלם אלוקים
לא רק ציונים ומספרים
אז מורתי היקרה, בפעם הבאה
שבכיתה את מופיעה
למדי אותי על העולם
למדי אותי כיצד להיות אדם.
פורסם בפורום של אתר כיפה ובאתר מורשת בשאלות לרב, כתגובה לתשובה של הרב גד מאיר שמחוני, לכן מופיעה תגובתו: "כמה יפה ומרגש, ממש כל כך נכון. אני חושב שצריך ללמד זאת בקורסי ההוראה למורים, בדיוק כמו שהסטודנט לרפואה לומד את ספר האנטומיה של גוף האדם".